knak in de koppeling Oplossing P9
- TwitNour
- Donateur member
- Contacteer:
Re: knak in de koppeling
Net bij de dealer geweest, en het probleem voorgelegd. De beste man kom mij vertellen dat garantie op garantie niet bestond. Voor de duidelijkheid heb ik nog eens gevraagd wat er precies was vervangen de vorige keer. Hij zei het koppelingspedaal en de cilinder die daar achter zit. Kosten exclusief btw voor die reparatie zouden dan zijn geweest € 360. Deze zijn natuurlijk vergoed vanwege de garantie. Nu heeft de service medewerker gebeld met iemand van de reparatie afdeling en zij hadden gezegd het probleem te herkennen. Echter kon er geen beroep worden gedaan op de garantie van de reparatie, omdat de reparatie onder de initiële garantie viel. Kan ik begrijpen, misschien dat kgroot.nl dit kan bevestigen. officieel gezien zou ik dan nu wel voor de kosten moeten opdraaien. Echter zijn zij bereid om te kijken of een coulance mogelijk is. Daar word ik later vandaag of morgen voor gebeld. Ik ben benieuwd, wordt vervolgd
Op de onderdelen zit bij VW altijd 2 jaar garantie: http://www.volkswagen.nl/service/garantieTwitNour schreef:Net bij de dealer geweest, en het probleem voorgelegd. De beste man kom mij vertellen dat garantie op garantie niet bestond. Voor de duidelijkheid heb ik nog eens gevraagd wat er precies was vervangen de vorige keer. Hij zei het koppelingspedaal en de cilinder die daar achter zit. Kosten exclusief btw voor die reparatie zouden dan zijn geweest € 360. Deze zijn natuurlijk vergoed vanwege de garantie. Nu heeft de service medewerker gebeld met iemand van de reparatie afdeling en zij hadden gezegd het probleem te herkennen. Echter kon er geen beroep worden gedaan op de garantie van de reparatie, omdat de reparatie onder de initiële garantie viel. Kan ik begrijpen, misschien dat kgroot.nl dit kan bevestigen. officieel gezien zou ik dan nu wel voor de kosten moeten opdraaien. Echter zijn zij bereid om te kijken of een coulance mogelijk is. Daar word ik later vandaag of morgen voor gebeld. Ik ben benieuwd, wordt vervolgd
Volkswagen Groove UP! Deep Black Metallic uit November 2013.
- TwitNour
- Donateur member
- Contacteer:
Volgens de medewerker blijkbaar niet als ik niet heb betaald voor de reparatie.
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Contacteer:
Lijkt me toch ook niet moeten uitmaken. Alsof er ineens een ander onderdeel in gaat?
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
- TwitNour
- Donateur member
- Contacteer:
Van Mosse Tilburg biedt mij een coulanceregeling aan. 70% op de onderdelen. Helaas niks op de arbeid. Totale kosten inclusief BTW komen dan op ongeveer €345,- (€75 minder)
Offerte aangevraagd bij VAGTechniek.
Offerte aangevraagd bij VAGTechniek.
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Contacteer:
Van Mossel is wettelijk verplicht garantie te geven op het onderdeel. Garantie van twee jaar op het onderdeel is twee jaar garantie of dat onderdeel er gedurende reparatiewerkzaamheden in is gekomen of tijdens een regulier onderhoud maakt geen zak uit.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
- TwitNour
- Donateur member
- Contacteer:
Ik kan daar helaas niks over vinden op internet. Ergens officiële documentatie gevonden, Tom?Petrolhead Tom schreef:Van Mossel is wettelijk verplicht garantie te geven op het onderdeel. Garantie van twee jaar op het onderdeel is twee jaar garantie of dat onderdeel er gedurende reparatiewerkzaamheden in is gekomen of tijdens een regulier onderhoud maakt geen zak uit.
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Contacteer:
Begin hier eens. Kan vanavond het wetboek er wel even bij pakken. http://www.consumentenbond.nl/juridisch ... ietermijn/" onclick="window.open(this.href);return false;
- TwitNour
- Donateur member
- Contacteer:
Dealer gaat kijken of er wellicht wat meer coulance mogelijk is (ze gaan voor 100% coulance) Belt mij morgen terug om te laten weten. To be continued...
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Contacteer:
Klinkt als een goede ontwikkeling!
- damianw26
- Donateur member
- Contacteer:
Ook die van mij heeft een knakkende koppeling als de motor draait, het lijkt mij niet dat dit veel kwaad kan
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
- TwitNour
- Donateur member
- Contacteer:
Ik las op een ander forum dat je er niet mee moet gaan rondrijden omdat je er ook doorheen kunt trappen blijkbaar. Ook de dealer heeft 'niet repareren' niet echt als optie gegeven.damianw26 schreef:Ook die van mij heeft een knakkende koppeling als de motor draait, het lijkt mij niet dat dit veel kwaad kan
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Contacteer:
Ik begrijp dat een dealer dat zegt maar volgens mij loopt het zo'n vaart niet. Ik snap nog steeds niet precies wat het probleem precies is.
- damianw26
- Donateur member
- Contacteer:
Ik vind het raar dat domme 'producteigenschap' excuus. Die knak klinkt ook niet echt lekker maar ik heb er niet echt last van, maar goed als je er daadwerkelijk doorheen kunt trappen dan Zijm maar eens opbellen/langsgaan...
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
- damianw26
- Donateur member
- Contacteer:
De knak is trouwens niet in het koppelingspedaal te voelen, je hoort het alleen als je ernaast staat of in mijn geval het dak open hebt..
- TwitNour
- Donateur member
- Contacteer:
Gebeld door de dealer. Coulance wordt 100%, dus ik hoef niet voor de reparatie te betalen. Netjes opgelost door Van Mossel Tilburg. Morgen belt de beste man voor een afspraak.
- damianw26
- Donateur member
- Contacteer:
Netjes van van Mossel . Ik dacht trouwens dat het vrij normaal is dat de koppeling knakt, bij mij knakt ie als ik m in zijn vrij zet en het koppelingspedaal loslaat. Dus niet bij het indrukken alleen bij het loslaten, knakt de koppeling bij jullie ook op die manier want dan is het dus wel een probleem
- damianw26
- Donateur member
- Contacteer:
Oké, in dat geval heb ik er geen last van. Hebben andere up's mii's citigo's het knak geluid onder de motorkap en enkel bij een draaiende motor, zowel bij het loslaten als bij het indrukken van de koppeling, of enkel bij loslaten? Niet dat ik bij de dealer aankom en dat zij mij dan vertellen dat het zo hoort
- TwitNour
- Donateur member
- Contacteer:
Afspraak staat op donderdag. Kan er op wachten dus dat is mooi.