Paar tipjes vanuit mijn kant (misschien werk je al zo):
Druk geven met een Dap is eigenlijk niet nodig. Hierdoor zal op moeilijke bollingen je pad ook niet stilstaan. Zet je wel druk op je bollingen kan je pad stilstaan en je steunschijf doordraaien. Dit resulteert in een kapotte pad.
Leg je snoer over je schouder. Je zult niet de 1e zijn die krassen krijgt van een snoer die tegen je lak aan beweegt.
Werk met een testspot. Zelf doe ik dit vaak op het zijpaneel van de motor. Dit aangezien je dan resultaat op een klein vlak kunt zien. Hierdoor kun je een stappenplan opbouwen om tot het mooiste resultaat te komen.
Ik las dat je van veloce naar finale ging. Deze stap is eigenlijk te groot naar mijn mening. Veloce is een vrij heftige korrel en de finale is alleen om minimale swirls weg te halen/af te werken. Ik raad je aan om mezzo daartussen te gebruiken. Tevens gebruik ik veloce nooit boven stand 4. Dit aangezien hij dan redelijk snel verkorreld waardoor het product niet meer nat blijft en dus niet meer werkt.
Masking tape: een must bij rubbers. Kom je er 1 x op met polijstmiddel dan is het een groot vloekconcert om het er weer 'perfect' vanaf te halen.
Tevens is black hole een top product voor extra diepe glans. Wel zitten hier producten in waardoor de standtijd van je wax minder lang zal stand houden. Tevens zitten er een hoop fillers in. Gebruik een glaze of wax dus nooit tijdens een testspot. Hier kun je je namelijk goed op verkijken hoe slecht of goed je polijstwerk is. (Dit is geen oordeel maar een tip
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon/lol.gif)
)
Verder veel plezier met polijsten.