Hoeveel mist achterlichten heb jij ?

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
enie-up
Vagling liefhebber

Bericht door enie-up » vr 04 apr 2014, 16:59

Ik heb er dus links en rechts een dubbel gloeidraadje inzitten, maar vandaag bij het keren tegenover een winkelruit merkte ik dat er maar een brandt als ik de knop dubbel uittrek :shock: De linker ;)
Klopt dat wel :roll: Moeten dat er geen twee zijn :think:

Xanderv
Forum eindbaas

Bericht door Xanderv » vr 04 apr 2014, 17:01

Nee hoor 1 mistlamp achter is voldoende. In andere landen is 2 verplicht maar in NL niet.
Omdat andere landen wel 2 verplicht zijn hebben veel auto's wel de inrichting maar niet aangesloten. Zelfde is met de achteruitrijlichten.
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

MiiRens
Vagling liefhebber

Re: Hoeveel mist achterlichten heb jij ?

Bericht door MiiRens » vr 04 apr 2014, 18:14

Ik vind die achtermistlampen een ramp. Je mag ze pas gebruiken als het zicht minder is dan 50 meter en dan nog alleen bij mist. Deze situatie komt heel eg weinig voor (toevallig van de week in het hoge noorden een keer), maar de achtermistlampen worden te pas en te onpas gebruikt en daarna worden ze nog een paar dagen vergeten. Gewoon afschaffen die dingen en als het dan echt nodig is, gewoon de alarmlichten gebruiken! Niet meteen gaan doen hè, is maar mijn idee ;)
Gr. Renco

Nu: een 3 drs 75 pk VW Up! met panoramadak, cruise control, pdc, 15” velgen, stoelverwarming, zwart metallic.

Voorheen: Seat Mii Sport Dynamic, 3 drs, panoramadak, Drivepakket (cc en pdc), nacht blauw metallic.

RobertJ
Vagling liefhebber

Bericht door RobertJ » vr 04 apr 2014, 21:11

Nadeel van twee mistachterlichten is het beperkte verschil tussen de, soms slechts 2, remlichten.

Sent from my XT897

StefanK-Mii
Vagling liefhebber

Bericht door StefanK-Mii » vr 04 apr 2014, 22:06

Ik heb er 2 op mijn V40 zitten in de achterbumper verwerkt, dus goed zichtbaar
Afbeelding Volvo V40 D2 R-Design MY13, Black Sapphire, Intro, Winter, Dynamic Line

Afbeelding Seat Mii Dynamic Sport MY14, Tornado Red, Drive Pack

Plaats reactie