Verlagen.

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
PR010
Vagling liefhebber

Verlagen.

Bericht door PR010 » di 16 dec 2014, 17:11

Ik wil binnekort verlagingssetje gaan kopen alleen ik zit erg te twijfele hoeveel mm. Ik rijd er elke dag mee dus wil niet overdreven laag en ikwil ook nog velgen kopen (cross up of cooper s) dus die moeten ook nog passen. Ik zie een setje van H&R 35mm dit is toch al best verschil?

Mvg Pascal
Black on Black

arnout84
Forum eindbaas

Re: Verlagen.

Bericht door arnout84 » di 16 dec 2014, 19:57

Even de zoekfunctie gebruiken. Is al genoeg over gesproken...

PR010
Vagling liefhebber

Bericht door PR010 » di 16 dec 2014, 20:31

Elke keer dat gezeur van zoekfunctie heb dat al 80 keer gedaan en kan nog steeds niet antwoord precies vinden. Zijntoch autoliefhebbers?! Toch niet zoveel moeite om even antwoord er op te geven..
Black on Black

arnout84
Forum eindbaas

Bericht door arnout84 » di 16 dec 2014, 21:00

PR010 schreef:Elke keer dat gezeur van zoekfunctie heb dat al 80 keer gedaan en kan nog steeds niet antwoord precies vinden. Zijntoch autoliefhebbers?! Toch niet zoveel moeite om even antwoord er op te geven..
Is het dan niet beter om de vraag te stellen in een al bestaand topic? Staat het meteen waar het hoort en zien de mensen die al eerder reageerde het meteen (lees mensen die al eerder hebben verlaagd etc.)

henri
Forum eindbaas
Contacteer:

Bericht door henri » di 16 dec 2014, 21:01

T.o.v. van een Bluemotion wordt een Up niet extreem veel lager met H&R veren. Verschil is wel duidelijk zichtbaar. Hieronder mijn Up met Bluemotion onderstel:

Afbeelding

En met H&R veren:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

At your service! ;)

PR010
Vagling liefhebber

Bericht door PR010 » di 16 dec 2014, 21:02

arnout84 schreef:
PR010 schreef:Elke keer dat gezeur van zoekfunctie heb dat al 80 keer gedaan en kan nog steeds niet antwoord precies vinden. Zijntoch autoliefhebbers?! Toch niet zoveel moeite om even antwoord er op te geven..
Is het dan niet beter om de vraag te stellen in een al bestaand topic? Staat het meteen waar het hoort en zien de mensen die al eerder reageerde het meteen (lees mensen die al eerder hebben verlaagd etc.)
Dit heb ik ook al gedaan ook geen antwoord
Black on Black

PR010
Vagling liefhebber

Bericht door PR010 » di 16 dec 2014, 21:04

henri schreef:T.o.v. van een Bluemotion wordt een Up niet extreem veel lager met H&R veren. Verschil is wel duidelijk zichtbaar. Hieronder mijn Up met Bluemotion onderstel:

Afbeelding

En met H&R veren:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

At your service! ;)
Zo hehe bedankt! Vind het wel stuk beter uitzien. Rijd het ook lekker stug?
Black on Black

pkfreak
Vagling liefhebber

Bericht door pkfreak » di 16 dec 2014, 21:18

Mooie hoogte!!
En hoe is het comfort met deze veren?
Gr. Michel

henri
Forum eindbaas
Contacteer:

Bericht door henri » di 16 dec 2014, 22:04

Ik heb H&R veren i.c.m. kortere Bilstein B8 gemonteerd.

De Up is wel iets stugger geworden, maar zeker niet hard met mijn set-up. De balans tussen vering en demping is naar mijn mening een stuk beter. Met de BlueMotion veren en dempers had de voorkant nog wel eens de neiging om door te slaan op drempels. Dit is nu niet meer het geval. Daarnaast is de auto met wat steviger bochtenwerk (op- en afritten e.d.) nu dusdanig stabiel dat de bandengrip de enige beperkende factor is met de Up.

Hoe het comfort is met enkel H&R verlagingsveren, weet ik niet. Zal waarschijnlijk stoteriger en minder gebalanceerd zijn dan de combi met de Bilsteins, omdat de dempingskarakteristiek van de originele, in mijn ogen te soepele/slappe dempers is afgestemd op standaard veren.

I.c.m. standaard dempers zou ik persoonlijk liever kiezen voor Eibach Pro-Kit veren voor voldoende veercomfort. Er zijn hier volop tevreden Up-rijders met deze veren. Hiermee wordt de Up alleen niet zo laag :|

kgroot.nl
Forum eindbaas

Bericht door kgroot.nl » wo 17 dec 2014, 16:27

Ervaring leert. Pak geen veren. Heb je nooit het gewenst resultaat mee. Kan je beter een schroefset pakken. Kan je altijd lager als je het nodig vind
Ibiza running @ 248 pk & 373nm

-Op zoek naar autoverlichting? Stuur me een priveberichtje-

PR010
Vagling liefhebber

Bericht door PR010 » wo 17 dec 2014, 19:13

Daar hebje inderdaad gelijk in.. Bedankt !
Black on Black

Tom Westendorp
Unicorn
Contacteer:

Bericht door Tom Westendorp » do 18 dec 2014, 07:38

kgroot.nl schreef:Ervaring leert. Pak geen veren. Heb je nooit het gewenst resultaat mee. Kan je beter een schroefset pakken. Kan je altijd lager als je het nodig vind
En bij een kwaliteit schroefset krijg je ook nog eens een wegligging waar je helemaal blij van wordt! :D
Bekijk de beste online Ferrari Marketplace en het gaafste Ferrari blog op: www.giallomodena.com

Plaats reactie