Re: Velgen Topic!
Re: Velgen topic deel 2
Ja zijn Sparco Tarmac Velgen.
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Berichten: 13490
- Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: Velgen topic deel 2
Super super super gave wielen!
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
Re: Velgen topic deel 2
Weet iemand toevallig of de classic velgen ook in 15" verkocht zijn? Iemand biedt deze aan op marktplaats of zullen het immi's zijn
http://link.marktplaats.nl/m1303436970? ... ialbuttons
http://link.marktplaats.nl/m1303436970? ... ialbuttons
Seat Ibiza 6j ST 1.2 TSI
VW Rabbit MK5 R25 2009
Ex:
VW UP! White edition 75PK 2012
VW Rabbit MK5 R25 2009
Ex:
VW UP! White edition 75PK 2012
- henri
- Forum eindbaas
- Berichten: 1092
- Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:33
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Velgen topic deel 2
In Nederland en Duitsland zijn de Classics alleen in 16 inch geleverd. Ik weet dat de Braziliaanse Up wel op 15 inch Classics is verkocht.
Je kunt aan de verkoper vragen of hij een foto van de achterzijde van de velg kan mailen met het originele onderdeelnummer. Waarschijnlijk is dit 1S0 601 025 AM WP5
Foto van een Braziliaanse Up:
Je kunt aan de verkoper vragen of hij een foto van de achterzijde van de velg kan mailen met het originele onderdeelnummer. Waarschijnlijk is dit 1S0 601 025 AM WP5
Foto van een Braziliaanse Up:
Re: Velgen topic deel 2
Top, dankjewel voor je antwoord. Heb de verkoper gisteravond al een vraag daarover gevraagd. Deze wacht ik even af.
Seat Ibiza 6j ST 1.2 TSI
VW Rabbit MK5 R25 2009
Ex:
VW UP! White edition 75PK 2012
VW Rabbit MK5 R25 2009
Ex:
VW UP! White edition 75PK 2012
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Berichten: 13490
- Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: Velgen topic deel 2
Pooooh dat lijkt me vet zeg!
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
- damianw26
- Donateur member
- Berichten: 2795
- Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
- Locatie: Westervoort
- Contacteer:
Re: Velgen topic deel 2
De naafgaten van de up zijn 57,1mm zoals bij de meeste vag wagens? Ben opzoek naar spacers met juist naafgat.
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Berichten: 13490
- Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: Velgen topic deel 2
Ja, waarom spacers? Wel het aller aller aller laatste dat ik zou monteren om het rijgedrag van mijn auto te verslechteren.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
- damianw26
- Donateur member
- Berichten: 2795
- Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
- Locatie: Westervoort
- Contacteer:
Re: Velgen topic deel 2
Wielen vallen net iets te veel naar binnen, in de categorie eens gezien, blijft het zien. ik neem de kleinste die er is van 20mm. Waarom zou het rijgedrag volgens jou verslechteren? Met zo’n dunne is de extra slijtage te verwaarlozen, het rijgedrag verandert niet want alsnog binnen de 5% ET afwijking. En aangezien de wielen al op de hoeken van de auto zitten, dan nu al helemaal
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
- henri
- Forum eindbaas
- Berichten: 1092
- Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:33
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Velgen topic deel 2
Gunspeed, momenteel minder actief hier, had een interessante set spacers, speciaal voor de Up. Hieronder staan foto's van zijn Up met de spacers. De laatst foto is zonder spacers ter vergelijking.damianw26 schreef: ↑di 07 aug 2018, 11:57Wielen vallen net iets te veel naar binnen, in de categorie eens gezien, blijft het zien. ik neem de kleinste die er is van 20mm. Waarom zou het rijgedrag volgens jou verslechteren? Met zo’n dunne is de extra slijtage te verwaarlozen, het rijgedrag verandert niet want alsnog binnen de 5% ET afwijking. En aangezien de wielen al op de hoeken van de auto zitten, dan nu al helemaal
Deze set is van H&R. Wordt geleverd inclusief langere bouten voor de originele velgen. Op de vooras zijn de spacers 13 mm per stuk, achter 16 mm. Het produktnummer van H&R is B1004570. Set kost ca. 140 euro. Lijkt veel, maar voor losse, langere VW bouten en kwalitatief vergelijkbare spacers ben je meer kwijt.
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Berichten: 13490
- Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: Velgen topic deel 2
Omdat je onafgeveerd gewicht toe gaat voegen aan toch al niet lichte wielen. De auto gaat dus nog minder makkelijk insturen en je aandrijfassen en wiellagers krijgen meer slijtage voor de kiezen. Zoals je al aangeeft is het puur cosmetisch en staat het misschien wel "dik" maar dan zou ik eerder op zoek gaan naar een set wielen met een meer agressieve ET waarde zodat je ze niet nodig hebt.damianw26 schreef: ↑di 07 aug 2018, 11:57Wielen vallen net iets te veel naar binnen, in de categorie eens gezien, blijft het zien. ik neem de kleinste die er is van 20mm. Waarom zou het rijgedrag volgens jou verslechteren? Met zo’n dunne is de extra slijtage te verwaarlozen, het rijgedrag verandert niet want alsnog binnen de 5% ET afwijking. En aangezien de wielen al op de hoeken van de auto zitten, dan nu al helemaal
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
- ~Thijs~
- Vagling liefhebber
- Berichten: 281
- Lid geworden op: ma 10 dec 2012, 10:25
- Locatie: Amersfoort
Re: Velgen topic deel 2
Een spacer weegt niet zoveel hoor, over onafgeveerd gewicht zal ik me ook niet echt zorgen maken op een Up, no offence
Ik zal me wel zorgen maken om kwalitatief goede spacers
Ik zal me wel zorgen maken om kwalitatief goede spacers
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Berichten: 13490
- Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: Velgen topic deel 2
Onafgeveerd gewicht speelt op elke auto een rol. Een up! op kleine, lichte velgen stuurt beter in dan dezelfde auto met grote wielen en spacers. Basis natuurkunde. Als het puur om de looks te doen is dan inderdaad louter voor kwaliteit gaan. zoals ST of H&R.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
- damianw26
- Donateur member
- Berichten: 2795
- Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
- Locatie: Westervoort
- Contacteer:
Re: Velgen topic deel 2
Gezien het puur cosmetisch is, zal ik er nog eens over nadenken, binnenkort een clio bekijken met hetzelfde 'probleem' kijken hoe het staat. Het hangt van de hoek af. Recht van boven op het wiel kijken valt het wel mee, ietsjes negatief camber. Vanaf de zijkant kijkend is het achter wat opvallend naar binnen vallend zoals op deze foto wel te zien is.
Untitled by Damian Willemsen, on Flickr
Untitled by Damian Willemsen, on Flickr
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Berichten: 13490
- Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: Velgen topic deel 2
Grootste reden voor mij om er nooit aan te beginnnen buiten het onafgeveerde gewicht om is dat je wiel dusdanig ver naar de wielkast komt dat het beschadigingen op zou kunnen leveren bij heel heftig inveren zoals bijvoorbeeld op de autobaan op snelheid.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
- henri
- Forum eindbaas
- Berichten: 1092
- Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:33
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Velgen topic deel 2
Voor aanlopen bij diep inveren met OEM velgen zou ik niet zo bang zijn. Genoemde set wordt geleverd met TüV/ABE papieren. Daarmee ga ik ervan uit dat er door H&R voldoende kritisch naar een maximale waarde is gekeken qua breedte van de spacers i.c.m. standaard wielen. Ze zullen niet voor niets op 13 en 16 mm uitgekomen zijn i.p.v. de standaard 10, 15 en 20 mm spoorverbreders.Petrolhead Tom schreef: ↑di 07 aug 2018, 16:49Grootste reden voor mij om er nooit aan te beginnnen buiten het onafgeveerde gewicht om is dat je wiel dusdanig ver naar de wielkast komt dat het beschadigingen op zou kunnen leveren bij heel heftig inveren zoals bijvoorbeeld op de autobaan op snelheid.
Re: Velgen topic deel 2
Zijn idd 15" uit Brazilië. Bestelnummer ishenri schreef: ↑zo 05 aug 2018, 22:30In Nederland en Duitsland zijn de Classics alleen in 16 inch geleverd. Ik weet dat de Braziliaanse Up wel op 15 inch Classics is verkocht.
Je kunt aan de verkoper vragen of hij een foto van de achterzijde van de velg kan mailen met het originele onderdeelnummer. Waarschijnlijk is dit 1S0 601 025 AM WP5
Foto van een Braziliaanse Up:
1s0 601 025 ac
Seat Ibiza 6j ST 1.2 TSI
VW Rabbit MK5 R25 2009
Ex:
VW UP! White edition 75PK 2012
VW Rabbit MK5 R25 2009
Ex:
VW UP! White edition 75PK 2012
Re: Velgen topic deel 2
Hallo,
Ik ben nieuw op dit forum en probeer nog een beetje de weg te zoeken.
Ik hoop dat mijn bericht in dit topic op de juiste plaats is.
Zelf denk ik aan Lenso BSX 17inch (BBS RS stijl) in breedset.
Ik twijfel alleen of het achterwiel met een breedset niet 'te' breed uitvalt en daarmee de kans op afkeur krijgt voor de openbare weg.
Wat zijn hiervoor de regels?
Online kan ik wel wat foto's vinden maar nergens vind ik foto's hoe het achterwiel uitkomt met de wielkasten. (foto van boven en achter)
Ik ben zelf wat gaan rekenen;
Voor zover ik online kan vinden zijn de standaard White classic velgen die op mijn Up! zitten 6J breed met een ET waarde van 43.
Het achterwiel van deze set is 8,5J ET30
Het verschil in J Waarde op de velg omgerekend naar cm is 2,5 x 2,54cm = 6,35cm
Omdat dit over de velg verdeeld is zal kan ik 6,35cm delen door 2 = 3,17cm + het verschil in ET waarde van 1,3cm zou betekenen dat het wiel 4,47cm meer naar buiten komt dan het origineel.
Nu ben ik al wat met een duimstok aan het meten geweest maar daar wordt niet veel wijzer van..is er iemand op die forum in bezit van een zelfde set velgen of een set velgen met dezelfde waardes? Graag zie ik foto's
Alvast bedankt!
Ik ben nieuw op dit forum en probeer nog een beetje de weg te zoeken.
Ik hoop dat mijn bericht in dit topic op de juiste plaats is.
Zelf denk ik aan Lenso BSX 17inch (BBS RS stijl) in breedset.
Ik twijfel alleen of het achterwiel met een breedset niet 'te' breed uitvalt en daarmee de kans op afkeur krijgt voor de openbare weg.
Wat zijn hiervoor de regels?
Online kan ik wel wat foto's vinden maar nergens vind ik foto's hoe het achterwiel uitkomt met de wielkasten. (foto van boven en achter)
Ik ben zelf wat gaan rekenen;
Voor zover ik online kan vinden zijn de standaard White classic velgen die op mijn Up! zitten 6J breed met een ET waarde van 43.
Het achterwiel van deze set is 8,5J ET30
Het verschil in J Waarde op de velg omgerekend naar cm is 2,5 x 2,54cm = 6,35cm
Omdat dit over de velg verdeeld is zal kan ik 6,35cm delen door 2 = 3,17cm + het verschil in ET waarde van 1,3cm zou betekenen dat het wiel 4,47cm meer naar buiten komt dan het origineel.
Nu ben ik al wat met een duimstok aan het meten geweest maar daar wordt niet veel wijzer van..is er iemand op die forum in bezit van een zelfde set velgen of een set velgen met dezelfde waardes? Graag zie ik foto's
Alvast bedankt!
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Berichten: 13490
- Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: Velgen topic deel 2
Welkom op het forum, als je de zoekfunctie bovenin gebruikt kun je redelijk wat informatie opsnorren er is inmiddels al veel over geschreven. Lenso BSX zouden niet mijn keuze zijn, prachtig als ze nieuw zijn maar zien er vaak na een paar jaar gebruik al erg versleten uit vanweg de wat lagere kwaliteit (kan ook niet anders voor die prijs). Wellicht ook goed om de nadelen van extreem brede velgen mee te nemen? Zoals het vaak moeten trekken van een band en de veel mindere rij-eigenschappen?
Ik heb zelf 205 brede banden op mijn 75pk up! gehad en buiten het feit dat de motor bijzonder hard moest werken op de snelweg om de gang er in te houden viel het rijgedrag mij ook steeds meer tegen, je kunt vrij snel teveel band op een auto als de up! hebben.
Ik heb zelf 205 brede banden op mijn 75pk up! gehad en buiten het feit dat de motor bijzonder hard moest werken op de snelweg om de gang er in te houden viel het rijgedrag mij ook steeds meer tegen, je kunt vrij snel teveel band op een auto als de up! hebben.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
Re: Velgen topic deel 2
Bedankt voor de snelle reactie Tom.
Goed dat je bovenstaande aangeeft uit ervaring.
Ik heb geen ervaring met die kleine motortje, heb zelf nog maar de 60pk variant
Tevens had ik de TSI velgen in gedachte.. wellicht is dat een betere keuze haha, wellicht met spacers om het meer volume te geven.
Ik ga eens druk scrollen in de 2 velgens topics!
Goed dat je bovenstaande aangeeft uit ervaring.
Ik heb geen ervaring met die kleine motortje, heb zelf nog maar de 60pk variant
Tevens had ik de TSI velgen in gedachte.. wellicht is dat een betere keuze haha, wellicht met spacers om het meer volume te geven.
Ik ga eens druk scrollen in de 2 velgens topics!