![Shocked :shock:](./images/smilies/icon/eek.gif)
Valt me toch wat tegen..
Misschien nog iets te vroeg om teleurgesteld te zijn. Je weet nooit precies hoeveel er in het begin in de tank heeft gezeten, als dit de eerste keer tanken was. Ook moet de motor nog 'los' komen. Het beste kun je meten door de km stand bij te houden en met de getankte liters te verrekenen. De boordcomputer geeft het iets te gunstig weer. Zelf houd ik het verbruik ook zo bij. In het begin zat ik ook hoger, inmiddels nu zo rond de 4,5 l/100km (1 op 22). Heb onlangs in Wolfsburg bij Autostadt nog interessante tips gekregen van een instructeur. In de één nooit meer dan een wagenlengte ver optrekken. Bij een ingereden motor kun je al heel vroeg opschakelen, zelfs met een vlotte rijstijl. Ook kun je regelmatig versnellingen 'overslaan'. Vaak kun je al van de drie rechtstreeks naar de vijf. En door goed anticiperen, kun je de auto in de versnelling goed laten uitrollen. Kan allemaal veel schelen. Hoewel ik al een zuinige rijstijl had, helpen de tips me om toch nog zo'n drie euro per tank te besparen. Lijkt niet veel, maar bij mijn jaarkilometrage scheelt dat toch weer zo'n 200 euro.chriz schreef:Voor de eerste keer getankt met m'n nieuwe Up, 528km op de teller, verbruik 1 op 16,9.![]()
Valt me toch wat tegen..
Nou heb ik wel altijd het idee dat het altijd lang duurt voordat hij op een kwart is.. maar het daarna heel snel gaat hahaGuidoUp schreef:Vandaag 430km gereden.. net geen halve tank verbruikt
Verstuurd van mijn LG-E610 met Tapatalk
Doe je goed, 430km op 17 liter, dat is een gemiddelde van 3,95 liter per 100km ofwel 1 op 25,3.GuidoUp schreef:Vandaag 430km gereden.. net geen halve tank verbruikt
Helaas, na de eerste helft gaat het snel. Haal ook altijd 430 tot 450 uit de eerste helft, maar met zelfde rijgedrag kom ik toch niet hoger uit dan 735 km op 35 liter. Denk dat ik max 780 km zou kunnen rijden, maar om door te gaan tot het gaatje, liever niet.GuidoUp schreef:Vandaag 430km gereden.. net geen halve tank verbruikt
Verstuurd van mijn LG-E610 met Tapatalk
aut5MIIsport60 schreef:....Jos Bosch schreef: Ik had 587 km gereden
Getankt in België 34,07l voor 1,517/l.
Dus gemiddeld 17,6 km op een liter benzine......
=17.23
Bij mij beweegt de benzinemeter bij volle tank de eerste 100km niet, volgens sommigen hier leg ik dus die afstand af met 0 liter
Mij viel het zelfde op. Ik dacht eerst nog dat de benzine meter kapot was. Daarna gaat ie snel inderdaad.Jos Bosch schreef:
Bij mij beweegt de benzinemeter bij volle tank de eerste 100km niet, volgens sommigen hier leg ik dus die afstand af met 0 liter
Met die verhouding klopt je kmh verhouding niet meer let daar mee opmohawkan schreef:verbruik standaart zoon 1:19 ongeveer laatste tijd wel met 205/45r17 winterbanden gereden.
nu getrokken zomer bandjes 185/35 r17 dus kijken hoeveel dat scheelt.
ga het ff bijhouden.
high up blue motion, normale tot zuinige rijstijl 50% snelweg 30 % binnenweggetjes en 20 % korte stadsritjes.