Anti car jacking deur open dicht open dicht open?

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
F.Moerland
Vagling liefhebber
Berichten: 224
Lid geworden op: di 10 sep 2013, 16:32

Anti car jacking deur open dicht open dicht open?

Bericht door F.Moerland » za 25 jan 2014, 11:12

Beste allemaal,

Ik heb een vraagje over de ati-car jacking functie. Zoals ik het begrijp zorgt deze functie er voor dat de deuren automatisch op slot gaan zodra je ONDER de 15 km/h gaat. Toch? Gaan ze dan ook weer open als je sneller als 15 km/h gaat? Als dat zo is, is het dan niet mega irritant als je deur steeds maar weer open en dicht gaat als je zo rond de 15 rijd in de stad bijvoorbeeld?

Ben benieuwd...

F.Moerland
Laatst gewijzigd door F.Moerland op za 25 jan 2014, 11:42, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
GuidoUp
Forum eindbaas
Berichten: 1654
Lid geworden op: ma 03 sep 2012, 15:18

Re: Anti car jacking deur open dicht open dicht open?

Bericht door GuidoUp » za 25 jan 2014, 11:16

Bij mij gaan ze met 20 dicht en blijven ook dicht. Of je moet ze zelf al van binnen open maken


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
Move UP! Bluemotion 60PK >> 75pk upgrade......Executive pakket......Getinte Ramen......17'' Brock Velgen Zwart...... Cree LED Bi led Dimlicht 5700k.....Schroefset

2e auto
Golf 6 1.4 tsi
FULL OPTIEN!!
zelfs standkachel
full led koplampen
19'' Santiago Wheels

NoTVR
Vagling liefhebber
Berichten: 333
Lid geworden op: vr 08 jun 2012, 12:09

Re: RE: Anti car jacking deur open dicht open dicht open?

Bericht door NoTVR » za 25 jan 2014, 11:19

ZE gaan op slot bij 25km/uur, en open als je de sleutel verwijdert.

F.Moerland
Vagling liefhebber
Berichten: 224
Lid geworden op: di 10 sep 2013, 16:32

Re: Anti car jacking deur open dicht open dicht open?

Bericht door F.Moerland » za 25 jan 2014, 11:44

OK, duidelijk. Bedankt. Handmatig openen met de schakelaar blijft dan ook nog altijd mogelijk?

Gebruikersavatar
GuidoUp
Forum eindbaas
Berichten: 1654
Lid geworden op: ma 03 sep 2012, 15:18

Re: Anti car jacking deur open dicht open dicht open?

Bericht door GuidoUp » za 25 jan 2014, 11:58

Ja


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
Move UP! Bluemotion 60PK >> 75pk upgrade......Executive pakket......Getinte Ramen......17'' Brock Velgen Zwart...... Cree LED Bi led Dimlicht 5700k.....Schroefset

2e auto
Golf 6 1.4 tsi
FULL OPTIEN!!
zelfs standkachel
full led koplampen
19'' Santiago Wheels

Gebruikersavatar
Inge
Forum eindbaas
Berichten: 1088
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 10:01

Re: Anti car jacking deur open dicht open dicht open?

Bericht door Inge » za 25 jan 2014, 12:28

JA
Skoda Citigo Artic 60pk -Spring Green-14" stalen velgen+Avalone wieldoppen-PIAA H-724 verlichting + Bosch Plus90 dimlicht-move&fun-high up versnellingspook + handrem-chroom spiegels + deurcovers-ceramic onderdashboard + middenconsole-armsteun-CC

Gebruikersavatar
MicroUp
Vagling liefhebber
Berichten: 139
Lid geworden op: ma 20 jan 2014, 20:55
Locatie: Noord-Holland

Re: Anti car jacking deur open dicht open dicht open?

Bericht door MicroUp » za 25 jan 2014, 12:31

Ik vraag me af of de mensen hierboven allemaal VAGcom instellingen hebben. Standaard staat genoemde functie uit.
Een up! met wat extra's.

N!jntje
Forum eindbaas
Berichten: 1021
Lid geworden op: zo 17 jun 2012, 11:02

Re: Anti car jacking deur open dicht open dicht open?

Bericht door N!jntje » za 25 jan 2014, 12:56

MicroUp schreef:Ik vraag me af of de mensen hierboven allemaal VAGcom instellingen hebben. Standaard staat genoemde functie uit.
Klopt. Standaard uit. Daarom heb ik het aan laten zetten bij vagtechniek ;)

Jos Bosch
Vagling liefhebber
Berichten: 772
Lid geworden op: wo 03 apr 2013, 21:05

Re: Anti car jacking deur open dicht open dicht open?

Bericht door Jos Bosch » za 25 jan 2014, 13:08

N!jntje schreef:
MicroUp schreef:Ik vraag me af of de mensen hierboven allemaal VAGcom instellingen hebben. Standaard staat genoemde functie uit.
Klopt. Standaard uit. Daarom heb ik het aan laten zetten bij vagtechniek ;)

Alleen daarom naar VAG.Is ook wel een veilig gevoel.Als je het handmatig wil doen vergeet je het toch steeds.
Maar ben nog steeds van menig dat dit super slecht is van VW dat het niet aan staat :o


Maar dan kunnen anderen ook nog iets verdienen :dance:
Seat Ibiza ST 1.2 DSG Sport.

Up!orange
Forum newbie
Berichten: 12
Lid geworden op: zo 26 jan 2014, 09:09

Re: Anti car jacking deur open dicht open dicht open?

Bericht door Up!orange » di 04 feb 2014, 11:46

F.Moerland schreef:Beste allemaal,

Ik heb een vraagje over de ati-car jacking functie. Zoals ik het begrijp zorgt deze functie er voor dat de deuren automatisch op slot gaan zodra je ONDER de 15 km/h gaat. Toch? Gaan ze dan ook weer open als je sneller als 15 km/h gaat? Als dat zo is, is het dan niet mega irritant als je deur steeds maar weer open en dicht gaat als je zo rond de 15 rijd in de stad bijvoorbeeld?

Ben benieuwd...

F.Moerland
Hallo F.Moerland,

Wat bedoel jij met "deur open dicht open dicht open"?
Kun jij door die methode in de Up deze functie aanzetten?

Jack
VW Up! TSI

Fernando
Forum newbie
Berichten: 26
Lid geworden op: zo 27 okt 2013, 20:18

Re: Anti car jacking deur open dicht open dicht open?

Bericht door Fernando » di 04 feb 2014, 20:39

Up!orange schreef:
F.Moerland schreef:Beste allemaal,

Ik heb een vraagje over de ati-car jacking functie. Zoals ik het begrijp zorgt deze functie er voor dat de deuren automatisch op slot gaan zodra je ONDER de 15 km/h gaat. Toch? Gaan ze dan ook weer open als je sneller als 15 km/h gaat? Als dat zo is, is het dan niet mega irritant als je deur steeds maar weer open en dicht gaat als je zo rond de 15 rijd in de stad bijvoorbeeld?

Ben benieuwd...

F.Moerland
Hallo F.Moerland,

Wat bedoel jij met "deur open dicht open dicht open"?
Kun jij door die methode in de Up deze functie aanzetten?

Jack
Nee je moet na "deur open dicht open dicht open" vervolgens 30 sec. de claxon indrukken en 5x met groot licht seinen om deze functie te activeren.

Gebruikersavatar
oppermii
Vagling liefhebber
Berichten: 601
Lid geworden op: zo 15 dec 2013, 21:25

Re: Anti car jacking deur open dicht open dicht open?

Bericht door oppermii » di 04 feb 2014, 21:07

Fernando schreef:
Up!orange schreef:
F.Moerland schreef:Beste allemaal,

Ik heb een vraagje over de ati-car jacking functie. Zoals ik het begrijp zorgt deze functie er voor dat de deuren automatisch op slot gaan zodra je ONDER de 15 km/h gaat. Toch? Gaan ze dan ook weer open als je sneller als 15 km/h gaat? Als dat zo is, is het dan niet mega irritant als je deur steeds maar weer open en dicht gaat als je zo rond de 15 rijd in de stad bijvoorbeeld?

Ben benieuwd...

F.Moerland
Hallo F.Moerland,

Wat bedoel jij met "deur open dicht open dicht open"?
Kun jij door die methode in de Up deze functie aanzetten?

Jack
Nee je moet na "deur open dicht open dicht open" vervolgens 30 sec. de claxon indrukken en 5x met groot licht seinen om deze functie te activeren.
LOL

F.Moerland
Vagling liefhebber
Berichten: 224
Lid geworden op: di 10 sep 2013, 16:32

Re: Anti car jacking deur open dicht open dicht open?

Bericht door F.Moerland » di 04 feb 2014, 21:39

Inmiddels ben ik al zo ver dat ik dit er weer smal af ga laten halen. De anti-carjacking irriteert mij alleen maar. Steeds de deur extra moeten ontsluiten als er iemand in wil stappen. Ook de selective door locking vind ik alleen maar irritant. Die gaat er ook af.

Gebruikersavatar
Inge
Forum eindbaas
Berichten: 1088
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 10:01

Re: Anti car jacking deur open dicht open dicht open?

Bericht door Inge » wo 05 feb 2014, 08:01

Smaken verschillen - ik ben er wel heel erg blij mee. Hoef ik zelf de deur niet meer af te sluiten :D
Skoda Citigo Artic 60pk -Spring Green-14" stalen velgen+Avalone wieldoppen-PIAA H-724 verlichting + Bosch Plus90 dimlicht-move&fun-high up versnellingspook + handrem-chroom spiegels + deurcovers-ceramic onderdashboard + middenconsole-armsteun-CC

Gebruikersavatar
el coche SEAT
Donateur member
Berichten: 818
Lid geworden op: wo 15 feb 2012, 15:25
Locatie: BrunssUP!m

Re: Anti car jacking deur open dicht open dicht open?

Bericht door el coche SEAT » wo 05 feb 2014, 13:54

Inge schreef:Smaken verschillen - ik ben er wel heel erg blij mee. Hoef ik zelf de deur niet meer af te sluiten :D
+1

Geeft een veilig gevoel. Zeker in stadsverkeer. Nu kan in ieder geval niet iedere malloot je deur of kofferbak zomaar openen.
VW UP! GTI, Kings Red with Black roof, 115 pk, 2023

VW Golf Variant, R-line, Dolphin Grey, 130 pk, 2023

Jos Bosch
Vagling liefhebber
Berichten: 772
Lid geworden op: wo 03 apr 2013, 21:05

Re: Anti car jacking deur open dicht open dicht open?

Bericht door Jos Bosch » wo 05 feb 2014, 15:08

el coche SEAT schreef:
Inge schreef:Smaken verschillen - ik ben er wel heel erg blij mee. Hoef ik zelf de deur niet meer af te sluiten :D
+1

Geeft een veilig gevoel. Zeker in stadsverkeer. Nu kan in ieder geval niet iedere malloot je deur of kofferbak zomaar openen.
Hier ben ik het helemaal mee eens.Je zal maar bij de verkeerlichten staan en zoals alle vrouwen een tas op de voorstoel hebben liggen.
Even de deur open maken en tas weg.
Dan maak ik graag de deur open als mensen willen instappen.Ook hier wen je weer aan.

Jos
Seat Ibiza ST 1.2 DSG Sport.

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2837
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Anti car jacking deur open dicht open dicht open?

Bericht door Autheo » wo 05 feb 2014, 22:14

el coche SEAT schreef:
Inge schreef:Smaken verschillen - ik ben er wel heel erg blij mee. Hoef ik zelf de deur niet meer af te sluiten :D
+1

Geeft een veilig gevoel. Zeker in stadsverkeer. Nu kan in ieder geval niet iedere malloot je deur of kofferbak zomaar openen.
Naar aanleiding van deze topic toch maar even mijn instructieboekje weer eens geopend bij 'Openen en Sluiten'. We kunnen allemaal handmatig de deuren van binnenuit vergrendelen, alleen de achterklep vergrendelt automatisch bij een snelheid boven de 9km/u en blijft dan vergrendeld. Dus voor de malloten van el coche SEAT hoeven we niet bang te zijn als we voor de deuren zelf even de knop bedienen. Maar voor wie wil dat dat automatisch gaat, zal het blijkbaar speciaal geactiveerd moeten worden.

F.Moerland
Vagling liefhebber
Berichten: 224
Lid geworden op: di 10 sep 2013, 16:32

Re: Anti car jacking deur open dicht open dicht open?

Bericht door F.Moerland » wo 05 feb 2014, 22:18

Juist Autheo, ik kies er liever zelf op het moment dat ik dat wil. Automatisch op slot vond ik achteraf alleen maar lastig omdat ik steeds maar weer weer moest ontgrendelen. Zolang we nog een GTA 5 praktijken in Nederland hebben doe ik het zelf.

Gebruikersavatar
Xanderv
Forum eindbaas
Berichten: 1489
Lid geworden op: ma 17 jun 2013, 15:45
Locatie: Rotterdam

Re: Anti car jacking deur open dicht open dicht open?

Bericht door Xanderv » wo 05 feb 2014, 22:27

En ik zie het juist weer andersom, ik ga met el coche mee.

Zelf je deuren vergrendelen doe je niet altijd. En het hoeft maar 1 keer te gebeuren dat iemand je uit je auto trekt he.

Ik ben blij met de anti carjacking, kleine moeite als je alles in 1 keer aan laat zetten zoals tearwiping, achterlichten samen met dagrijverlichting. Zijn van die dingetjes die ik erg prettig ervaar en daarnaast voor veiligheid zorgen.
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

Gebruikersavatar
MuziekUP
Vagling liefhebber
Berichten: 154
Lid geworden op: vr 08 nov 2013, 19:02

Re: Anti car jacking deur open dicht open dicht open?

Bericht door MuziekUP » wo 05 feb 2014, 22:44

Voor ieder wat wils, maar ik heb de optie wel aan laten zetten bij VAGtechniek en vind het nog steeds super (had het ook bij mijn vorige auto). Ik besluit liever zelf wanneer ik de bijrijdersdeur/achterklep open en dat is echt simpel en veiliger/zekerder dan elke keer handmatig de deuren/achterklep (al dan niet) vergrendelen. Ik ben niet echt bang dat iemand ongewenst een van de deuren of de achterklep opent, maar "better safe than sorry".
groove up - 60pk bmt - hot orange - fender sound - 16" triangle velgen (silver) - high up extra's & accessoires
opties/extra's: 4 deuren - panoramadak - winterbanden op 15" waffle velgen - verlaagd (eibach proline) - vagcom

Plaats reactie