probleem binnenverlichting

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
Gert
Vagling liefhebber

probleem binnenverlichting

Bericht door Gert » wo 12 nov 2014, 21:38

Ik heb in mijn eerste week met de up twee keer een gek probleem gehad met de binnenverlichting.
Direct na het openen van de auto, instappen, starten en wegrijden bleef de binnenverlichting (2 leeslampjes en plafondlamp) branden. Door de centrale tuimelschakelaar naar links te drukken kon ik ze uitdoen. Bij weer in de vlakke stand zetten gaan ze weer alle drie aan. Ook na uit de auto gaan, afsluiten en wachten zijn ze na ca 5 minuten nog aan. De eerste keer heeft het zich hersteld toen ik veel later op de dag of de dag erna onder het rijden de centrale tuimelschakelaar weer vlak gezet heb en toen gingen ze niet alle drie branden.
De tweede keer weet ik nog niet want dat was zojuist/vanavond. Als ik ze uitgezet heb (tuimelschakelaar naar links) gaat er niets meer aan of uit bij openen of sluiten van portieren bij in of uitstappen.

Iemand een flauw idee wat er aan de hand is? Heb ik iets geks gedaan met de afstandsbediening? Twee knoppen tegelijk ingedrukt? Een knop te lang ingedrukt?

PS In het boekje kan ik niks hierover vinden en bij zoeken op het forum kom ik wel iets tegen over "aanblijven van binnenverlichting" maar daar is dan verder geen touw aan vast te knopen.
e-up style (2020) dark silver met winter pakket + armsteun, daarvoor high-up (2014)

Gert
Vagling liefhebber

Re: probleem binnenverlichting

Bericht door Gert » wo 12 nov 2014, 23:09

Ik heb nog maar eens gezocht op het forum en iemand zei dat als bij hem de kofferbak niet goed dicht was dat dan de binnenverlichting bleef branden.

Heb zojuist in de kou nog wat zitten prutsen aan de auto. Misschien was inderdaad de kofferbak niet goed dicht/op slot. Na een paar keer opendoen en dichtgooien van de kofferbak kon ik de tuimelschakelaar weer in de middenstand zetten zonder dat de binnenverlichting aan ging. Bij openen/sluiten van de deur en bij in/uitstappen ging het licht weer mooi even aan en daarna weer vanzelf uit.

Probleem dus misschien opgelost. Dwz voor wat de binnenverlichting betreft. Niet waarom de kofferbak af en toe niet goed sluit als dat de oorzaak is. Zal er eens op gaan letten bij het dichtgooien. In elk geval lijkt me dat een wat minder vaag/geheimzinnig probleem te zijn.

PS Ik vind het trouwens van de gekke dat er een apart knopje op de afstandsbediening zit om de kofferbak open of dicht te doen. Dat op zich lijkt me al vragen om problemen en waarvoor? Wat is er mis met alles dicht en alles open. Dus twee schakelaars op de afstandsbediening zou ik zeggen en geen drie.
e-up style (2020) dark silver met winter pakket + armsteun, daarvoor high-up (2014)

Altos
Vagling liefhebber

Bericht door Altos » do 13 nov 2014, 12:24

juist handig die drie, op een drukke parkeerplaats ff iets alleen achterin leggen, zo gauw je de klep weer sluit geven de alarmlichtenn ff een knipper...snap niet dat je dit van de gekke vind hoor...

Gert
Vagling liefhebber

Bericht door Gert » do 13 nov 2014, 13:26

Tja, misschien druk ik me wat te hard uit. Ik ben voor handigheid maar vooral voor eenvoud. Dus: boven/onder ok maar niet boven/onder/midden. Ik denk - ben bijna zeker - dat ik per ongeluk twee keer op kofferbak open heb gedrukt op mijn afstandsbediening ipv op auto open. Daardoor is denk ik de kofferbak iets omhooggekropen of andersinds het alarm (kofferbak open) getriggerd. Daardoor gesodemieter met de binnenverlichting.

Al die kletsverhalen over dieven die portieren kunnen openen en laptops kunnen weggrissen of in het buitenland in file staan en dan een kofferweggegrist zien worden uit de achterbak. Ik bedoel: het bestaat vast allemaal maar ik zou zeggen zoek daar andere oplossingen voor.

Kortom: ik ben digitaal dus open/dicht, jongen/meisje, aan/uit ( ;) )

Darryl
Forum newbie

Bericht door Darryl » do 13 nov 2014, 15:14

De een vindt het handig de ander niet, ik zelf gebruik best vaak de kofferbakknop maar dit kan net zo goed met de normale ontgrendelknop het is maar net wat je gewend bent.

Plaats reactie