Braziliaanse Up met 1.0 TSI, 101-105 pk
- Patrick-Brand
- Vagling liefhebber
- Berichten: 385
- Lid geworden op: vr 22 feb 2013, 22:59
- Locatie: Drechtsteden
Braziliaanse Up met 1.0 TSI, 101-105 pk
Volkswagen Brazil heeft in Brazilië de Volkswagen Up met een nieuwe motor gepresenteerd! Een 1.0 TSI driecilinder turbomotor. Goed voor 101 tot 105 pk. Het bommetje op wielen lijkt er dus eindelijk te komen! Hetzij eerst over de grote plas.
Over een sprintje naar de 100 km/pu zou deze Up slechts 9,3 doen. Grote kans dat hij ook sneller doortrekt naar z'n top op 182 km/pu.
Wat denken jullie, binnenkort ook op de Europese markt? Is het een Upgrade waard?
http://www.autoweek.nl/nieuws/33695/bra ... jgt-10-tsi" onclick="window.open(this.href);return false;
Over een sprintje naar de 100 km/pu zou deze Up slechts 9,3 doen. Grote kans dat hij ook sneller doortrekt naar z'n top op 182 km/pu.
Wat denken jullie, binnenkort ook op de Europese markt? Is het een Upgrade waard?
http://www.autoweek.nl/nieuws/33695/bra ... jgt-10-tsi" onclick="window.open(this.href);return false;
High Up! BlueM | 75pk | Light Silver metallic | Executive | VAG-instellingen | Up rijder sinds 15-03-2013
The Only Way Is Up!
The Only Way Is Up!
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Berichten: 13490
- Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: Braziliaanse Up met 1.0 TSI, 101-105 pk
Ik ben bang dat hij sowieso niet komt. Je vergeet het belangrijkste te vermelden en dat is toch wel het minste nieuws. De neus is vier centimeter langer om de TSI te huisvesten. Dat is toch wel een serieus ding. Ik denk dus dat de kans heel klein is dat hij hier leverbaar zal worden.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
- Patrick-Brand
- Vagling liefhebber
- Berichten: 385
- Lid geworden op: vr 22 feb 2013, 22:59
- Locatie: Drechtsteden
Re: Braziliaanse Up met 1.0 TSI, 101-105 pk
Lijkt me niet een heel groot bezwaar.. Dan maken ze hem hier toch ook 4 cm langer? Ik heb goede hoop!!Petrolhead Tom schreef:Ik ben bang dat hij sowieso niet komt. Je vergeet het belangrijkste te vermelden en dat is toch wel het minste nieuws. De neus is vier centimeter langer om de TSI te huisvesten. Dat is toch wel een serieus ding. Ik denk dus dat de kans heel klein is dat hij hier leverbaar zal worden.
High Up! BlueM | 75pk | Light Silver metallic | Executive | VAG-instellingen | Up rijder sinds 15-03-2013
The Only Way Is Up!
The Only Way Is Up!
-
- Vagling liefhebber
- Berichten: 258
- Lid geworden op: zo 08 feb 2015, 17:35
- Locatie: Retie, België
Re: Braziliaanse Up met 1.0 TSI, 101-105 pk
Hallo,
De prijsstelling zal hier het belangrijkste zijn.
Er zal een afstand moeten blijven tussen de Polo en de Up waarbij de BPM niet zal helpen.
Edwin
De prijsstelling zal hier het belangrijkste zijn.
Er zal een afstand moeten blijven tussen de Polo en de Up waarbij de BPM niet zal helpen.
Edwin
Audi A8 D3 en andere auto's
Re: Braziliaanse Up met 1.0 TSI, 101-105 pk
De voorBUMPER is anders en maakt de auto 4 centimeter langer.. in de extra ruimte is plaats voor de intercooler..
Klinkt mij niet als een on-overkomelijke aanpassing voor de europese markt.
http://revistaautoesporte.globo.com/Ana ... n-tsi.html" onclick="window.open(this.href);return false;
of, als je braziliaans wat roestig is:
https://translate.google.nl/translate?s ... t=&act=url" onclick="window.open(this.href);return false;
speed up
Klinkt mij niet als een on-overkomelijke aanpassing voor de europese markt.
http://revistaautoesporte.globo.com/Ana ... n-tsi.html" onclick="window.open(this.href);return false;
of, als je braziliaans wat roestig is:
https://translate.google.nl/translate?s ... t=&act=url" onclick="window.open(this.href);return false;
speed up
Re: Braziliaanse Up met 1.0 TSI, 101-105 pk
Ik ben ook bang dat ie niet komt. Zeker vanwege de prijs wat je ervoor zou betalen hier koop je een Fabia, Polo of Ibiza met een tsi blok. Zou je dan voor hetzelfde geld nog een up gaan rijden?
Re: Braziliaanse Up met 1.0 TSI, 101-105 pk
http://youtu.be/w6ajRrHXM1M" onclick="window.open(this.href);return false;
Mijn Portugees is niet zo goed maar volgens mij is het wel een leuk autotje
Mijn Portugees is niet zo goed maar volgens mij is het wel een leuk autotje
- Patrick-Brand
- Vagling liefhebber
- Berichten: 385
- Lid geworden op: vr 22 feb 2013, 22:59
- Locatie: Drechtsteden
Re: Braziliaanse Up met 1.0 TSI, 101-105 pk
Haha ja leuk! Ik had ook al naar filmpjes zitten kijken. Mij viel al op dat hij vrij hoog op z'n wielen stond. Zal idd zijn voor de extra ruimte voor de turbo!arnout84 schreef:http://youtu.be/w6ajRrHXM1M
Mijn Portugees is niet zo goed maar volgens mij is het wel een leuk autotje
High Up! BlueM | 75pk | Light Silver metallic | Executive | VAG-instellingen | Up rijder sinds 15-03-2013
The Only Way Is Up!
The Only Way Is Up!
Re: Braziliaanse Up met 1.0 TSI, 101-105 pk
Met die wegen daar moet ie wel wat hoger staan haha
Re: Braziliaanse Up met 1.0 TSI, 101-105 pk
arnout84 schreef:Ik ben ook bang dat ie niet komt. Zeker vanwege de prijs wat je ervoor zou betalen hier koop je een Fabia, Polo of Ibiza met een tsi blok. Zou je dan voor hetzelfde geld nog een up gaan rijden?
Bij een meerprijs van 10 % is de TSI competitief.
Daar begint het stuk mee; 10% hogere prijs = circa 1000 a 1500 euro duurder dus dan de standaard ( 75 pk? ) versie.
Dan zit je met een aangeklede TSI up inderdaad gemakkelijk aan de prijs van een kale Polo met standaard 1.0 MPI blokje. Een Polo 1.2 TSI is met 17.530,- euro in comfortline (instap model) toch echt een klap duurder dan Move up!-TSI ongeveer zou kosten.
Move up 1.0 MPI 55kW/75 pk = 12.523,- + 1.500,- euro = 14.034,- euro. Een gat van ruim 3.000,- euro.
High up 1.0 MPI 55kW/75 pk = 14.183,- + 1.500,- euro = 15.583,- euro. Een gat van nog steeds ruim 1.500,- euro tussen een riant uitgeruste TSI up en een instap/basis TSI Polo.
(Kleed die polo aan met parkeersensoren, lichtmetalen velgen, navigatie, deelbare achterbank, verwarmde en elektrieke spiegels, lederen stuurwiel etc etc: Dan ga je een basis Golf rap voorbij, en heb je het over prijzen waarvoor je een basis Golf station mét TSI en 6 bak koopt,.. )
Overigens: zie het filmpje: de speed-up heeft duidelijk veel meer gaas in de bumper dan een standaard up! bumper.
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Berichten: 13490
- Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: Braziliaanse Up met 1.0 TSI, 101-105 pk
Voornaamste reden waarom ik denk dat hij niet komt is de redelijk kleine verkoopaantallen. Ik zit nu op Sicilie. Je ziet hier echt iedereen in een kleine auto rijden. In Nederland gaat de voorkeur toch snel uit naar een wat groter model (zie ook recent overgestapte forum leden op een klasse hoger) De meest verkochte versie in Nederland is de 60pk. Bijna niemand gaat voor de 75pk. Het grootste deel daarbij is ook nog de vaak redelijk standaard uitgevoerde versie van de Vagling. Allemaal zaken die er echt niet toe leiden dat een TSI ineens een verkoopknaller wordt. Dat maakt dus dat de importeur zich nog wel een paar keer achter de oren krabt voordat ze zo'n model op de markt brengen. Daarbij zou hij dan in een heel europa ineens ingevoerd moeten worden om een typegoedkeuring op de nieuwe auto te krijgen omdat hij langer is.
Ik zie het dus niet gebeuren.
De prijs is daarbij nog niet eens het grootste probleem. Hij zal wat duurder zijn. Als hij al verkocht gaat worden doen ze er denk ik goed aan om hem ook als redelijk kale auto te verkopen. Als je er een luxe bommetje van maakt verklein je de afzetmarkt wel heel erg. Al zou ik persoonlijk nooit een up! kopen zonder schuifdak, met leder bekleed stuur en navi en airco en mistlampen.
Ik zie het dus niet gebeuren.
De prijs is daarbij nog niet eens het grootste probleem. Hij zal wat duurder zijn. Als hij al verkocht gaat worden doen ze er denk ik goed aan om hem ook als redelijk kale auto te verkopen. Als je er een luxe bommetje van maakt verklein je de afzetmarkt wel heel erg. Al zou ik persoonlijk nooit een up! kopen zonder schuifdak, met leder bekleed stuur en navi en airco en mistlampen.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
Re: Braziliaanse Up met 1.0 TSI, 101-105 pk
VW Up mit 105 Turbo-PS Brasilien hat ihn schon.
http://www.auto-motor-und-sport.de/news ... 61270.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.auto-motor-und-sport.de/news ... 61270.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Braziliaanse Up met 1.0 TSI, 101-105 pk
Braziliaans bestaat niet "de officiële taal van Brazilië is het Portugees", maar dit even ter zijde.Jup schreef:of, als je braziliaans wat roestig is:
Re: Braziliaanse Up met 1.0 TSI, 101-105 pk
Autonieuws | Braziliaanse Volkswagen Up krijgt 1.0 TSI "Tropische Volkswagen Up voorgetrokken".
Per afzetmarkt willen modellen nog weleens verschillen.
De Braziliaanse versie van de Volkswagen Up blijkt nu wel héél anders te zijn.
http://www.autoweek.nl/nieuws/33695/bra ... jgt-10-tsi" onclick="window.open(this.href);return false;
Per afzetmarkt willen modellen nog weleens verschillen.
De Braziliaanse versie van de Volkswagen Up blijkt nu wel héél anders te zijn.
http://www.autoweek.nl/nieuws/33695/bra ... jgt-10-tsi" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Braziliaanse Up met 1.0 TSI, 101-105 pk
http://www.autoevolution.com/news/volks ... 98828.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Bij VAG liegen ze misschien over de uitstoot, qua prestaties iig helemaal niet.
Naar mijn mening net zo belangrijk en je hoort er niemand over.
Bij VAG liegen ze misschien over de uitstoot, qua prestaties iig helemaal niet.
Naar mijn mening net zo belangrijk en je hoort er niemand over.
Re: Braziliaanse Up met 1.0 TSI, 101-105 pk
Kopen dat ding en verschepen dan maar
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Berichten: 13490
- Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: Braziliaanse Up met 1.0 TSI, 101-105 pk
Ik heb gisteren nog even een tweet gestuurd naar Roy Kleijwegt van Autoweek. Hij is over het algemeen vrij goed geïnformeerd over de nieuwe modellen binnen het VAG-concern en ik heb hem gevraagd of hij denkt dat de TSI naar Europa komt. Ik heb aanwijzingen van een bron dichtbij de fabriek dat ze in ieder geval experimenteren met de komst van de up! TSI naar Europa maar zeker is het allerminst.
Door de recente ontwikkelingen met de hele sjoemel affaire is de kans groot dat modellen zoals de up! TSI niet gaan komen omdat Volkswagen op dit moment gewoon even een stapje terug moeten doen. De komst van de up! TSI kan alleen zeker worden als er een business case voor is. Ik zou er direct één kopen omdat ik me haast verplicht voel om er één te kopen. Sinds de komst van de up! is het enige waar ik iets aan zou willen veranderen de motor. De 1.0 in de up! is vele malen fijner dan andere motoren in dit segment en hij bevalt ook perfect maar op ritten zoals die van afgelopen zomer naar Sicilië zou een beetje extra vermogen toch wel wenselijk zijn.
In Brazilië doet een up! TSI met andere downpipe en een chip op maat al 135 pk. Dat zou voor mij de ideale up! zijn. Klein, licht wendbaar maar wel genoeg power om 's nachts op de Duitse Autobahn uren 180 te kunnen cruisen. Voor mij zou dat alles zijn dat ik in een auto zoek.
Ik vraag me echt af of hij komt. Als er geen business case voor is of de klanten gaan niet over tot koop dan zal het zeker niet doorgaan. Waar veel mensen ook bang voor zijn is dat de prijs te hoog wordt. 20k is teveel voor een up! dat is gewoon een feit. Een liefhebber van de up! betaald het misschien nog maar ieder ander zou kiezen voor een Polo of een jong gebruikte Golf.
Toch blijf ik hopen dat Volkswagen zich laat verleiden om iets leuks te doen om het negatieve nieuws van de afgelopen tijd wat op te fleuren met een leuk model om wat goodwill te creëren bij de Volkswagen rijder. Ik zeg niet dat ze hem weg moeten geven maar gewoon lekker strak in de markt zetten.
De mijne mag er zo uitzien:
- wit
- maps and more
- cruise
- airco
- zwarte hemel
Dan ben ik wel klaar. Al zou stoelverwarming wel lekker zijn en ik zou mijn huidige schroefset ook graag meenemen naar de volgende up!
Wat denken jullie? Is er markt voor?
Tot die tijd moeten we het doen met filmpjes:
Door de recente ontwikkelingen met de hele sjoemel affaire is de kans groot dat modellen zoals de up! TSI niet gaan komen omdat Volkswagen op dit moment gewoon even een stapje terug moeten doen. De komst van de up! TSI kan alleen zeker worden als er een business case voor is. Ik zou er direct één kopen omdat ik me haast verplicht voel om er één te kopen. Sinds de komst van de up! is het enige waar ik iets aan zou willen veranderen de motor. De 1.0 in de up! is vele malen fijner dan andere motoren in dit segment en hij bevalt ook perfect maar op ritten zoals die van afgelopen zomer naar Sicilië zou een beetje extra vermogen toch wel wenselijk zijn.
In Brazilië doet een up! TSI met andere downpipe en een chip op maat al 135 pk. Dat zou voor mij de ideale up! zijn. Klein, licht wendbaar maar wel genoeg power om 's nachts op de Duitse Autobahn uren 180 te kunnen cruisen. Voor mij zou dat alles zijn dat ik in een auto zoek.
Ik vraag me echt af of hij komt. Als er geen business case voor is of de klanten gaan niet over tot koop dan zal het zeker niet doorgaan. Waar veel mensen ook bang voor zijn is dat de prijs te hoog wordt. 20k is teveel voor een up! dat is gewoon een feit. Een liefhebber van de up! betaald het misschien nog maar ieder ander zou kiezen voor een Polo of een jong gebruikte Golf.
Toch blijf ik hopen dat Volkswagen zich laat verleiden om iets leuks te doen om het negatieve nieuws van de afgelopen tijd wat op te fleuren met een leuk model om wat goodwill te creëren bij de Volkswagen rijder. Ik zeg niet dat ze hem weg moeten geven maar gewoon lekker strak in de markt zetten.
De mijne mag er zo uitzien:
- wit
- maps and more
- cruise
- airco
- zwarte hemel
Dan ben ik wel klaar. Al zou stoelverwarming wel lekker zijn en ik zou mijn huidige schroefset ook graag meenemen naar de volgende up!
Wat denken jullie? Is er markt voor?
Tot die tijd moeten we het doen met filmpjes:
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
Re: Braziliaanse Up met 1.0 TSI, 101-105 pk
Vanwege de prijzen zal er inderdaad geen 1.0TSi komen met meer pk's dan 100pk. De Up! is zichzelf langzaam nu al uit de markt aan het prijzen. Ze worden nu al te duur. Waar je in 2012 voor €8490 al een Up! had, beginnen de prijzen tegenwoordig pas bij €10581. Toch bijna 25% duurder geworden in 4 jaar tijd.
Dat laatste feit, dat de Up! er al 4 jaar is, kan ook een indicatie zijn dat er best snel een facelift kan komen. Mogelijk dat ze dan de 1.0 gebruiken die ook in de A1 ligt. 95pk met 160Nm
Dat laatste feit, dat de Up! er al 4 jaar is, kan ook een indicatie zijn dat er best snel een facelift kan komen. Mogelijk dat ze dan de 1.0 gebruiken die ook in de A1 ligt. 95pk met 160Nm
Volkswagen Polo 6C 1.8 GTI 2015
Nissan Pixo Look 1.0 2012 Scuderia
zeg maar JP !
Nissan Pixo Look 1.0 2012 Scuderia
zeg maar JP !
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Berichten: 13490
- Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: Braziliaanse Up met 1.0 TSI, 101-105 pk
Een facelift zou mogelijk een top moment zijn om de 1.0 TSI te introduceren. Dan nog Apple Carplay er in en de up! kan nog wel weer een paar jaar mee.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
Re: Braziliaanse Up met 1.0 TSI, 101-105 pk
Dat die prijzen zijn gestegen heeft niets met VW te maken maar met die paupers in Den HaagJuP ! schreef:Vanwege de prijzen zal er inderdaad geen 1.0TSi komen met meer pk's dan 100pk. De Up! is zichzelf langzaam nu al uit de markt aan het prijzen. Ze worden nu al te duur. Waar je in 2012 voor €8490 al een Up! had, beginnen de prijzen tegenwoordig pas bij €10581. Toch bijna 25% duurder geworden in 4 jaar tijd.
Dat laatste feit, dat de Up! er al 4 jaar is, kan ook een indicatie zijn dat er best snel een facelift kan komen. Mogelijk dat ze dan de 1.0 gebruiken die ook in de A1 ligt. 95pk met 160Nm