Bescherming achterkant deurhendel

Bespreek hier alles omtrent het onderhoud en de buitenkant van je VW up!
CitigoCNG
Forum newbie
Berichten: 38
Lid geworden op: di 15 okt 2013, 16:38

Bescherming achterkant deurhendel

Bericht door CitigoCNG » di 29 okt 2013, 22:57

Aan de achterkant van onze deurhendel(s) zit geen bescherming, terwijl nagels er toch vaak in de buurt komen. In mijn ogen een grote kans op krassen. Om dit te voorkomen zit ik te denken om een stuk doorzichtige folie te laten monteren. Ik heb daarvoor al iemand aangeschreven, zijn er nog meer mensen met ervaring op dit gebied? Ik heb geen flauw idee wat dit moet kosten. Misschien zijn er wel meer geïnteresseerden en kunnen we ergens een gezamenlijke korting afdingen?

Ik heb zelf al geprobeerd, maar de ronde vorm die lastig te bereiken is, was mij te machtig.Ik kreeg het er niet mooi in.

N!jntje
Forum eindbaas
Berichten: 1021
Lid geworden op: zo 17 jun 2012, 11:02

Re: Bescherming achterkant deurhendel

Bericht door N!jntje » wo 30 okt 2013, 00:28

Ik krijg deze week een gratis sample binnen met folie. Deze moet zelf op maat gesneden worden
Mocht ik eind van de week nog niet gereageerd hebben dan moet je me ff een persoonlijk bericht doen.

up!
Forum eindbaas
Berichten: 1556
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:58
Locatie: Uppingedam

Re: Bescherming achterkant deurhendel

Bericht door up! » wo 30 okt 2013, 10:30

Met een beetje opletten krijg je nooit krassen achter de deurhendel. Ik let altijd op hoe ik de deur open doe, en ik heb in 15 jaar autorijden daar nog nooit enige kras veroorzaakt :roll:
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen

Gebruikersavatar
Inge
Forum eindbaas
Berichten: 1088
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 10:01

Re: Bescherming achterkant deurhendel

Bericht door Inge » wo 30 okt 2013, 12:04

Dat klopt maar als je regelmatig kinderen of anderen meeneemt die minder oplettend zijn..... krijg je vast en zeker krassen. Dus vind het dan niet zo een gek idee om er iets van folie achter te maken.

Ik blijf het in ieder geval met aandacht volgen.
Skoda Citigo Artic 60pk -Spring Green-14" stalen velgen+Avalone wieldoppen-PIAA H-724 verlichting + Bosch Plus90 dimlicht-move&fun-high up versnellingspook + handrem-chroom spiegels + deurcovers-ceramic onderdashboard + middenconsole-armsteun-CC

Gebruikersavatar
SuperEd
Vagling liefhebber
Berichten: 109
Lid geworden op: di 03 sep 2013, 18:29

Re: Bescherming achterkant deurhendel

Bericht door SuperEd » wo 30 okt 2013, 12:05

Is te verkrijgen op

lackschutzshop.de prijs is volgens mij iets van € 6,95 (setje)
lijkt mij ook wel wat

Enigste wat mij belemmerd is betaal methode (PAL) volgens mij heeft iemand anders hier al wel besteld.

Site is nu down vanwege onderhoud tot 1 november

Misschien ook idee voor Shop Udenhout ;)

gr.

ED
UNDERSTEER is when you hit the fence with the front of the car.
OVERSTEER is when you hit the fence with the rear of the car.
HORSEPOWER is how fast you hit the fence.
TORQUE is how far you take the fence with you.

Red-up
Forum newbie
Berichten: 77
Lid geworden op: vr 18 okt 2013, 19:28

Re: Bescherming achterkant deurhendel

Bericht door Red-up » wo 30 okt 2013, 12:09

Vaak krijg je achter de handgreep hele fijne krasjes, die je zo kan weg poetsen.
Lijkt me persoonlijk ook niet mooi die folie erop

Gebruikersavatar
SuperEd
Vagling liefhebber
Berichten: 109
Lid geworden op: di 03 sep 2013, 18:29

Re: Bescherming achterkant deurhendel

Bericht door SuperEd » wo 30 okt 2013, 12:12

Heb Erik al mailtje gestuurd, :!:


Ed
UNDERSTEER is when you hit the fence with the front of the car.
OVERSTEER is when you hit the fence with the rear of the car.
HORSEPOWER is how fast you hit the fence.
TORQUE is how far you take the fence with you.

Gebruikersavatar
Inge
Forum eindbaas
Berichten: 1088
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 10:01

Re: Bescherming achterkant deurhendel

Bericht door Inge » wo 30 okt 2013, 12:13

Als hij goed strak is aangebracht zie je het niet. Ik heb van lackschutz. de de bumper bescherming +dorpelbescherming en ook dat valt totaal niet op.
Skoda Citigo Artic 60pk -Spring Green-14" stalen velgen+Avalone wieldoppen-PIAA H-724 verlichting + Bosch Plus90 dimlicht-move&fun-high up versnellingspook + handrem-chroom spiegels + deurcovers-ceramic onderdashboard + middenconsole-armsteun-CC

Fmhaak
Forum newbie
Berichten: 30
Lid geworden op: vr 20 sep 2013, 11:32

Re: Bescherming achterkant deurhendel

Bericht door Fmhaak » wo 30 okt 2013, 12:15

Al 2 bestellingen gedaan bij lackschutzshop, zonder problemen verlopen en best wel snel.

Gr.

Frank
Candywhite highup 75pk

CitigoCNG
Forum newbie
Berichten: 38
Lid geworden op: di 15 okt 2013, 16:38

Re: Bescherming achterkant deurhendel

Bericht door CitigoCNG » wo 30 okt 2013, 16:35

Ik had een stuk doorzichtige folie van TESA besteld, had met papier en wat plakband een sjabloontje gemaakt en op maat uitgesneden. Vervolgens een kunststofblokje tussen de deur en de hendel gedaan zodat ik iets meer ruimte had. Ik kwam alleen totaal niet goed uit met de bolling, achteraf realiseerde ik mij dat een föhn ook niet verkeerd zou zijn.

Alleen tegen die tijd was ik al 2,5 uur verder en was mijn geduld op (voor een kant), hopelijk heb jij meer succes N!jntje! Mijn tip; gebruik een föhn en maak het oppervlak van tevoren goed warm, in de kofferruimte had ik met hetzelfde materiaal meer succes met föhn.

N!jntje
Forum eindbaas
Berichten: 1021
Lid geworden op: zo 17 jun 2012, 11:02

Re: Bescherming achterkant deurhendel

Bericht door N!jntje » do 14 nov 2013, 16:10

Hetgeen wat hierboven staat moet je eigenlijk aanhouden ;)

Ik was voor een vriend van mij aan het kijken voor folie. PU folie die doorzichtig is. En zodoende kwam ik uiteindelijk uit op 3m en vele andere merken. Maar omdat 3m aangeeft dat de folie niet na verloop van jaren gelig verkleurt had ik zoiets van... ik ga een testsample aanvragen. Kosteloos dus :D
Het duurde uiteindelijk wat langer. Dit omdat ze waren vergeten om mijn stukje af te sturen denk ik. Uiteindelijk afgelopen woensdag nogmaals gebeld en het werd direct opgestuurd.

Testsample is ongeveer 20 bij 15 cm. Super scheef gesneden... maar ik denk dat er nog genoeg overblijft om deze folie op maat te maken. Mocht iemand het bedrijf willen weten dan wil ik deze doorgeven via een persoonlijk bericht. Wel ga ik er even op letten dat dit bedrijf niet strakjes 100 testsamples verstuurd...

CitigoCNG
Forum newbie
Berichten: 38
Lid geworden op: di 15 okt 2013, 16:38

Re: Bescherming achterkant deurhendel

Bericht door CitigoCNG » vr 17 jan 2014, 11:47

Iemand al met succes bescherming aangebracht achter de deurgreep?

Gebruikersavatar
DonkUp
Vagling liefhebber
Berichten: 677
Lid geworden op: zo 23 dec 2012, 13:08
Locatie: Lelystad

Re: Bescherming achterkant deurhendel

Bericht door DonkUp » vr 17 jan 2014, 20:47

Goed punt... dat moet ik ook nog steeds ff doen... :p
High Up! ~ 60 PK ~ BMT ~ 2 deurs ~ Candy White ~ Executive pakket ~ Maps & More ~ reservewiel
SilverVision knipperlichten ^ LED kentekenverlichting ^ White Up! spiegelkappen ^ Polo 6R antenne ^ VAGCOM ^ Up! sleutelcover ^ Up! stuurlogo

Plaats reactie