Vervangen van BCM(Body Control Module)

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
Jstruijk
Forum newbie

Vervangen van BCM(Body Control Module)

Bericht door Jstruijk » wo 19 mar 2014, 11:27

Ik ben er achter gekomen dat mijn BCM (Body Control Module) niet geschikt is voor het achteraf toevoegen van bv CC (cruise control). Ik heb artikelnr 1S0 937 086 en als ik het goed heb word CC ondersteund vanaf artikelnr 1S0 937 087. Nou wil ik deze dus gaan vervangen, maar is er wellicht iemand die hier wat meer ervaring meer heeft? Volgens mij is het een kwestie van vervangen en goed coderen, maar helemaal zeker ben ik er niet van.

Tom Westendorp
Unicorn
Contacteer:

Re: Vervangen van BCM(Body Control Module)

Bericht door Tom Westendorp » wo 19 mar 2014, 16:31

Ik heb geen idee maar ik vind het wel een spannende onderneming! :D
Bekijk de beste online Ferrari Marketplace en het gaafste Ferrari blog op: www.giallomodena.com

Groovejunk
Vagling liefhebber

Bericht door Groovejunk » wo 19 mar 2014, 19:39

Jstruijk schreef:Ik ben er achter gekomen dat mijn BCM (Body Control Module) niet geschikt is voor het achteraf toevoegen van bv CC (cruise control). Ik heb artikelnr 1S0 937 086 en als ik het goed heb word CC ondersteund vanaf artikelnr 1S0 937 087. Nou wil ik deze dus gaan vervangen, maar is er wellicht iemand die hier wat meer ervaring meer heeft? Volgens mij is het een kwestie van vervangen en goed coderen, maar helemaal zeker ben ik er niet van.
Volgens mij is dat het ja. Alle codes kopieren en vooral controleren. Ben je wel even mee bezig hoor Joris. Maar dan heb je wat te doen joh. ;)

Jstruijk
Forum newbie

Bericht door Jstruijk » wo 19 mar 2014, 20:02

Volgens mij zit je dan ook met het opnieuw inleren van sleutels, die module regelt dat ook volgens mij. Of heb ik het nou helemaal mis?

Tom Westendorp
Unicorn
Contacteer:

Bericht door Tom Westendorp » wo 19 mar 2014, 20:07

In theorie zou het natuurlijk een copy paste moeten zijn van de ene computer naar de andere. Ik denk alleen dat het iets te kort door de bocht is om dat te stellen.
Bekijk de beste online Ferrari Marketplace en het gaafste Ferrari blog op: www.giallomodena.com

Thijsvdvl
Donateur member
Contacteer:

Bericht door Thijsvdvl » wo 19 mar 2014, 20:30

Jstruijk schreef:Volgens mij zit je dan ook met het opnieuw inleren van sleutels, die module regelt dat ook volgens mij. Of heb ik het nou helemaal mis?
Alleen de AB.
Gr. Thijs

Vagtechniek - www.vagtechniek.nl

Jstruijk
Forum newbie

Bericht door Jstruijk » wo 19 mar 2014, 20:38

Oke, dus alleen de AB ff inleren en het zou moeten werken. Dat kan ik volgens mij zelf nog wel, of is dat de laatste tijd nog veranderd?
Dan nog de stuurkolom combischakelaar voor de CC + MFA inbouwen, kabels leggen en coderen en dan zou het moeten werken. Was het maar zo simpel , maar iets zegt mij dat het niet zo makkelijk gaat...

Groovejunk
Vagling liefhebber

Bericht door Groovejunk » za 22 mar 2014, 13:46

Matthijs was ook bezig met dat verhaal hoorde ik. Contact hem ook even?

Plaats reactie