Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
-
Psycho_Mantis
- Vagling liefhebber
- Berichten: 912
- Lid geworden op: wo 14 mar 2012, 12:41
- Locatie: Spijkenisse
Bericht
door Psycho_Mantis » wo 30 mei 2012, 14:43
up! schreef:Opvallend: de 6 zuinigste up's op spritmonitor rijden allemaal op E10 benzine. Wellicht is de up op E10 gewoon zuiniger?
Ander opvallend punt: up rijder nr. 7 bij spritmonitor heeft bij één tankbeurt zo'n beetje het allerzuinigste verbruik behaald van alle up rijders op spritmonitor
3,52 liter gemiddeld
Op Superplus 98. Wellicht is de up op Superplus 98 gewoon zuiniger?
Ik ga mijn volgende tank eens volgooien met Superplus 98, kijken of het nou echt boeiend is
en natuurlijk meer bonus miles bij de shell (h)
-
el coche SEAT
- Donateur member
- Berichten: 818
- Lid geworden op: wo 15 feb 2012, 15:25
- Locatie: BrunssUP!m
Bericht
door el coche SEAT » wo 30 mei 2012, 16:26
up! schreef:el coche SEAT schreef:Blijft altijd een leuke discussie, dat verbruik.
De discussie wordt nog leuker. Ik zag op
http://www.spritmonitor.de dat je bij één tankbeurt 41,39 liter tankte
Had je een jerrycan mee waarin je extra benzine goot?
Nee, tussendoor in Nederland 10 liter getankt. Voor de rest tank ik in Duitsland of Belgie, leve de grensstreek.
VW UP! GTI, Kings Red with Black roof, 115 pk, 2023
VW Golf Variant, R-line, Dolphin Grey, 130 pk, 2023
-
el coche SEAT
- Donateur member
- Berichten: 818
- Lid geworden op: wo 15 feb 2012, 15:25
- Locatie: BrunssUP!m
Bericht
door el coche SEAT » wo 30 mei 2012, 16:30
up! schreef:Opvallend: de 6 zuinigste up's op spritmonitor rijden allemaal op E10 benzine. Wellicht is de up op E10 gewoon zuiniger?
Zal de volgende keer ook E10 tanken, ben eens benieuwd wat dat brengt.
VW UP! GTI, Kings Red with Black roof, 115 pk, 2023
VW Golf Variant, R-line, Dolphin Grey, 130 pk, 2023
-
henri
- Forum eindbaas
- Berichten: 1092
- Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:33
- Locatie: Ede
-
Contacteer:
Bericht
door henri » wo 30 mei 2012, 21:35
Vanavond weer de tank volgedaan. Met regelmatig gebruik van de airco de afgelopen dagen is het verbruik een fractie hoger uitgevallen.
639,9 km en 34,46 liter geeft een verbruik van 1 op 18,6.
-
Jantje
- Forum newbie
- Berichten: 28
- Lid geworden op: za 05 mei 2012, 09:59
Bericht
door Jantje » do 31 mei 2012, 10:00
Volgens mij is alle 95 benzine tegenwoordig voorzien van ethanol. E5 of E10 dus. Alleen hele oude auto's kunnen problemen krijgen met benzineleidingen, keerringen en pakkingen.
-
Ron UP
- Forum eindbaas
- Berichten: 2050
- Lid geworden op: do 23 feb 2012, 11:57
- Locatie: Heemskerk
Bericht
door Ron UP » do 31 mei 2012, 12:53
Eh......misschien een stomme vraag.....maar wat is eigenlijk E10 benzine ???
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen
Uppie:
http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350
-
eas
- Vagling liefhebber
- Berichten: 941
- Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 18:43
- Locatie: krommenie
Bericht
door eas » do 31 mei 2012, 12:55
fiat panda twinair 65 pk lounge 2013
-
Jantje
- Forum newbie
- Berichten: 28
- Lid geworden op: za 05 mei 2012, 09:59
Bericht
door Jantje » do 31 mei 2012, 17:56
E10 betekent dat er 10 procent ethanol is toegevoegd. E5 betekent 5 procent. De verbrandingswaarde van ethanol is lager dan die van benzine, dus is het verbruik hoger. Ethanol wordt bijv in de Indycars gebruikt. Puur ethanol kun je ook niet zien branden. Alleen op tv kun je het zien.
-
Ron UP
- Forum eindbaas
- Berichten: 2050
- Lid geworden op: do 23 feb 2012, 11:57
- Locatie: Heemskerk
Bericht
door Ron UP » do 31 mei 2012, 18:52
Bedankt voor de uitleg maar toch snap ik iets niet.........je zegt dat het verbruik met E10 brandstof hoger word, maar volgens de top bij spiritmonitor staan de bovenste 6 up rijders bovenaan met E10 brandstof, heeeeeel zuinig dus........how can?
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen
Uppie:
http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350
-
Jantje
- Forum newbie
- Berichten: 28
- Lid geworden op: za 05 mei 2012, 09:59
Bericht
door Jantje » do 31 mei 2012, 19:47
Als ik nooit hoef te stoppen , rijd ik ook heel zuinig. Met wind mee is ook zuiniger. Heel hoge bandenspanning is ook zuinig. Enz enz.
-
dubbel-UP!
- Vagling liefhebber
- Berichten: 543
- Lid geworden op: zo 26 feb 2012, 18:49
- Locatie: het mooie Limburg
Bericht
door dubbel-UP! » zo 03 jun 2012, 11:36
Net terug uit Italie met de 75pk high-UP!.
1900 km waarvan ca. 1200 Duitse autobahn en veel bergpassen (Alpen).
Waar het was toegestaan en het kon op max snelheid gereden, ca 165 km-uur.
verbruik 1 op 14,8 over alles, vind ik best oke gezien de snelheden.........
Dubbel-UP! = black-UP! + high UP!
-
RoyVisser
- Vagling liefhebber
- Berichten: 218
- Lid geworden op: wo 07 mar 2012, 18:18
Bericht
door RoyVisser » zo 03 jun 2012, 13:56
Ik heb 1100km afgelegt vanaf Alkmaar naar de Nordschleife en daar in de eiffel rondtoeren. Continu 140 op de cruisecontrol (gps) in duitsland waar het mocht, en in nederland vrijwel ook overal 10kmh op de teller te hard. In de eiffel zelf ook lekker doorgereden, gemiddeld verbruik van 1:19.2
Ik denk dat de langere bak in de 60pk op de snelweg ook aanzienlijk wat verbruik scheelt.
Pearl Black High Up 60pk BlueMotion met 16" Classic Velgen, Pearl Black Inleg, Titaanzwart Interieur, Geen Typeaanduiding, Plaatsvervangend Reservewiel, Drive Pakket en Executive Pakket
-
dubbel-UP!
- Vagling liefhebber
- Berichten: 543
- Lid geworden op: zo 26 feb 2012, 18:49
- Locatie: het mooie Limburg
Bericht
door dubbel-UP! » zo 03 jun 2012, 19:25
RoyVisser schreef:Ik heb 1100km afgelegt vanaf Alkmaar naar de Nordschleife en daar in de eiffel rondtoeren. Continu 140 op de cruisecontrol (gps) in duitsland waar het mocht, en in nederland vrijwel ook overal 10kmh op de teller te hard. In de eiffel zelf ook lekker doorgereden, gemiddeld verbruik van 1:19.2
Ik denk dat de langere bak in de 60pk op de snelweg ook aanzienlijk wat verbruik scheelt.
Verbruik stijgt explosief als je harder gaat, dus als je 160 of harder gaat dan is het verbruik zomaar 50% meer terwijl je maar 10 a 20 km/uur sneller gaat.
Dit geldt natuurlijk voor alle auto's en is zeker niet UP! afhankelijk. Der bakverhouding kan ietsje uitmaken maar niet zoveel. het is puur de weerstand der elementen
Dubbel-UP! = black-UP! + high UP!
-
RoyVisser
- Vagling liefhebber
- Berichten: 218
- Lid geworden op: wo 07 mar 2012, 18:18
Bericht
door RoyVisser » zo 03 jun 2012, 21:34
dubbel-UP! schreef:RoyVisser schreef:Ik heb 1100km afgelegt vanaf Alkmaar naar de Nordschleife en daar in de eiffel rondtoeren. Continu 140 op de cruisecontrol (gps) in duitsland waar het mocht, en in nederland vrijwel ook overal 10kmh op de teller te hard. In de eiffel zelf ook lekker doorgereden, gemiddeld verbruik van 1:19.2
Ik denk dat de langere bak in de 60pk op de snelweg ook aanzienlijk wat verbruik scheelt.
Verbruik stijgt explosief als je harder gaat, dus als je 160 of harder gaat dan is het verbruik zomaar 50% meer terwijl je maar 10 a 20 km/uur sneller gaat.
Dit geldt natuurlijk voor alle auto's en is zeker niet UP! afhankelijk. Der bakverhouding kan ietsje uitmaken maar niet zoveel. het is puur de weerstand der elementen
Yeah dat weet ik, ik vergelijk mijn verbruik absoluut niet met de jouwe hoor
Pearl Black High Up 60pk BlueMotion met 16" Classic Velgen, Pearl Black Inleg, Titaanzwart Interieur, Geen Typeaanduiding, Plaatsvervangend Reservewiel, Drive Pakket en Executive Pakket
-
up!
- Forum eindbaas
- Berichten: 1556
- Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:58
- Locatie: Uppingedam
Bericht
door up! » ma 04 jun 2012, 22:35
Petrolhead Tom schreef:De 60 pk heeft toch een kortere bak?
Nee, een langere bak. Scheelt ongeveer 200tpm bij 120km/h als ik het goed heb.
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen
-
Tom Westendorp
- Unicorn
- Berichten: 13487
- Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
- Locatie: Enschede
-
Contacteer:
Bericht
door Tom Westendorp » di 05 jun 2012, 07:01
Petrolhead Tom schreef:De 60 pk heeft toch een kortere bak?
Ik meende gelezen te hebben dat de 60 pk een kortere bak heeft. Klinkt in mijn ogen ook iets logischer omdat een "zwakkere" motor meer baat heeft bij kortere bakverhoudingen.
-
henri
- Forum eindbaas
- Berichten: 1092
- Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:33
- Locatie: Ede
-
Contacteer:
Bericht
door henri » di 05 jun 2012, 07:26
De 75 pk heeft een iets kortere eindoverbrenging. Het maximale vermogen wordt bij deze versie bij een aanzienlijk hoger toerental geleverd.
-
Michel.oa
- Vagling liefhebber
- Berichten: 120
- Lid geworden op: zo 29 apr 2012, 19:36
Bericht
door Michel.oa » di 05 jun 2012, 13:12
ik rijd tot nog toe 1 op 21 en daarbij rijd ik elke dag 25 minuten autobaan met 110k/h en daarna 20 min op binnenwegen,ongeveer 90 km/h.
Baal wel dat ik geen cruisecontrol heb genomen. Iemand een idee wat het kost om alsnog in te bouwen bij de dealer?
Eigenaar van een Black Up bmt 5 deurs