Als jij gewoon bij je up! links bij het voorportier aan de binnenkant dat hendeltje naar achteren haalt, kun je de motorkap aan de buitenzijde openen en vindt jij een prachtige TSI motor! Gaat best snel hoorSnowdude schreef:Petrolhead Tom schreef:Top om te horen dat de auto zo goed bevalt. Kan ook haast niet anders.
De foto die je plaatst van de motor is trouwens niet de up! TSI motor maar de Golf TSI motor.
Kon niet zo snel een vinden van de Up! hahaha....
Snowdude Polo GTI - verlaagd
- Autheo
- Donateur member
- Berichten: 2837
- Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
- Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)
Re: Snowdude's TSi: 15000 km gereden , eerste beurt.
Mii Sport Connect Ecomotive | 60 pk | 5d | candy white | (zie review)
<> Link:
Hiervoor:Mii Style Ecomotive (zie review)
4,7 l/100km = 21,1 km/l
<> Link:
Hiervoor:Mii Style Ecomotive (zie review)
4,7 l/100km = 21,1 km/l
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Berichten: 13481
- Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: Snowdude's TSi: 15000 km gereden , eerste beurt.
Zelfs op het forum te vinden: http://www.vwupforum.nl/viewtopic.php?f ... 6&start=20" onclick="window.open(this.href);return false;Autheo schreef:Als jij gewoon bij je up! links bij het voorportier aan de binnenkant dat hendeltje naar achteren haalt, kun je de motorkap aan de buitenzijde openen en vindt jij een prachtige TSI motor! Gaat best snel hoorSnowdude schreef:Petrolhead Tom schreef:Top om te horen dat de auto zo goed bevalt. Kan ook haast niet anders.
De foto die je plaatst van de motor is trouwens niet de up! TSI motor maar de Golf TSI motor.
Kon niet zo snel een vinden van de Up! hahaha....
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
- JPstyle
- Vagling liefhebber
- Berichten: 134
- Lid geworden op: zo 28 jan 2018, 07:41
- Locatie: Noord-Brabant
Re: Snowdude's TSi: 15000 km gereden , eerste beurt.
Heb jij de originele Up! armsteun? Of die andere die sommigen hier op het forum hebben?Snowdude schreef:-armsteun is nu al lam geworden. gelukkig is hij blijven hangen op de ingestelde stand wat voor mij comfortabel is.
Hoe zou jij de kwaliteit en comfort er verder van beoordelen? indien je dus die originele hebt
Ford Fiesta ST-Line Vignale | Juli 2022 | 1.0 Ecoboost Mild-Hybrid 125PK
EX: Volkswagen High Up! | juli 2018 | 1.0 TSI 90PK
EX: Renault Espace IV Phase II | augustus 2006 | 2.0 Turbo 170PK Dynamique
EX: Volkswagen Passat 35i B3 | september 1993 | 1.8 90PK CL Design Edition
EX: Volkswagen High Up! | juli 2018 | 1.0 TSI 90PK
EX: Renault Espace IV Phase II | augustus 2006 | 2.0 Turbo 170PK Dynamique
EX: Volkswagen Passat 35i B3 | september 1993 | 1.8 90PK CL Design Edition
Re: Snowdude's TSi: 15000 km gereden , eerste beurt.
Hahahaha...je hebt gelijk maar ik had geen zin om in de regen een foto te staan maken.Autheo schreef:Als jij gewoon bij je up! links bij het voorportier aan de binnenkant dat hendeltje naar achteren haalt, kun je de motorkap aan de buitenzijde openen en vindt jij een prachtige TSI motor! Gaat best snel hoorSnowdude schreef:Petrolhead Tom schreef:Top om te horen dat de auto zo goed bevalt. Kan ook haast niet anders.
De foto die je plaatst van de motor is trouwens niet de up! TSI motor maar de Golf TSI motor.
Kon niet zo snel een vinden van de Up! hahaha....
VW Polo GTI (AW) 2.0 TSI
Audi A3 Cabriolet Sport Edition S-Line Dakotagrijs/bruine kap
MGB Roadster 1979 Oranje/zwarte kap
Audi A3 Cabriolet Sport Edition S-Line Dakotagrijs/bruine kap
MGB Roadster 1979 Oranje/zwarte kap
Re: Snowdude's TSi: 15000 km gereden , eerste beurt.
JPstyle schreef:Heb jij de originele Up! armsteun? Of die andere die sommigen hier op het forum hebben?Snowdude schreef:-armsteun is nu al lam geworden. gelukkig is hij blijven hangen op de ingestelde stand wat voor mij comfortabel is.
Hoe zou jij de kwaliteit en comfort er verder van beoordelen? indien je dus die originele hebt
De garage heeft deze in de Up geplaatst.
VW Polo GTI (AW) 2.0 TSI
Audi A3 Cabriolet Sport Edition S-Line Dakotagrijs/bruine kap
MGB Roadster 1979 Oranje/zwarte kap
Audi A3 Cabriolet Sport Edition S-Line Dakotagrijs/bruine kap
MGB Roadster 1979 Oranje/zwarte kap
- TwitNour
- Donateur member
- Berichten: 2563
- Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Re: Snowdude's TSi: 15000 km gereden , eerste beurt.
Ik heb niet het exemplaar dat te zien is in het bericht hierboven maar deze: Naar mijn weten is deze steviger en naar mijn mening ziet deze er ook beter uit. Is wel iets duurder, 158 bij UdenhoutJPstyle schreef:Heb jij de originele Up! armsteun? Of die andere die sommigen hier op het forum hebben?Snowdude schreef:-armsteun is nu al lam geworden. gelukkig is hij blijven hangen op de ingestelde stand wat voor mij comfortabel is.
Hoe zou jij de kwaliteit en comfort er verder van beoordelen? indien je dus die originele hebt
https://shop.udenhout.nl/volkswagen/col ... de-up-stof" onclick="window.open(this.href);return false;
- JPstyle
- Vagling liefhebber
- Berichten: 134
- Lid geworden op: zo 28 jan 2018, 07:41
- Locatie: Noord-Brabant
Re: Snowdude's TSi: 15000 km gereden , eerste beurt.
Die heb ik hier ook al veel gezien idd, ik persoonlijk vind die andere mooierTwitNour schreef:Ik heb niet het exemplaar dat te zien is in het bericht hierboven maar deze: Naar mijn weten is deze steviger en naar mijn mening ziet deze er ook beter uit. Is wel iets duurder, 158 bij UdenhoutJPstyle schreef:Heb jij de originele Up! armsteun? Of die andere die sommigen hier op het forum hebben?Snowdude schreef:-armsteun is nu al lam geworden. gelukkig is hij blijven hangen op de ingestelde stand wat voor mij comfortabel is.
Hoe zou jij de kwaliteit en comfort er verder van beoordelen? indien je dus die originele hebt
https://shop.udenhout.nl/volkswagen/col ... de-up-stof" onclick="window.open(this.href);return false;
Ford Fiesta ST-Line Vignale | Juli 2022 | 1.0 Ecoboost Mild-Hybrid 125PK
EX: Volkswagen High Up! | juli 2018 | 1.0 TSI 90PK
EX: Renault Espace IV Phase II | augustus 2006 | 2.0 Turbo 170PK Dynamique
EX: Volkswagen Passat 35i B3 | september 1993 | 1.8 90PK CL Design Edition
EX: Volkswagen High Up! | juli 2018 | 1.0 TSI 90PK
EX: Renault Espace IV Phase II | augustus 2006 | 2.0 Turbo 170PK Dynamique
EX: Volkswagen Passat 35i B3 | september 1993 | 1.8 90PK CL Design Edition
- TwitNour
- Donateur member
- Berichten: 2563
- Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Re: Snowdude's TSi: 15000 km gereden , eerste beurt.
Ieder zijn smaak natuurlijk!
-
- Forum eindbaas
- Berichten: 1141
- Lid geworden op: ma 11 jan 2016, 22:07
- Locatie: Omgeving Deventer.
Re: Snowdude's TSi: 15000 km gereden , eerste beurt.
Ik heb die armsteunen wel een paar keer ingebouwd.. Het zijn gewoon gammele dingen.
Het beste is gewoon 1 keer instellen zoals je hem wilt, en er daarna niet meer aanzitten, dan gaan ze het langst mee.
Het beste is gewoon 1 keer instellen zoals je hem wilt, en er daarna niet meer aanzitten, dan gaan ze het langst mee.
- Bertjuh
- Vagling liefhebber
- Berichten: 925
- Lid geworden op: di 07 nov 2017, 19:38
- Locatie: Vriezenveen
- Contacteer:
Re: Snowdude's TSi: 15000 km gereden , eerste beurt.
Over welke armsteun hebben we het hier dan? Die bij Udenhout??dennuus1 schreef:Ik heb die armsteunen wel een paar keer ingebouwd.. Het zijn gewoon gammele dingen.
Het beste is gewoon 1 keer instellen zoals je hem wilt, en er daarna niet meer aanzitten, dan gaan ze het langst mee.
Volkswagen Move Up! 60pk / Tornado Rood
matzwart gewrapt bumperstuk / inbouw mistlampen / inbouw kofferbakverlichting
matzwart gewrapt bumperstuk / inbouw mistlampen / inbouw kofferbakverlichting
- TwitNour
- Donateur member
- Berichten: 2563
- Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Re: Snowdude's TSi: 15000 km gereden , eerste beurt.
Je kunt er veel over zeggen (de exemplaren van Udenhout) maar gammel zijn ze zeker niet. Mijn armsteun zit nog steeds hartstikke stevig en ik geniet er nog elke dag van, het had zomaar OEM kunnen zijn.
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Berichten: 13481
- Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: Snowdude's TSi: 15000 km gereden , eerste beurt.
Misschien komt het omdat het OEM is?TwitNour schreef:Je kunt er veel over zeggen (de exemplaren van Udenhout) maar gammel zijn ze zeker niet. Mijn armsteun zit nog steeds hartstikke stevig en ik geniet er nog elke dag van, het had zomaar OEM kunnen zijn.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
-
- Forum eindbaas
- Berichten: 1141
- Lid geworden op: ma 11 jan 2016, 22:07
- Locatie: Omgeving Deventer.
Re: Snowdude's TSi: 15000 km gereden , eerste beurt.
Bertjuh schreef:Over welke armsteun hebben we het hier dan? Die bij Udenhout??dennuus1 schreef:Ik heb die armsteunen wel een paar keer ingebouwd.. Het zijn gewoon gammele dingen.
Het beste is gewoon 1 keer instellen zoals je hem wilt, en er daarna niet meer aanzitten, dan gaan ze het langst mee.
Spul komt allemaal uit dezelfde fabriek, alleen per merk een iets ander design. Montage is hetzelfde.
Heb er wat een Up gemaakt, Mii, maar ook in veel Suzuki's SX4 en Mazda 2, 3 CX3... Het is allemaal 1 pot nat.
Ze zitten sws niet zo stevig als een fabrieksaf gemonteerde armsteun (Golf etc) en het draaimechanisme word vrij snel "lam" maar dat is mijn ervaring!
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Berichten: 13481
- Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: Snowdude's TSi: 15000 km gereden , eerste beurt.
Gewoon een OEM onderdeel voor Skoda.TwitNour schreef:Is dat zo?
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
- JPstyle
- Vagling liefhebber
- Berichten: 134
- Lid geworden op: zo 28 jan 2018, 07:41
- Locatie: Noord-Brabant
Re: Snowdude's TSi: 15000 km gereden , eerste beurt.
Dat heb ik helaas ook al gevonden, dus begin te twijfelen. Op mijn renault zit dat armsteuntje aan de stoel vast en doet het nog prima na bijna 2 ton en meerdere eigenaren.dennuus1 schreef:Ik heb die armsteunen wel een paar keer ingebouwd.. Het zijn gewoon gammele dingen.
Het beste is gewoon 1 keer instellen zoals je hem wilt, en er daarna niet meer aanzitten, dan gaan ze het langst mee.
Maar weet daardoor ook dat het wel gemakkelijk is als je je arm ergens op kan leggen. Maar doordat die aan de stoel zat ging die regelmatig omhoog en omlaag als die wat in de weg zat.
Dus is 1 keer afstellen voldoende omdat die toch wat anders zit dan aan je stoel. En is het echt een gemis als die er niet in zit voor de niet armsteun rijders?
Ford Fiesta ST-Line Vignale | Juli 2022 | 1.0 Ecoboost Mild-Hybrid 125PK
EX: Volkswagen High Up! | juli 2018 | 1.0 TSI 90PK
EX: Renault Espace IV Phase II | augustus 2006 | 2.0 Turbo 170PK Dynamique
EX: Volkswagen Passat 35i B3 | september 1993 | 1.8 90PK CL Design Edition
EX: Volkswagen High Up! | juli 2018 | 1.0 TSI 90PK
EX: Renault Espace IV Phase II | augustus 2006 | 2.0 Turbo 170PK Dynamique
EX: Volkswagen Passat 35i B3 | september 1993 | 1.8 90PK CL Design Edition
- Autheo
- Donateur member
- Berichten: 2837
- Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
- Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)
Re: Snowdude's TSi: 15000 km gereden , eerste beurt.
Als niet-armsteun-rijder mis ik dat ding echt niet. Integendeel, wat heeft een armsteun voor zin als je gewoon je beide handen aan het stuur hebt? Volgens mij de beste houding achter het stuur.JPstyle schreef: En is het echt een gemis als die er niet in zit voor de niet armsteun rijders?
Mii Sport Connect Ecomotive | 60 pk | 5d | candy white | (zie review)
<> Link:
Hiervoor:Mii Style Ecomotive (zie review)
4,7 l/100km = 21,1 km/l
<> Link:
Hiervoor:Mii Style Ecomotive (zie review)
4,7 l/100km = 21,1 km/l
-
- Forum eindbaas
- Berichten: 1141
- Lid geworden op: ma 11 jan 2016, 22:07
- Locatie: Omgeving Deventer.
Re: Snowdude's TSi: 15000 km gereden , eerste beurt.
Het eerste wat ik doe als ik in een auto stap met armsteun is de steun omhoog klappen, zit me alleen maar in de weg met schakelen.
- JPstyle
- Vagling liefhebber
- Berichten: 134
- Lid geworden op: zo 28 jan 2018, 07:41
- Locatie: Noord-Brabant
Re: Snowdude's TSi: 15000 km gereden , eerste beurt.
Wel netjes idd, maar ik meestal gewoon met 1 handAutheo schreef:Als niet-armsteun-rijder mis ik dat ding echt niet. Integendeel, wat heeft een armsteun voor zin als je gewoon je beide handen aan het stuur hebt? Volgens mij de beste houding achter het stuur.JPstyle schreef: En is het echt een gemis als die er niet in zit voor de niet armsteun rijders?
Ford Fiesta ST-Line Vignale | Juli 2022 | 1.0 Ecoboost Mild-Hybrid 125PK
EX: Volkswagen High Up! | juli 2018 | 1.0 TSI 90PK
EX: Renault Espace IV Phase II | augustus 2006 | 2.0 Turbo 170PK Dynamique
EX: Volkswagen Passat 35i B3 | september 1993 | 1.8 90PK CL Design Edition
EX: Volkswagen High Up! | juli 2018 | 1.0 TSI 90PK
EX: Renault Espace IV Phase II | augustus 2006 | 2.0 Turbo 170PK Dynamique
EX: Volkswagen Passat 35i B3 | september 1993 | 1.8 90PK CL Design Edition
- TwitNour
- Donateur member
- Berichten: 2563
- Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Re: Snowdude's TSi: 15000 km gereden , eerste beurt.
Binnen Rotterdam is het zo veel schakelen en rijden en afremmen dat je in de prakrijk eigenlijk nooit echt met twee handen rijdt aangezien je sowieso ook niet echt veel ‘langere stukken’ rijdt. Het ene stoplicht wordt groen en 300m verder staat er weer een op rood. Tijdens het schakelen vind ik de ondersteuning van de armsteun daarom zeker wel fijn. Daarnaast ben ik niet de enige die gebruik maakt en kan maken van de armsteun, aangezien mijn vriendin als bijrijder regelmatig haar arm lekker laat rusten op het achterste deel van de steun, terwijl ik juist steun op het voorste gedeelte.
Ik probeer niet de armsteun te verkopen of de hemel in te prijzen, ik wil er alleen mee zeggen dat het voor de een misschien wel nut heeft, en voor de ander niet. We rijden immers niet hetzefde. Iedereen rijdt op zijn eigen manier en rijstijl, en dat maakt het rijden toch ook leuk?
Ik probeer niet de armsteun te verkopen of de hemel in te prijzen, ik wil er alleen mee zeggen dat het voor de een misschien wel nut heeft, en voor de ander niet. We rijden immers niet hetzefde. Iedereen rijdt op zijn eigen manier en rijstijl, en dat maakt het rijden toch ook leuk?