Dat is echt terror zuinig!mijndochters schreef:net getankt![]()
788.8 km op 33.3 liter is......1 op 23.7![]()
Dit is inclusief A7 en Afsluitdijk op en neer met 130 vanmiddag
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon/lol.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon/mrgreen.gif)
Dat is echt terror zuinig!mijndochters schreef:net getankt![]()
Dit is inclusief A7 en Afsluitdijk op en neer met 130 vanmiddag
Petrolhead Tom schreef:Dat is echt terror zuinig!mijndochters schreef:net getankt![]()
Dit is inclusief A7 en Afsluitdijk op en neer met 130 vanmiddag![]()
Dat klinkt hoopvol voor naar de Noordkaap.Niels9 schreef:De verbruik cijfers zien er goed uit!Heb een tijdje terug een weekje met een Aygo gestuurd (voor zover dat kan) en daar haal ik nog niet eens de 1 op 18 mee (80km en 100km wegen)... Met de leen-UP! van Vagtechniek haalde ik met gemak 1 op 22+. Als ik de totale maandelijkse kosten vergelijk met mijn Leon schrik ik mij elke keer weer rot (30.000km per jaar), een UP! scheelt mij ongeveer €75,- per maand
Vooral de drukte is killing voor verbruik. Even paar keer stilstaan in de file, zelfs met gebruik van start/stop, en je km/l daalt met 2 of 3 km. Kortere stukjes met mooi weer ( dus al wat warmere motor) hoeft niet altijd nadelig te zijn. Heb net stukje van 7 km gereden van m'n vriendin naar huis en ik kwam thuis met 22,4 liter per km op de bc. Geen stoplichten, enkel rotondes. Dat wel.mijndochters schreef:Netjes!
Woon- werk staat de bc standaard tussen 3.6 en 3.9, alleen kortere stukjes, stadsverkeer en drukte gooien bij mij roet in het eten..
Dat normaal rijden uit zich in .... tank 1; 17.7oppermii schreef:Yessssss. Eindelijk eens de 1-op-20 gehaald. En meteen goed 1:21,09.
Moet wel zeggen dat ik daarna zoiets had van "eindelijk weer ff normaal rijden".
Kom je het een keer voordoen want ik krijg dat nooit gehaald hahaNoTVR schreef:Jammer dat de laatste 10km zo'n beetje alle verkeerslichten op rood stonden, zodat de gemiddelde snelheid flink daalde van 79 naar 64km/uur. Ik kon het verbruik wel tussen de 29,4 en 29,6 houden die laatste kilometers. Ik denk dat met echt goed vooruitkijken in de stad 1:25 haalbaar moet zijn.