Up automaat start soms niet

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
Lydia
Forum newbie

Up automaat start soms niet

Bericht door Lydia » zo 07 sep 2014, 15:32

De Up automaat is in juli 2014 in gebruik genomen. Na 1 maand wilde de Up niet starten op een maandagmorgen. De calamiteiten service gebeld en die kreeg de Up wel gestart. Na 6 jaar automaat rijden is wel bekend dat je de automaat op stand N moet hebben staan en het rempedaal ingetrapt moet hebben voordat je kan starten. De garage Hoogenboom heeft een gecontroleerd en niets gevonden. De week erna weer hetzelfde euvel en toen is de auto haast een week bij Hoogenboom geweest niets kunnen vinden. Het niet starten gebeurt als het rempedaal keihard is. Dat keihard aanvoelen van het rempedaal gebeurt wisselend in tijd.
Net na 5 dagen stilstand heeft mijn vrouw weer proberen te starten eerst zo hard ze kan het rempedaal ingetrapt toen de sleutel omgedraaid en ja hoor het groene lampje brandde hetgeen aangeeft dat het rempedaal toch niet helemaal genoeg was ingedrukt dus nog harder indrukken en het groene lampje verdween en toen startte de Up wel. Het probleem is dus dat het rempedaal soms zo hard is dat mijn vrouw niet genoeg kracht heeft om het pedaal voldoende in te drukken. De serviceman van Hoogenboom is nu aan het zoeken naar een aanpak want een oplossing is wel nodig. Heeft nog iemand dit probleem zo gehad?

Jos Bosch
Vagling liefhebber

Re: Up automaat start soms niet

Bericht door Jos Bosch » zo 07 sep 2014, 19:46

Hoi,

Rij meer dan een jaar naar tevredenheid met de UP!automaat en heb hier gelukkig nog geen last van gehad.
Hopelijk word het snel voor jullie opgelost.
Seat Ibiza ST 1.2 DSG Sport.

mlf
Forum newbie

Bericht door mlf » zo 07 sep 2014, 20:20

lijk op verlies van vacuum. Meestal scheurtje in leiding.

HeHo
Vagling liefhebber

Bericht door HeHo » ma 08 sep 2014, 07:43

Ik heb dan wel geen automaat, maar dat ik soms last heb van een harde (niet in te drukken rempedaal) rem wel. Erg lastig als je op een schuine helling staat en de auto begint ineens te rollen. Je kunt trappen wat je wil, maar remmen ho maar! Na gestart te hebben doet de rem het weer gewoon.

Raar verschijnsel.

TwitNour
Donateur member
Contacteer:

Bericht door TwitNour » ma 08 sep 2014, 13:53

Henkjan schreef:Ik heb dan wel geen automaat, maar dat ik soms last heb van een harde (niet in te drukken rempedaal) rem wel. Erg lastig als je op een schuine helling staat en de auto begint ineens te rollen. Je kunt trappen wat je wil, maar remmen ho maar! Na gestart te hebben doet de rem het weer gewoon.

Raar verschijnsel.
Daar heb je toch je handrem voor? Auto starten met handrem erop, dan de rem indrukken en dan handrem eraf...?

HeHo
Vagling liefhebber

Bericht door HeHo » ma 08 sep 2014, 19:41

TwitNour schreef:
Henkjan schreef:Ik heb dan wel geen automaat, maar dat ik soms last heb van een harde (niet in te drukken rempedaal) rem wel. Erg lastig als je op een schuine helling staat en de auto begint ineens te rollen. Je kunt trappen wat je wil, maar remmen ho maar! Na gestart te hebben doet de rem het weer gewoon.

Raar verschijnsel.
Daar heb je toch je handrem voor? Auto starten met handrem erop, dan de rem indrukken en dan handrem eraf...?
Joh! Je meent het?

In geen één enkele auto heb ik dit meegemaakt en in een nieuwe al helemaal niet. Het hoort gewoon niet.
Deze week maar eens even naar de garage. Mijn esp lampjes knipperen ook zo af en toe.

kgroot.nl
Forum eindbaas

Bericht door kgroot.nl » di 09 sep 2014, 12:57

Als je motor uit staat en je trapt je rempedaal in word deze altijd hard. Is bij elke auto :)
Wel vreemd dat het pedaal gelijk knal hard is. Meestal is dit na een paar keer je rem in trappen
Ibiza running @ 248 pk & 373nm

-Op zoek naar autoverlichting? Stuur me een priveberichtje-

RobertJ
Vagling liefhebber

Bericht door RobertJ » za 13 sep 2014, 10:54

Wat kgroot zegt. Je bekrachtiging is nog niet actief als de motor uitstaat.

Tom Westendorp
Unicorn
Contacteer:

Bericht door Tom Westendorp » za 13 sep 2014, 12:28

Wat vervelend zeg! De automaat komt natuurlijk niet zo vaak voor dus zullen problemen ook wat lastiger op te lossen zijn.
Bekijk de beste online Ferrari Marketplace en het gaafste Ferrari blog op: www.giallomodena.com

Plaats reactie