Laten testen met behulp van een lichtbeeldkast.Xanderv schreef:Wat is je lichtbeeld op een muur Drive, want dat is het punt waar veel mensen hier over vallen:)
De test is uitstekend.
Laten testen met behulp van een lichtbeeldkast.Xanderv schreef:Wat is je lichtbeeld op een muur Drive, want dat is het punt waar veel mensen hier over vallen:)
Ik ben zelf ook heel erg kritisch als het gaat om eventuele overlast aan anderen, en zeker met verlichting. Want met een lichte nachtblindheid weet ik maar al te goed hoe vreselijk irritant slechte verlichting van tegenliggers kan zijn.Xanderv schreef:Ok, sjah dan zal het wel zo zijn....
Ik zelf geloof er niet veel van dat er een lamp bestaat die aan de eis voldoet van een halogeen pit in de normale spiegel.
En ik zie iedereen roepen dat er niemand seint maar dat doen ze sowieso al niet meer tegenwoordig als je ene lamp kapot is seinen ze ook al niet meer.
Iedereen moet het voor zich weten maar ik ben er nogal een pietje precies in en zal daarom ook redelijk kritisch blijven antwoorden en dat is niet gericht naar de persoon zelf.
Ik ben het helaas met je eens.arnout84 schreef:Ik hoor "afgesteld op een testkast" maar zie geen foto van het resultaat dus ik blijf bij mijn mening (en ervaring na twee setjes)
Er bestaat nog geen betaalbaar LED alternatief die APK proof is.
Om die reden ben ik dan ook van mening dat ieder die desondanks toch led-verlichting in de daar niet voor bedoelde reflectoren plaatst, terecht APK afkeur krijgt. Jammer dat die keuring dan pas na de eerste 4 jaar plaats vindt, want helaas rijden er veel te veel oogverblindende led rijders rond. Vanavond nog iemand achter me, leek wel of die groot licht voerde (gelukkig heeft m'n binnenspiegel een dimfunctie). Van mij mogen ze flinke boetes uitdelen aan dergelijke wegmisbruikers, maar ja, de pakkans is veel te gering.Blackciti schreef:@Autheo en andere forumleden:
Led verlichting is op zich prima, beter dan halogeen. Echter, in de standaardkoplampen is dat niet zondermeer goed. En waarom niet,(?) omdat een after-market ledlamp geplaatst in een reflector die daar niet voor is ontwikkeld niet het juiste lichtbeeld oplevert. Met andere woorden: lamp en reflector zijn niet op elkaar afgestemd en er zal dus een vereerd/foutief lichtbeeld ontstaan.
Zelf vind ik de standaardverlichting voldoende licht geven. Mijn ervaring voor beter zicht in het donker is vooral het gebruik van een nachtbril. Dat geeft veel beter contrast in het donker, waardoor je meer van je verlichting profiteert. Ook levert dat veel minder hinder van tegenliggers op. En zeker bij regen een veel rustiger beeld. Heb ik geen dure led of xenon voor nodig.Xanderv schreef:Autheo de lampen van de drieling geven echt weinig licht vergeleken met andere auto’s die ik rij/heb gereden. Een setje nightbreakers geeft al een hoop meer licht! Ik vind persoonlijk de witte uitstraling ook mooier van xenon/led. Als je eenmaal met xenon (niet aftermarket) hebt gereden wil je naar mijn mening nooit weer terug! Erg rustig voor je ogen omdat je het beter ziet.
Ik heb alleen het idee dat led puur voor het idee is want volgens mij is xenon beter aangezien die rondom schijnen en led niet volledig. Eindeloze discussie ben ik ook bang haha