Geen beschermplaat onder de motor?

Bespreek hier alles omtrent het onderhoud en de buitenkant van je VW up!
Anton-93
Forum newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: vr 01 mei 2015, 18:42

Geen beschermplaat onder de motor?

Bericht door Anton-93 » vr 01 mei 2015, 18:45

Beste forumleden,

Onlangs ben ik in het bezit van een tweedehands Volkswagen (Take) Up.
Klopt het de Up geen beschermplaat heeft onder de motor?
Als het wel zo is, kan iemand daar een foto van plaatsen?
Kan het op internet namelijk niet vinden.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Anton.

Gebruikersavatar
Vinniepilon
Donateur member
Berichten: 588
Lid geworden op: za 04 mei 2013, 21:09
Locatie: Hoofddorp

Re: Geen beschermplaat onder de motor?

Bericht door Vinniepilon » vr 01 mei 2015, 19:33

Welkom!! En nee er zit geen plaat onder!
VW Passat 2.0TDI
BMW R1100GS

Gebruikersavatar
HeHo
Vagling liefhebber
Berichten: 232
Lid geworden op: di 09 jul 2013, 14:19

Re: Geen beschermplaat onder de motor?

Bericht door HeHo » zo 03 mei 2015, 11:28

Bij benzine voertuigen zit bijna nooit een plaat onder de motor, ook niet onder de motorkap. Bij diesels is dit wel het geval i.v.m. het motorgeluid. De 1.0 van de Up! hoor je bijna niet.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13493
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Geen beschermplaat onder de motor?

Bericht door Tom Westendorp » zo 03 mei 2015, 12:23

Inmiddels is er wel een beschermkap te koop om de dynamo af te schermen. En ik heb in de UK iemand gezien die ene volledige beschermplaat voor de onderzijde maakt maar dat lijkt me niet het beste idee aangezien je een hoop koelende werking verliest aan de onderzijde van de motor.
Bekijk de beste online Ferrari Marketplace en het gaafste Ferrari blog op: www.giallomodena.com

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2842
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Geen beschermplaat onder de motor?

Bericht door Autheo » zo 03 mei 2015, 12:56

Petrolhead Tom schreef:Inmiddels is er wel een beschermkap te koop om de dynamo af te schermen. En ik heb in de UK iemand gezien die ene volledige beschermplaat voor de onderzijde maakt maar dat lijkt me niet het beste idee aangezien je een hoop koelende werking verliest aan de onderzijde van de motor.
Vraag me af of zo'n beschermplaat zo heel veel invloed op de koeling heeft. Juist in de tropen wordt vaak een beschermplaat gemonteerd tegen steenslag, en daar zou je juist meer koeling nodig hebben.

edwin blank
Vagling liefhebber
Berichten: 258
Lid geworden op: zo 08 feb 2015, 17:35
Locatie: Retie, België

Re: Geen beschermplaat onder de motor?

Bericht door edwin blank » ma 04 mei 2015, 06:03

Hallo,

Bovendien heeft zo'n plaat een positieve invloed op het verbruik aangezien de onderzijde gladder wordt.


Edwin
Audi A8 D3 en andere auto's

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2842
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Geen beschermplaat onder de motor?

Bericht door Autheo » ma 04 mei 2015, 07:49

edwin blank schreef:Hallo,

Bovendien heeft zo'n plaat een positieve invloed op het verbruik aangezien de onderzijde gladder wordt.


Edwin
Klopt in theorie, maar ik vermoed dat de 'lip' vooronder meer aerodynamische invloed heeft. Als een beschermplaat dan aanvullend nog merkbaar zou bijdragen, zou die vast wel standaard gemonteerd worden. In de concurrentiestrijd zetten de fabrikanten immers alles op alles om een zo laag mogelijk verbruik neer te zetten.

edwin blank
Vagling liefhebber
Berichten: 258
Lid geworden op: zo 08 feb 2015, 17:35
Locatie: Retie, België

Re: Geen beschermplaat onder de motor?

Bericht door edwin blank » ma 04 mei 2015, 10:09

Autheo schreef:
edwin blank schreef:Hallo,

Bovendien heeft zo'n plaat een positieve invloed op het verbruik aangezien de onderzijde gladder wordt.


Edwin
Klopt in theorie, maar ik vermoed dat de 'lip' vooronder meer aerodynamische invloed heeft. Als een beschermplaat dan aanvullend nog merkbaar zou bijdragen, zou die vast wel standaard gemonteerd worden. In de concurrentiestrijd zetten de fabrikanten immers alles op alles om een zo laag mogelijk verbruik neer te zetten.
Het is bij de Up een kwestie van kosten, hoe gladder de onderkant, des te beter de CW-waarde.
Audi A8 D3 en andere auto's

Plaats reactie