Trekhaak MVG & RDW
-
- Forum newbie
- Berichten: 2
- Lid geworden op: za 16 jul 2016, 03:05
Trekhaak MVG & RDW
Ben benieuwd of iemand in NL een trekhaak van MVG heeft geplaatst onder zijn Up / Mii / Citigo en dat ook via de Rdw in de autopapieren heeft vastgelegd. Maw nu legaal een kleine aanhanger mag trekken.
Ben benieuwd naar de procedure die is gevolgd en wat het heeft gekost.
Wil volgend jaar kampeerzooi in karretje doen. Kan de auto makkelijk trekken in mijn optiek.
Rijd zelf een 60 pk versie vd Mii. Wit, sport, 2013, geen parkeersensoren. Bevalt prima. Begreep dat het motorblokje identiek is aan de 75 pk versie.
Thanx in advance
Ben benieuwd naar de procedure die is gevolgd en wat het heeft gekost.
Wil volgend jaar kampeerzooi in karretje doen. Kan de auto makkelijk trekken in mijn optiek.
Rijd zelf een 60 pk versie vd Mii. Wit, sport, 2013, geen parkeersensoren. Bevalt prima. Begreep dat het motorblokje identiek is aan de 75 pk versie.
Thanx in advance
Re: Trekhaak MVG & RDW
Trekgewicht is 0 kg, kijk maar op je papieren. Deze discussie is hier al vaker geweest. Gebruik maar eens de zoekfunctie. Ook in de handleiding van de wagen staat dat er niks getrokken/gesleept mag worden. Stel dat je met omkeuren bij het RDW het wel voor elkaar krijgt zou je het wel willen dan met een auto van 850 kg?
-
- Forum newbie
- Berichten: 2
- Lid geworden op: za 16 jul 2016, 03:05
Re: Trekhaak MVG & RDW
Bij onze oosterburen gaat men er wat praktischer mee om. Een bagagekar weegt ong. 150 kg (saris speedy) en tent etc zal max dito wegen.
Zelfs achter een AX (650 kg) hing men vroeger een bagagekar.
Zelfs achter een AX (650 kg) hing men vroeger een bagagekar.
Re: Trekhaak MVG & RDW
Nederland is toch veel duidelijker? 0 trekgewicht is 0 trekgewicht.SeatmiiBart schreef:Bij onze oosterburen gaat men er wat praktischer mee om
Re: Trekhaak MVG & RDW
Ik zag laatst op Facebook een Duitser die gewoon zo'n mini caravan trok van 800 kg. Was volgens hem gewoon legaal daar??
Re: Trekhaak MVG & RDW
het mag inderdaad volgens de wet niet maar er mag zoveel niet.
je mag ook niet de auto verlagen of bredere/grotere wielen /banden plaatsen dan de maat die standaard voorgeschreven staat.
in belgie en duitsland moeten veranderingen aan de auto zoals wielen ,uitlaat,dempers enz voldoen aan een goedkeur anders word de auto bij apk afgekeurd.
deze goedkeur documenten moeten bij de papieren bewaard worden.
hier in nederland word dit allemaal oogluikend toegestaan zonder goedkeur documenten.
het gevaar bestaat dat de verzekering moeilijk gaat doen bij een ongeluk omdat de auto niet voldoet aan de gestelde eisen.
maar in de praktijk valt het gelukkig allemaal wel mee.
je mag ook niet de auto verlagen of bredere/grotere wielen /banden plaatsen dan de maat die standaard voorgeschreven staat.
in belgie en duitsland moeten veranderingen aan de auto zoals wielen ,uitlaat,dempers enz voldoen aan een goedkeur anders word de auto bij apk afgekeurd.
deze goedkeur documenten moeten bij de papieren bewaard worden.
hier in nederland word dit allemaal oogluikend toegestaan zonder goedkeur documenten.
het gevaar bestaat dat de verzekering moeilijk gaat doen bij een ongeluk omdat de auto niet voldoet aan de gestelde eisen.
maar in de praktijk valt het gelukkig allemaal wel mee.
Re: Trekhaak MVG & RDW
Heb hier nog een trekhaak liggen voor een Mii mocht je geïnteresseerd zijn. Vorige eigenaar van mijn Mii heeft dat 4 jaar mee rond gereden in Duitsland met klein karretje zonder problemen.
-
- Forum eindbaas
- Berichten: 1141
- Lid geworden op: ma 11 jan 2016, 22:07
- Locatie: Omgeving Deventer.
Re: Trekhaak MVG & RDW
Aanhanger achter zo'n gebakje moet je toch niet willen..
Qua trekkracht/vermogen is het erg krap, en hij is gewoon te licht.. als de aanhanger om welke reden dan ook begint te slingeren krijg jij hem met 850 kg niet meer recht.
Dat iets kan en dat iets mag, betekend nog niet dat je het ook moet willen
Qua trekkracht/vermogen is het erg krap, en hij is gewoon te licht.. als de aanhanger om welke reden dan ook begint te slingeren krijg jij hem met 850 kg niet meer recht.
Dat iets kan en dat iets mag, betekend nog niet dat je het ook moet willen

- Autheo
- Donateur member
- Berichten: 2842
- Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
- Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)
Re: Trekhaak MVG & RDW
Ik had begrepen dat die hier in Nederland alleen gebruikt mogen worden voor montage van een fietsenrek. Maar ik vraag me af of je er dan ook twee elektrische (zware) fietsen op kunt zetten.Joch3m schreef:Heb hier nog een trekhaak liggen voor een Mii mocht je geïnteresseerd zijn. Vorige eigenaar van mijn Mii heeft dat 4 jaar mee rond gereden in Duitsland met klein karretje zonder problemen.
Mii Sport Connect Ecomotive | 60 pk | 5d | candy white | (zie review)
<>
Link:
Hiervoor:Mii Style Ecomotive (zie review)
4,7 l/100km = 21,1 km/l



Hiervoor:Mii Style Ecomotive (zie review)
4,7 l/100km = 21,1 km/l
-
- Forum eindbaas
- Berichten: 1141
- Lid geworden op: ma 11 jan 2016, 22:07
- Locatie: Omgeving Deventer.
Re: Trekhaak MVG & RDW
Elektrische fietsen is vaak een probleem, omdat de kogeldruk meestal maar 50 kg mag zijn...
Re: Trekhaak MVG & RDW
De Picanto die ongeveer hetzelfde weegt, misschien zelfs iets lichter is, mag wel een kleine aanhanger trekken. Das toch handig, al is het maar om even wat af te voeren naar de stort (waar het mij om te doen is). Helaas ben ik geen Picanto-liefhebber en de nieuwe Up! mag niks trekken dus rij ik m'n oude Ibiza maar wat langer door.
Vraag me wel af waarom de Vagling in Duitsland kennelijk wel iets mag trekken...?
Vraag me wel af waarom de Vagling in Duitsland kennelijk wel iets mag trekken...?
Auto van mijn vriendin: Citigo automaat 2013, diverse Vagcom opties, cruise control, stoelverwarming, airco, getinte ramen achter, 60 naar 75 pk upgrade, LED achteruitrijlampen & hoedenplanktouwtjes.