... en hij is binnen! (Nou ja, op de oprit)

Laat hier je nieuwe trots zien.
Gebruikersavatar
MauriceR.
Vagling liefhebber
Berichten: 479
Lid geworden op: za 17 aug 2013, 22:40
Locatie: Veluwe, in de buurt van Up!eldoorn

... en hij is binnen! (Nou ja, op de oprit)

Bericht door MauriceR. » za 31 aug 2013, 18:04

Al eerder meldde ik dat ik mijn High Up! vandaag in Halsteren op kon halen. Zo gezegd, zo gedaan. In alle vroegte de precies 200 km vanaf de Veluwe naar Halsteren. Iets meer dan 2 uur rijden. Om half 10 parkeerde ik mijn inruil-Saab bij Borchwerf op de parkeerplaats. Binnen stond 'ie al klaar, onder een VW-blauwe doek.

Afbeelding

Na de nodige plichtplegingen, koppen koffie en het inladen van de winterbanden en -velgen weer oostwaarts, richting de Veluwe. Halverwege een stop bij een tankstation langs de A15 in de buurt van Tiel voor een Optimelletje.... *Mental note: ik eet en drink niet meer in mijn auto*. Op de parkeerplaats een paar plaatjes geschoten mijn mijn telefoon. Let even op het pano-dakje! Echt, daarvoor ben ik half Nederland afgereden! En niet te vergeten de korte antenne en de zwarte VW-kapjes op de Triangles!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En nu staat 'ie dan op de oprit.

Eerste indruk na 200km. De Up is stil, gewoon echt lekker stil. Met het dak open hoor je natuurlijk van alles, maar de bij 120km/hr en dicht dak is 'ie gewoon stil. Verder: hij is vlot, kan goed meekomen op de snelweg (goed, je moet wat 'mikken' als je voor iemand de linkerbaan op gaat) en stuurt als een veel duurdere auto. Superstabiel. Zitpositie is goed, niet perfect. Anderen schreven het ook al: het stuur zou je nog wat meer naar je toe moeten kunnen halen. Maar dat ligt natuurlijk aan je bouw.
Maps & More doet het prima in de navi-stand. Ik ben twee keer gebeld onderweg en aan de andere kant had men moeite om me te verstaan (en ja, het dak was op dat moment dicht). Moet ik dus een oplossing voor zoeken. Jammer alleen dat je altijd M&M altijd nodig hebt om je telefoon handsfree te gebruiken. Effe de stad in zonder M&M betekent dus dat je niet handsfree kunt bellen.
Bluetooth werkt perfect: mijn iTunes-nummers kwamen luid en duidelijk uit de speakers.

Dingen die niet goed zijn? Mmmm, ja... de kofferruimte had wel wat meer bekleding kunnen gebruiken (ga ik aan werken) en als je de voorportieren open doet en je kijkt naar de zijkant van de stoel, dan denk ik dat het kale staal dat je onder de stoel ziet, niet meer van deze tijd is. Een afdekkappie had wel mooi geweest!

In ieder geval is de algehele indruk zeer positief, zeker als je weet dat het gemiddeld gebruik op 5,6 l/100km lag. En dat met 't hele eind boven de 100 op de snelweg! Ik was aangenaam verrast!
Dagelijks: High Up!|Rood|Pano-dak|Triangles & wintervelgen
Klassieker I: Triumph TR3A 1959|Totaal gerestaureerd.
Klassieker II: Saab 96 V4 1970|Direct uit Zweden |van 1e eigenaar.
Klassieker III: Porsche 914 1973 2.0ltr.|Technisch perfect.

Jos Bosch
Vagling liefhebber
Berichten: 772
Lid geworden op: wo 03 apr 2013, 21:05

Re: ... en hij is binnen! (Nou ja, op de oprit)

Bericht door Jos Bosch » za 31 aug 2013, 18:10

Mooi positief verhaal over je nieuwe UP!.
Met dat Panodak ziet het er geweldig uit.

Veel plezier en veel veilige km.

Jos.
Seat Ibiza ST 1.2 DSG Sport.

Gebruikersavatar
JuP !
Forum eindbaas
Berichten: 1257
Lid geworden op: zo 29 jan 2012, 23:27
Locatie: Pixo Look 1.0

Re: ... en hij is binnen! (Nou ja, op de oprit)

Bericht door JuP ! » za 31 aug 2013, 18:46

Rood met rode dashpad.....wow !! Veel rijplezier er mee.
Volkswagen Polo 6C 1.8 GTI 2015
Nissan Pixo Look 1.0 2012 Scuderia



zeg maar JP ! ;)

Gebruikersavatar
šváb
Vagling liefhebber
Berichten: 227
Lid geworden op: ma 16 apr 2012, 21:37

Re: ... en hij is binnen! (Nou ja, op de oprit)

Bericht door šváb » za 31 aug 2013, 18:53

Mooie combi van kleur en uitvoering! Veel plezier ermee!
VW Up! | 60PK BMT | High Up! | Deep black pearl | Executive | Drive | Dynamic | Leder | Panoramadak | Aparte set winterbanden

Afbeelding

Pop Up!
Forum eindbaas
Berichten: 1214
Lid geworden op: zo 04 nov 2012, 13:25

Re: ... en hij is binnen! (Nou ja, op de oprit)

Bericht door Pop Up! » za 31 aug 2013, 20:40

Hele mooie rode Up! Veel plezier ermee!
High UP! | 60 PK | Bluemotion | 3-deurs | Deep black pearl | M&M | Led dagrij | Nightbreakers mist/dimlicht | W8 Verlichting | Vagcom | Armsteun | Getinte ramen |Executive | Drive | Dynamic "Triangle" | Eibach Verlaging |

Gebruikersavatar
Patrick-Brand
Vagling liefhebber
Berichten: 385
Lid geworden op: vr 22 feb 2013, 22:59
Locatie: Drechtsteden

Re: ... en hij is binnen! (Nou ja, op de oprit)

Bericht door Patrick-Brand » za 31 aug 2013, 21:12

Wow! Hele mooie samenstelling! Echt gaaf zo in het rood met die velgen en getinte ramen. Hoop je eens op de weg tegen te komen.
High Up! BlueM | 75pk | Light Silver metallic | Executive | VAG-instellingen | Up rijder sinds 15-03-2013
The Only Way Is Up!

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: ... en hij is binnen! (Nou ja, op de oprit)

Bericht door Tom Westendorp » za 31 aug 2013, 21:14

Gaaf!
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Plaats reactie