Van de kromme remschijven lees je hier ook vaak maar vind het dan net iets te toevallig dat het pas merbaar is bij je nieuwe set velgen
![Embarrassed :oops:](./images/smilies/icon/redface.gif)
Tijdens het rijden op snelheid is er niets te merken van trilling, puur bij het remmen voel je het stuur/de auto trillen.dennuus1 schreef:Als je stuur alleen trilt met afremmen zijn het voor 90% je remschijven. Bij onbalans in de wielen zou hij altijd moeten trillen (op snelheid) en niet alleen bij het remmen..
Let wel, hoe groter, breder, zwaarder de wielen etc, hoe meer je zult voelen tijdens het rijden.
Je kan altijd ff je voor en achter wielen wisselen, als dat geen resultaat oplevert kun je de wielen in principe uitsluiten..
Bij Vagtechniek kan het nog wat goedkoper als er genoeg gegadigden zijn: http://www.vwupforum.com/viewtopic.php? ... &start=300" onclick="window.open(this.href);return false;graafie schreef:Mooi, dan gaan we daar dus maar voor.![]()
Eind deze maand/begin volgende maand maar even regelen.
Hoe je door een andere wielmaat minder last van het schrapen van de rubberen strip kunt hebben, is voor mij verbazend. Door andere velgen komt de auto niet zomaar hoger of lager te liggen, tenzij je de verkeerde bandenmaat gebruikt. Maar dan klopt ook je kilometerteller niet meer. Dus wat zou dan de invloed van die grotere velgen zijn?Rietsigaar schreef: Daarnaast heb ik minder last van drempels. Met de winterbanden schraapte de rubberen strip nog wel eens over het wegdek, maar met de 16 inch is dat verleden tijd.