High Up

Laat hier je nieuwe trots zien.
volkswagenTM
Forum newbie

High Up

Bericht door volkswagenTM » za 12 jul 2014, 19:22

bestaat niet meer
Laatst gewijzigd door volkswagenTM op za 26 mar 2016, 15:24, 5 keer totaal gewijzigd.

broker
Forum newbie

Re: nicee High Up

Bericht door broker » za 12 jul 2014, 20:15

Dat is een prachtige Up!, TM. Heeft ie ook een verlaagd onderstel? In ieder geval heel veel veilige en plezierige km.'s gewenst. Ik heb een groove up besteld met ook een panoramadak. Goed om te horen dat je over dat dak erg tevreden bent.

Gr. Jan.
Groove UP,hot orange,75pk,semi-automaat,panoramadak,ypsilon velgen,DAB+ Fenderaudio.

jhhk
Vagling liefhebber

Bericht door jhhk » za 12 jul 2014, 20:20

:text-welcomewave:

volkswagenTM
Forum newbie

Bericht door volkswagenTM » za 12 jul 2014, 21:37

Hallo Jan, hij is niet verlaagd.
van het panoramadak dak ga je geen spijt krijgen.
de levering ging ook sneller dan verwacht, levertijd was 3 maanden, na 2 maanden stond die al voor de deur.

Gr

pkfreak
Vagling liefhebber

Re: nicee High Up panoramadak light silver

Bericht door pkfreak » za 12 jul 2014, 23:16

Zeer mooie uitvoering!!
Veel plezier ervan.
Gr. Michel

Pop Up!
Forum eindbaas

Re: High Up panoramadak light silver

Bericht door Pop Up! » zo 13 jul 2014, 10:01

Welkom! En dikke uitvoering...mooi hoor!
High UP! | 60 PK | Bluemotion | 3-deurs | Deep black pearl | M&M | Led dagrij | Nightbreakers mist/dimlicht | W8 Verlichting | Vagcom | Armsteun | Getinte ramen |Executive | Drive | Dynamic "Triangle" | Eibach Verlaging |

Jos Bosch
Vagling liefhebber

Bericht door Jos Bosch » zo 13 jul 2014, 20:57

Welkom.

:o
Seat Ibiza ST 1.2 DSG Sport.

Juultje
Forum newbie

Bericht door Juultje » ma 14 jul 2014, 23:19

Ik krijg zeer binnenkort mijn High Up met de beige bekleding en het panoramadak. Ik vraag mij af of de bekleding niet snel vies wordt als het dak open is.

Tom Westendorp
Unicorn
Contacteer:

Bericht door Tom Westendorp » di 15 jul 2014, 05:50

Schitterende auto!

Juultje ik heb een S2000 gehad, een volbloed cabriolet dus, elke auto waar het dak vanaf kan of met een schuifdak wordt super snel smerig van binnen. Het is vooral stof dus gewoon vaak stofzuigen en af en toe een doekje erover dan hou je het interieur mooi.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

stradje
Forum newbie

Bericht door stradje » za 02 aug 2014, 16:50

Hallo, ik rijd eigenlijk in een Skoda Citigo (met panoramadak en lichtbeige bekleding), maar technisch is die vrijwel identiek aan de UP. Daarom wil ik ook graag even hier mijn licht opsteken.

Vandaag is er bij mij iets gebeurd met het panoramadak dat je al maanden kon zien aankomen. Mijn kinderen rijden allemaal regelmatig met de Citigo en zijn allemaal dol op het panoramadak. Zodra het maar even kan, gaat dat ding open. Alleen sluiten bij thuiskomst dat zit nog niet zo in hun systeem. Je raadt het al: vanmiddag regende er dus een vette plensbui naar binnen door het openstaande panoramadak, dat mijn jongste zoon was vergeten te sluiten.

Ik heb op het Skodaforum al over dit onderwerp overlegd. Een automatisch sluitsysteem bij regen schijnt er niet op te zitten. Maar het zou natuurlijk al heel veel helpen als je een waarschuwing voor het openstaande dak zou krijgen bij het afzetten van de motor. Net zoiets als bij nog brandende verlichting. Weet iemand hier of er een instellingsoptie is waarmee je zo'n waarschuwingsalarm zou kunnen inschakelen?

MauriceR.
Vagling liefhebber

Bericht door MauriceR. » za 02 aug 2014, 17:30

@volkswagenTM: gave auto. Mijn uitvoering (ik heb een rode - zonder lederen bekleding). Dat pano-dak is echt geweldig! Ik heb het zomer en winter open - zolang het niet regent kan dat! En in de kantelstand misschien ook wel met regen :D maar dat durf ik niet te proberen.

Mijn kinderen kunnen niet tegen autorijden: misselijk en niet zo'n beetje ook. Een tocht vanaf de Veluwe naar Vlissingen doen we al met twee tussenstops... Maar met het dak open, heb ik het idee dat we wel een stukkie verder komen voordat ze lijkwit uit de auto willen. Frisse lucht doet ze goed.

Ik heb op het Skodaforum al over dit onderwerp overlegd. Een automatisch sluitsysteem bij regen schijnt er niet op te zitten. Maar het zou natuurlijk al heel veel helpen als je een waarschuwing voor het openstaande dak zou krijgen bij het afzetten van de motor. Net zoiets als bij nog brandende verlichting. Weet iemand hier of er een instellingsoptie is waarmee je zo'n waarschuwingsalarm zou kunnen inschakelen?
Gebruik de zoekfunctie maar eens... om het makkelijker te maken: 'VAG Techniek'. Dan vind je het ongetwijfeld!

M
Dagelijks: High Up!|Rood|Pano-dak|Triangles & wintervelgen
Klassieker I: Triumph TR3A 1959|Totaal gerestaureerd.
Klassieker II: Saab 96 V4 1970|Direct uit Zweden |van 1e eigenaar.
Klassieker III: Porsche 914 1973 2.0ltr.|Technisch perfect.

Xanderv
Forum eindbaas

Bericht door Xanderv » za 02 aug 2014, 22:59

Maurice, zo te horen heb je meer dan 1 kind maar bij mij hielp voorin zitten heel erg bij wagenziekte. Vanalles geprobeerd en niks werkte totdat ik voorin ging zitten.

Je moet je ogen op de weg houden dan gaat het goed, nou is dat met 2 bengels achterin wel moeilijk. Vooral geen boekjes lezen of geconcentreerde dingen achterin doen. Misschien wist je het al maar toch.

Met dat dak... Denk niet dat vagtechniek daar een oplossing voor heeft? Je zou eens op HES moeten zoeken hier. Die lui maken modules die zulke acties mogelijk maken.
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

MauriceR.
Vagling liefhebber

Bericht door MauriceR. » za 02 aug 2014, 23:53

idd twee jongens die allebei k*tsmisselijk worden. Voorin zitten helpt, maar dan zou ik een Matra (ken je die nog) moeten hebben. In de USA reden we regelmatig met een Buick met een voorbank! 2 jochies op de voorbank mag daar wel - er zitten zelfs 3 veiligheidsgordels voorin!

Maar we gaan off topic, dus even terug...

De grijslederen bekleding vind ik mooier dan ik had gedacht. Bij grijs leder denk ik al heel snel aan ANWB his en hers regenjacks... Niet aardig, maar zo is het nou eenmaal. Op deze foto's vind ik het helemaal niet tegenvallen! Zou het nou met 'n rode bies komen die bij mijn auto past, zou ik helemaal om zijn.

M
Dagelijks: High Up!|Rood|Pano-dak|Triangles & wintervelgen
Klassieker I: Triumph TR3A 1959|Totaal gerestaureerd.
Klassieker II: Saab 96 V4 1970|Direct uit Zweden |van 1e eigenaar.
Klassieker III: Porsche 914 1973 2.0ltr.|Technisch perfect.

Tom Westendorp
Unicorn
Contacteer:

Bericht door Tom Westendorp » di 05 aug 2014, 14:02

stradje schreef:Hallo, ik rijd eigenlijk in een Skoda Citigo (met panoramadak en lichtbeige bekleding), maar technisch is die vrijwel identiek aan de UP. Daarom wil ik ook graag even hier mijn licht opsteken.

Vandaag is er bij mij iets gebeurd met het panoramadak dat je al maanden kon zien aankomen. Mijn kinderen rijden allemaal regelmatig met de Citigo en zijn allemaal dol op het panoramadak. Zodra het maar even kan, gaat dat ding open. Alleen sluiten bij thuiskomst dat zit nog niet zo in hun systeem. Je raadt het al: vanmiddag regende er dus een vette plensbui naar binnen door het openstaande panoramadak, dat mijn jongste zoon was vergeten te sluiten.

Even ter verduidelijking: Vagtechniek kan voor je instellen dat je het dak met de afstandsbediening kunt sluiten. :D
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gert
Vagling liefhebber

Bericht door Gert » do 11 sep 2014, 17:24

Ik wil dit ook laten doen. Bedoel het daksluiten/openen op de afstandsbediening zetten. Als ik het goed begrepen heb is het zo dat als je uit de auto bent gestapt en je drukt kort op de "sluit" knop van de afstandsbediening dat dan alleen je up op slot gaat en je dak open blijft als het tenminste openstond. Druk je lang op de afstandsbediening dan gaat je up op slot en gaat ook je dak dicht. Is dat juist of moet je het als twee afzonderlijke handelingen doen? Dus kort drukken en hierna opnieuw lang drukken.

Wat ik me los van het bovenstaande afvraag is of je de afstandsbediening ingedrukt moeten blijven houden totdat het dak helemaal gesloten is of dat als het eenmaal begonnen is met sluiten dat je dan de afstandsbediening los kan laten en dat het sluiten dan gewoon doorgaat tot helemaal dicht?
e-up style (2020) dark silver met winter pakket + armsteun, daarvoor high-up (2014)

Dixon
Vagling liefhebber

Bericht door Dixon » do 11 sep 2014, 20:23

Ik heb het een paar maanden terug ook laten instellen.

Je dient de knop lang ingedrukt te houden totdat het dak is gesloten!
Helaas omdat het dak 2 standen heeft kun je het dak (als deze gesloten is) alleen in de kantelstand openen.
Sluiten kun je wel op beide manieren doen (1 handeling).

Je moet je sleutel ingedrukt houden totdat het dak dicht is.

Gert
Vagling liefhebber

Bericht door Gert » do 11 sep 2014, 21:43

Bedankt voor de info Dixon!. Als het niet gaat zoals het moet dan moet het maar zoals het gaat.

In een andere draad deed iemand een beetje neerbuigend over een Hollandia dakje. Nou, ik heb zo een "soft touch" dakje in mijn 206 en dat kost ook bijna 900 euro maar het is wel een dakje waarover is nagedacht. Ik heb me suf gepiekerd of ik nog een verbetering zou kunnen bedenken. Nee dus! Eenmaal uitgestapt hoor je het dakje dicht gaan.Niks bedienen het gaat vanzelf! Het zal wel een mm minder panorama zijn dan dat van VW maar dat zal me de reet roesten. Frisse lucht wil ik.

Toen ik bij de VW dealer erover begon keek hij niet vrolijk en bedenkelijk om dat achteraf erin te laten zetten. Waterafvoer, versteviging etc. Bij de 206 heb ik daar nooit iemand over gehoord. Trouwens bij de 208 en de 108 wel weer. Bij de 208 zou het uberhaupt niet mogen. Het bij de 208 aangeboden panoramadak kan niet (!) open. Bij de 108 mag achteraf een dakje alleen in de 5-deurs versie. Ja, de 108 heeft - ongeacht het aantal deuren - voor 900 euri een soort katoenen cabriodak. Heel leuk bedacht maar in de praktijk (natuurlijk) een ramp.

Nou ja, ik moet niet omzien maar vooruit kijken. En niet teveel mopperen. Op naar VAGtechniek in Nuenen als mijn upje geleverd is.
e-up style (2020) dark silver met winter pakket + armsteun, daarvoor high-up (2014)

Gert
Vagling liefhebber

Bericht door Gert » di 10 mar 2015, 18:04

Denk toch dat ik het dakje maar niet met de afstandsbediening wil dicht doen.
Als je het in de auto zittend doet kun je net zo goed naar het plafond reiken met je hand. Als je het buiten de auto wilt doen moet je eerst uitstappen en logischerwijs de deur dicht doen. Helaas maakt het dichtgooien van de deur met een open dak een akelig en gammel lawaai. Je schaamt je als iemand het hoort. Gooi je de deur dicht met het dak dicht dan klinkt het alsof je de deur van een mercedes dicht gooit. Goed dus. Dat schijnt gewoon een trukje te zijn zei iemand me maar dat is geen punt want het klinkt lekker. Vraag me nu verder af hoeveel sterren in de crashtest een up met open dakje haalt.

Tom Westendorp
Unicorn
Contacteer:

Bericht door Tom Westendorp » di 10 mar 2015, 19:07

Holy thread resurrection! :lol:

Plaats reactie