Nieuwe VW UP in Genève
Re: Nieuwe VW UP in Genève
Ik schreef "vorige". Jij hebt het over nu.
De huidige Up! is sinds de marktintroductie eind 2011 ook significant duurder geworden.
Eind 2011 kostte een Up! vanaf €8490
De huidige Up! begint bij €10581
De huidige Up! is sinds de marktintroductie eind 2011 ook significant duurder geworden.
Eind 2011 kostte een Up! vanaf €8490
De huidige Up! begint bij €10581
Volkswagen Polo 6C 1.8 GTI 2015
Nissan Pixo Look 1.0 2012 Scuderia
zeg maar JP !
Nissan Pixo Look 1.0 2012 Scuderia
zeg maar JP !
Re: Nieuwe VW UP in Genève
Daarbij als je gaat vergelijken bij de duitse configurator.
De high up! 90pk is 'maar' €700 duurder dan de high up! 75pk, en die 5gram co2. Ik weet niet of dat zo extreem doorbelast wordt.
Een high up! 75pk begint in NL bij €14371. Da's 10% duurder dan in duitsland.
De high up! 90pk is 'maar' €700 duurder dan de high up! 75pk, en die 5gram co2. Ik weet niet of dat zo extreem doorbelast wordt.
Een high up! 75pk begint in NL bij €14371. Da's 10% duurder dan in duitsland.
Volkswagen Polo 6C 1.8 GTI 2015
Nissan Pixo Look 1.0 2012 Scuderia
zeg maar JP !
Nissan Pixo Look 1.0 2012 Scuderia
zeg maar JP !
Re: Nieuwe VW UP in Genève
Als een up! TSI 10% duurder wordt dan in Duitsland, waar ik op een prijs van € 18379,30 uitkom, dan betekend dat nog altijd € 20.000+ in Nederland.
Re: Nieuwe VW UP in Genève
Dan heb je in NL ook €4000 aan opties aangeklikt....
Volkswagen Polo 6C 1.8 GTI 2015
Nissan Pixo Look 1.0 2012 Scuderia
zeg maar JP !
Nissan Pixo Look 1.0 2012 Scuderia
zeg maar JP !
Re: Nieuwe VW UP in Genève
Geen porum die dunne bandjes... lijken we karrewielen. Ik zou voor ballonbanden gaan
Riddick schreef:Even de afbeelding iets aangepast.
Verlaagt en zwarte velgen.
2014 High UP! White BMT, 4-deurs, 75 PK, Climatic, wit/rood interieur, rood dashboard, e-UP LED DRL, 17" Brock RC28 7.5J ET35 rood, rood gewrapte dak, rode striping, rode spiegelkappen, carbon diffuser.
Re: Nieuwe VW UP in Genève
Een derde duurder dan in DE is echt compleet gezwam. Importeur kijkt gewoon naar concurrentie en bedenkt een prijs die niet te laag ligt, maar ook zeker niet te hoog, anders verkopen ze er echt geen een. Het feit dat 90% van de verkochte Ups nu de 60pk is zal hem ook niet duurder maken, want de vraag naar veel krachtigere modellen is blijkbaar marginaal (mede door domme verkooppraatjes van dealers dat je het helemaal niet nodig hebt enzo.. Kunnen ze lekker de bestaande voorraad verkopen.. :/ )
En het is niet zo gek dat de auto duur wordt als je alles aanvinkt, er zijn simpelweg ook meer dure opties te krijgen dan voorheen, denk maar aan die 17 inch wielen en zaken als de parkeercamera (waanzin op een a-segmenter). Zoals ik al zei is een prima uitgeruste 90pk Highline in Duitsland 16.5k. Laat er iets bijkomen door Co2 taks in Nederland en kleine winst voor de dealer, maar ik durf er echt wel wat op te zeggen dat 'ie onder de 20k uit komt. Wedje leggen dat het zo is echt geen probleem, gewoon gezonds verstandskwestie namelijk.
En het is niet zo gek dat de auto duur wordt als je alles aanvinkt, er zijn simpelweg ook meer dure opties te krijgen dan voorheen, denk maar aan die 17 inch wielen en zaken als de parkeercamera (waanzin op een a-segmenter). Zoals ik al zei is een prima uitgeruste 90pk Highline in Duitsland 16.5k. Laat er iets bijkomen door Co2 taks in Nederland en kleine winst voor de dealer, maar ik durf er echt wel wat op te zeggen dat 'ie onder de 20k uit komt. Wedje leggen dat het zo is echt geen probleem, gewoon gezonds verstandskwestie namelijk.
Re: Nieuwe VW UP in Genève
Up is in Duitsland standaard duurder dan in Nederland.
-
- Vagling liefhebber
- Berichten: 258
- Lid geworden op: zo 08 feb 2015, 17:35
- Locatie: Retie, België
Re: Nieuwe VW UP in Genève
Hallo,
Volgens mij heb ik precies dat al een aantal malen geschreven.
"Wer lesen kann, ist klar im Vorteil".
We hebben per slot van rekening een Duitse auto.
Edwin
Volgens mij heb ik precies dat al een aantal malen geschreven.
"Wer lesen kann, ist klar im Vorteil".
We hebben per slot van rekening een Duitse auto.
Edwin
Audi A8 D3 en andere auto's
- GunSpeed
- Forum eindbaas
- Berichten: 1182
- Lid geworden op: vr 10 aug 2012, 14:09
- Locatie: Vlaams-Brabant
Re: Nieuwe VW UP in Genève
Wablief???edwin blank schreef:"Wer lesen kann, ist klar im Vorteil".
up! Black BMT 75pk 3d
-
- Vagling liefhebber
- Berichten: 258
- Lid geworden op: zo 08 feb 2015, 17:35
- Locatie: Retie, België
Re: Nieuwe VW UP in Genève
Wablief??? [/quote]
Ti gin te rapn! (West-Vlaams)
Goat goan joa?
Edwin
Ti gin te rapn! (West-Vlaams)
Goat goan joa?
Edwin
Audi A8 D3 en andere auto's
- GunSpeed
- Forum eindbaas
- Berichten: 1182
- Lid geworden op: vr 10 aug 2012, 14:09
- Locatie: Vlaams-Brabant
Re: Nieuwe VW UP in Genève
edwin blank schreef: Ti gin te rapn! (West-Vlaams)
Goat goan joa?
Edwin
up! Black BMT 75pk 3d
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Berichten: 13490
- Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: Nieuwe VW UP in Genève
Jammer dat de Nederlandse prijzen nog niet bekend zijn zeg. Ik ben wel heel benieuwd waar ik nu rekening mee moet gaan houden.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
Re: Nieuwe VW UP in Genève
Ik denk dat de prijs sterk gaat afhangen in het gegeven, hoeveel heil Volkswagen Nederland in een up! TSI ziet.
Als VW NLD er van uit gaat er niet veel te gaan verkopen ondanks het geven van scherpe verkoop prijs, dan zal hij waarschijnlijk uit de markt geprijsd gaan worden, of hij wordt helemaal niet leverbaar.
Fiat Nederland heeft bv ook zo'n situatie gecreëerd, in Nederland is bv de 105 pk TwinAir turbo motor in een Fiat 500 gewoon niet te koop (ondanks 99 gCO2/Km uitstoot) en moeten de klanten het gewoon doen met de TA turbo 80 pk (rest van Europa is dit 85 pk).
Als de up! nu al meer met 60 pk dan 75 pk verkocht wordt, is de vraag of er wel genoeg interesse gaat komen in de TSI.
€ 18.000-22.000 voor een A segment koekblik is gewoon te veel, een 75 pk High up! is al heel stevig aan de prijs. (ik kom uit op €17.593,-)
Als VW NLD er van uit gaat er niet veel te gaan verkopen ondanks het geven van scherpe verkoop prijs, dan zal hij waarschijnlijk uit de markt geprijsd gaan worden, of hij wordt helemaal niet leverbaar.
Fiat Nederland heeft bv ook zo'n situatie gecreëerd, in Nederland is bv de 105 pk TwinAir turbo motor in een Fiat 500 gewoon niet te koop (ondanks 99 gCO2/Km uitstoot) en moeten de klanten het gewoon doen met de TA turbo 80 pk (rest van Europa is dit 85 pk).
Als de up! nu al meer met 60 pk dan 75 pk verkocht wordt, is de vraag of er wel genoeg interesse gaat komen in de TSI.
€ 18.000-22.000 voor een A segment koekblik is gewoon te veel, een 75 pk High up! is al heel stevig aan de prijs. (ik kom uit op €17.593,-)
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Berichten: 13490
- Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: Nieuwe VW UP in Genève
Serieus, Google op zijn minst even voordat je een onwaarheid als een feit probeert weer te geven. Wederom gelul de 105pk Twinair is gewoon te bestellen. http://www.autoblog.nl/nieuws/zoveel-ko ... 500s-88137" onclick="window.open(this.href);return false;Riddick schreef:Ik denk dat de prijs sterk gaat afhangen in het gegeven, hoeveel heil Volkswagen Nederland in een up! TSI ziet.
Als VW NLD er van uit gaat er niet veel te gaan verkopen ondanks het geven van scherpe verkoop prijs, dan zal hij waarschijnlijk uit de markt geprijsd gaan worden, of hij wordt helemaal niet leverbaar.
Fiat Nederland heeft bv ook zo'n situatie gecreëerd, in Nederland is bv de 105 pk TwinAir turbo motor in een Fiat 500 gewoon niet te koop (ondanks 99 gCO2/Km uitstoot) en moeten de klanten het gewoon doen met de TA turbo 80 pk (rest van Europa is dit 85 pk).
Als de up! nu al meer met 60 pk dan 75 pk verkocht wordt, is de vraag of er wel genoeg interesse gaat komen in de TSI.
€ 18.000-22.000 voor een A segment koekblik is gewoon te veel, een 75 pk High up! is al heel stevig aan de prijs. (ik kom uit op €17.593,-)
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
Re: Nieuwe VW UP in Genève
Ik ging nog uit van de pre-facelift model, dat hij er nu na de facelift wel gaat komen was mijn nog even ontgaan.Petrolhead Tom schreef: Serieus, Google op zijn minst even voordat je een onwaarheid als een feit probeert weer te geven. Wederom gelul de 105pk Twinair is gewoon te bestellen. http://www.autoblog.nl/nieuws/zoveel-ko ... 500s-88137" onclick="window.open(this.href);return false;
Maar tot aan de facelift was hij niet verkrijgbaar in Nederland, Fiat gaf als reden op door de hogere BPM niet interessant genoeg voor de Nederlandse markt.
Misschien dat Fiat Nederland nu besloten heeft om het gat tussen de duurste Fiat 500 en de goedkoopste Abarth 500 te verkleinen met de 105 TA turbo.
- damianw26
- Donateur member
- Berichten: 2795
- Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
- Locatie: Westervoort
- Contacteer:
Re: Nieuwe VW UP in Genève
Hoe zou het dan met de betrouwbaarheid van zo'n 0.8 liter 2 pitter met 105 pk lopen?
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
- damianw26
- Donateur member
- Berichten: 2795
- Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
- Locatie: Westervoort
- Contacteer:
Re: Nieuwe VW UP in Genève
VW heeft een nieuwe impressiefoto op de site, ik vind de up wel gaaf in die kleur, alleen is ie helaas niet daarin leverbaar...
http://www.volkswagen.nl/modellen" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.volkswagen.nl/modellen" onclick="window.open(this.href);return false;
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
- henri
- Forum eindbaas
- Berichten: 1092
- Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:33
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Nieuwe VW UP in Genève
De Punto wordt al enkele jaren met de 100 pk TwinAir geleverd. Hierover ben ik nog geen spookverhalen tegengekomen à la TSI of THP. Zal dus best wel goed gaandamianw26 schreef:Hoe zou het dan met de betrouwbaarheid van zo'n 0.8 liter 2 pitter met 105 pk lopen?
Re: Nieuwe VW UP in Genève
De Euro-6 TwinAir motoren met 85 pk (80 pk in NL) en 105 pk zijn exact het zelfde uitgezonderd de turbo, hitteschild en cilinderkop tapeinden voor de turbo, de 105 pk turbo compressor is in staat om meer Kg lucht in de motor te krijgen dan de kleinere 85 pk turbo compressor.damianw26 schreef:Hoe zou het dan met de betrouwbaarheid van zo'n 0.8 liter 2 pitter met 105 pk lopen?
Ik zie totaal geen reden dat dit ten koste van de betrouwbaarheid zou gaan, de 105 pk TA motor wordt ook volop gebruikt in de grotere 500L.
Verder had Fiat als doel bij de ontwikkeling van de TwinAir motor dat hij probleemloos 200.000 Km zou moeten kunnen doorstaan.
Dat er niet zo veel mis is met de kwaliteit van de TA motor tonen probleemloze kilometer standen van dik 100.000+ aan, waarbij de motor ook nog steeds zo goed als geen olie gebruikt, 1ltr olie op 8.000-12.000 km is niets vreemd voor een TA.
Laatst gewijzigd door Riddick op do 16 jun 2016, 19:38, 1 keer totaal gewijzigd.
- damianw26
- Donateur member
- Berichten: 2795
- Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
- Locatie: Westervoort
- Contacteer:
Re: Nieuwe VW UP in Genève
Goed om te horen! en mooi werk van fiat, ik wist alleen van de ford ecoboost 3 pitter dat die betrouwbaar is gebleken.
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...