Bericht
door Drup » vr 02 feb 2018, 19:49
Na 2 dagen uitproberen was ik er al uit: weg met dat ding. De toon werd al enigszins gezet door de verkoper die mij bij het ophalen van de Up! tekst en uitleg gaf, en, met een veelzeggende blik mij toevertrouwde: "Maar u kunt natuurlijk ook een ander navigatiesysteem gebruiken....". De navigatiekaart ziet er eenvoudig uit, op zich geen bezwaar, maar de bijgeleverde spraakdame heeft blijkbaar meerdere paspoorten en kan maar niet kiezen. "Na fivehundred meter neem the evrit". En dat ook nog eens uitgesproken op een manier die het gebruik van chemische stimuli doet vermoeden. Nee, hier konden we niets mee. Als je eerst een diepgravende analyse moet maken van wat de dame zegt dan wel poogt te zeggen, ben je 'the evrit' natuurlijk al voorbij. Het geluid uit en dan maar op het kaartje turen is geen alternatief wat ons betreft en zeker niet bevorderend voor de verkeersveiligheid. Daarom hebben we dieper in de buidel getast, met onze nagels de restjes bij elkaar geschrapt en een TomTom gekocht, die ons in het verleden altijd goed beviel.
Blijft over de boordgegevens. Dat is wel leuk om te zien. Maar alle gegevens zijn ook eenvoudig op het dashboard te krijgen, dus om daarom nou je telefoon steeds te plaatsen....Wij vonden van niet. Die composition phone doet z'n werk toch wel, ook als de telefoon in m'n zak zit. Ik kan gewoon de telefoon bedienen met de (radio)knoppen.
Wat dus na 2 dagen overbleef was een nutteloze en lelijke kraaienpoot op het dashboard. Die heb ik dus ook maar verwijderd. En dat brengt me tot een vraagje: Ik zoek een kapje om de opening af te dekken, zoals je dat in de 'oude' Up had. Ik kan dat wel online kopen, maar voor de oude Up dus. Weet iemand of dat ook past op de facelift Up? Het *lijkt* hetzelfde formaat, afgaand op m'n geheugen...