Jij hebt dus een ATE set besteld?smallride schreef:Nog niet, meer ervaring dan de prijs is niet verkeerd en ze zien er goed uit zo in de doos.graafie schreef:Zelf heb ik ook al vele auto's gehad en nog nooit problemen ondervonden met remschijven oid. Ik heb hier zelf ook een Polo staan met 65000km op de teller en nergens last van. Die gast op het Duits forum beweerde dat je met het extra goed aandraaien de slag uit je remschijf kon halen, lijkt me echt een broodje aap verhaal.
Maar nogmaals zoals hier boven, iemand ervaringen met ATE remschijven?
Ik ga ze vanavond monteren..
Mijn ervaring met de bosch schijven was teleurstellend maar of dat aan de schijven licht?
Remschijf problemen
Re: Remschijf problemen
Re: Remschijf problemen
wel ervaring met brakemax.
prima bevallen en schijven waren na 100.000 km nog recht en goed.
zorg er wel voor dat je de juiste hardheid blokken plaatst want te hard kan zomaar gleuven in je schijven slijpen is mijn ervaring.
welke blokken je moet nemen weet ik niet, als je het als set koopt zouden het de goede moeten zijn.
prima bevallen en schijven waren na 100.000 km nog recht en goed.
zorg er wel voor dat je de juiste hardheid blokken plaatst want te hard kan zomaar gleuven in je schijven slijpen is mijn ervaring.
welke blokken je moet nemen weet ik niet, als je het als set koopt zouden het de goede moeten zijn.
Re: Remschijf problemen
graafie schreef:Jij hebt dus een ATE set besteld?smallride schreef:Nog niet, meer ervaring dan de prijs is niet verkeerd en ze zien er goed uit zo in de doos.graafie schreef:Zelf heb ik ook al vele auto's gehad en nog nooit problemen ondervonden met remschijven oid. Ik heb hier zelf ook een Polo staan met 65000km op de teller en nergens last van. Die gast op het Duits forum beweerde dat je met het extra goed aandraaien de slag uit je remschijf kon halen, lijkt me echt een broodje aap verhaal.
Maar nogmaals zoals hier boven, iemand ervaringen met ATE remschijven?
Ik ga ze vanavond monteren..
Mijn ervaring met de bosch schijven was teleurstellend maar of dat aan de schijven licht?
JA. en gemonteerd.
http://www.auto-onderdelen24.nl/ate/7618402" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.auto-onderdelen24.nl/ate/956196" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Remschijf problemen
En, bevalt het?
Re: Remschijf problemen
Ja, maar pas 200 km gereden ongeveer..graafie schreef:En, bevalt het?
Re: Remschijf problemen
Ik heb ze vorige week ook besteld en heb ze net binnen. Wel een apart gezicht, die schijven met een grijze coating laag. Binnenkort maar eens monteren, ben benieuwd......
Re: Remschijf problemen
Vandaag de nieuwe Ate remschijven en remblokken gemonteerd. Hij rijdt en remt weer top.
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Berichten: 13490
- Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: Remschijf problemen
Houd ons op de hoogte!
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
Re: Remschijf problemen
Komt goed.
-
- Forum newbie
- Berichten: 2
- Lid geworden op: di 10 jan 2017, 14:53
Re: Remschijf problemen
Hallo allemaal,
Zojuist het gehele topic van begin af aan gelezen en tot de conclusie gekomen dat het remschijven ' probleem ' groter is dan
gedacht. Er zijn wellicht verschillende oorzaken aan te wijzen, maar dat het vervangen van schijven/remblokken symptoombestrijding
is, dat geloof ik. Tot het laatste bericht in dit topic zijn drie vragen voor mij nog niet beantwoord:
- welke diagnose is nu daadwerkelijk gesteld > (slingering in de wielnaaf / problemen met remmen / slechte kwaliteit schijven)
- welke schijven (m.u.v. merken die VW gebruikt) hebben jullie daarna gemonteerd ? en
- hoelang rijden jullie al ' probleemloos '
Misschien dat de betreffenden een klein berichtje zoals deze vorm kunnen plaatsen:
- slingering in de wielnaaf + vervangen / Bosch Carbon Pro remschijf en remblokken / 20.000 probleemloos
Op deze manier wordt het voor mij een stuk duidelijker en wellicht ook voor toekomstige leden, die niet alle 20 pagina's willen lezen.
Alvast dank.!!
Zojuist het gehele topic van begin af aan gelezen en tot de conclusie gekomen dat het remschijven ' probleem ' groter is dan
gedacht. Er zijn wellicht verschillende oorzaken aan te wijzen, maar dat het vervangen van schijven/remblokken symptoombestrijding
is, dat geloof ik. Tot het laatste bericht in dit topic zijn drie vragen voor mij nog niet beantwoord:
- welke diagnose is nu daadwerkelijk gesteld > (slingering in de wielnaaf / problemen met remmen / slechte kwaliteit schijven)
- welke schijven (m.u.v. merken die VW gebruikt) hebben jullie daarna gemonteerd ? en
- hoelang rijden jullie al ' probleemloos '
Misschien dat de betreffenden een klein berichtje zoals deze vorm kunnen plaatsen:
- slingering in de wielnaaf + vervangen / Bosch Carbon Pro remschijf en remblokken / 20.000 probleemloos
Op deze manier wordt het voor mij een stuk duidelijker en wellicht ook voor toekomstige leden, die niet alle 20 pagina's willen lezen.
Alvast dank.!!
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Berichten: 13490
- Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: Remschijf problemen
50k probleemloos. Af en toe heel hard remmen. Niks aan de hand.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
-
- Forum eindbaas
- Berichten: 1141
- Lid geworden op: ma 11 jan 2016, 22:07
- Locatie: Omgeving Deventer.
Re: Remschijf problemen
62.000 km probleemloos, originele schijven (Up! 2012)
15.000 km probleemloos, originele schijven (Mii 2014)
15.000 km probleemloos, originele schijven (Mii 2014)
- Autheo
- Donateur member
- Berichten: 2839
- Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
- Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)
Re: Remschijf problemen
Mii 2013: Na 45.000 km remschijven laten vlakken wegens kleine trilling bij remmen (dealerservice), daarna verder probleemloos (ook bij inruil 90.000 km).
Mii 2016: Inmiddels 36.000 km probleemloos.
Mii 2016: Inmiddels 36.000 km probleemloos.
Mii Sport Connect Ecomotive | 60 pk | 5d | candy white | (zie review)
<> Link:
Hiervoor:Mii Style Ecomotive (zie review)
4,7 l/100km = 21,1 km/l
<> Link:
Hiervoor:Mii Style Ecomotive (zie review)
4,7 l/100km = 21,1 km/l
Re: Remschijf problemen
09-05-2014 / 14.300 km trillende remmen voor / remschijven + blokken vervangen (6 mnd en 9 dagen!)
20-06-2014 / 22.715 km trillende remmen voor / remschijven + blokken vervangen
25-07-2014 / 28.529 km trillende remmen voor / remschijven + blokken vervangen
07-11-2014 / 45.879 km trillende remmen voor / remschijven + blokken vervangen
19-02-2015 / 60.000 km trillende remmen voor / worden niet meer vervangen omdat dit geen oplossing beidt
euvel verdwijnt en komt met vlagen weer terug maar lijkt minder te worden door de loop der tijd, maak er geen opm. meer over bij de beurten
16-01-2017 / 165.000 km door garage wordt aangegeven dat de remmen trillen > advies vervangen remschijven en blokken
Ondanks dat er wordt aangegeven dat dit geen veel voorkomend euvel van de Up/Citigo/Mii is, is dit wel degelijk een structureel probleem van deze auto gezien de meldingen op andere forums.
PON geeft hier absoluut geen ondersteuning en duidelijkheid in en verwijst steevast door naar de garage die er, na er alles aan geprobeerd hebben te doen, ook schoon genoeg van heeft en dus maar met het verhaal komt dat het niet oplosbaar is. Jammer, jammer.
20-06-2014 / 22.715 km trillende remmen voor / remschijven + blokken vervangen
25-07-2014 / 28.529 km trillende remmen voor / remschijven + blokken vervangen
07-11-2014 / 45.879 km trillende remmen voor / remschijven + blokken vervangen
19-02-2015 / 60.000 km trillende remmen voor / worden niet meer vervangen omdat dit geen oplossing beidt
euvel verdwijnt en komt met vlagen weer terug maar lijkt minder te worden door de loop der tijd, maak er geen opm. meer over bij de beurten
16-01-2017 / 165.000 km door garage wordt aangegeven dat de remmen trillen > advies vervangen remschijven en blokken
Ondanks dat er wordt aangegeven dat dit geen veel voorkomend euvel van de Up/Citigo/Mii is, is dit wel degelijk een structureel probleem van deze auto gezien de meldingen op andere forums.
PON geeft hier absoluut geen ondersteuning en duidelijkheid in en verwijst steevast door naar de garage die er, na er alles aan geprobeerd hebben te doen, ook schoon genoeg van heeft en dus maar met het verhaal komt dat het niet oplosbaar is. Jammer, jammer.
Re: Remschijf problemen
Nog even de diagnose (Citigo 2013)
De garage kan kiezen uit de volgende omschrijvingen:
* Groeven op het remoppervlak van de remschijf
* Blauw/blauw-grijs verkleurde remschijven
* Oppervlakte corrossie (door schoonremmen te verwijderen)
* Diepe corrosie (door schoonremmen te verwijderen)
* Diepe corrosie (niet door schoonremmen te verwijderen)
* Remblokafdruk op de remschijf
Bij mij is voor de laatste optie gekozen omdat zij niet meer bij PON voor garantie konden aankloppen.
De garage kan kiezen uit de volgende omschrijvingen:
* Groeven op het remoppervlak van de remschijf
* Blauw/blauw-grijs verkleurde remschijven
* Oppervlakte corrossie (door schoonremmen te verwijderen)
* Diepe corrosie (door schoonremmen te verwijderen)
* Diepe corrosie (niet door schoonremmen te verwijderen)
* Remblokafdruk op de remschijf
Bij mij is voor de laatste optie gekozen omdat zij niet meer bij PON voor garantie konden aankloppen.
Re: Remschijf problemen
Vwb de schijven
De laatste keer zijn er door de garage andere schijven gemonteerd dan de standaard. Mij is niet bekend welk type.
De laatste keer zijn er door de garage andere schijven gemonteerd dan de standaard. Mij is niet bekend welk type.
Re: Remschijf problemen / bonkend geluid
Naast de problemen met de remmen al vanaf vrijwel het begin nog wat andere irritante problemen die maar niet worden opgelost.
Wie herkent zich hierin?
Vanaf 40.000 km een klapperend/bonkend geluid waar te nemen als ik over een verkeersdrempel rijdt. (ben een voorzichtige rijder en neem vanweg lage voorspoiler de dremples vrijwel vanuit stilstand) Telkenmale door de garage niet herkent maar door de loop der tijd wel de volgende reparatie uitgevoerd naar aanleiding van mijn opmerkingen in chronologische volgorde:
* garage meld dat hitteschild is losgekomen >> hitteschild vervangen vanwege breuk linksvoor >> euvel was vrijwel direct weer waar te nemen na de reparatie, dus dit was niet het bonkend geluid
* garage meld dat bonkend geluid van achterschokbreker rubbers komt >> rubbers ingevet >> geen oplossing geboden voor bonkend geluid
* garage meld dat in de schokdemper er een rubber niet helemaal goed zit >> oplossing schokdemper demonteren en rubber goed terugplaatsen (nog niet gedaan)
* garage meld dat de draagarm gedemonteerd moet worden en in zijn geheel ingevet om bonkend geluid te verhelpen >> afspraak voor gemaakt (denk ook hier niet dat dit het probleem zal zijn)
Is er een slimmerik die hier wellicht een verband met de trillende remmen(zie elders op forum) in ziet??
Wie herkent zich hierin?
Vanaf 40.000 km een klapperend/bonkend geluid waar te nemen als ik over een verkeersdrempel rijdt. (ben een voorzichtige rijder en neem vanweg lage voorspoiler de dremples vrijwel vanuit stilstand) Telkenmale door de garage niet herkent maar door de loop der tijd wel de volgende reparatie uitgevoerd naar aanleiding van mijn opmerkingen in chronologische volgorde:
* garage meld dat hitteschild is losgekomen >> hitteschild vervangen vanwege breuk linksvoor >> euvel was vrijwel direct weer waar te nemen na de reparatie, dus dit was niet het bonkend geluid
* garage meld dat bonkend geluid van achterschokbreker rubbers komt >> rubbers ingevet >> geen oplossing geboden voor bonkend geluid
* garage meld dat in de schokdemper er een rubber niet helemaal goed zit >> oplossing schokdemper demonteren en rubber goed terugplaatsen (nog niet gedaan)
* garage meld dat de draagarm gedemonteerd moet worden en in zijn geheel ingevet om bonkend geluid te verhelpen >> afspraak voor gemaakt (denk ook hier niet dat dit het probleem zal zijn)
Is er een slimmerik die hier wellicht een verband met de trillende remmen(zie elders op forum) in ziet??
- TwitNour
- Donateur member
- Berichten: 2563
- Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Re: Remschijf problemen
Ik ben ermee naar VAG techniek geweest, die zeggen dat ontzettend veel Upjes dit hebben. Zou toch wel iets zijn dat echt bij de auto hoort. Het is er bij mij soms wel en soms niet.
Re: Remschijf problemen
Nou ook dit topic maar nieuw leven inblazen... helaas.
Ik had het bij de testrit niet gemerkt maar bij lagere snelheden remmen dan merk ik dat de schijven korm zijn want dant begint de auto te schudden. Balen maar het is geen enorm dure reparatie.
Nou is mijn vraag welke schijven en is het zelf te doen voor een hobby'ist? Ik heb dit nog nooit eerder gedaan en zit het meeste in over het ontluchten van de remmen want dat is volgens mij het meest lastige. Eigenlijk zou ik de remklauwen ook het liefst een zwarte kleur geven als ik toch bezig ben.
Iemand tips?
Ik had het bij de testrit niet gemerkt maar bij lagere snelheden remmen dan merk ik dat de schijven korm zijn want dant begint de auto te schudden. Balen maar het is geen enorm dure reparatie.
Nou is mijn vraag welke schijven en is het zelf te doen voor een hobby'ist? Ik heb dit nog nooit eerder gedaan en zit het meeste in over het ontluchten van de remmen want dat is volgens mij het meest lastige. Eigenlijk zou ik de remklauwen ook het liefst een zwarte kleur geven als ik toch bezig ben.
Iemand tips?
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |