Verwijderen binenkant achterklep

Bespreek hier alles omtrent de binnenkant van de VW up!
xychix
Forum newbie
Berichten: 12
Lid geworden op: zo 27 jan 2013, 10:48

Verwijderen binenkant achterklep

Bericht door xychix » do 16 jan 2014, 12:53

Hallo allemaal,

Er zit al tijden een rammel in de binnenkant van mijn achterklep, als ik deze open doe hoor ik het 'object' rond rollen.
Vermoedelijk een schroefje of klemmetje.

Gebeld met de dealer in Amsterdam ZO, deze gaf aan hier met alle plezier naar te kijken maar pas te kunnen zeggen of het garantie is als men heeft vastgesteld wat het is.

Nu wil ik natuurlijk voorkomen dat ik er toch voor moet betalen terwijl het waarschijnlijk retesimpel is.

Kan iemand mij vertellen hoe ik deze kap kan verwijderen? Ik zie 1 torx moer in de uitsparing/handgreep. Daarnaast zie ik aan de andere kant onder de kap een klemmetje.

xychix
Forum newbie
Berichten: 12
Lid geworden op: zo 27 jan 2013, 10:48

Re: Verwijderen binenkant achterklep

Bericht door xychix » do 16 jan 2014, 13:11

Na enig klooien heb ik de klep eraf, het zijn standaard klemmetjes (die overigens ERG VAST zitten) en die 1e torx bout.

Ook heb ik gevonden wat er zo rammelt, glas... nog met een zwarte coating erop. het achterraampje is blijkbaar ooit gesneuveld geweest. Ik zal eens contact opnemen met de dealer waar ik m heb gekocht (niet Amsterdam ZO)

Verkoper van de auto belde binnen enkele minuten terug en wil met alle plezier de ruit alsnog loshalen om te zien of hij nog meer restanten glas kan vinden. Logboek laat geen transportschade zien, hoe het glas er dus is gekomen of wanneer de ruit is gebroken blijft een raadsel.

Wel top reactie van de dealer, die overigens meldde dat ik 2 jaar garantie had dus geen haast hoef te maken als het nu niet uitkomt! :clap: :clap:

Gebruikersavatar
DonkUp
Vagling liefhebber
Berichten: 677
Lid geworden op: zo 23 dec 2012, 13:08
Locatie: Lelystad

Re: Verwijderen binenkant achterklep

Bericht door DonkUp » do 16 jan 2014, 18:07

Netjes van de dealer. Dat mag ook wel eens gezegd worden :)
High Up! ~ 60 PK ~ BMT ~ 2 deurs ~ Candy White ~ Executive pakket ~ Maps & More ~ reservewiel
SilverVision knipperlichten ^ LED kentekenverlichting ^ White Up! spiegelkappen ^ Polo 6R antenne ^ VAGCOM ^ Up! sleutelcover ^ Up! stuurlogo

Gebruikersavatar
MauriceR.
Vagling liefhebber
Berichten: 479
Lid geworden op: za 17 aug 2013, 22:40
Locatie: Veluwe, in de buurt van Up!eldoorn

Re: Verwijderen binenkant achterklep

Bericht door MauriceR. » do 16 jan 2014, 20:01

Ik herinner me een Ford Taunus van mijn vader midden jaren '70 met een rammeltje... Ieder bocht naar links of rechts zorgde lawaai van iets dat heen en weer geslingerd werd. De monteur van dienst reed met mijn vader mee met een busje ML Tectyl. Na een bocht naar rechts wurmde hij het dunne slangetje door een kier, spoot een lading tectyl achter het dashboard en dat bleek voldoende!

Moraal van dit verhaal: als niet alle stukjes glas weg zijn en je hoort opnieuw een rammelje over een tijdje, kan dit een oplossing zijn!

M.
Dagelijks: High Up!|Rood|Pano-dak|Triangles & wintervelgen
Klassieker I: Triumph TR3A 1959|Totaal gerestaureerd.
Klassieker II: Saab 96 V4 1970|Direct uit Zweden |van 1e eigenaar.
Klassieker III: Porsche 914 1973 2.0ltr.|Technisch perfect.

Pop Up!
Forum eindbaas
Berichten: 1214
Lid geworden op: zo 04 nov 2012, 13:25

Re: Verwijderen binenkant achterklep

Bericht door Pop Up! » vr 17 jan 2014, 20:22

MauriceR. schreef:Ik herinner me een Ford Taunus van mijn vader midden jaren '70 met een rammeltje... Ieder bocht naar links of rechts zorgde lawaai van iets dat heen en weer geslingerd werd. De monteur van dienst reed met mijn vader mee met een busje ML Tectyl. Na een bocht naar rechts wurmde hij het dunne slangetje door een kier, spoot een lading tectyl achter het dashboard en dat bleek voldoende!

Moraal van dit verhaal: als niet alle stukjes glas weg zijn en je hoort opnieuw een rammelje over een tijdje, kan dit een oplossing zijn!

M.
Tja zo kan je het ook oplossen... :lol:
High UP! | 60 PK | Bluemotion | 3-deurs | Deep black pearl | M&M | Led dagrij | Nightbreakers mist/dimlicht | W8 Verlichting | Vagcom | Armsteun | Getinte ramen |Executive | Drive | Dynamic "Triangle" | Eibach Verlaging |

Gebruikersavatar
JoVe
Donateur member
Berichten: 1076
Lid geworden op: wo 10 jul 2013, 19:56
Locatie: Beverwijk

Re: Verwijderen binenkant achterklep

Bericht door JoVe » zo 19 jan 2014, 17:08

xychix schreef:Na enig klooien heb ik de klep eraf, het zijn standaard klemmetjes (die overigens ERG VAST zitten) en die 1e torx bout.

Ook heb ik gevonden wat er zo rammelt, glas... nog met een zwarte coating erop. het achterraampje is blijkbaar ooit gesneuveld geweest. Ik zal eens contact opnemen met de dealer waar ik m heb gekocht (niet Amsterdam ZO)

Verkoper van de auto belde binnen enkele minuten terug en wil met alle plezier de ruit alsnog loshalen om te zien of hij nog meer restanten glas kan vinden. Logboek laat geen transportschade zien, hoe het glas er dus is gekomen of wanneer de ruit is gebroken blijft een raadsel.

Wel top reactie van de dealer, die overigens meldde dat ik 2 jaar garantie had dus geen haast hoef te maken als het nu niet uitkomt! :clap: :clap:

Gevalletje transportschade kan ook nog bij de fabriek zijn gebeurd mogelijk tijdens het monteren. Het is dan alleen vreemd dat men dan niet al het glas heeft verwijderd.
Mijn vorige auto, VW Polo BlueMotion werd bij de dealer afgeleverd en stond nog op de trailer op de onderste laag en ik was er toevallig om mijn toentertijd ingeruilde Fiat Grande Punto te wassen en zag tot mijn grote verbazing dat er 2 grote sterren in de voorruit zaten :evil: . Is overigens keurig hersteld, maar toch voor mijn gevoel was het geen nieuwe meer. De chauffeur van de truck was er ook niet blij mee dat het gebeurd was. Hij was door een diepe kuil gereden waardoor de bovenste auto iets is doorgezakt ?? Hij heeft wel zijn excusses aangeboden.
High UP! Dark Blue Metalic - Reserve wiel - Polo 6R antenne - Dynamic pakket (Triangle) - Executive pakket
M&M Nav - C C - RVS uitlaatsierstuk - Armsteun - LED Drl - VAG inst.

Seat Ibiza 1.2 Tsi FR Dynamic Emocion Red
Nu Hyundai iX20 Go! Midnight Blue

Gebruikersavatar
MicroUp
Vagling liefhebber
Berichten: 139
Lid geworden op: ma 20 jan 2014, 20:55
Locatie: Noord-Holland

Re: Verwijderen binenkant achterklep

Bericht door MicroUp » di 21 jan 2014, 20:32

Elke dealer kan schade historie van elke auto van a tot z inzien. Dus ook transportschade.
Een up! met wat extra's.

Gebruikersavatar
oppermii
Vagling liefhebber
Berichten: 601
Lid geworden op: zo 15 dec 2013, 21:25

Re: Verwijderen binenkant achterklep

Bericht door oppermii » di 21 jan 2014, 20:43

Tenzij het niet gerapporteerd/vastgelegd is. ..

Gebruikersavatar
MicroUp
Vagling liefhebber
Berichten: 139
Lid geworden op: ma 20 jan 2014, 20:55
Locatie: Noord-Holland

Re: Verwijderen binenkant achterklep

Bericht door MicroUp » di 21 jan 2014, 20:52

oppermii schreef:Tenzij het niet gerapporteerd/vastgelegd is. ..
Dat kan je vergeten. Pon hanteert hoge kwaliteits eisen. Elke cm wordt vastgelegd.
Een up! met wat extra's.

Gebruikersavatar
oppermii
Vagling liefhebber
Berichten: 601
Lid geworden op: zo 15 dec 2013, 21:25

Re: Verwijderen binenkant achterklep

Bericht door oppermii » di 21 jan 2014, 22:09

MicroUp schreef:
oppermii schreef:Tenzij het niet gerapporteerd/vastgelegd is. ..
Dat kan je vergeten. Pon hanteert hoge kwaliteits eisen. Elke cm wordt vastgelegd.
Ze laten blijkbaar ook glasscherven achter in een nieuwe auto.

Gebruikersavatar
MicroUp
Vagling liefhebber
Berichten: 139
Lid geworden op: ma 20 jan 2014, 20:55
Locatie: Noord-Holland

Re: Verwijderen binenkant achterklep

Bericht door MicroUp » wo 22 jan 2014, 08:23

oppermii schreef:
MicroUp schreef:
oppermii schreef:Tenzij het niet gerapporteerd/vastgelegd is. ..
Dat kan je vergeten. Pon hanteert hoge kwaliteits eisen. Elke cm wordt vastgelegd.
Ze laten blijkbaar ook glasscherven achter in een nieuwe auto.
Nu zeg je iets wat je niet weet :) Er kan ook door spanning en verschil in warmte/kou, glas breken/scheuren.
Een up! met wat extra's.

xychix
Forum newbie
Berichten: 12
Lid geworden op: zo 27 jan 2013, 10:48

Re: Verwijderen binenkant achterklep

Bericht door xychix » za 08 feb 2014, 22:50

MicroUp schreef:Dat kan je vergeten. Pon hanteert hoge kwaliteits eisen. Elke cm wordt vastgelegd.

...
Nu zeg je iets wat je niet weet :) Er kan ook door spanning en verschil in warmte/kou, glas breken/scheuren.

Mijn achterraam is overduidelijk stuk geweest en het is niet vastgelegd. (iig. dat zegt de dealer)

Ik rijd nu al een paar weken rond zonder plastic in de achterklep en er zijn nu behoorlijk wat stukjes (~10) uit de klep gevallen. Als binnenkort de rammels wegzijn dan maak ik de boel weer dicht. Beetje onzinnig om daarvoor een heel raam eraf te snijden.

Plaats reactie