Remschijf problemen
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Berichten: 13487
- Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: Help!!! Problemen
Vervelend Stefan. Gebruik de zoekfunctie even. Je bent niet de eerste met dit probleem.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
- Vinniepilon
- Donateur member
- Berichten: 588
- Lid geworden op: za 04 mei 2013, 21:09
- Locatie: Hoofddorp
Re: Help!!! Problemen
Misschien heb je hier iets aan! Wij gaan ook een melding maken van de remschijven. Misschien willen andere dit ook invullen! Als er genoeg klachten binnen komen misschien wordt er dan wat aan gedaan.
https://www.rdw.nl/Particulier/Lists/Vo ... veiligheid" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.rdw.nl/Particulier/Lists/Vo ... veiligheid" onclick="window.open(this.href);return false;
VW Passat 2.0TDI
BMW R1100GS
BMW R1100GS
Re: Help!!! Problemen
Zojuist de melding gedaan aan de RDW.
High UP! Dark Blue Metalic - Reserve wiel - Polo 6R antenne - Dynamic pakket (Triangle) - Executive pakket
M&M Nav - C C - RVS uitlaatsierstuk - Armsteun - LED Drl - VAG inst.
Seat Ibiza 1.2 Tsi FR Dynamic Emocion Red
Nu Hyundai iX20 Go! Midnight Blue
M&M Nav - C C - RVS uitlaatsierstuk - Armsteun - LED Drl - VAG inst.
Seat Ibiza 1.2 Tsi FR Dynamic Emocion Red
Nu Hyundai iX20 Go! Midnight Blue
Re: Help!!! Problemen
Het antwoord van de RDW.
Ik heb uw melding ontvangen en geregistreerd onder het referentienummer MGP150093. U meldt dat het rempedaal bij remmen op en neer gaat en dat het lijkt of er een slinger in de remschijven zit. Het is niet prettig om een dergelijks iets aan een redelijk nieuwe auto te ervaren.
De RDW kan meldingen in behandeling nemen indien een defect ontstaat door een ontwerp- of constructiefout en er daardoor sprake is van een gevaar met een hoog of gemiddeld risico. Bij kromme remschijven ervaart de bestuurder een onprettig gevoel in het rempedaal en de reminrichting blijft functioneren zoals bedoeld. Doordat het remsysteem blijft functioneren is er geen gevaar en kan ik uw melding niet verder in behandeling nemen.
Met vriendelijke groet / Kind regards,
RDW
Ik heb uw melding ontvangen en geregistreerd onder het referentienummer MGP150093. U meldt dat het rempedaal bij remmen op en neer gaat en dat het lijkt of er een slinger in de remschijven zit. Het is niet prettig om een dergelijks iets aan een redelijk nieuwe auto te ervaren.
De RDW kan meldingen in behandeling nemen indien een defect ontstaat door een ontwerp- of constructiefout en er daardoor sprake is van een gevaar met een hoog of gemiddeld risico. Bij kromme remschijven ervaart de bestuurder een onprettig gevoel in het rempedaal en de reminrichting blijft functioneren zoals bedoeld. Doordat het remsysteem blijft functioneren is er geen gevaar en kan ik uw melding niet verder in behandeling nemen.
Met vriendelijke groet / Kind regards,
RDW
High UP! Dark Blue Metalic - Reserve wiel - Polo 6R antenne - Dynamic pakket (Triangle) - Executive pakket
M&M Nav - C C - RVS uitlaatsierstuk - Armsteun - LED Drl - VAG inst.
Seat Ibiza 1.2 Tsi FR Dynamic Emocion Red
Nu Hyundai iX20 Go! Midnight Blue
M&M Nav - C C - RVS uitlaatsierstuk - Armsteun - LED Drl - VAG inst.
Seat Ibiza 1.2 Tsi FR Dynamic Emocion Red
Nu Hyundai iX20 Go! Midnight Blue
Re: Remschijf problemen
Melding gedaan bij de RDW en hier het antwoord. Uit topic https://www.rdw.nl/Particulier/Lists/Vo ... veiligheid" onclick="window.open(this.href);return false;
viewtopic.php?f=4&t=4511" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik heb uw melding ontvangen en geregistreerd onder het referentienummer MGP150093. U meldt dat het rempedaal bij remmen op en neer gaat en dat het lijkt of er een slinger in de remschijven zit. Het is niet prettig om een dergelijks iets aan een redelijk nieuwe auto te ervaren.
De RDW kan meldingen in behandeling nemen indien een defect ontstaat door een ontwerp- of constructiefout en er daardoor sprake is van een gevaar met een hoog of gemiddeld risico. Bij kromme remschijven ervaart de bestuurder een onprettig gevoel in het rempedaal en de reminrichting blijft functioneren zoals bedoeld. Doordat het remsysteem blijft functioneren is er geen gevaar en kan ik uw melding niet verder in behandeling nemen.
Met vriendelijke groet / Kind regards,
RDW
viewtopic.php?f=4&t=4511" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik heb uw melding ontvangen en geregistreerd onder het referentienummer MGP150093. U meldt dat het rempedaal bij remmen op en neer gaat en dat het lijkt of er een slinger in de remschijven zit. Het is niet prettig om een dergelijks iets aan een redelijk nieuwe auto te ervaren.
De RDW kan meldingen in behandeling nemen indien een defect ontstaat door een ontwerp- of constructiefout en er daardoor sprake is van een gevaar met een hoog of gemiddeld risico. Bij kromme remschijven ervaart de bestuurder een onprettig gevoel in het rempedaal en de reminrichting blijft functioneren zoals bedoeld. Doordat het remsysteem blijft functioneren is er geen gevaar en kan ik uw melding niet verder in behandeling nemen.
Met vriendelijke groet / Kind regards,
RDW
High UP! Dark Blue Metalic - Reserve wiel - Polo 6R antenne - Dynamic pakket (Triangle) - Executive pakket
M&M Nav - C C - RVS uitlaatsierstuk - Armsteun - LED Drl - VAG inst.
Seat Ibiza 1.2 Tsi FR Dynamic Emocion Red
Nu Hyundai iX20 Go! Midnight Blue
M&M Nav - C C - RVS uitlaatsierstuk - Armsteun - LED Drl - VAG inst.
Seat Ibiza 1.2 Tsi FR Dynamic Emocion Red
Nu Hyundai iX20 Go! Midnight Blue
Re: Remschijf problemen
Keurige reactie van de RDW lijkt me. Ik zag dat nieuwe remschijven 360 euro kosten. Niet peperduur maar goedkoop is anders.
e-up style (2020) dark silver met winter pakket + armsteun, daarvoor high-up (2014)
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Berichten: 13487
- Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: Help!!! Problemen
Wat belachelijk zeg. Kromme remschijven moeten toch niet kunnen.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
Re: Help!!! Problemen
Nee lijkt mij ook niet. Maar als iedereen die problemen heeft met zijn schijven even op de link van de RDW klikt en zijn/haar probleem invult gaan ze er misschien anders over nadenken.
In oktober gaat de up voor de 2e beurt en geef ik het weer aan. Er zijn tenslotte VAG dealers die wel de schijven zonder kosten gewoon vervangen. En daar ik het binnen een jaar en voor de 10000 km heb aangegeven zullen ze wel iets moeten doen, toch.
In oktober gaat de up voor de 2e beurt en geef ik het weer aan. Er zijn tenslotte VAG dealers die wel de schijven zonder kosten gewoon vervangen. En daar ik het binnen een jaar en voor de 10000 km heb aangegeven zullen ze wel iets moeten doen, toch.
High UP! Dark Blue Metalic - Reserve wiel - Polo 6R antenne - Dynamic pakket (Triangle) - Executive pakket
M&M Nav - C C - RVS uitlaatsierstuk - Armsteun - LED Drl - VAG inst.
Seat Ibiza 1.2 Tsi FR Dynamic Emocion Red
Nu Hyundai iX20 Go! Midnight Blue
M&M Nav - C C - RVS uitlaatsierstuk - Armsteun - LED Drl - VAG inst.
Seat Ibiza 1.2 Tsi FR Dynamic Emocion Red
Nu Hyundai iX20 Go! Midnight Blue
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Berichten: 13487
- Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: Help!!! Problemen
Ik ben benieuwd of mijn up! er ook last van gaat krijgen. Hoop het natuurlijk niet.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Berichten: 13487
- Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: Remschijf problemen
Dat zijn dan natuurlijk dealer retail prijzen. Daar zit echt nog wel wat lucht in. Dat kost het een dealer/importeur niet.Gert schreef:Keurige reactie van de RDW lijkt me. Ik zag dat nieuwe remschijven 360 euro kosten. Niet peperduur maar goedkoop is anders.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
Re: Remschijf problemen
Goed om te weten, dat van die lucht. Voor als ik ermee te maken krijg.
e-up style (2020) dark silver met winter pakket + armsteun, daarvoor high-up (2014)
Re: Help!!! Problemen
Dat de RDW hier niets mee doet/kan wordt volgens mij heel duidelijk uitgelegd: Trillende remmen is géén gevaar, want niet onveilig, want de remmen werken wel gewoon zoals het hoort.
Zoek het niet in deze hoek: ga eens langs een andere dealer. Je hebt fabrieks-garantie: je kunt waar je wilt met je auto langs. Maak gewoon een afspraak bij een andere dealer, mogelijk één die tot een andere groep behoort. Wellicht wordt je daar wél naar wens geholpen.
Let op: Alles wat er defect raakt tijdens de garantie dient verholpen te worden. Maar je kunt/mag niet verwachten dat een probleem definitief verholpen wordt: een nieuwe uitlaat kan bij toeval ook wéér een defect geven. Dat kan je de dealer niet kwalijk nemen, tenzij het defect de tweede keer niet wéér verholpen wordt. In jouw geval is eerder al aangegeven dat de dealer het probleem niet als een defect ziet, maar eerder als een soort product-eigenschap ziet ( goedkope auto; een piep-kraak-rammeltje komt eerder, én wordt eerder als acceptabel gezien, voor dan bij een veel grotere, duurdere passat).
Overigens: trillende remmen: je kunt ook zelf hier een deel in betekenen: Met de voet op de rem blijven staan bij een stoplicht: een heel veel voorkomende fout. Op een helling gebruik je daarvoor de handrem, op een vlakke weg irriteer je alleen je diegene die achter je staat met een mooi rood schijnsel van je remlichten. Óók lang aanremmen zorgt voor extra hete remmen, als je dan ook nog met je voet op de rem blijf staan, helpt dit allemaal niet.
De constructie van de up! is mij niet bekent, maar met standaard 239-er of 256-er schijven , ingeventileerd (enkele schijf) en een dikte van zo'n 10mm komt t gewoon voor dat remmen kromtrekken. Dubbel-geventileerd is niet mogelijk op een up!?
*edit; er zitten 256-er, dubbel geventileerde schijven op. Die trekken niet zomaar krom. Tenminste: ik heb ze zelf als upgrade gebruikt op een 'circuit-auto'; Flink mishandeld, nooit kromme schijven gehad. hmm. Schijven doen ongeveer 40 euro per stuk, dus inclusief een half uurtje of een uurtje montage, mag je niet veel meer kwijt zijn dan 200 euro. Als de blokken ook direct mee moeten worden gewisseld, ben je iets meer kwijt.
Zoek het niet in deze hoek: ga eens langs een andere dealer. Je hebt fabrieks-garantie: je kunt waar je wilt met je auto langs. Maak gewoon een afspraak bij een andere dealer, mogelijk één die tot een andere groep behoort. Wellicht wordt je daar wél naar wens geholpen.
Let op: Alles wat er defect raakt tijdens de garantie dient verholpen te worden. Maar je kunt/mag niet verwachten dat een probleem definitief verholpen wordt: een nieuwe uitlaat kan bij toeval ook wéér een defect geven. Dat kan je de dealer niet kwalijk nemen, tenzij het defect de tweede keer niet wéér verholpen wordt. In jouw geval is eerder al aangegeven dat de dealer het probleem niet als een defect ziet, maar eerder als een soort product-eigenschap ziet ( goedkope auto; een piep-kraak-rammeltje komt eerder, én wordt eerder als acceptabel gezien, voor dan bij een veel grotere, duurdere passat).
Overigens: trillende remmen: je kunt ook zelf hier een deel in betekenen: Met de voet op de rem blijven staan bij een stoplicht: een heel veel voorkomende fout. Op een helling gebruik je daarvoor de handrem, op een vlakke weg irriteer je alleen je diegene die achter je staat met een mooi rood schijnsel van je remlichten. Óók lang aanremmen zorgt voor extra hete remmen, als je dan ook nog met je voet op de rem blijf staan, helpt dit allemaal niet.
De constructie van de up! is mij niet bekent, maar met standaard 239-er of 256-er schijven , ingeventileerd (enkele schijf) en een dikte van zo'n 10mm komt t gewoon voor dat remmen kromtrekken. Dubbel-geventileerd is niet mogelijk op een up!?
*edit; er zitten 256-er, dubbel geventileerde schijven op. Die trekken niet zomaar krom. Tenminste: ik heb ze zelf als upgrade gebruikt op een 'circuit-auto'; Flink mishandeld, nooit kromme schijven gehad. hmm. Schijven doen ongeveer 40 euro per stuk, dus inclusief een half uurtje of een uurtje montage, mag je niet veel meer kwijt zijn dan 200 euro. Als de blokken ook direct mee moeten worden gewisseld, ben je iets meer kwijt.
Re: Remschijf problemen
Ik heb setjes gezien van rond de 130 euro excl. montage.
Maar ja als je Brembo of Bosch wil ben je misschien ietsje meer kwijt.
Maar ja als je Brembo of Bosch wil ben je misschien ietsje meer kwijt.
High UP! Dark Blue Metalic - Reserve wiel - Polo 6R antenne - Dynamic pakket (Triangle) - Executive pakket
M&M Nav - C C - RVS uitlaatsierstuk - Armsteun - LED Drl - VAG inst.
Seat Ibiza 1.2 Tsi FR Dynamic Emocion Red
Nu Hyundai iX20 Go! Midnight Blue
M&M Nav - C C - RVS uitlaatsierstuk - Armsteun - LED Drl - VAG inst.
Seat Ibiza 1.2 Tsi FR Dynamic Emocion Red
Nu Hyundai iX20 Go! Midnight Blue
Re: Remschijf problemen
Het gaat erom dat het geregistreerd wordt bij de RDW zodat er mogelijk bij vele aanmeldingen een reactie naar PON gaat.Gert schreef:Keurige reactie van de RDW lijkt me. Ik zag dat nieuwe remschijven 360 euro kosten. Niet peperduur maar goedkoop is anders.
High UP! Dark Blue Metalic - Reserve wiel - Polo 6R antenne - Dynamic pakket (Triangle) - Executive pakket
M&M Nav - C C - RVS uitlaatsierstuk - Armsteun - LED Drl - VAG inst.
Seat Ibiza 1.2 Tsi FR Dynamic Emocion Red
Nu Hyundai iX20 Go! Midnight Blue
M&M Nav - C C - RVS uitlaatsierstuk - Armsteun - LED Drl - VAG inst.
Seat Ibiza 1.2 Tsi FR Dynamic Emocion Red
Nu Hyundai iX20 Go! Midnight Blue
Re: Help!!! Problemen
Quote JUP:
Overigens: trillende remmen: je kunt ook zelf hier een deel in betekenen: Met de voet op de rem blijven staan bij een stoplicht: een heel veel voorkomende fout. Op een helling gebruik je daarvoor de handrem, op een vlakke weg irriteer je alleen je diegene die achter je staat met een mooi rood schijnsel van je remlichten. Óók lang aanremmen zorgt voor extra hete remmen, als je dan ook nog met je voet op de rem blijf staan, helpt dit allemaal niet.
Ik rijd niet anders als normaal maar heb dit nog met geen enkele andere (VAG) auto gehad. Dus moet het mijns inziens aan de materiaalkeuze van de schijven/naven liggen.
Overigens: trillende remmen: je kunt ook zelf hier een deel in betekenen: Met de voet op de rem blijven staan bij een stoplicht: een heel veel voorkomende fout. Op een helling gebruik je daarvoor de handrem, op een vlakke weg irriteer je alleen je diegene die achter je staat met een mooi rood schijnsel van je remlichten. Óók lang aanremmen zorgt voor extra hete remmen, als je dan ook nog met je voet op de rem blijf staan, helpt dit allemaal niet.
Ik rijd niet anders als normaal maar heb dit nog met geen enkele andere (VAG) auto gehad. Dus moet het mijns inziens aan de materiaalkeuze van de schijven/naven liggen.
High UP! Dark Blue Metalic - Reserve wiel - Polo 6R antenne - Dynamic pakket (Triangle) - Executive pakket
M&M Nav - C C - RVS uitlaatsierstuk - Armsteun - LED Drl - VAG inst.
Seat Ibiza 1.2 Tsi FR Dynamic Emocion Red
Nu Hyundai iX20 Go! Midnight Blue
M&M Nav - C C - RVS uitlaatsierstuk - Armsteun - LED Drl - VAG inst.
Seat Ibiza 1.2 Tsi FR Dynamic Emocion Red
Nu Hyundai iX20 Go! Midnight Blue
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Berichten: 13487
- Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: Remschijf problemen
Ik heb de topics even samengevoegd. Het betreft immers een remschijf probleem.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
- MauriceR.
- Vagling liefhebber
- Berichten: 479
- Lid geworden op: za 17 aug 2013, 22:40
- Locatie: Veluwe, in de buurt van Up!eldoorn
Re: Remschijf problemen
Voet op de rem... Nadat mijn vrouw haar BMW heeft ingeleverd, staat er een V70 op de oprit. Een automaat. Het start/stop-systeem werkt in die auto ALLEEN MAAR met de voet op de rem! Hoe is dat bij de automatische Up'jes?
Ik heb de handleiding diagonaal doorgelezen, maar ik heb nergens kunnen lezen dat je de voet niet op de rem mag houden! Sterker, je moet je voet op de rem hebben gehad - en stevig ook, om de 'hillholder' te activeren.
M.
Ik heb de handleiding diagonaal doorgelezen, maar ik heb nergens kunnen lezen dat je de voet niet op de rem mag houden! Sterker, je moet je voet op de rem hebben gehad - en stevig ook, om de 'hillholder' te activeren.
M.
Dagelijks: High Up!|Rood|Pano-dak|Triangles & wintervelgen
Klassieker I: Triumph TR3A 1959|Totaal gerestaureerd.
Klassieker II: Saab 96 V4 1970|Direct uit Zweden |van 1e eigenaar.
Klassieker III: Porsche 914 1973 2.0ltr.|Technisch perfect.
Klassieker I: Triumph TR3A 1959|Totaal gerestaureerd.
Klassieker II: Saab 96 V4 1970|Direct uit Zweden |van 1e eigenaar.
Klassieker III: Porsche 914 1973 2.0ltr.|Technisch perfect.
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Berichten: 13487
- Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: Remschijf problemen
Even samenvattend, het is al eerder in dit topic voorbij gekomen, maar ik denk nog steeds dat het meest voor de hand liggende is dat de wielnaven voor een slinger aan de remschijven zorgen waardoor ze scheef afslijten gedurende het rijden.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
Re: Remschijf problemen
Wat betreft de remmen wordt er eindelijk geluisterd. De naven, schijven en blokken worden vervangen. Heb 5d km geleden de schijven laten vervangen omdat dit buiten de garantie viel volgens de dealer. Krijg zelfs dit geld terug. Heel netjes!!
Alleen de uitlaat heeft minder goed nieuws.. schijnt een schrijven te zijn vanuit de fabrikant dat de uitlaat een constructieve technische fout kan vertonen. Hier kan en wordt niks aan gedaan. Dus het lekke en resonerende geluid moet ik voor lief nemen zeggen ze...
Dit kan toch niet zomaar???
Alleen de uitlaat heeft minder goed nieuws.. schijnt een schrijven te zijn vanuit de fabrikant dat de uitlaat een constructieve technische fout kan vertonen. Hier kan en wordt niks aan gedaan. Dus het lekke en resonerende geluid moet ik voor lief nemen zeggen ze...
Dit kan toch niet zomaar???
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Berichten: 13487
- Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: Remschijf problemen
Dat gaat wel wat ver inderdaad. Heb je een geluidsopname?
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ