High Up! 75pk Automaat

Stel je hier even voor en maak kennis met andere leden
MCP
Forum newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: vr 09 aug 2013, 20:09

High Up! 75pk Automaat

Bericht door MCP » zo 11 aug 2013, 22:00

Ik ben Marc uit Lisse en inmiddels rij ik al ongeveer 2 maanden in me up, hiervoor reed ik een citroen c1 dus dit is echt een hele grote vooruitgang !

Na een tijd het forum te lezen en de positieve recensies over de Up heb ik er een aangeschaft,

Ben het meeste blij met met me sound pakket en wat is de Maps & More toch een heerlijke uitvinding,

De up werd geleverd met Spoke velgen omdat ik deze niet mooi vond heb ik 16 inch Triangle velgen gemonteerd,

Eigenlijk alleen maar positieve ervaringen toch heb ik als sportieve rijder toch moeite met de automaat die helemaal is ingesteld op het zuinge rijden, snel opschakelen naar zijn 5 bij 50km per uur en dan bij een rotonde soms in ze 3 of 4 bijven hangen en op de snelweg idem dito, hoe zijn ervaringen van andere rijders hiermee ?

Ook vind ik dat het schuif kanteldak wat gemonteerd is zorgt voor ramels/kraakjes als je over hobbels rijdt in de zijkant van de achterbekleding van de auto, de dealer heeft het minder gemaakt maar toch soms komt het weer terug, iemand ervaring ?

Wat ik nog wil doen aan me up is de achter en zijruiten tinten, en misschien de auto iets strakker laten veren,

Al met al denk dat ik voorlopig wel UP! blijf en velen vrienden en kennissen kiezen ook de UP! dus het forum zal ik nog vaak bezoeken,
Bijlagen
foto 1 (3).JPG
Mijn High Up! 75pk Autoaat
foto 1 (3).JPG (149.35 KiB) 1060 keer bekeken
Laatst gewijzigd door MCP op ma 12 aug 2013, 18:55, 1 keer totaal gewijzigd.

up!
Forum eindbaas
Berichten: 1556
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:58
Locatie: Uppingedam

Re: High Up! 75pk Automaat

Bericht door up! » zo 11 aug 2013, 23:17

Welkom Marc! Mooie up!, heb je bewust voor een automaat gekozen?
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen

Gebruikersavatar
Inge
Forum eindbaas
Berichten: 1088
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 10:01

Re: High Up! 75pk Automaat

Bericht door Inge » ma 12 aug 2013, 06:10

Welkom!
Skoda Citigo Artic 60pk -Spring Green-14" stalen velgen+Avalone wieldoppen-PIAA H-724 verlichting + Bosch Plus90 dimlicht-move&fun-high up versnellingspook + handrem-chroom spiegels + deurcovers-ceramic onderdashboard + middenconsole-armsteun-CC

Jos Bosch
Vagling liefhebber
Berichten: 772
Lid geworden op: wo 03 apr 2013, 21:05

Re: High Up! 75pk Automaat

Bericht door Jos Bosch » ma 12 aug 2013, 08:32

Hoi Marc,

Rij ook een automaat en had deze net besteld toen de Autoweek met de test van automaten uitkwam.
Had eigenlijk spijt van mijn beslissing om een UP! Automaat te kiezen.
Had er degelijk test mee gereden en kwam toch tot een andere conclusie dan de Autoweek maar omdat het zo op papier stond van deze waardeloze automaat kwam er wel degelijk twijfel.

Nadat we de automaat hadden gekregen gelijk gelet op de minpunten door de Autoweek opgeschreven
Moet zeggen dat ik totaal verrast was dat het eigenlijk best wel meeviel.
Als je gewoon stadsverkeer rijdt dan is het heel lekker.hij schakelt inderdaad snel over en gaat inderdaad in de drie door de bocht maar je kan natuurlijk ook zelf even terugschakelen.Dat is wel het mooie van dit systeem.
En bij het snel optrekken krijg je van die golfbewegingen (was ik al een beetje gewend want in mijn truck zit ongeveer het zelfde systeem)maar die krijg je met een gewone versnellingsbakbak ook als je snel schakeld en de koppeling niet goed gebruikt.
Gewoon even een beetje met het gas spelen en dan komt dat ook goed.
En wil je zuinig rijden zal je snel in de hoogste versnelling moet rijden.

Had hiervoor een Picanto en ook hier met een automaat proef gereden.Dit is wel een versnellingsbak waarbij je de rem moet vasthouden anders kruipt hij er van door.Deze heeft maar 4versnellingen en was het verbruik veel meer dan onze UP!
En de afwerking waar de keuze hendel zat zag er supergoedkoop uit.
Toen in de Panda ook nog test gereden en met twee cilinders ging deze er ook goed vandoor.
Maar in mijn ogen is het dashboard wel leuk in de panda maar hoe ziet het er uit na een jaar.

Dus ben ik tot de conclusie gekomen dat de UP! gewoon de beste keuze is.
Ik ben er super tevreden over maar ben dan ook wel een rustige rijder :)

Trouwens welkom op het forum :D

Jos
Seat Ibiza ST 1.2 DSG Sport.

Gebruikersavatar
Ajavas
Vagling liefhebber
Berichten: 325
Lid geworden op: ma 29 apr 2013, 19:59
Locatie: Spijkenisse

Re: High Up! 75pk Automaat

Bericht door Ajavas » ma 12 aug 2013, 11:00

:) Welkom Marc! Veel plezier en gemak van je Up! automaat toegewenst, alsmede van het forum.
Move Up! DBP | 5 deurs | 60 PK | BMT | CEB | E & D | M & M | 6 speakers systeem | Verlichting | 16" FOX FX4 Velgen | VAGCOM | Korte Antenne | Ruiten/Verlichting Getint | Eibach Pro Kit

Ons Uppie!

Gebruikersavatar
HeHo
Vagling liefhebber
Berichten: 232
Lid geworden op: di 09 jul 2013, 14:19

Re: High Up! 75pk Automaat

Bericht door HeHo » ma 12 aug 2013, 14:50

Welkom. Mooie velgen overigens.

Gebruikersavatar
TV_UP!
Forum eindbaas
Berichten: 1247
Lid geworden op: ma 09 jul 2012, 20:12
Locatie: Fijnaart

Re: High Up! 75pk Automaat

Bericht door TV_UP! » ma 12 aug 2013, 18:25

Welkom!
High_UP! 60pk BM 3d in darksilver
Opties: drive, dynamic en executivepakket. maps&more, reservewiel, winterbanden, zonder type aanduiding en DS dashboard.
Extra`s: W8, vagcom, instapstrips,

Besteld: 04-08-2012 Geleverd: 01-12-2012
18,3 KM/L

Pop Up!
Forum eindbaas
Berichten: 1214
Lid geworden op: zo 04 nov 2012, 13:25

Re: High Up! 75pk Automaat

Bericht door Pop Up! » ma 12 aug 2013, 18:48

Welkom!
High UP! | 60 PK | Bluemotion | 3-deurs | Deep black pearl | M&M | Led dagrij | Nightbreakers mist/dimlicht | W8 Verlichting | Vagcom | Armsteun | Getinte ramen |Executive | Drive | Dynamic "Triangle" | Eibach Verlaging |

Plaats reactie