Hendrik, dat ben ik. En 5 april mag ik mijn nieuwe Oep! ophalen in Autostadt, Wolfsburg. Omdat ik in Duitsland woon, was voor mij prive-lease tamelijk goedkoop. Dusdanig goedkoop dat het rijden van een nieuwe aardgas-Up goedkoper was dan het rijden in een tweedehands diesel. Eenvoudige keuze dus !
De lease loopt 3 jaar, 42.500 km per jaar. Door een stimulatie-programma van de lokale aardgas verdeler krijg ik ook nog eens 750 kg (plusminus 25.000 km) gas gratis. Totale kosten per km komen uit net onder de 12 ct. Kun je niks van zeggen, volgens mij.
Het is de simpelste versie geworden, met de opties die ik persoonlijk het belangrijkst vind - Maps&More, Airco, Radio, Winterbanden. Verder niks - lekker de kosten laag houden - het is tenslotte mijn eerste auto !
Daarnaast het blauwe kleurtje, uniek voor aardgas-Oep's, voor zover ik weet. Vond het mooier dan zwart of wit .. maar ik moet eerlijk bekennen dat ik het nog nooit in het echt heb gezien ! Klein gokje dus...
![Afbeelding](https://scontent-b.xx.fbcdn.net/hphotos-prn2/t1.0-9/1558519_10151851351993085_1175530567_n.jpg)