benzine verbruik in de praktijk
Re: benzine verbruik in de praktijk
Voor de eerste keer getankt met m'n nieuwe Up, 528km op de teller, verbruik 1 op 16,9.
Valt me toch wat tegen..
Valt me toch wat tegen..
VW Up! Tornado Red, 1.0, 44kW, 5 deurs
- Autheo
- Donateur member
Misschien nog iets te vroeg om teleurgesteld te zijn. Je weet nooit precies hoeveel er in het begin in de tank heeft gezeten, als dit de eerste keer tanken was. Ook moet de motor nog 'los' komen. Het beste kun je meten door de km stand bij te houden en met de getankte liters te verrekenen. De boordcomputer geeft het iets te gunstig weer. Zelf houd ik het verbruik ook zo bij. In het begin zat ik ook hoger, inmiddels nu zo rond de 4,5 l/100km (1 op 22). Heb onlangs in Wolfsburg bij Autostadt nog interessante tips gekregen van een instructeur. In de één nooit meer dan een wagenlengte ver optrekken. Bij een ingereden motor kun je al heel vroeg opschakelen, zelfs met een vlotte rijstijl. Ook kun je regelmatig versnellingen 'overslaan'. Vaak kun je al van de drie rechtstreeks naar de vijf. En door goed anticiperen, kun je de auto in de versnelling goed laten uitrollen. Kan allemaal veel schelen. Hoewel ik al een zuinige rijstijl had, helpen de tips me om toch nog zo'n drie euro per tank te besparen. Lijkt niet veel, maar bij mijn jaarkilometrage scheelt dat toch weer zo'n 200 euro.chriz schreef:Voor de eerste keer getankt met m'n nieuwe Up, 528km op de teller, verbruik 1 op 16,9.
Valt me toch wat tegen..
Mii Sport Connect Ecomotive | 60 pk | 5d | candy white | (zie review)
<> Link:
Hiervoor:Mii Style Ecomotive (zie review)
4,7 l/100km = 21,1 km/l
<> Link:
Hiervoor:Mii Style Ecomotive (zie review)
4,7 l/100km = 21,1 km/l
Bedankt voor je tips!
Hier wordt rustig gereden, zoveel als mogelijk opgeschakeld en soms worden er ook versnellingen overgeslagen. Het verbruik gaan we bijhouden, het is inderdaad te vroeg om nu al een goed inzicht te hebben van het gemiddeld verbruik.
Wordt vervolgd.
Hier wordt rustig gereden, zoveel als mogelijk opgeschakeld en soms worden er ook versnellingen overgeslagen. Het verbruik gaan we bijhouden, het is inderdaad te vroeg om nu al een goed inzicht te hebben van het gemiddeld verbruik.
Wordt vervolgd.
VW Up! Tornado Red, 1.0, 44kW, 5 deurs
Na een lange tijd zuinig rijden, rijd ik tegenwoordig vlot door in mijn up! Op de snelweg vaak zo'n 150km/h, en verder ook heel vlot op binnenwegen en in de stad. Verbruik volgens boardcomputer 5,6 liter, dus dat zal omstreeks 6 liter echt zijn, 1 op 16,5 dus. Valt me helemaal niet tegen, ik rijd op de snelweg echt hárd door. Dagelijkse trajecten doe ik ook vaak met 6,0 liter gemiddeld op de boardcomputer (dus 6,4 liter echt = 1 op 16).
Ik houd het verbruik inmiddels niet meer bij op spritmonitor.de, laten we zeggen dat ik andere prioriteiten heb dan mijn tijd daaraan besteden. Ik rijd gewoon zoals ik wil rijden, dus waarom nog bijhouden?
Ik houd het verbruik inmiddels niet meer bij op spritmonitor.de, laten we zeggen dat ik andere prioriteiten heb dan mijn tijd daaraan besteden. Ik rijd gewoon zoals ik wil rijden, dus waarom nog bijhouden?
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen
Ook het verbruik eens berekend nadat ik voor de 2e keer getankt had, kom op 1:18 en een beetje.
- aut5MIIsport60
- Vagling liefhebber
Zie hier, dat ze in Duitsland (niet goedkoper daar) mijn A-label automaat daar als C-label classificeren. En dat klopt ook beter gezien het verbruik over 8500 km (1 op 16 en rijd rustig). Geen start and stop.
Ps: m'n oude megane cabrio automaat 1.6 16v (107pk)en 300 kg zwaarder rijdt over precies dezelfde routes gemiddeld ruim 1 op 15.
http://suchen.mobile.de/auto-inserat/se ... s=SmallCar
Ps: m'n oude megane cabrio automaat 1.6 16v (107pk)en 300 kg zwaarder rijdt over precies dezelfde routes gemiddeld ruim 1 op 15.
http://suchen.mobile.de/auto-inserat/se ... s=SmallCar
MII style Sport 60pk semi-aut5
Vandaag voor het eerst getankt met onze UP! Automaat.
Ik had 587 km gereden met onze automaat met volle tevredenheid.
Rijdt echt super relax.
Getankt in België 34,07l voor 1,517/l.
Dus gemiddeld 17,6 km op een liter benzine.
Valt me zeker niet tegen voor de eerste keer waar ik ongeveer 150 km snelweg heb gereden naar VAG Nuenen,en de rest allemaal kleine stukjes van 12 km of minder.
Ik had 587 km gereden met onze automaat met volle tevredenheid.
Rijdt echt super relax.
Dus gemiddeld 17,6 km op een liter benzine.
Valt me zeker niet tegen voor de eerste keer waar ik ongeveer 150 km snelweg heb gereden naar VAG Nuenen,en de rest allemaal kleine stukjes van 12 km of minder.
Seat Ibiza ST 1.2 DSG Sport.
Vandaag 430km gereden.. net geen halve tank verbruikt
Verstuurd van mijn LG-E610 met Tapatalk
Move UP! Bluemotion 60PK >> 75pk upgrade......Executive pakket......Getinte Ramen......17'' Brock Velgen Zwart...... Cree LED Bi led Dimlicht 5700k.....Schroefset
2e auto
Golf 6 1.4 tsi
FULL OPTIEN!!
zelfs standkachel
full led koplampen
19'' Santiago Wheels
2e auto
Golf 6 1.4 tsi
FULL OPTIEN!!
zelfs standkachel
full led koplampen
19'' Santiago Wheels
- Patrick-Brand
- Vagling liefhebber
Nou heb ik wel altijd het idee dat het altijd lang duurt voordat hij op een kwart is.. maar het daarna heel snel gaat hahaGuidoUp schreef:Vandaag 430km gereden.. net geen halve tank verbruikt
High Up! BlueM | 75pk | Light Silver metallic | Executive | VAG-instellingen | Up rijder sinds 15-03-2013
The Only Way Is Up!
The Only Way Is Up!
Doe je goed, 430km op 17 liter, dat is een gemiddelde van 3,95 liter per 100km ofwel 1 op 25,3.GuidoUp schreef:Vandaag 430km gereden.. net geen halve tank verbruikt
Of zegt je boardcomputer dit?
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen
- BarMove(d)Up
- Vagling liefhebber
Helaas, na de eerste helft gaat het snel. Haal ook altijd 430 tot 450 uit de eerste helft, maar met zelfde rijgedrag kom ik toch niet hoger uit dan 735 km op 35 liter. Denk dat ik max 780 km zou kunnen rijden, maar om door te gaan tot het gaatje, liever niet.GuidoUp schreef:Vandaag 430km gereden.. net geen halve tank verbruikt
Move Up 60pK, White Candy, Drive Pakket, Winterpakket, Climatic, Radio 'RCD 215', 4 deuren, Rubber Matten, Luxe kentekenplaten, korte antenne, uitlaat sierstuk, Up! instaplijsten, Dotz Freerider Peak 16", Getinte ramen, Osram Nightbreaker Plus.
- aut5MIIsport60
- Vagling liefhebber
....[quote="Jos Bosch"]
Ik had 587 km gereden
Dus gemiddeld 17,6 km op een liter benzine......
=17.23
Bij mij beweegt de benzinemeter bij volle tank de eerste 100km niet, volgens sommigen hier leg ik dus die afstand af met 0 liter
Ik had 587 km gereden
=17.23
Bij mij beweegt de benzinemeter bij volle tank de eerste 100km niet, volgens sommigen hier leg ik dus die afstand af met 0 liter
MII style Sport 60pk semi-aut5
En als je benzinetank lek is maakt dat de auto 'niet minder zuinig'...
| High Up! | BMT | 60pk | 2 deuren | Deep black pearl | Executive-, Drive- en Dynamic pakket
| Peugeot 106 | 1.1 Accent
| Peugeot 106 | 1.1 Accent
aut5MIIsport60 schreef:....Jos Bosch schreef: Ik had 587 km gereden
=17.23
Zelfs mijn telmachine kan ik niet meer vertrouwen
Seat Ibiza ST 1.2 DSG Sport.
Mij viel het zelfde op. Ik dacht eerst nog dat de benzine meter kapot was. Daarna gaat ie snel inderdaad.Jos Bosch schreef:
Ik heb bij de afgelopen keren tanken bijgehouden hoeveel hij verbruikt heeft:
1:20
1:19
Prima waardes!
1:19
Prima waardes!
- Patrick-Brand
- Vagling liefhebber
Net getankt. 1:20,1
Veel snelweg kilometers, maar wel behoorlijke snelheden.
Veel snelweg kilometers, maar wel behoorlijke snelheden.
High Up! BlueM | 75pk | Light Silver metallic | Executive | VAG-instellingen | Up rijder sinds 15-03-2013
The Only Way Is Up!
The Only Way Is Up!
verbruik standaart zoon 1:19 ongeveer laatste tijd wel met 205/45r17 winterbanden gereden.
nu getrokken zomer bandjes 185/35 r17 dus kijken hoeveel dat scheelt.
ga het ff bijhouden.
high up blue motion, normale tot zuinige rijstijl 50% snelweg 30 % binnenweggetjes en 20 % korte stadsritjes.
ga het ff bijhouden.
high up blue motion, normale tot zuinige rijstijl 50% snelweg 30 % binnenweggetjes en 20 % korte stadsritjes.
[[.... high up owner ....]]
[[.... project UP ....]]
[[.... project UP ....]]
Met die verhouding klopt je kmh verhouding niet meer let daar mee opmohawkan schreef:verbruik standaart zoon 1:19 ongeveer laatste tijd wel met 205/45r17 winterbanden gereden.
ga het ff bijhouden.
Move UP! Bluemotion 60PK >> 75pk upgrade......Executive pakket......Getinte Ramen......17'' Brock Velgen Zwart...... Cree LED Bi led Dimlicht 5700k.....Schroefset
2e auto
Golf 6 1.4 tsi
FULL OPTIEN!!
zelfs standkachel
full led koplampen
19'' Santiago Wheels
2e auto
Golf 6 1.4 tsi
FULL OPTIEN!!
zelfs standkachel
full led koplampen
19'' Santiago Wheels
Nou, mijn 75pk UP heeft net zijn eerste beurt achter de rug. En wat blijkt, het lijkt dat ie wat zuiniger loopt
Dat kan toch helemaal niet. Ik ga van 1:22 naar 1:24 voor dezelfde rit (data boordcomputer). Olie verversen en bandenspanning kunnen toch niet zoveel effect hebben Ik heb nagedacht over weer, wind en routes, maar ik kan niet echt een duidelijk afwijking in rijgedrag vinden.
Laatst een ritje met binnen de bebouwde kom, en 65km/h buitenwegen 1:26.5 gereden, op de boordcomputer. Leuk wel, zo zuinig. Ook op de snelweg lijk ik 1:20 te halen als je netjes 120 rijdt, voorheen was dat meer 1:19.
Dat kan toch helemaal niet. Ik ga van 1:22 naar 1:24 voor dezelfde rit (data boordcomputer). Olie verversen en bandenspanning kunnen toch niet zoveel effect hebben Ik heb nagedacht over weer, wind en routes, maar ik kan niet echt een duidelijk afwijking in rijgedrag vinden.
Laatst een ritje met binnen de bebouwde kom, en 65km/h buitenwegen 1:26.5 gereden, op de boordcomputer. Leuk wel, zo zuinig. Ook op de snelweg lijk ik 1:20 te halen als je netjes 120 rijdt, voorheen was dat meer 1:19.
2 deurs High Up, 75pk BMT, Light Silver met TitaanZwart interieur, Executive & Drive pakket