Garantieverlenging
Re: Garantieverlenging
Lastig hoor die garantie regeling, bij de up's vallen veel onderdelen onder de dealer ' coulance ' denk aan de stuurhoek sensoren / versnellingsbak.
Tja blijft een lastige keuze lijkt me ..
Tja blijft een lastige keuze lijkt me ..
- henri
- Forum eindbaas
- Contacteer:
Voor mij blijft garantieverlenging een dure reparatieverzekering met vele beperkingen/uitsluitingen (waaronder verplicht duur onderhoud/matige service bij de dealer). Nederlanders hebben (uit angst?) de neiging om zich echt overal tegen te willen verzekeren.
Ik houd liever het geld in mijn zak en heb de voorkeur het uit te geven aan leukere, meer nuttige zaken. Mocht ik een keer hoge onvoorziene kosten krijgen aan mijn Up, dan heb ik gewoon vette pech De afgelopen twintig jaar heb ik, op een koppelingsset na, nooit grote onvoorziene kosten aan een auto gehad.
Ik houd liever het geld in mijn zak en heb de voorkeur het uit te geven aan leukere, meer nuttige zaken. Mocht ik een keer hoge onvoorziene kosten krijgen aan mijn Up, dan heb ik gewoon vette pech De afgelopen twintig jaar heb ik, op een koppelingsset na, nooit grote onvoorziene kosten aan een auto gehad.
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Contacteer:
Dat is het een beetje he. Als ik een beetje kijk naar mijn eigen auto's dan waren die vaak toch al wat ouder, tussen de zeven en tien jaar met een uitschieter naar 14 jaar. Eigenlijk nooit wat mee gehad. Waarom dan angstvallig je verzekeren tegen een reparatie op een auto van een paar jaar oud? Als het al iets is wat niet al te groot is dan is het vaak al snel goedkoper om bijvoorbeeld naar Vagtechniek te gaan dan naar een dealer. Of als je een goede band hebt met je dealer het probleem is voor te leggen. Vaak wil een dealer ook verder met je meedenken dan je denkt.henri schreef:Voor mij blijft garantieverlenging een dure reparatieverzekering met vele beperkingen/uitsluitingen (waaronder verplicht duur onderhoud/matige service bij de dealer). Nederlanders hebben (uit angst?) de neiging om zich echt overal tegen te willen verzekeren.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
Klopt, vaak denkt de dealer wel met je mee dmv een 1/3 deal pon/klant/dealer.Petrolhead Tom schreef: Vaak wil een dealer ook verder met je meedenken dan je denkt.
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Contacteer:
Laten we daarbij even voorop stellen dat vooral de houding van de klant daarbij ook heel belangrijk is.Nicoup! schreef:Klopt, vaak denkt de dealer wel met je mee dmv een 1/3 deal pon/klant/dealer.Petrolhead Tom schreef: Vaak wil een dealer ook verder met je meedenken dan je denkt.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
Ik heb afgelopen zaterdag een nieuwe Groove UP besteld en daar heb ik voor 200 euro extra 4 jaar volledige fabrieksgarantie bij tot een maximum van 150000 km.
Groove UP,hot orange,75pk,semi-automaat,panoramadak,ypsilon velgen,DAB+ Fenderaudio.
Das lekker
Daar ga ik van uit, Touchwood
Groove UP,hot orange,75pk,semi-automaat,panoramadak,ypsilon velgen,DAB+ Fenderaudio.
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Contacteer:
Faire prijs voor het gebodene denk ik!broker schreef:Ik heb afgelopen zaterdag een nieuwe Groove UP besteld en daar heb ik voor 200 euro extra 4 jaar volledige fabrieksgarantie bij tot een maximum van 150000 km.
Nou mijn einde fabrieks garantie komt naderbij, advies? 255 euro voor 1 jaar is een hoop geld.
@angel: als je tot nu toe geen problemen hebt gehad en je versnellingsbak goed aanvoelt, zou ik het niet doen. Gezien de prijs bij de nieuwe lichting de helft is, 149 voor 2 jaar geloof ik, zal het aantal garantieclaims wel meevalleb.
Wel zou je een rechtsbijstandverz moeten hebben. Als er fabrikagefouten zijn dienen die altijd (deels) gerepareerd te worden door de fabrikant. Een kapotte versnellingsbak moet gewoon een autoleven meegaan, of iig 100dkm, dus daar mag de dealer nooit de volle mep voor rekenen. helaas is dat al snel een getouwtrek van gigantische proporties en met een verlengde garantie sneller verholpen.
Wel zou je een rechtsbijstandverz moeten hebben. Als er fabrikagefouten zijn dienen die altijd (deels) gerepareerd te worden door de fabrikant. Een kapotte versnellingsbak moet gewoon een autoleven meegaan, of iig 100dkm, dus daar mag de dealer nooit de volle mep voor rekenen. helaas is dat al snel een getouwtrek van gigantische proporties en met een verlengde garantie sneller verholpen.