JStruijk, mijn rode High Up!
-
- Vagling liefhebber
- Berichten: 268
- Lid geworden op: za 21 dec 2013, 13:11
Re: JStruijk, mijn rode High Up!
Spanje? Joh.. de mijne komt uit Frankrijk
Je kan de delen die zo verroest zijn / aanslag hebben behandelen met zuurvrij spuitvet. Dan heb je iig straks niet meer schade mocht het zo zijn dat je UP ook last heeft van het vochtprobleem.
Verder zie ik dat ik snel dat lichte interieur eruit moet mikken. Dat zwarte is veul mooier!
Je kan de delen die zo verroest zijn / aanslag hebben behandelen met zuurvrij spuitvet. Dan heb je iig straks niet meer schade mocht het zo zijn dat je UP ook last heeft van het vochtprobleem.
Verder zie ik dat ik snel dat lichte interieur eruit moet mikken. Dat zwarte is veul mooier!
-
- Vagling liefhebber
- Berichten: 268
- Lid geworden op: za 21 dec 2013, 13:11
Re: JStruijk, mijn rode High Up!
btw.. moet heel dit verhaal niet in "mijn auto" ?
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Berichten: 13481
- Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: JStruijk, mijn rode High Up!
Is zo'n interieur makkelijk te vervangen dan? Ik zag laatst een up! staan die sowieso niet in aanmerking zou komen omdat er zo'n licht interieur in zit. Ik wil ook een zwart interieur.
Ik kan dit topic zo verplaatsen hoor.
Ik kan dit topic zo verplaatsen hoor.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
-
- Vagling liefhebber
- Berichten: 268
- Lid geworden op: za 21 dec 2013, 13:11
Re: JStruijk, mijn rode High Up!
Ja, interieur ligt er binnen half uurtje uit
Re: JStruijk, mijn rode High Up!
Wat mij betreft mag je dit topic verplaatsen, we zijn de voorstelfase al een tijdje voorbij.
Vandaag toch maar even naar de dealer gereden voor het af en toe naar links trekken en de roest + vocht in het interieur. In eerste instantie deden ze nog wat moeilijk en hebben ze wat moeten uitzoeken omdat het een grijze import uit Spanje betreft, maar uiteindelijk kreeg ik te horen dat ik toch nog een goede maand fabrieksgarantie heb
Heb dan ook meteen maar gevraagd of ze even naar de erg slechte radio ontvangst willen kijken.
Er kwam ook direct de melding dat er nog een actie open stond betreffende een softwareupgrade van een module, weet zo niet precies wat maar ik vermoed die upgrade over de aansturing van de ventilator.
Vandaag toch maar even naar de dealer gereden voor het af en toe naar links trekken en de roest + vocht in het interieur. In eerste instantie deden ze nog wat moeilijk en hebben ze wat moeten uitzoeken omdat het een grijze import uit Spanje betreft, maar uiteindelijk kreeg ik te horen dat ik toch nog een goede maand fabrieksgarantie heb
Heb dan ook meteen maar gevraagd of ze even naar de erg slechte radio ontvangst willen kijken.
Er kwam ook direct de melding dat er nog een actie open stond betreffende een softwareupgrade van een module, weet zo niet precies wat maar ik vermoed die upgrade over de aansturing van de ventilator.
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Berichten: 13481
- Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: JStruijk, mijn rode High Up!
Done!
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
Re: JStruijk, mijn rode High Up!
Even een UP!date
Ik dacht 2 weken geleden, laat ik eens een bezoekje brengen aan de dealer ivm het vocht & roest probleem. Nadat mijn auto was ingevoerd in het systeem (import, dus nog niet bekend) bleek dat mijn Up nog welgeteld één hele maand fabrieksgarantie had. Enige wat nog roet in het eten kon gooien was de 15.000KM beurt welke hij niet heeft gehad bij de dealer, in ieder geval niet volgens het mooie Spaanstalige onderhoudsboekje. Hij heeft wel een afleverbeurt gehad toen ik de Up kocht, daar zijn alle punten van de 15.000KM uitgevoerd en deze is netjes vastgelegd in een algemeen BOVAG boekje. Toevallig was net vandaag de garantie expert in deze vestiging aanwezig, werd het complete verhaal aan hem voorgelegd en na een aantal min kwam het verlossende antwoord wat luidde dat ik nog "gewoon" recht had op garantie. Mooi!
Nadat we dat afgehandeld hadden heb ik de problemen van mijn Up voorgelegd en een afspraak gemaakt om dit na te laten kijken.
De punten:
- Er lijkt regelmatig vocht in de auto aanwezig te zijn. Zichtbaar doordat de ramen aan de binnenzijde vaak enorm vochtig/beslagen zijn en de matten voelen vochtig aan.
- Roest in de auto. Direct zichtbaar omhoog kijkend bij pedalen, maar ik vermoed op meer plekken. Lijkt mij een logisch gevolg van het vocht.
- Af en toe naar links trekken op de snelweg. Lijkt op een niet goede uitlijning, echter een dag later is het automagically verdwenen.?!?
- Radio stoort enorm. Af en toe beetje ontvangst, maar vaak alleen ruis of slecht mono geluid.
Mijn rode monster staat sinds dinsdag bij de dealer voor bovenstaande punten en eea oplossen gaat langer duren dan verwacht. De roest is eigenlijk verspreid aanwezig op erg veel metalen delen in het gehele dashboard. De dealer heeft hierover contact gehad met PON en ze mogen dit onder garantie volledig oplossen. Dit houdt in dat ze diverse onderdelen gaan vervangen, bv de balk die achter het dashboard loopt. Deze balk is cruciaal voor de stevigheid en veiligheid. Omdat ze niet willen dat de veiligheid in het geding komt en omdat ze anders over een aantal jaar weer alles open kunnen halen gaan ze nu dus een hoop zaken vervangen, het dashboard ligt er nu toch uit. Nadeel is dat enkele zaken op back-order staan dus daar moeten ze op wachten.
De slechte radio ontvangst komt blijkbaar door een slechte antennevoet en ook deze wordt vervangen.
Het trekken van de auto bekijken ze zodra de auto weer rijd.
Tevens gaan ze nog een openstaande update aan de ECU uitvoeren. Waar deze precies voor is weet ik nog niet, maar ik vermoed dat het te maken heeft met de ventilator en dat deze in sommige gevallen te lang door blijft draaien.
In de tussentijd rij ik op kosten van de dealer/PON een Polo. We wachten het rustig af
Ik dacht 2 weken geleden, laat ik eens een bezoekje brengen aan de dealer ivm het vocht & roest probleem. Nadat mijn auto was ingevoerd in het systeem (import, dus nog niet bekend) bleek dat mijn Up nog welgeteld één hele maand fabrieksgarantie had. Enige wat nog roet in het eten kon gooien was de 15.000KM beurt welke hij niet heeft gehad bij de dealer, in ieder geval niet volgens het mooie Spaanstalige onderhoudsboekje. Hij heeft wel een afleverbeurt gehad toen ik de Up kocht, daar zijn alle punten van de 15.000KM uitgevoerd en deze is netjes vastgelegd in een algemeen BOVAG boekje. Toevallig was net vandaag de garantie expert in deze vestiging aanwezig, werd het complete verhaal aan hem voorgelegd en na een aantal min kwam het verlossende antwoord wat luidde dat ik nog "gewoon" recht had op garantie. Mooi!
Nadat we dat afgehandeld hadden heb ik de problemen van mijn Up voorgelegd en een afspraak gemaakt om dit na te laten kijken.
De punten:
- Er lijkt regelmatig vocht in de auto aanwezig te zijn. Zichtbaar doordat de ramen aan de binnenzijde vaak enorm vochtig/beslagen zijn en de matten voelen vochtig aan.
- Roest in de auto. Direct zichtbaar omhoog kijkend bij pedalen, maar ik vermoed op meer plekken. Lijkt mij een logisch gevolg van het vocht.
- Af en toe naar links trekken op de snelweg. Lijkt op een niet goede uitlijning, echter een dag later is het automagically verdwenen.?!?
- Radio stoort enorm. Af en toe beetje ontvangst, maar vaak alleen ruis of slecht mono geluid.
Mijn rode monster staat sinds dinsdag bij de dealer voor bovenstaande punten en eea oplossen gaat langer duren dan verwacht. De roest is eigenlijk verspreid aanwezig op erg veel metalen delen in het gehele dashboard. De dealer heeft hierover contact gehad met PON en ze mogen dit onder garantie volledig oplossen. Dit houdt in dat ze diverse onderdelen gaan vervangen, bv de balk die achter het dashboard loopt. Deze balk is cruciaal voor de stevigheid en veiligheid. Omdat ze niet willen dat de veiligheid in het geding komt en omdat ze anders over een aantal jaar weer alles open kunnen halen gaan ze nu dus een hoop zaken vervangen, het dashboard ligt er nu toch uit. Nadeel is dat enkele zaken op back-order staan dus daar moeten ze op wachten.
De slechte radio ontvangst komt blijkbaar door een slechte antennevoet en ook deze wordt vervangen.
Het trekken van de auto bekijken ze zodra de auto weer rijd.
Tevens gaan ze nog een openstaande update aan de ECU uitvoeren. Waar deze precies voor is weet ik nog niet, maar ik vermoed dat het te maken heeft met de ventilator en dat deze in sommige gevallen te lang door blijft draaien.
In de tussentijd rij ik op kosten van de dealer/PON een Polo. We wachten het rustig af
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Berichten: 13481
- Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: JStruijk, mijn rode High Up!
Netjes opgelost zeg! Behulpzame dealer ook! Dat hoor je helaas vaak anders.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
-
- Vagling liefhebber
- Berichten: 268
- Lid geworden op: za 21 dec 2013, 13:11
Re: JStruijk, mijn rode High Up!
Goed geregeld Joris! Afwachten nu dus maar.
- Thijsvdvl
- Donateur member
- Berichten: 384
- Lid geworden op: vr 08 nov 2013, 20:08
- Locatie: Hapert
- Contacteer:
Re: JStruijk, mijn rode High Up!
Hoop wel voor je dat ze alles net in en uit elkaar halen. Wij hebben in het verleden een MII in de werkplaats gehad voor CC inbouwen. De dealer had een aftermarket set ingebouwd en dat wilde de klant niet.
Toen wij alles aan het demonteren waren voor de nieuwe CC, waren de helft van de schroefjes al niet meer origineel. Alles zat al vast met zogenaamde "bouwmarkt" schroefjes en dat voor een auto van een paar duizend kilometer oud.
Erg jammer...
Toen wij alles aan het demonteren waren voor de nieuwe CC, waren de helft van de schroefjes al niet meer origineel. Alles zat al vast met zogenaamde "bouwmarkt" schroefjes en dat voor een auto van een paar duizend kilometer oud.
Erg jammer...
Re: JStruijk, mijn rode High Up!
Ach Thijs we gaan het zien. Tot nu toe doen ze alles erg netjes, maar als ze dat flikken hebben ze aan mij toch echt de verkeerde. Bij sommige andere dealers lopen mensen rond die al spontaan naar de wc gaan als ze mij binnen zien komen
-
- Vagling liefhebber
- Berichten: 268
- Lid geworden op: za 21 dec 2013, 13:11
Re: JStruijk, mijn rode High Up!
Hahaha "fcuk! Daar heb je die azijnpissert weer"
Herkenbaar. Doen ze bij mij ook als ik weer eens bij de balie van het magazijn sta.
Herkenbaar. Doen ze bij mij ook als ik weer eens bij de balie van het magazijn sta.
Re: JStruijk, mijn rode High Up!
Mn Up nog steeds niet terug van de dealer, ze hebben er wel de tijd voor nodig. Ben benieuwd...
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Berichten: 13481
- Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: JStruijk, mijn rode High Up!
Dat duurt inderdaad wel lang. Hopelijk is het snel naar tevredenheid opgelost.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
Re: JStruijk, mijn rode High Up!
Hoe toevallig, krijg net een SMS van de dealer dat ik de Up kan komen halen. I'll keep you posted!
Re: JStruijk, mijn rode High Up!
Net even de Up opgehaald en hij ziet er weer netjes uit. Ze hebben flink wat onderdelen vervangen. Bleek dat het vocht bij het koppelingspedaal naar binnen is gekomen.
Verder hebben ze 2 updates uitgevoerd. 1 Voor de ECU (24AH 01) volgens mij en de andere voor de stuurbekrachtiging (2028352/4). Zie de lijst
Wat betreft de radio ontvangst hebben ze de antennevoet vervangen, maar helaas is de ontvangst nog niet zoals ik deze zou verwachten.
Edit: Beetje info over de update 2028352/4 (helaas in duits)
Verder hebben ze 2 updates uitgevoerd. 1 Voor de ECU (24AH 01) volgens mij en de andere voor de stuurbekrachtiging (2028352/4). Zie de lijst
Wat betreft de radio ontvangst hebben ze de antennevoet vervangen, maar helaas is de ontvangst nog niet zoals ik deze zou verwachten.
Edit: Beetje info over de update 2028352/4 (helaas in duits)
Technische Produktinformation Vorgangs-Nr.:2028352/4
Fahrwerk: Fahrzeug zieht nach rechts und/ oder nach links Freigabedatum: 12.06.2013
Kundenaussage / Werkstattfeststellung Kundenaussage:
Das Fahrzeug zieht während der Fahrt nach links/ rechts.
Das Fahrzeug zieht auf gerader Strecke nach links/ rechts.
Das Fahrzeug zieht während der Fahrt nach links/ rechts bei Lenkrad in Geradeausstellung.
Werkstattfeststellung:
Eine oder mehrere der Kundenaussagen können nachvollzogen werden.
Durch einen Zündungswechsel kann die Beanstandung vorübergehend abgestellt werden.
Technischer Hintergrund:
Kennlinien-Datensatz bedingte Abweichung im Steuergerät für Lenkhilfe (elektromechanische Lenksäule).
Serieneinsatz:
Einsatz optimierter Kennlinie im Steuergerät für Lenkhilfe (elektromechanische Lenksäule).
Ab der Fahrzeug-Identifizierungsnummer: WVW ZZZ AA Z D D 086460
Maßnahme Fahrwerk prüfen und (wenn erforderlich) Kennlinienaktualisierung im Steuergerät für Lenkhilfe (elektromechanische Lenksäule) durchführen.
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Berichten: 13481
- Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: JStruijk, mijn rode High Up!
Mooi dat je auto terug is! Toch wel apart dat die antenne ontvangst nog steeds niet goed is. Misschien heel flauw maar heb je de kabel in de radio al gecontroleerd? Daar had ik een keer mee moeten beginnen.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
Re: JStruijk, mijn rode High Up!
Die kabel had ik al gecontroleerd ja en aangezien het gehele dash eruit is geweest incl radio voor de roest en de radio problemen en de chefmonteur de radio rijdend gecontroleerd heeft mag ik er wel vanuit gaan dat zij dat ook gedaan hebben. Maar 100% zeker weten doen ik het niet.
-
- Vagling liefhebber
- Berichten: 268
- Lid geworden op: za 21 dec 2013, 13:11
Re: JStruijk, mijn rode High Up!
Aardige operatie geweest
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Berichten: 13481
- Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: JStruijk, mijn rode High Up!
Balen is dat als zulke dingen niet werken. Is er niet iemand bij je in de buurt waar je een radio van kunt lenen om te testen? Dan kun je eenvoudig vaststellen of het de radio is of wellicht een kabelbreuk.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ