Heb begin augustus 2017 mijn Up! gekocht en hij had toen net 40.000km gereden (bouwjaar 07-2014). Inmiddels heb ik er zonder problemen 13.500 km mee gereden en zodoende staat er bijna 55.000 km op de teller. Omdat in mijn onderhoudsboekje staat dat er een servicebeurt nodig is bij de 55.000km grens en eind juli de APK vervalt heb ik onlangs contact met de dealer opgenomen voor een afspraak en met de vraag of het een grote of kleine beurt zou zijn en wat het dan zou kosten.
Puntje bij paaltje mag ik €490,00 gaan betalen terwijl ik de auto nog maar net 9 maanden in bezit heb! Oké, het gaat dan niet om hoe lang ik de auto in bezit heb, maar hoeveel er mee wordt gereden, maar deze prijzen zijn toch niet normaal??? Ik schrok me rot toen dit mij via de telefoon werd medegedeeld
![Surprised :o](./images/smilies/icon/surprised.gif)
Het gaat om een 'grote onderhoudsservice' (€161), het luchtfilter wat moet worden vervangen (€45), bougies die moeten worden vervangen (€62), uitgebreide inspectie (€37), interieurfilter vangen (€37) en remvloeistof verversen (€62) exclusief de BTW. Totaal ben ik hier voor €489,99 kwijt voor mijn eerste beurt, terwijl tot nu toe het alles gewoon perfect lijkt te doen (zegt natuurlijk niet alles, i know), ongelofelijk!!
En dit alles zonder de auto uberhaupt gezien te hebben....
![Shocked :shock:](./images/smilies/icon/eek.gif)
![Confused :?](./images/smilies/icon/confused.gif)