Ook even voorstellen...
Ook even voorstellen...
Laat ik me ook maar even voorstellen, net nieuw op dit forum. Sinds vandaag in bezit van een Seat Mii Ecomotive 44 KW uit 2013. Leuk, net en goed rijdend Nederlands autootje met 46.000 km, boekjes kloppen, kilometercheck ook. Verder geef ik niet heel veel om auto's, het is in eerste instantie een gebruiksvoorwerp voor mij. De reden om deze Mii te kiezen was vooral een economische. Ook proefgereden in een Suzuki Celerio en dat reed ver boven verwachting goed. Doet er zeker niet voor onder, op geen enkel punt, en is nog zuiniger ook. Ja, erg fijn autootje. Maar ach, voor 1500 euro prijsverschil kan ik redelijk wat benzine verstoken.
Hiervoor o.a. een Lupo 3L en Audi A2 1.2 TDI gereden (en nog heel veel andere daarvoor) en een beetje actief geweest op diverse 3L-fora. Maar de 3L- tijd is nu afgesloten en met de komst van deze aanwinst is dit forum waarschijnlijk een waardevolle aanwinst. En de overstap van VAG-com naar VCDS ook...
Altijd al het onderhoud en reparaties zelf gedaan, het enige moment dat bij mij een auto in de garage staat, is tijdens de APK. Maar hopelijk gaat dat meevallen want ik werk niet graag aan auto's, liever aan motoren. Die ik voor de lol aanpas voor offroad-adventure- en rallyegebruik. Tentje en slaapzakje achterop en lekker wildkamperen door heel Europa. Verder weg ook als ik er eens tijd voor kan maken.
Speciaal gelet op de aanwezigheid van start/stop, want er moet in de nabije toekomst cruise control in komen. Dat rijdt gewoon veel meer ontspannen. Of ik de 75 pk-update ga doen, weet ik nog niet op dit moment. Eerst maar eens wat kilometers neerzetten.
Hiervoor o.a. een Lupo 3L en Audi A2 1.2 TDI gereden (en nog heel veel andere daarvoor) en een beetje actief geweest op diverse 3L-fora. Maar de 3L- tijd is nu afgesloten en met de komst van deze aanwinst is dit forum waarschijnlijk een waardevolle aanwinst. En de overstap van VAG-com naar VCDS ook...
Altijd al het onderhoud en reparaties zelf gedaan, het enige moment dat bij mij een auto in de garage staat, is tijdens de APK. Maar hopelijk gaat dat meevallen want ik werk niet graag aan auto's, liever aan motoren. Die ik voor de lol aanpas voor offroad-adventure- en rallyegebruik. Tentje en slaapzakje achterop en lekker wildkamperen door heel Europa. Verder weg ook als ik er eens tijd voor kan maken.
Speciaal gelet op de aanwezigheid van start/stop, want er moet in de nabije toekomst cruise control in komen. Dat rijdt gewoon veel meer ontspannen. Of ik de 75 pk-update ga doen, weet ik nog niet op dit moment. Eerst maar eens wat kilometers neerzetten.
- Autheo
- Donateur member
- Berichten: 2841
- Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
- Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)
Re: Ook even voorstellen...
Gefeliciteerd met je Mii, en welkom op ons forum! Wat voor uitvoering en kleur heb je?
Maar goed, weer terug naar jouw Mii, daar gaat het hier om. Heel veel plezier ermee! O ja, die upgrade naar 75 pk is zeker te overwegen, daarmee krijg je net een wat betere respons op het gaspedaal.
Met jouw bewering dat de Celerio op geen enkel punt onder doet voor de Mii, ben ik het echter niet eens. Heb voordat ik mijn tweede Mii aanschafte een zeer uitgebreide proefrit van enkele uren gemaakt met een Celerio. Na enkele uren rijden in de Mii stap je uit alsof je er nog maar net in zat, na enkele uren rijden in de Celerio merk je dat je toch wat moet bijkomen van het mindere comfort. Het motorgeluid en de resonanties zijn daar debet aan. En bij drempels merkte ik een bij de Celerio een stevige kraak, waarschijnlijk van de stabilisatorstang. Hoewel de Celerio best een leuke auto is, kan die toch echt niet tippen aan de Mii, m.i.Harry00 schreef:Ook proefgereden in een Suzuki Celerio en dat reed ver boven verwachting goed. Doet er zeker niet voor onder, op geen enkel punt, en is nog zuiniger ook. Ja, erg fijn autootje.
Maar goed, weer terug naar jouw Mii, daar gaat het hier om. Heel veel plezier ermee! O ja, die upgrade naar 75 pk is zeker te overwegen, daarmee krijg je net een wat betere respons op het gaspedaal.
Mii Sport Connect Ecomotive | 60 pk | 5d | candy white | (zie review)
<> Link:
Hiervoor:Mii Style Ecomotive (zie review)
4,7 l/100km = 21,1 km/l
<> Link:
Hiervoor:Mii Style Ecomotive (zie review)
4,7 l/100km = 21,1 km/l
Re: Ook even voorstellen...
Welkom en foto’s van de auto en hobby zijn ook welkom!
- Bertjuh
- Vagling liefhebber
- Berichten: 925
- Lid geworden op: di 07 nov 2017, 19:38
- Locatie: Vriezenveen
- Contacteer:
Re: Ook even voorstellen...
Welkom..!!
Volkswagen Move Up! 60pk / Tornado Rood
matzwart gewrapt bumperstuk / inbouw mistlampen / inbouw kofferbakverlichting
matzwart gewrapt bumperstuk / inbouw mistlampen / inbouw kofferbakverlichting
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Berichten: 13490
- Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: Ook even voorstellen...
Welkom!
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
Re: Ook even voorstellen...
Thanks! Foto's volgen uiteraard nog, als ik even tijd heb. Het is in ieder geval een net karretje, en rijdt trouwens stukken beter en dynamischer dan een veel duurdere Black Up! bij de dealer, waar ik eerder ook een proefrit in maakte. Dat ding was voor mij bijna reden om het hele Up!/Mii/Citigo verhaal maar te vergeten. Want wat was dat ding daar lui en sloom. Deze is natuurlijk ook niet snel te noemen, maar voelt wel een heel stuk alerter.
Eerste upgrade wordt in ieder geval cruise control.
Eerste upgrade wordt in ieder geval cruise control.
- arend van duijn
- Vagling liefhebber
- Berichten: 586
- Lid geworden op: do 02 mar 2017, 17:04
- Locatie: Katwijk
Re: Ook even voorstellen...
Welkom !!!
Re: Ook even voorstellen...
Ik vind dat suzuki erg goed is in het maken van auto’s voor ouderen want die nieuwe ignis en die celerio zien er best oebollig uit, maar dat is mijn mening.
Dat verbruik ben ik benieuwd naar, op de site staat 1 op 27.... meestal halen ze dat nooit en hier is al bewezen dan de up echt wel 1 op 25 haalt, zijnde wel met een zijden voetje.
Veel plezier op het forum en ik denk dat je zeker gene verkeerde keuze hebt gemaakt.
Dat verbruik ben ik benieuwd naar, op de site staat 1 op 27.... meestal halen ze dat nooit en hier is al bewezen dan de up echt wel 1 op 25 haalt, zijnde wel met een zijden voetje.
Veel plezier op het forum en ik denk dat je zeker gene verkeerde keuze hebt gemaakt.
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Re: Ook even voorstellen...
Die Celerio (de 84 gr/km variant) haalt een dergelijk verbruik wel degelijk. 1 op 22 zonder bewust zuinig te rijden en 1 op 25 kost ook erg weinig moeite. Eigen ervaring aan de pomp. Wat dat betreft lopen ze toch echt mijlenver voor op de rest. Oubollig, ach... Dat is een stukje smaak he. Interesseert me totaal niet, het moet me betrouwbaar en goedkoop van A naar B brengen en het ding rijdt erg fijn en weegt nog geen 800 kg. Als je erin zit zie je de buitenkant niet. En van binnen ziet het er best goed uit hoor, erg ruim ook voor zijn klasse. Prima geluid ook trouwens, zowel de stereo met alles erop en eraan (USB, bluetooth, DAB+) als het geluidsniveau in de auto. Heb gereden met de meest uitgebreide Exclusive uitvoering en het autootje is van familie.
Vanwege de aanschafprijs toch voor deze Mii gekozen, maar het is allang duidelijk dat deze er niet eens in de buurt komt qua verbruik. 1 op 16/1 op 16,5 gemiddeld, veel beter zit er niet in. Gebruik is vooral een dagelijkse mix van 60/80/130 km wegen. En dat zijn toch wel de waardes die je bij velen leest, zonder vol op het gas te zitten. Een fluwelen rechtervoet heb ik niet maar rij ook zeker niet als een dolle. Gewoon lekker met het verkeer mee.
Voorlopig gaat de Mii een paar jaar blijven als het goed is, en ook die rijdt gewoon erg lekker en heeft een leuk design. Maar tegen de tijd dat deze weer weg gaat zou het zomaar kunnen dat ik alsnog kies voor een Suzuki.
Vanwege de aanschafprijs toch voor deze Mii gekozen, maar het is allang duidelijk dat deze er niet eens in de buurt komt qua verbruik. 1 op 16/1 op 16,5 gemiddeld, veel beter zit er niet in. Gebruik is vooral een dagelijkse mix van 60/80/130 km wegen. En dat zijn toch wel de waardes die je bij velen leest, zonder vol op het gas te zitten. Een fluwelen rechtervoet heb ik niet maar rij ook zeker niet als een dolle. Gewoon lekker met het verkeer mee.
Voorlopig gaat de Mii een paar jaar blijven als het goed is, en ook die rijdt gewoon erg lekker en heeft een leuk design. Maar tegen de tijd dat deze weer weg gaat zou het zomaar kunnen dat ik alsnog kies voor een Suzuki.
- Autheo
- Donateur member
- Berichten: 2841
- Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
- Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)
Re: Ook even voorstellen...
Als je normaal rijdt, moet je echt beter dan 1 op 16 kunnen halen, ook zonder fluwelen rechtervoet. Tenzij je alleen maar hele korte stukjes rijdt waarbij de motor nauwelijks warm wordt. En als je veel boven de 110 km/u gaat zal het verbruik ook exponentieel toenemen. Maar bij 'gewoon lekker met het verkeer meerijden' is 1 op 16 toch iets wat m.i. makkelijk te verbeteren is. Ik heb zo'n enorm verbruik nog nooit gehaald, dat schommelt meestal rond de 1 op 20. OK, ik heb wel een zuinige rijstijl, maar doe er beslist niet erg m'n best voor.Harry00 schreef:
Vanwege de aanschafprijs toch voor deze Mii gekozen, maar het is allang duidelijk dat deze er niet eens in de buurt komt qua verbruik. 1 op 16/1 op 16,5 gemiddeld, veel beter zit er niet in. Gebruik is vooral een dagelijkse mix van 60/80/130 km wegen. En dat zijn toch wel de waardes die je bij velen leest, zonder vol op het gas te zitten. Een fluwelen rechtervoet heb ik niet maar rij ook zeker niet als een dolle. Gewoon lekker met het verkeer mee.
Mii Sport Connect Ecomotive | 60 pk | 5d | candy white | (zie review)
<> Link:
Hiervoor:Mii Style Ecomotive (zie review)
4,7 l/100km = 21,1 km/l
<> Link:
Hiervoor:Mii Style Ecomotive (zie review)
4,7 l/100km = 21,1 km/l
Re: Ook even voorstellen...
1 op 16 dan trek je behoorlijk door? Maar maakt ook niet uit ik haal redelijk makkelijk 1 op 20 zonder mijn best te doen.
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
- TwitNour
- Donateur member
- Berichten: 2563
- Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Re: Ook even voorstellen...
1 op 16 met 60- en 80-wegen is knap. Ja, 130 rijden brengt je verbruik flink omlaag, maar gemiddeld gezien zou je toch echt wel in de buurt van de 1 op 18, 19 of 20 kunnen komen.
Re: Ook even voorstellen...
Voorlopig is het maar even een inschatting, niet meer dan dat. Zonder flink doortrekken trouwens. Gewoon rustig doorrijden zeg maar. Heb hem vandaag voor het eerst volgegooid: 38,5 liter ging erin tot het randje. We zullen zien waar het uitkomt als ik hem opnieuw vol gooi.
- TwitNour
- Donateur member
- Berichten: 2563
- Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Re: Ook even voorstellen...
Misschien even bijhouden op Phuel? Dan kun je het over een langere periode bijhouden.
Re: Ook even voorstellen...
Was ik inderdaad van plan. Had het verbruik eerder altijd bijgehouden in Excel, over langere tijd. Zal eens even kijken.
- TwitNour
- Donateur member
- Berichten: 2563
- Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Re: Ook even voorstellen...
Mocht je een beetje handig zijn, dan kun je met de importfuctie een CSV met al je tankbeurten importen in Phuel. Moet je je Excel even in het juiste formaat zetten en opslaan als csv.