Het artikel uit de Kampioen is hier te vinden: http://www.anwb.nl/auto/besparen/goedkoopste-autos
Leuk zo'n artikel te lezen, vooral als je een Mii hebt!
![Very Happy :D](./images/smilies/icon/biggrin.gif)
Hield je toen ook rekening met restwaarde?Inge schreef:Dat kan er bij mij niet in. Bij bij de vw, seat en skoda dealer geweest toen ik voor mijn go/ mii of UP! ging en bij Skoda was ik het voordeligste uit.
eens!aut5MIIsport60 schreef:Echt zo'n ANWB-calculatie
Elke calculatie gaat van bepaalde vooronderstellingen uit, en als je het echt precies wil weten, zul je met je eigen situatie rekening moeten houden. Verzekeringspremie is afhankelijk van je opgebouwde no-claim, wegenbelasting verschilt per provincie. Je weet nooit precies hoe de benzineprijs zich gaat ontwikkelen (m.i. is zo'n vooronderstelling van €1,80/l zo gek nog niet). Afschrijving is natuurlijk helemaal gerelateerd aan je jaarkilometrage en hoe lang je met de auto wil doen. Dus inderdaad is zo'n ANWB berekening maar een voorbeeld. Maar door voor een hele serie auto's van dezelfde vooronderstellingen uit te gaan, krijg je wel een interessante vergelijking. En daar gaat het in het artikel om.aut5MIIsport60 schreef:Echt zo'n ANWB-calculatie ; ze zijn uitgegaan van E1,80/L en benz.verbr. van 600L op 10.000 km/jr. en 50% restwaarde na 4jr.
Ik denk dus dat de werkelijke kosten lager zijn over 4 jaar, mits je geen lening etc hebt.
Eerder werd ook al eens gesproken over 69% restwaarde na 3 jaar/45dkm.
Komt door de speciale uitvoeringen, zelfde geld voor de Mii.Xanderv schreef:Ik zie de laatste tijd steeds meer citigo's rijden. Maar ze zullen wel gegronde reden hebben. Het maakt mij niet uit hoor, ik rij een citigo omdat ik het een leuke auto vind.
250 ex of in btw...Dixon schreef:Komt door de speciale uitvoeringen, zelfde geld voor de Mii.Xanderv schreef:Ik zie de laatste tijd steeds meer citigo's rijden. Maar ze zullen wel gegronde reden hebben. Het maakt mij niet uit hoor, ik rij een citigo omdat ik het een leuke auto vind.
En uiteraard 14% indien tenaamgesteld voor het einde van het jaar.
Ik ben van mening dat dit nog aan de dure kant is. Mijn Citigo is een leaseauto, leasetarief ligt rond de € 250,- ex brandstof op 20.000 km.
Als ik 10000 km zou rijden, zou ik nog goedkopere uit zijn dan de bedragen die ANWB noemt