Mijn audio project
Mijn audio project
Onlangs heb ik mijn speakers in mijn Cheerup laten aanpassen.
Standaard was deze afgeleverd met het z.g. soundpakket dus ook met achter speakers.
Echter net als zovelen van jullie vond ik het geluid maar matig en vooral dof. ik als audio liefhebber had zo iets van
dat kan beter.
Maar wat doe je dan, persoonlijk vond ik een sub geen optie in kofferbak ( als je dit al zo mag noemen ).
en onder de voorstoel loop je ook tegen beperkingen aan vanwege de " bobbel "
En daar komt bij dat ik deze dingen in de praktijk tegen vindt vallen ( maar dat is persoonlijk)
Dus: op zoek gegaan naar goede speakers en dito versterker, op aanraden leverancier de keuze gemaakt
voor het merk Helix (Fischer audio) zowel de speakers als de versterker.
Mijn doel was erg zuiver geluid goede bas en geen vervorming en dit is uiteindelijk ook bereikt ( echter niet zonder slag of stoot )
Ook een voorwaarde was dat alles onzichtbaar was voor de " buitenwereld "
Wil je absoluut geen resonantie , wat ik persoonlijk echt haat dan moet je alles super goed isoleren.
Ik heb van de belangrijkste punten foto's en die plaats ik hier dan ook.
misschien dat ik enkelen ook op een idee kan brengen met enkele oplossingen zoals de plaats van de versterker.............daarover later meer
Allereerst de speakers:
Helix E 62 c
[img] [/img]
link naar test (Duitstalig): http://www.hifitest.de/test/car-hifi-la ... c_3632.php
De versterker:
Helix B-two: De high low adapter: Nieuwsgierig naar de rest................
Lees verder in m'n volgende bericht, ik heb alles opgesplitst vanwege max. aant. bijlages
Standaard was deze afgeleverd met het z.g. soundpakket dus ook met achter speakers.
Echter net als zovelen van jullie vond ik het geluid maar matig en vooral dof. ik als audio liefhebber had zo iets van
dat kan beter.
Maar wat doe je dan, persoonlijk vond ik een sub geen optie in kofferbak ( als je dit al zo mag noemen ).
en onder de voorstoel loop je ook tegen beperkingen aan vanwege de " bobbel "
En daar komt bij dat ik deze dingen in de praktijk tegen vindt vallen ( maar dat is persoonlijk)
Dus: op zoek gegaan naar goede speakers en dito versterker, op aanraden leverancier de keuze gemaakt
voor het merk Helix (Fischer audio) zowel de speakers als de versterker.
Mijn doel was erg zuiver geluid goede bas en geen vervorming en dit is uiteindelijk ook bereikt ( echter niet zonder slag of stoot )
Ook een voorwaarde was dat alles onzichtbaar was voor de " buitenwereld "
Wil je absoluut geen resonantie , wat ik persoonlijk echt haat dan moet je alles super goed isoleren.
Ik heb van de belangrijkste punten foto's en die plaats ik hier dan ook.
misschien dat ik enkelen ook op een idee kan brengen met enkele oplossingen zoals de plaats van de versterker.............daarover later meer
Allereerst de speakers:
Helix E 62 c
[img] [/img]
link naar test (Duitstalig): http://www.hifitest.de/test/car-hifi-la ... c_3632.php
De versterker:
Helix B-two: De high low adapter: Nieuwsgierig naar de rest................
Lees verder in m'n volgende bericht, ik heb alles opgesplitst vanwege max. aant. bijlages
Laatst gewijzigd door SuperEd op zo 16 feb 2014, 13:51, 1 keer totaal gewijzigd.
UNDERSTEER is when you hit the fence with the front of the car.
OVERSTEER is when you hit the fence with the rear of the car.
HORSEPOWER is how fast you hit the fence.
TORQUE is how far you take the fence with you.
OVERSTEER is when you hit the fence with the rear of the car.
HORSEPOWER is how fast you hit the fence.
TORQUE is how far you take the fence with you.
Re: Mijn audio project
het vervolg.....................
Tsja dan heb je eindelijk de panelen verwijderd en de oude speakers verwijderd
en kun je beginnen met het isoleren.
Dit was wel het meest tijdrovende onderdeel...........alhoewel................
Zo de oude speakers zijn verwijderd en het isoleren kan beginnen, eerst de binnenkant van de deur Close-up van de goed ingepakte speaker: Vervolgens door naar de gehele deur, er mag immers niets meer resoneren.... Zo gezegd zo gedaan................... auto is inmiddels wel wat zwaarder geworden.
In het volgende bericht gaan we verder met de deurpanelen...............
Tsja dan heb je eindelijk de panelen verwijderd en de oude speakers verwijderd
en kun je beginnen met het isoleren.
Dit was wel het meest tijdrovende onderdeel...........alhoewel................
Zo de oude speakers zijn verwijderd en het isoleren kan beginnen, eerst de binnenkant van de deur Close-up van de goed ingepakte speaker: Vervolgens door naar de gehele deur, er mag immers niets meer resoneren.... Zo gezegd zo gedaan................... auto is inmiddels wel wat zwaarder geworden.
In het volgende bericht gaan we verder met de deurpanelen...............
UNDERSTEER is when you hit the fence with the front of the car.
OVERSTEER is when you hit the fence with the rear of the car.
HORSEPOWER is how fast you hit the fence.
TORQUE is how far you take the fence with you.
OVERSTEER is when you hit the fence with the rear of the car.
HORSEPOWER is how fast you hit the fence.
TORQUE is how far you take the fence with you.
Re: Mijn audio project
welkom terug.............
Nu de deurpanelen nog ff nou ja ff..............
Ook hier is op niets bespaart........................
De bekabeling is mooi weggewerkt zoals het hoort signaal en spanning zijn gescheiden ieder in
een zijde van de auto ( geen foto's)
Maar dan de versterker:
In 1e instantie was het de bedoeling om deze onder de stoel te plaatsen
Dus niet: geen plaats
Hmmmm dan maar met tegenzin op de achterkant van de achterbank
Dus niet: geen voldoende houvast en ook niet praktisch omdat hij dan altijd in de weg zit wanneer de achterbank plat ligt.
Tsja wat dan....ff paar koppen koffie
Aha de oplossing de versterker plaatsen in de kofferbak, maaaaaaaaaaaar onder de dubbele bodem
Echter dit kan niet 1 op 1 want dan ligt de afdekking op de versterker en dat willen we niet toch ??
Dus ff paar " pootjes gemaakt " waardoor de bodem ongeveer 4 cm boven de versterker hangt.
En de bodem staat wederom op de originele geleiders, alles is dus weer origineel
Dit zie je als je de kofferbak opent ]
De verborgen inhoud:
Dit is al weer de laatste bijlage van de bericht in het volgende bericht zie je een close-up van de pootjes
Nu de deurpanelen nog ff nou ja ff..............
Ook hier is op niets bespaart........................
De bekabeling is mooi weggewerkt zoals het hoort signaal en spanning zijn gescheiden ieder in
een zijde van de auto ( geen foto's)
Maar dan de versterker:
In 1e instantie was het de bedoeling om deze onder de stoel te plaatsen
Dus niet: geen plaats
Hmmmm dan maar met tegenzin op de achterkant van de achterbank
Dus niet: geen voldoende houvast en ook niet praktisch omdat hij dan altijd in de weg zit wanneer de achterbank plat ligt.
Tsja wat dan....ff paar koppen koffie
Aha de oplossing de versterker plaatsen in de kofferbak, maaaaaaaaaaaar onder de dubbele bodem
Echter dit kan niet 1 op 1 want dan ligt de afdekking op de versterker en dat willen we niet toch ??
Dus ff paar " pootjes gemaakt " waardoor de bodem ongeveer 4 cm boven de versterker hangt.
En de bodem staat wederom op de originele geleiders, alles is dus weer origineel
Dit zie je als je de kofferbak opent ]
De verborgen inhoud:
Dit is al weer de laatste bijlage van de bericht in het volgende bericht zie je een close-up van de pootjes
Laatst gewijzigd door SuperEd op zo 16 feb 2014, 14:12, 3 keer totaal gewijzigd.
UNDERSTEER is when you hit the fence with the front of the car.
OVERSTEER is when you hit the fence with the rear of the car.
HORSEPOWER is how fast you hit the fence.
TORQUE is how far you take the fence with you.
OVERSTEER is when you hit the fence with the rear of the car.
HORSEPOWER is how fast you hit the fence.
TORQUE is how far you take the fence with you.
Re: Mijn audio project
Check aub ff je eigen post want sommige plaatjes doen ut nie
Het is al gefixed
Het is al gefixed
Re: Mijn audio project
Tot slot de oplossing voor de pootjes.......
Hehe dat was het dan..........
En het eindresultaat ??
Dat is nauwelijks uit te leggen, loepzuiver en je zou vermoeden dat er een sub in ligt en dat er meer dan 2 speakers
zijn geplaatst. Zelfs de vertegenwoordiger van Helix wilde het in 1e instantie zelf niet geloven !!
Stemmen zijn super realistisch, mooi geluidsbeeld.
Wanneer je de M & M gebruikt en er wordt gebeld, is het alsof de beller op het dashboard zit !!
Maar ook in combinatie met mediaplayer in de M & M is het nauwelijks voor te stellen wat voor geluid er uit komt.
Als er vragen zijn, hoor ik het wel.
gr.
Ed
Hehe dat was het dan..........
En het eindresultaat ??
Dat is nauwelijks uit te leggen, loepzuiver en je zou vermoeden dat er een sub in ligt en dat er meer dan 2 speakers
zijn geplaatst. Zelfs de vertegenwoordiger van Helix wilde het in 1e instantie zelf niet geloven !!
Stemmen zijn super realistisch, mooi geluidsbeeld.
Wanneer je de M & M gebruikt en er wordt gebeld, is het alsof de beller op het dashboard zit !!
Maar ook in combinatie met mediaplayer in de M & M is het nauwelijks voor te stellen wat voor geluid er uit komt.
Als er vragen zijn, hoor ik het wel.
gr.
Ed
Laatst gewijzigd door SuperEd op zo 16 feb 2014, 14:14, 3 keer totaal gewijzigd.
UNDERSTEER is when you hit the fence with the front of the car.
OVERSTEER is when you hit the fence with the rear of the car.
HORSEPOWER is how fast you hit the fence.
TORQUE is how far you take the fence with you.
OVERSTEER is when you hit the fence with the rear of the car.
HORSEPOWER is how fast you hit the fence.
TORQUE is how far you take the fence with you.
Re: Mijn audio project
Het kan zijn, dat er ergens een foutje in geslopen is, zal het nog ff controleren
maar ga eerst ff bakkie doen........
laat anders maar ff horen.
Dit is ook pas m'n 1e keer dat ik zoiets post
maar ga eerst ff bakkie doen........
laat anders maar ff horen.
Dit is ook pas m'n 1e keer dat ik zoiets post
UNDERSTEER is when you hit the fence with the front of the car.
OVERSTEER is when you hit the fence with the rear of the car.
HORSEPOWER is how fast you hit the fence.
TORQUE is how far you take the fence with you.
OVERSTEER is when you hit the fence with the rear of the car.
HORSEPOWER is how fast you hit the fence.
TORQUE is how far you take the fence with you.
Re: Mijn audio project
Lijkt me lastig sturen als er een lekkere blonde meid beltSuperEd schreef:Tot slot de oplossing voor de pootjes.......
Stemmen zijn super realistisch, mooi geluidsbeeld.
Wanneer je de M & M gebruikt en er wordt gebeld, is het alsof de beller op het dashboard zit !!
..
Als er vragen zijn, hoor ik het wel.
gr.
Ed
Zit je rechtstreeks in haar *** te kijken
Re: Mijn audio project
Helaas weet je niet altijd van te voren wie er belt
UNDERSTEER is when you hit the fence with the front of the car.
OVERSTEER is when you hit the fence with the rear of the car.
HORSEPOWER is how fast you hit the fence.
TORQUE is how far you take the fence with you.
OVERSTEER is when you hit the fence with the rear of the car.
HORSEPOWER is how fast you hit the fence.
TORQUE is how far you take the fence with you.
Re: Mijn audio project
Mooi man....
Heb je de originele radio vervangen? Of laten zitten....
Heb je de originele radio vervangen? Of laten zitten....
High UP! | 60 PK | Bluemotion | 3-deurs | Deep black pearl | M&M | Led dagrij | Nightbreakers mist/dimlicht | W8 Verlichting | Vagcom | Armsteun | Getinte ramen |Executive | Drive | Dynamic "Triangle" | Eibach Verlaging |
Re: Mijn audio project
Ik heb de originele radio laten zitten, maar enkel en alleen omdat ik
al M & M heb.
Anders had ik wel iets anders genomen. Maar ik vond het ook een beetje een
uitdaging om alles " origineel " te houden.
al M & M heb.
Anders had ik wel iets anders genomen. Maar ik vond het ook een beetje een
uitdaging om alles " origineel " te houden.
UNDERSTEER is when you hit the fence with the front of the car.
OVERSTEER is when you hit the fence with the rear of the car.
HORSEPOWER is how fast you hit the fence.
TORQUE is how far you take the fence with you.
OVERSTEER is when you hit the fence with the rear of the car.
HORSEPOWER is how fast you hit the fence.
TORQUE is how far you take the fence with you.
Re: Mijn audio project
Wauw gave aanpassing - maar eh wat kost zo'n "geintje" nu?
Skoda Citigo Artic 60pk -Spring Green-14" stalen velgen+Avalone wieldoppen-PIAA H-724 verlichting + Bosch Plus90 dimlicht-move&fun-high up versnellingspook + handrem-chroom spiegels + deurcovers-ceramic onderdashboard + middenconsole-armsteun-CC
Re: Mijn audio project
Ik gooi niet zo graag met getallen maar
De verhouding is ongeveer 50 /40 materiaal en uren
Materiaal: ongeveer € 550,= er zitten best wat uren in omdat je de optie goed/beter/best hebt en we voor de laatste zijn gegaan.
We hebben voor het geheel min of meer een deal gemaakt..
Ik kan de inbouwer trouwens echt aanbevelen, er wordt niets afgeraffeld en zit het even tegen, dan doen we het gewoon
opnieuw. Het moest goed
Meer vragen,
Laat maar weten
De verhouding is ongeveer 50 /40 materiaal en uren
Materiaal: ongeveer € 550,= er zitten best wat uren in omdat je de optie goed/beter/best hebt en we voor de laatste zijn gegaan.
We hebben voor het geheel min of meer een deal gemaakt..
Ik kan de inbouwer trouwens echt aanbevelen, er wordt niets afgeraffeld en zit het even tegen, dan doen we het gewoon
opnieuw. Het moest goed
Meer vragen,
Laat maar weten
UNDERSTEER is when you hit the fence with the front of the car.
OVERSTEER is when you hit the fence with the rear of the car.
HORSEPOWER is how fast you hit the fence.
TORQUE is how far you take the fence with you.
OVERSTEER is when you hit the fence with the rear of the car.
HORSEPOWER is how fast you hit the fence.
TORQUE is how far you take the fence with you.
Re: Mijn audio project
Dat snap ik - doe ik zelf ook niet zo graag.
Maar daar ik nog steeds met de gedachte speel mijn speakers tzt te vervangen door betere was ik er heel erg benieuwd naar. Voor mij zou de optie goed of beter waarschijnlijk al voldoende zijn. Echter voordat ik aan de speakers toe ben eerst andere velgen en waarschijnlijk parkeersensoren. Dus of de loterij moet vallen of ik mag nog wat langer doorsparen.
Welke inbouwer heb je het laten inbouwen want net als jij zou ik ook gaan voor vanuit de buitenkant niet te zien. En is een versterker echt nodig - is die trouwens niet te plaatsen onder de standaard radio daar daar best wel wat loze ruimte zit?
Maar daar ik nog steeds met de gedachte speel mijn speakers tzt te vervangen door betere was ik er heel erg benieuwd naar. Voor mij zou de optie goed of beter waarschijnlijk al voldoende zijn. Echter voordat ik aan de speakers toe ben eerst andere velgen en waarschijnlijk parkeersensoren. Dus of de loterij moet vallen of ik mag nog wat langer doorsparen.
Welke inbouwer heb je het laten inbouwen want net als jij zou ik ook gaan voor vanuit de buitenkant niet te zien. En is een versterker echt nodig - is die trouwens niet te plaatsen onder de standaard radio daar daar best wel wat loze ruimte zit?
Skoda Citigo Artic 60pk -Spring Green-14" stalen velgen+Avalone wieldoppen-PIAA H-724 verlichting + Bosch Plus90 dimlicht-move&fun-high up versnellingspook + handrem-chroom spiegels + deurcovers-ceramic onderdashboard + middenconsole-armsteun-CC
Re: Mijn audio project
Hey Inge,
Bouwer staat in PB kijk maar es ff.
En hoe bedoel je " is deze niet standaard te plaatsen onder de standaard radio "
Dit wil toch niet !! we hebben het over een versterker en deze is simpelweg te groot om daar
te plaatsen. Of begrijp ik jou ms verkeerd
Niet voor niets moest ik op zoek naar een geschikte plek en heb deze dan ook gelukkig gevonden.
En of een versterker noodzakelijk is.........ja dat moet je eigenlijk ff voor je zelf uitmaken.
Kijk je moet het eigenlijk zo zien, de standaard radio levert echt niet veel vermogen
en zal daardoor ook eerder vervormen bij een hoger volume daarnaast zal ook het
rendement uit je speakers lager zijn o.a. minder basdruk...........
Maar wat echt het aller belangrijkste is, dat is dat e.e.a. goed gebeurt.
Je kunt natuurlijk iets niet doen, echter nadeel is, als het niet bevalt , moet je weer...........en wordt het weer duurder.
( zo ben ik ook een hele poos aan het denken geweest hoor )
Er zijn trouwens diversen die alleen maar speakers vervangen en daar heeeeeel blij mee zijn.
Nogmaals het is maar wat je voor ogen hebt.
Groetjes,
Ed
Bouwer staat in PB kijk maar es ff.
En hoe bedoel je " is deze niet standaard te plaatsen onder de standaard radio "
Dit wil toch niet !! we hebben het over een versterker en deze is simpelweg te groot om daar
te plaatsen. Of begrijp ik jou ms verkeerd
Niet voor niets moest ik op zoek naar een geschikte plek en heb deze dan ook gelukkig gevonden.
En of een versterker noodzakelijk is.........ja dat moet je eigenlijk ff voor je zelf uitmaken.
Kijk je moet het eigenlijk zo zien, de standaard radio levert echt niet veel vermogen
en zal daardoor ook eerder vervormen bij een hoger volume daarnaast zal ook het
rendement uit je speakers lager zijn o.a. minder basdruk...........
Maar wat echt het aller belangrijkste is, dat is dat e.e.a. goed gebeurt.
Je kunt natuurlijk iets niet doen, echter nadeel is, als het niet bevalt , moet je weer...........en wordt het weer duurder.
( zo ben ik ook een hele poos aan het denken geweest hoor )
Er zijn trouwens diversen die alleen maar speakers vervangen en daar heeeeeel blij mee zijn.
Nogmaals het is maar wat je voor ogen hebt.
Groetjes,
Ed
UNDERSTEER is when you hit the fence with the front of the car.
OVERSTEER is when you hit the fence with the rear of the car.
HORSEPOWER is how fast you hit the fence.
TORQUE is how far you take the fence with you.
OVERSTEER is when you hit the fence with the rear of the car.
HORSEPOWER is how fast you hit the fence.
TORQUE is how far you take the fence with you.
Re: Mijn audio project
Zelf heb ik alleen luidsprekers vervangen door coaxiaal speakers van hertz. Ook heb ik de deuren gedempt. Niet zo uitvoerig dan supered, maar wel vergelijkbaar. Ik ben hiermee zeer tevreden. Wat mij echter opviel is dat mp3 via m&m niet goed klinkt. Daarentegen klinkt wav & flac super.
Re: Mijn audio project
Hoi Ed,
Net je mailtje beantwoord.
Ik bedoel met de versterker onder de radio net de achter de middenconsole plaatsen - toen mijn dashboard (onderste deel) vervangen is bleek dat daar best heel wat loze ruimte zat vandaar de vraag. (Ik vind het altijd moeilijk om maten in te schatten vanaf foto's.) Maar daar zul je ongetwijfeld wel naar gekeken hebben - gezien je reactie.
Dank voor de uitleg rondom de versterker. Nu heb ik de muziek nooit heel erg hard staan maar goed dat zal dan t.z.t. een kwestie zijn van uitproberen/ horen en misschien ook wel samen hangen met het soort muziek waar je naar luistert.
Van dat goed gebeuren ben ik overtuigd want anders kun je het beter laten zoals het is. Dat geld voor mij betreft met alles.
Dat van alleen de speakers laten vervangen is natuurlijk een optie - heb ik ook al over nagedacht maar ben wel van als ik iets doe dan doe ik het goed. Dus een stukje isolatie/ demping in de deur moet er in ieder geval gaan komen. En om bij het geheel op een paar eurocenten te letten en daar later spijt van te krijgen liever niet.
@Auke - dank voor je aanvulling mbt het vervangen van alleen je speakers. geeft mij weer wat meer info om tot me te nemen en ene uiteindelijk besluit te nemen.
Mijn muziek speel ik niet af via de M&M vind ik niet fijn werken. Ik sluit gewoon mijn ipod aan op de radio en dat gefet wat mij betreft een prima geluid.
Net je mailtje beantwoord.
Ik bedoel met de versterker onder de radio net de achter de middenconsole plaatsen - toen mijn dashboard (onderste deel) vervangen is bleek dat daar best heel wat loze ruimte zat vandaar de vraag. (Ik vind het altijd moeilijk om maten in te schatten vanaf foto's.) Maar daar zul je ongetwijfeld wel naar gekeken hebben - gezien je reactie.
Dank voor de uitleg rondom de versterker. Nu heb ik de muziek nooit heel erg hard staan maar goed dat zal dan t.z.t. een kwestie zijn van uitproberen/ horen en misschien ook wel samen hangen met het soort muziek waar je naar luistert.
Van dat goed gebeuren ben ik overtuigd want anders kun je het beter laten zoals het is. Dat geld voor mij betreft met alles.
Dat van alleen de speakers laten vervangen is natuurlijk een optie - heb ik ook al over nagedacht maar ben wel van als ik iets doe dan doe ik het goed. Dus een stukje isolatie/ demping in de deur moet er in ieder geval gaan komen. En om bij het geheel op een paar eurocenten te letten en daar later spijt van te krijgen liever niet.
@Auke - dank voor je aanvulling mbt het vervangen van alleen je speakers. geeft mij weer wat meer info om tot me te nemen en ene uiteindelijk besluit te nemen.
Mijn muziek speel ik niet af via de M&M vind ik niet fijn werken. Ik sluit gewoon mijn ipod aan op de radio en dat gefet wat mij betreft een prima geluid.
Skoda Citigo Artic 60pk -Spring Green-14" stalen velgen+Avalone wieldoppen-PIAA H-724 verlichting + Bosch Plus90 dimlicht-move&fun-high up versnellingspook + handrem-chroom spiegels + deurcovers-ceramic onderdashboard + middenconsole-armsteun-CC
Re: Mijn audio project
Goedenavond Ed,
Ziet er zeer strak uit, prijs is ook niet te gek!
Zou dan ook graag willen weten waar je het een en ander hebt laten inbouwen, zodat ik eventueel ook een afspraak kan maken?
Ziet er zeer strak uit, prijs is ook niet te gek!
Zou dan ook graag willen weten waar je het een en ander hebt laten inbouwen, zodat ik eventueel ook een afspraak kan maken?
Re: Mijn audio project
Je hebt van Alpine ook een kleine versterker die je zo achter of onder je dashboard weg kan bouwen, levert ook een hoop extra vermogen en niet in het zicht...
High UP! | 60 PK | Bluemotion | 3-deurs | Deep black pearl | M&M | Led dagrij | Nightbreakers mist/dimlicht | W8 Verlichting | Vagcom | Armsteun | Getinte ramen |Executive | Drive | Dynamic "Triangle" | Eibach Verlaging |
Re: Mijn audio project
@Supered - gisteren eens gekeken naar de links die je hebt gestuurd - ziet er erg professioneel uit bij beidden. Moet nog wel eventjes door sparen...helaas.
@pop-up - kijk dat is goed te weten want een versterker is zeer waarschijnlijk wel erg fijn - ondanks dat ik de muziek nooit mega hard heb staan. En een versterker zonder dat ik kofferbakruimte in hoef te leveren ... zou helemaal top zijn.
@pop-up - kijk dat is goed te weten want een versterker is zeer waarschijnlijk wel erg fijn - ondanks dat ik de muziek nooit mega hard heb staan. En een versterker zonder dat ik kofferbakruimte in hoef te leveren ... zou helemaal top zijn.
Skoda Citigo Artic 60pk -Spring Green-14" stalen velgen+Avalone wieldoppen-PIAA H-724 verlichting + Bosch Plus90 dimlicht-move&fun-high up versnellingspook + handrem-chroom spiegels + deurcovers-ceramic onderdashboard + middenconsole-armsteun-CC
Re: Mijn audio project
Stel dat het lukt oke,Pop Up! schreef:Je hebt van Alpine ook een kleine versterker die je zo achter of onder je dashboard weg kan bouwen, levert ook een hoop extra vermogen en niet in het zicht...
maar wat ga je dan doen, als e.e.a. later toch wat anders af wilt gaan stellen
dan moet je op de tast de draaiknopjes zoeken ( als je ze al vindt)...
Inderdaad de Alpine is wel klein maar dan nog...
Vaak is een versterker ten minste de afmeting van en A4 tje maar vaak groter
en vooral dikker haha
Ook verdient het aanbeveling, om de versterker ergens aan te bevestigen (solide)
opdat deze niet heen en weer geslingerd wordt.
UNDERSTEER is when you hit the fence with the front of the car.
OVERSTEER is when you hit the fence with the rear of the car.
HORSEPOWER is how fast you hit the fence.
TORQUE is how far you take the fence with you.
OVERSTEER is when you hit the fence with the rear of the car.
HORSEPOWER is how fast you hit the fence.
TORQUE is how far you take the fence with you.