Bericht
door Autheo » ma 19 okt 2015, 19:39
Ben er in 2013 geweest, de avond voor het bezoek met de camper aangekomen en overnacht, toen van openingstijd tot sluitingstijd Autostadt bezocht, en daarna daar weer overnacht (er is een speciale camperhoek op de parkeerplaats, stageld voor iets meer dan 38 uur was 3 euro). Die ene dag veel gedaan, maar lang niet alles gezien. Ik heb niet de fabrieksbezichtiging gedaan, had al eens de Audi fabrieken in Ingolstad bezocht (inclusief Audimuseum is dat trouwens ook een aanrader). Je kon je voor verschillende activiteiten bij Autostadt inschrijven. Wel handig als je dan direct bij openingstijd dat kunt doen, dan maak je het meeste kans dat de activiteiten van jouw interesse nog ruimte bieden. Zo heb ik een uitgebreide rit (ruim een half uur) in toen nog het prototype elektrische Golf door Wolfsburg en omgeving gereden, een sublieme ervaring! De accucapaciteit gaf bij vertrek aan dat er nog zo'n 70 km mee gereden kon worden. De boordcomputer berekent dat in combinatie met de rijstijl. Ik reed blijkbaar rustiger dan degene vóór mij, want de computer gaf steeds meer reserve aan. Na ruim een half uur rijden gaf die meer reserve aan dan bij het vertrek, wel grappig dat je op die manier a.h.w. onderweg al rijdend 'bijtankt'. Behalve die elektrische rit had ik me ook ingeschreven voor een instructierit 'zuinig rijden'. In een Polo reed je dan naast een instructeur eerst een half uur (ook weer door Wolfsburg en omgeving), waarbij de instructeur dan je rijgedrag observeerde. Na dat half uur was je weer terug, en kreeg je de instructies waar je op kon letten. Je reed dan dezelfde route weer, waarbij je dan de aanwijzingen van de instructeur kon opvolgen. Bij de eerste ronde had de instructeur al gezegd dat het voor hem een moeilijke klus zou worden, omdat ik eigenlijk al veel principes van zuinig rijden toepaste. Maar het is hem gelukt om me de tweede ronde nog zuiniger te laten rijden! Ook dat was een leuke ervaring. Maar goed, die ene hele volle dag was dus nog niet genoeg om alles te kunnen bekijken. Vind ik niet erg, want dan blijft er een goede reden over om nog eens te kunnen gaan om nieuwe dingen te ontdekken, er valt heel veel te beleven! (Denk dat ik me dan inschrijf voor de activiteit 'terreinrijden' met één van de VW 4-wheel drive modellen).