Tuning
- Up-Jury
- Donateur member
- Berichten: 638
- Lid geworden op: do 26 apr 2012, 14:06
- Locatie: Heerhugowaard
Tuning
ik mis deze topic nog dus gooi ik het balletje even op.
Wie denkt eraan om zijn Up te Chiptunen?
Blijft de fabrieksgarantie op je motor nog van kracht?
Is het niet beter om eerst een tijdje te gaan rijden, auto inrijden en daarna hierover na te denken?
ABT chiptuning is wel enorm prijzig 1500 euro.
Bij chiptunen wordt natuurlijk de prestaties van je motor beter en zal hij ook zuiniger gaan rijden. Denk aan een nog zuiniger bluemotion versie.
Wie denkt eraan om zijn Up te Chiptunen?
Blijft de fabrieksgarantie op je motor nog van kracht?
Is het niet beter om eerst een tijdje te gaan rijden, auto inrijden en daarna hierover na te denken?
ABT chiptuning is wel enorm prijzig 1500 euro.
Bij chiptunen wordt natuurlijk de prestaties van je motor beter en zal hij ook zuiniger gaan rijden. Denk aan een nog zuiniger bluemotion versie.
Re: Tuning
Chiptuning heeft geen enkele zin bij een atmosferische motor. Weggegooid geld.
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen
Re: Tuning
Alleen met ABT blijf je garantie houden overigens heeft dat 0,0 zin dan moet je geen Up kopen simpel zat en idd zonder TSI heb je er niks aan.. ABT chiptuned de Up overigens geeneens met bovenstaande reden
The Only Way is UP!
Re: Tuning
zeg maar dag tegen je garantie. maar mocht je er toch voor willen gaan http://www.venturatuning.nl/merken/chip-tuning-up.html
The Only Way To Go Is UP!
- Up-Jury
- Donateur member
- Berichten: 638
- Lid geworden op: do 26 apr 2012, 14:06
- Locatie: Heerhugowaard
Re: Tuning
Ja duidelijk daarom ook mijn vraag, die ventura tuning had ik al gezien en ABT tuning had ik ook gelezen.
Misschien leuk als de garantie is verlopen.
Misschien leuk als de garantie is verlopen.
Re: Tuning
Ik had t niet beter kunnen zeggenup! schreef:Chiptuning heeft geen enkele zin bij een atmosferische motor. Weggegooid geld.
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen
Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350
Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350
Re: Tuning
Misschien leuk om een up! GT te kopen als de garantie op de huidige up! is verlopen. Want tunen van een niet-turbo is weggegooid geld.Up-Jury schreef:Ja duidelijk daarom ook mijn vraag, die ventura tuning had ik al gezien en ABT tuning had ik ook gelezen.
Misschien leuk als de garantie is verlopen.
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen
Re: Tuning
Door de up te chippen.. Win je ongeveer 12 tot 15 pk mee
Re: Tuning
Fictief ja op papier in werkelijk heid nog geen 5 pk hoop centen dan he
The Only Way is UP!
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Berichten: 13490
- Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: Tuning
Waar basseer je dat op? Onderbuikgevoel? Atmo motor chippen levert gemiddeld 10% motor vermogen stijging op. Dat zou dus 6 of 7.5 pk zijn in het geval van de up. Dat werkt dus niet. Een spaghetti spruitstuk met volledig open uitlaat, cold air intake en chip op maat halen wel meer uit maar dan zou je je af moeten vragen of het niet verstandiger is om door te sparen voor de up gt.GuidoBerg schreef:Door de up te chippen.. Win je ongeveer 12 tot 15 pk mee
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
Re: Tuning
Wat tom zegt, zo'n vermogenswinst vind ik wel erg veel voor een atmosferisch autootje, dat is 20% op de 60 en 75 versies. Dat zijn haast waardes die richting geblazen motoren gaan.
Pearl Black High Up 60pk BlueMotion met 16" Classic Velgen, Pearl Black Inleg, Titaanzwart Interieur, Geen Typeaanduiding, Plaatsvervangend Reservewiel, Drive Pakket en Executive Pakket
Re: Tuning
zit dit te lezen van een jaar geleden, maar als het o,o zin heeft om van 60 naar 72 pk te chippen, waarom verkopen of kopen mensen dan een up met 75 pk.. als het toch niets uitmaakt......
gr henk
gr henk
alles wat voor mij rijd moet UPzouten
- paulbroere
- Forum newbie
- Berichten: 1
- Lid geworden op: za 24 jan 2015, 11:56
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Re: Tuning
chippen van een atmo-motor heeft idd geen (zeer weinig) nut.. tenzij de atmo softwarematig door de fabriekant is gedowntuned.
De 60pk is EXACT dezelfde motor als de 75 pk?
Als je een 75pk versie zou chippen komt er misschien met moeite 5pk bij = 80 (82 volgens ziptuning.. reeel wellcht)
maar die 80pk is ook uit de 60pk versie te halen.. oftewel een stijging van vermogen van 33%!
http://www.ziptuning.nl/Chiptuning/Volk ... -4492.html
De 60pk is EXACT dezelfde motor als de 75 pk?
Als je een 75pk versie zou chippen komt er misschien met moeite 5pk bij = 80 (82 volgens ziptuning.. reeel wellcht)
maar die 80pk is ook uit de 60pk versie te halen.. oftewel een stijging van vermogen van 33%!
http://www.ziptuning.nl/Chiptuning/Volk ... -4492.html
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Berichten: 13490
- Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: Tuning
Klopt Vagtechniek doet het ook voor, waarschijnlijk, een stuk schappelijker bedrag. Verder heb ik in een paar garages werk van Ziptuning mogen aanschouwen. Ik loop in ieder geval met een hele grote boog om alles waar Ziptuning op staat.paulbroere schreef:chippen van een atmo-motor heeft idd geen (zeer weinig) nut.. tenzij de atmo softwarematig door de fabriekant is gedowntuned.
De 60pk is EXACT dezelfde motor als de 75 pk?
Als je een 75pk versie zou chippen komt er misschien met moeite 5pk bij = 80 (82 volgens ziptuning.. reeel wellcht)
maar die 80pk is ook uit de 60pk versie te halen.. oftewel een stijging van vermogen van 33%!
http://www.ziptuning.nl/Chiptuning/Volk ... -4492.html
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
Re: RE: Tuning
Ik vond het een lamlendig laagtoerenmotortje. Maar met de 75pk software en 102 octaan wil het ding dolgraag naar 6500rpm. Nu er weer 35 liter 95 octaan in is gegaan lijkt de lol deels weer verdwenen. Het zou zo moeten zijn dat de motor is afgesteld op 95 octaan maar het lijkt er toch best op dat de motor dan nog steeds wordt geknepen: Gasrespons is beduidend anders.
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Berichten: 13490
- Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: Tuning
Wel bijzonder dat het soort brandstof zoveel verschil maakt!
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
Re: Tuning
Kan het je nog sterker vertellen. Mijn Ibiza draait op 95 225pk op 98 met bio ethanol 255
Chippen van een atmo blok heeft inderdaad weinig zin. Schiet je niet echt veel mee op
Chippen van een atmo blok heeft inderdaad weinig zin. Schiet je niet echt veel mee op
Ibiza running @ 248 pk & 373nm
-Op zoek naar autoverlichting? Stuur me een priveberichtje-
-Op zoek naar autoverlichting? Stuur me een priveberichtje-
Re: RE: Tuning
Het is raar, maar ik had het gevoel dat dat de motor best nog een stuk meer toeren wilde draaien dan 6500. Dat is nu weer weg. Eigenlijk geloof ik niet in dit soort dingen met atmo motoren, maar het voelt nu echt anders.
Re: Tuning
Octaan 102 merk je echt wel. Je verbranding is gewoon veel beter
Ibiza running @ 248 pk & 373nm
-Op zoek naar autoverlichting? Stuur me een priveberichtje-
-Op zoek naar autoverlichting? Stuur me een priveberichtje-
Re: Tuning
Bij een up! motor kan je niet van tunen spreken, meer van optimaliseren.
JD Enginering doet het ook.
60 pk: http://www.jdengineering.nl/1-0-60pk
75 pk: http://www.jdengineering.nl/1-0-75pk
Bij een 60 pk versie zou het eerder te overwegen zijn dan bij een 75 pk versie, dan maak je de grootste stap.
JD Enginering doet het ook.
60 pk: http://www.jdengineering.nl/1-0-60pk
75 pk: http://www.jdengineering.nl/1-0-75pk
Bij een 60 pk versie zou het eerder te overwegen zijn dan bij een 75 pk versie, dan maak je de grootste stap.