Dagrijverlichting LED (T20) werkend in beide standen

Bespreek hier alles omtrent het onderhoud en de buitenkant van je VW up!
Gebruikersavatar
IjZeL
Forum newbie
Berichten: 91
Lid geworden op: ma 06 aug 2012, 21:17

Re: Dagrijverlichting LED (T20) werkend in beide standen

Bericht door IjZeL » wo 19 jun 2013, 23:00

bij mij ging het dus ook mis!
Ledvoetje was opgezwollen en pastte niet meer door het gat, dus met veel engelengeduld, een ijzerdraadje en een operatietangetje na een half uur toch nog het lampje uit de unit gekregen. Voor mij ff geen leds meer.

http://www.procode.nl/led1.jpghttp://www.procode.nl/led2.jpghttp://www.procode.nl/led3.jpg
Seat Mii - Style Sport Tornadorood - 60,00PK - Wegwijsmiep - Armsteun (in bestelling)

Koenraad
Forum newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: za 25 mei 2013, 09:05

Re: Dagrijverlichting LED (T20) werkend in beide standen

Bericht door Koenraad » wo 19 jun 2013, 23:25

Beste Uppers Citogoërs en Miiërs,

Tot mijn grote spijt merk ik dat er nog steeds nieuwe probleem meldingen met de leds bijkomen.
Helaas, ik wil nogmaals aangeven dat er iets niet goed lijkt te gaan met de leds in jullie type auto en dat er direct na het ontdekken van de problemen een melding van op de site is gekomen. Dat was dus op 10 juni.

Sindsdien ben ik om prive omstandigheden er niet aan toe gekomen om de oorzaak uit te zoeken. Ik streef er naar dit deze week bij onze leverancier aan te kaarten.

Up&Go
Vagling liefhebber
Berichten: 466
Lid geworden op: do 16 feb 2012, 11:04

Re: Dagrijverlichting LED (T20) werkend in beide standen

Bericht door Up&Go » wo 19 jun 2013, 23:30

Koenraad schreef:Beste Uppers Citogoërs en Miiërs,

Tot mijn grote spijt merk ik dat er nog steeds nieuwe probleem meldingen met de leds bijkomen.
Helaas, ik wil nogmaals aangeven dat er iets niet goed lijkt te gaan met de leds in jullie type auto en dat er direct na het ontdekken van de problemen een melding van op de site is gekomen. Dat was dus op 10 juni.

Sindsdien ben ik om prive omstandigheden er niet aan toe gekomen om de oorzaak uit te zoeken. Ik streef er naar dit deze week bij onze leverancier aan te kaarten.
Ik ben echt heel erg benieuwd wat de oorzaak/oorzaken is/zijn omdat er verschillende problemen zijn. Ben blij dat je het wel oppakt ondanks je privé omstandigheden.

Gebruikersavatar
Xanderv
Forum eindbaas
Berichten: 1489
Lid geworden op: ma 17 jun 2013, 15:45
Locatie: Rotterdam

Re: Dagrijverlichting LED (T20) werkend in beide standen

Bericht door Xanderv » do 20 jun 2013, 21:04

Ik baal wel dat me leds naar de knoppen zijn maar het was natuurlijk een risico. Ben ook erg benieuwd of er een oorzaak naar boven komt.

Ik kan begrijpen dat Koen er ook wel een beetje gefrustreerd van word. Dit is niet het idee waarmee je een webshop begint. Succes met de privé omstandigheden en ik neem je sowieso niks kwalijk. Ik nam een gok en verloor ;) laat het ons weten als je iets nieuws hebt!
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

Miisport1
Vagling liefhebber
Berichten: 204
Lid geworden op: vr 15 mar 2013, 21:23

Re: Dagrijverlichting LED (T20) werkend in beide standen

Bericht door Miisport1 » vr 21 jun 2013, 12:13

Xanderv schreef:Ok ik heb die lampjes ook besteld via Leddel.nl, en net in mijn auto geplaatst ....
Ze werkten wel dat ten eerste, 100% en 50% ging prima... alleen daarna ging het mis, kon wel janken in eerste instantie.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Heb net een email naar Leddel gestuurd hoe dit te verklaren is... nu wachten op antwoord.

Ooo je hebt in elk geval het losse stuk nog uit de koplamp gekregen.dat zal ook wel een werkje geweest zijn of??

Gebruikersavatar
Psycho_Mantis
Vagling liefhebber
Berichten: 912
Lid geworden op: wo 14 mar 2012, 12:41
Locatie: Spijkenisse

Re: Dagrijverlichting LED (T20) werkend in beide standen

Bericht door Psycho_Mantis » vr 21 jun 2013, 12:55

Daarom wacht ik op de E-UP led's...

Gebruikersavatar
Xanderv
Forum eindbaas
Berichten: 1489
Lid geworden op: ma 17 jun 2013, 15:45
Locatie: Rotterdam

Re: Dagrijverlichting LED (T20) werkend in beide standen

Bericht door Xanderv » vr 21 jun 2013, 19:40

Hey miisport1!

Dat was inderdaad schrikken toen die er in viel. Wat ik heb gedaan is 3 stukken kauwgom zacht bijten en om een schroevendraaier heen wikkelen ;) toen was het net zo'n hengelspelletje maar het lukte vrij vlot.
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

Up&Go
Vagling liefhebber
Berichten: 466
Lid geworden op: do 16 feb 2012, 11:04

Re: Dagrijverlichting LED (T20) werkend in beide standen

Bericht door Up&Go » vr 21 jun 2013, 19:47

Xanderv schreef:Hey miisport1!

Dat was inderdaad schrikken toen die er in viel. Wat ik heb gedaan is 3 stukken kauwgom zacht bijten en om een schroevendraaier heen wikkelen ;) toen was het net zo'n hengelspelletje maar het lukte vrij vlot.
MacGyver in eigen persoon!

Gebruikersavatar
GunSpeed
Forum eindbaas
Berichten: 1182
Lid geworden op: vr 10 aug 2012, 14:09
Locatie: Vlaams-Brabant

Re: Dagrijverlichting LED (T20) werkend in beide standen

Bericht door GunSpeed » vr 21 jun 2013, 19:49

Hoe zit het nu met deze LED's vraag ik me dan af. Hier op het forum zijn er toch een paar die deze exemplaren hebben of niet? :?:

Afbeelding


Die waren eerst toch geschikt voor de drieling maar nu staat er op de website dat deze nu ook niet meer geschikt zijn???


http://www.leddel.nl/a-197024/t20-10xep ... -50w-led-/


Kan niet meer volgen... :oops:

Grtz
Gun
up! Black BMT 75pk 3d

verhoej
Forum newbie
Berichten: 31
Lid geworden op: di 11 jun 2013, 17:53

Re: Dagrijverlichting LED (T20) werkend in beide standen

Bericht door verhoej » vr 21 jun 2013, 20:11

die had ik ook besteld bij leddel, alle mogelijke pin posities geprobeerd met 4 pinnetjes en 3 pinnetjes. Niet werkend te krijgen.

Gebruikersavatar
GunSpeed
Forum eindbaas
Berichten: 1182
Lid geworden op: vr 10 aug 2012, 14:09
Locatie: Vlaams-Brabant

Re: Dagrijverlichting LED (T20) werkend in beide standen

Bericht door GunSpeed » vr 21 jun 2013, 20:22

verhoej schreef:die had ik ook besteld bij leddel, alle mogelijke pin posities geprobeerd met 4 pinnetjes en 3 pinnetjes. Niet werkend te krijgen.
Vreemd dat er zoveel verschil is met andere auto's waar ze dan wel op werken, en dat terwijl ze allemaal dezelfde fitting (T20 7443) hebben. :evil:
Spijtig want deze vond ik best wel ok uitzien. 8-)
up! Black BMT 75pk 3d

Gebruikersavatar
UPyouGO
Vagling liefhebber
Berichten: 208
Lid geworden op: vr 31 mei 2013, 20:08

Re: Dagrijverlichting LED (T20) werkend in beide standen

Bericht door UPyouGO » vr 21 jun 2013, 22:25

Miisport1 schreef:
Xanderv schreef:Ok ik heb die lampjes ook besteld via Leddel.nl, en net in mijn auto geplaatst ....
Ze werkten wel dat ten eerste, 100% en 50% ging prima... alleen daarna ging het mis, kon wel janken in eerste instantie.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Heb net een email naar Leddel gestuurd hoe dit te verklaren is... nu wachten op antwoord.

Ooo je hebt in elk geval het losse stuk nog uit de koplamp gekregen.dat zal ook wel een werkje geweest zijn of??

Precies het zelfde is mij overkomen, dacht al dat ik iets fout had gedaan.
Ik ben er een half uurtje zoet mee geweest.
Ook met een schroevendraaier omwikkelt met tape...en een ijzerdraad als haakje....en ook nog een lange pincet...pffffffff
Cross Up! Full Option!
Chip'd and dangerous!!!
Weinig meer aan doen....

Gebruikersavatar
Ajavas
Vagling liefhebber
Berichten: 325
Lid geworden op: ma 29 apr 2013, 19:59
Locatie: Spijkenisse

Re: Dagrijverlichting LED (T20) werkend in beide standen

Bericht door Ajavas » zo 23 jun 2013, 16:35

GunSpeed schreef:
verhoej schreef:die had ik ook besteld bij leddel, alle mogelijke pin posities geprobeerd met 4 pinnetjes en 3 pinnetjes. Niet werkend te krijgen.
Vreemd dat er zoveel verschil is met andere auto's waar ze dan wel op werken, en dat terwijl ze allemaal dezelfde fitting (T20 7443) hebben. :evil:
Spijtig want deze vond ik best wel ok uitzien. 8-)
:D Heej GunSpeed, het is een gok, want bij mij en Up&Go werken ze perfect, dit terwijl ze bij ons beide ongeveer een week lang omgekeerd in de fitting hebben gezeten, ik vermoed dat het probleem (ik denk kortsluiting) in de fitting zit omdat ze bij de meesten direkt weg smelten. Daar ik meer berichten lees van mensen waarbij ze het niet doen ipv. wel, zullen Up&Go en ik wel de uitzondering zijn ipv. degene waarbij ze het niet doen.
Move Up! DBP | 5 deurs | 60 PK | BMT | CEB | E & D | M & M | 6 speakers systeem | Verlichting | 16" FOX FX4 Velgen | VAGCOM | Korte Antenne | Ruiten/Verlichting Getint | Eibach Pro Kit

Ons Uppie!

Koenraad
Forum newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: za 25 mei 2013, 09:05

Contact met leverancier

Bericht door Koenraad » zo 23 jun 2013, 16:44

Afgelopen dagen heb ik contact gehad met de leverancier.
De technici die naar de foto's hebben gekeken zeggen dat de weerstandjes die tussen de draadjes zitten die contact maken met de fitting van de led en de led kortsluiting gemaakt hebben. Dit kan zoals jullie gemerkt hebben snel gebeuren en stuk is stuk.

Volgens mij kan dit een gedeeltelijke verklaring zijn. Maar naar ik begreep zijn er ook mensen die wel werkende leds hebben en rond reden met de leds in zowel de foute als de goede stand.

Om dit onderzoek voort te kunnen zetten heeft de leverancier naar de volgende foto's gevraagd:

1. Originele T20 gloeilamp die in de auto zit
2. Fitting waar geen lamp in zit
3. Of iemand door kan weten waar de +plussen en - minnen zitten in een van de auto's die problemen hadden met deze leds.

Kan iemand deze foto's op dit forum zetten of mailen naar info@leddel.nl? Dan kunnen deze voor het vervolg onderzoek worden gebruikt.


De leds zijn op dit moment gemaakt aan de hand van onderstaande tekening:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Ajavas
Vagling liefhebber
Berichten: 325
Lid geworden op: ma 29 apr 2013, 19:59
Locatie: Spijkenisse

Re: Contact met leverancier

Bericht door Ajavas » zo 23 jun 2013, 18:11

Koenraad schreef:Afgelopen dagen heb ik contact gehad met de leverancier.
De technici die naar de foto's hebben gekeken zeggen dat de weerstandjes die tussen de draadjes zitten die contact maken met de fitting van de led en de led kortsluiting gemaakt hebben. Dit kan zoals jullie gemerkt hebben snel gebeuren en stuk is stuk.

Volgens mij kan dit een gedeeltelijke verklaring zijn. Maar naar ik begreep zijn er ook mensen die wel werkende leds hebben en rond reden met de leds in zowel de foute als de goede stand.

Om dit onderzoek voort te kunnen zetten heeft de leverancier naar de volgende foto's gevraagd:

1. Originele T20 gloeilamp die in de auto zit
2. Fitting waar geen lamp in zit
3. Of iemand door kan weten waar de +plussen en - minnen zitten in een van de auto's die problemen hadden met deze leds.

Kan iemand deze foto's op dit forum zetten of mailen naar info@leddel.nl? Dan kunnen deze voor het vervolg onderzoek worden gebruikt.


De leds zijn op dit moment gemaakt aan de hand van onderstaande tekening:
Afbeelding
Ik zal de foto's wel maken deze week, denk morgenmiddag, echter het meten zal iemand anders moeten doen, want bij mij werkt ie prima. :mrgreen:
Move Up! DBP | 5 deurs | 60 PK | BMT | CEB | E & D | M & M | 6 speakers systeem | Verlichting | 16" FOX FX4 Velgen | VAGCOM | Korte Antenne | Ruiten/Verlichting Getint | Eibach Pro Kit

Ons Uppie!

Gebruikersavatar
Xanderv
Forum eindbaas
Berichten: 1489
Lid geworden op: ma 17 jun 2013, 15:45
Locatie: Rotterdam

Re: Dagrijverlichting LED (T20) werkend in beide standen

Bericht door Xanderv » ma 24 jun 2013, 20:42

Nou ik heb even de foto's gemaakt.
Ik kan nu niet doormeten want ik heb geen apparatuur, als ik morgen tijd heb rij ik even lang de garage om een metertje te lenen.
Hier de foto's (klikbaar zodat de resolutie op zijn grootst kan blijven)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

Gebruikersavatar
Xanderv
Forum eindbaas
Berichten: 1489
Lid geworden op: ma 17 jun 2013, 15:45
Locatie: Rotterdam

Re: Dagrijverlichting LED (T20) werkend in beide standen

Bericht door Xanderv » di 25 jun 2013, 15:45

Klopte niet scroll door voor juiste meting
Laatst gewijzigd door Xanderv op wo 26 jun 2013, 19:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

Gebruikersavatar
Ajavas
Vagling liefhebber
Berichten: 325
Lid geworden op: ma 29 apr 2013, 19:59
Locatie: Spijkenisse

Re: Dagrijverlichting LED (T20) werkend in beide standen

Bericht door Ajavas » di 25 jun 2013, 17:18

:D Goed werk Xanderv +1, ik wilde het ook wel doen, maar heb helaas een drukke week op mijn werk en plaats berichtjes tussendoor, maar heb geen tijd voor foto's en doormeten momenteel. Ik zal nog wel dit weekend een filmpje maken van mijn verlichting om te laten zien hoe de LED's zijn i.c.m. de plasmalampen, het benadert xenon echt, zeker qua kleur is het mooi.
Move Up! DBP | 5 deurs | 60 PK | BMT | CEB | E & D | M & M | 6 speakers systeem | Verlichting | 16" FOX FX4 Velgen | VAGCOM | Korte Antenne | Ruiten/Verlichting Getint | Eibach Pro Kit

Ons Uppie!

Gebruikersavatar
Xanderv
Forum eindbaas
Berichten: 1489
Lid geworden op: ma 17 jun 2013, 15:45
Locatie: Rotterdam

Re: Dagrijverlichting LED (T20) werkend in beide standen

Bericht door Xanderv » wo 26 jun 2013, 17:34

Gegevens kloppen niet ik post zonde goede data
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

Gebruikersavatar
Xanderv
Forum eindbaas
Berichten: 1489
Lid geworden op: ma 17 jun 2013, 15:45
Locatie: Rotterdam

Re: Dagrijverlichting LED (T20) werkend in beide standen

Bericht door Xanderv » wo 26 jun 2013, 17:35

Gegevens kloppen niet ik post zo goede data
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

Plaats reactie