Nou niet echt. Een mini one minimalism gaat van 75pk naar bijna 130.MiiRens schreef:MiiRens schreef:
.................... De 75 pk versie levert echter al bijna 80 pk en de 60 pk is een geknepen (boven de 5.000 t/min) versie die overigens ook al bijna 70 pk levert. Het verschil is dus eigenlijk maar zo'n 5 pk t.o.v. de 75 pk versie.
Zoals eerder gepost gewoon 5pk t.o.v. de 75 pk versie (de 60 pk krijgt gewoon de pk's terug die het eerder heeft ingeleverd + de extra 5pk's). Maar inderdaad, het gaat wel van 68 pk naar 85 pk en dat is eigenlijk uniek voor een atmosferische motor
Chiptuning 1.0 60PK
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Contacteer:
Re: Chiptuning 1.0 60PK
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
Een One, dus zonder compressor of turbo. Ik neem het direct van je aan Tom, maar hoe kan dat dan? Of is dat hier wel erg niet-on-topic
Gr. Renco
Nu: een 3 drs 75 pk VW Up! met panoramadak, cruise control, pdc, 15” velgen, stoelverwarming, zwart metallic.
Voorheen: Seat Mii Sport Dynamic, 3 drs, panoramadak, Drivepakket (cc en pdc), nacht blauw metallic.
Nu: een 3 drs 75 pk VW Up! met panoramadak, cruise control, pdc, 15” velgen, stoelverwarming, zwart metallic.
Voorheen: Seat Mii Sport Dynamic, 3 drs, panoramadak, Drivepakket (cc en pdc), nacht blauw metallic.
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Contacteer:
De latere generatie one is geleverd als een 75pk motor met een zelfde 1.6 motor als de Cooper dus puur op software geknepen.MiiRens schreef:Een One, dus zonder compressor of turbo. Ik neem het direct van je aan Tom, maar hoe kan dat dan? Of is dat hier wel erg niet-on-topic
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
Petrolhead Tom schreef:De latere generatie one is geleverd als een 75pk motor met een zelfde 1.6 motor als de Cooper dus puur op software geknepen.MiiRens schreef:Een One, dus zonder compressor of turbo. Ik neem het direct van je aan Tom, maar hoe kan dat dan? Of is dat hier wel erg niet-on-topic
Oké, dus net als bij onze drieling met 60 pk, maar dan nog extremer. Weer wat geleerd.
Gr. Renco
Vaak wordt simpel gedacht dat er alleen andere software is toegepast, maar in de praktijk zijn er meer technische verschillen. Denk aan remmen, versnellingsbak, internals, etc. Daar zit ook een deel van het prijsverschil in. En een deel is natuurlijk belasting (slurtptax). Weet niet hoe dat bij de Up! is, maar ik heb liever een 60pk met een remap van JD dan een af-fabriek 75pk.
Heb wel begrepen dat JD een externe ECU plaatst (géén powerbox!) [Edit: bootmode ecu uitbouwen]. Dat houdt een boel mensen tegen omdat ze bang zijn voor de garantie.
Heb wel begrepen dat JD een externe ECU plaatst (géén powerbox!) [Edit: bootmode ecu uitbouwen]. Dat houdt een boel mensen tegen omdat ze bang zijn voor de garantie.
Laatst gewijzigd door Menaz op ma 31 mar 2014, 14:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Ex: SEAT Mii Sport Dynamic - 5-drs - Diepzwart metallic - Drive pakket - SEAT Portable System - 2014
Ik niet, want dan mis ik de kortere versnellingsbak van de 75pkMenaz schreef:maar ik heb liever een 60pk met een remap van JD dan een af-fabriek 75pk.
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen
Ik zaag gewoon een stukje van de pook.up! schreef:Ik niet, want dan mis ik de kortere versnellingsbak van de 75pkMenaz schreef:maar ik heb liever een 60pk met een remap van JD dan een af-fabriek 75pk.
Ex: SEAT Mii Sport Dynamic - 5-drs - Diepzwart metallic - Drive pakket - SEAT Portable System - 2014
Menaz schreef:Ik zaag gewoon een stukje van de pook.up! schreef:Ik niet, want dan mis ik de kortere versnellingsbak van de 75pkMenaz schreef:maar ik heb liever een 60pk met een remap van JD dan een af-fabriek 75pk.
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen
Volgens mij is het chiptuning in de ecu zelf hoor.Menaz schreef:
Heb wel begrepen dat JD een externe ECU plaatst (géén powerbox!). Dat houdt een boel mensen tegen omdat ze bang zijn voor de garantie.
Gr. Renco
Het ging idd om een bootmode ecu. Ze moeten hem helemaal uitbouwen om hem te kunnen chippen. Kan niet via obd.MiiRens schreef:Volgens mij is het chiptuning in de ecu zelf hoor.Menaz schreef:
Heb wel begrepen dat JD een externe ECU plaatst (géén powerbox!). Dat houdt een boel mensen tegen omdat ze bang zijn voor de garantie.
Dus inderdaad geen extra ecu. Was blijven hangen dat ze onder de kap moesten zijn.
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Contacteer:
Behoorlijk wat werk dus. Ik snap ook wel dat VW het de tuners niet al te makkelijk wil maken. Maarja afscheid nemen van je garantie is ook niet niks.
Re: RE: Chiptuning 1.0 60PK
Volvo had de 2.4 in twee versies, de 140pk was een geknepen versie. Winst is dan makkelijk te maken. Ik vind het nog net iets te duur.
http://www.jdengineering.nl/1-0-60pk/
Hier zeggen ze dar ze van 60 naar 85 pk gaan
En tussen 60 en 75 is ook alleen de chip anders. Kosten 700 is toch wel handig.
Bij mijnpassat is hij sneller en zuiniger geworden dus verdien je het ook nog terug bij zelfde gedrag !
Hier zeggen ze dar ze van 60 naar 85 pk gaan
En tussen 60 en 75 is ook alleen de chip anders. Kosten 700 is toch wel handig.
Bij mijnpassat is hij sneller en zuiniger geworden dus verdien je het ook nog terug bij zelfde gedrag !
Dat zou dus betekenen dat de 75 pk versie ook naar 85 gaat. !!!
-
- Vagling liefhebber
Ja en ook voor 700 euro!!!
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Contacteer:
Pittig. Lijkt me de moeite niet waard.
- StefanK-Mii
- Vagling liefhebber
Nee ik ga de tuning ook niet doen gezien wij zelden boven de 4000 rpm komen.
- henri
- Forum eindbaas
- Contacteer:
JD en VAG Techniek gebruiken een (vrijwel) identieke vermogensbank. Op de bank van VAG Techniek kwam mijn standaard 75 pk Up ook al uit op 83,8 pk. Chippen van een 75 pk versie lijkt me daarom niet echt zinvol.Riddick schreef:Dat zou dus betekenen dat de 75 pk versie ook naar 85 gaat. !!!
-
- Vagling liefhebber
Ben ik benieuwd wat de 60PK dan op de bank doet.. De bank van Jeroen ken ik wel. Heeft elke auto die ik had al opgestaan.
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Contacteer:
Laten we alsjeblieft niet verzanden in de zoveelste rollenbank discussie.