Bericht
door lupocor » zo 25 dec 2016, 09:45
klopt helemaal.
waar het mij om ging was dat een nieuwe auto kopen niet perse beter is dan een tweedehands kopen.
ik denk dat het allemaal afhangt van je wensen en van je budget en van hoe lang je ermee wilt gaan rijden (hoelang je hem in bezit wilt hebben).
een nieuwe auto heb ik nog nooit gekocht en dat zal ook wel nooit gebeuren omdat ik persoonlijk de afschrijving de eerste 2/3 jaar schrikbarend hoog vind,ook al heb je dan fabrieksgarantie.
garantie zegt mij weinig, je betaald deze toch meestal zelf en als je er dan geen gebruik van hoeft te maken is dat weer zonde geld.
neemt niet weg dat je met een nieuwe auto de komende jaren (garantie) geen hoge koste zal krijgen.
dat kan met een tweedehands auto wel anders uitpakken natuurlijk maar dat risico neem ik graag en houd daar met aankoop rekening me (centjes achter de hand voor dit soort uitgaven).
wel is bij mij gebleken dat ik met al mijn gereden auto,s van de afgelopen 40 jaar geen hoge kosten heb gehad.
en dat waren er heel wat zoals opel a kadet,opel ascona 1200, opel ascona 1900,datsun violet op gas,honda acoord,
mitsubushi colt,toyota corrola,mazda 323 sport, datsun sunny,renault clio, honda jazz,mitsubishi lancer, mitsubushi carisma,ford escord,ford capri,skoda oktavia,skoda fabia, mazda 323 f,vw polo,golf,lupo, ford fiesta enz.
heel wat dus.
aan de meeste kon ik zelf sleutelen zoals afstellen motor,kleppen ontsteking en dergelijke, vroeger waren de auto,s simpeler zodat je het onderhoud nagenoeg allemaal zelf kon doen,helaas is dat tegenwoordig wel anders.