+1, lijkt wel erg nadrukkelijk aanwezigGuy schreef:het brommerige geluid valt me wel tegen.
![Sad :(](./images/smilies/icon/sad.gif)
+1, lijkt wel erg nadrukkelijk aanwezigGuy schreef:het brommerige geluid valt me wel tegen.
dat denk ik niet, in de folder wordt gesproken over een speciale app, Volkswagen App „maps+more“damianw26 schreef:Ik vraag mij af of de navi ook te gebruiken is zonder telefoon, gezien er ook een schermpje in het dashboard zit.
Guy schreef:dat denk ik niet, in de folder wordt gesproken over een speciale app, Volkswagen App „maps+more“damianw26 schreef:Ik vraag mij af of de navi ook te gebruiken is zonder telefoon, gezien er ook een schermpje in het dashboard zit.
Ondanks dat 3 cilinder motoren meer en meer gemeengoed beginnen te worden, blijft het een motor die behelpen is.edwin blank schreef:Hallo,
"Dat brommerige geluid" is inderdaad een typische eigenschap van de TSI motor.
Vooral tussen 1500 en 1900 toeren per minuut.
De oorzaak is de veel hogere inspuitdruk in vergelijking tot de MPI motor.
Edwin
Dus jij vindt het met de 3 cilinder van de Vagling maar behelpen met een onrustige lopende motor? Mag ik dan heel brutaal vragen hoeveel km jij al in een Vagling hebt afgelegd? Zelf durf ik na meer dan 108.000 km in een Vagling te stellen dat ik jouw bewering wat betreft de Vagling beslist niet deel! Heb daarnaast ook bijna 200.000 km met driecilinders van Daihatsu gereden. Ook die liepen beslist niet onrustig. Driecilinders klinken inderdaad anders, maar dat hoeft zeker niet te betekenen dat ze onrustig lopen of dat het behelpen is.Riddick schreef: Ondanks dat 3 cilinder motoren meer en meer gemeengoed beginnen te worden, blijft het een motor die behelpen is.
Over het algemeen is het een onrustig lopende motor die door het oneven cilindertal met veel kunstingrepen gebalanceerd moet worden.
Afgezien van een 5 cilinder zijn motoren met oneven cilindertal geen fijne motoren.
Ik zou dan ook geen 3 cilinder kopen, ik had toch de stille hoop dat er na de facelift gewoon een 1.2TSI 4 cilinder in gelepeld zou worden.
Zelf de TwinAir turbo van Fiat is een fijnere motor naar mijn mening, en presteert prima als 80/85 en 105 pk versies waarbij de 105 pk versie een 6-bak heeft.
Zo als de up! nu is gaat hij van mijn wens lijstje af.
Laat VW eerst eens de 1.2 TSI betrouwbaar maken. VW's probleemkind was de distributieketting en toen VW bij de laatste 1.2 weer terug ging naar een riem, daar zijn de problemen niet minder door geworden. Daarbij loopt de 1.2 ook niet echt beschaafd.ik had toch de stille hoop dat er na de facelift gewoon een 1.2TSI 4 cilinder in gelepeld zou worden.
Dat een TwinAir "de loopcultuur van een dronken Rus" heeft zoals jij dat bewoord heeft meer te maken met de beknijpende software van de motor dan met het 2 cilinder design.Petrolhead Tom schreef:Roflol, Riddick heeft zelf een twinair en geeft aan dat de up! Niet mooi genoeg loopt. De Twinair is een parel van een motor maar heeft de loopcultuur van een dronken Rus. Vol karakter dat wel maar mooi rond lopen doen ze niet. Wij hebben 52k in twee 500's gestuurd en ze liepen allebei even onrustig dat is inherent aan de karakter van de motor. De up! Loopt vele malen mooier rond.
Dit wordt de nieuwe trend.Guy schreef: dat denk ik niet, in de folder wordt gesproken over een speciale app, Volkswagen App „maps+more“
Ben ik niet met je eens, alsof de VAG drieling een fantastisch dashboard heeft, dat ziet er beroerder uit dan het Panda dashboard.GunSpeed schreef:Bij die Panda valt het nauwelijks want het hele dashboard ziet er niet uit![]()
![]()