Maps & More ervaringen
Maps & More ervaringen
Dag medeforumleden,
Inmiddels heb ik mijn VW Up ecofuel 8 weken. Het auto'tje bevalt me uitstekend, desondanks ik veel kilometers maak (6200 reeds).
Wat me wel dwars zit is de kwaliteit van gesprekken die via Maps en More verlopen.
Bij volledig aangesloten telefoon via bluetooth ervaar ik volgende;
Wat gaat er goed
- muziek luisters via bluetoothverbinding werkt ik 9/10 gevallen.
- navigatie werkt prima
- radiiobediening is uistekend
- boardcomputer doet het zoals het hoort.
Wat gaat er niet goed
- telefoonboek wordt niet volledig overgenomen (er ontbreken willekeurig namen en nummers!)
- zeer slechte geluidskwaliteit aan de andere kant van de lijn mijn stemgeluid is "zeer slecht te verstaan" door de persoon met wie ik bel.
- regelmatig heb ik dat de persoon wie ik bel mij wel (al dan niet, zeer slecht te verstaan) hoort, maar ik de ander niet hoor.
****
Ik probeer op dit moment even uit te zoeken of ik de enige ben die de bovengenoemde ervaring heeft.
Dit wil ik graag weten omdat het me sterk stoort dat ik niet te verstaan ben wanneer ik bel. Tevens is het lastig dat ik soms de ander niet kan horen. Dit is gelukkig bij de volgende poging vaak alweer opgelost. Mijn vriendin heeft dezelfde klachten met haar telefoon en gesprekken die ze voert.
Graag hoor ik hoe anderen dit ervaren. Volgens de dealer ben ik voorlopig de enige dit die heeft namelijk.
Dank!
Inmiddels heb ik mijn VW Up ecofuel 8 weken. Het auto'tje bevalt me uitstekend, desondanks ik veel kilometers maak (6200 reeds).
Wat me wel dwars zit is de kwaliteit van gesprekken die via Maps en More verlopen.
Bij volledig aangesloten telefoon via bluetooth ervaar ik volgende;
Wat gaat er goed
- muziek luisters via bluetoothverbinding werkt ik 9/10 gevallen.
- navigatie werkt prima
- radiiobediening is uistekend
- boardcomputer doet het zoals het hoort.
Wat gaat er niet goed
- telefoonboek wordt niet volledig overgenomen (er ontbreken willekeurig namen en nummers!)
- zeer slechte geluidskwaliteit aan de andere kant van de lijn mijn stemgeluid is "zeer slecht te verstaan" door de persoon met wie ik bel.
- regelmatig heb ik dat de persoon wie ik bel mij wel (al dan niet, zeer slecht te verstaan) hoort, maar ik de ander niet hoor.
****
Ik probeer op dit moment even uit te zoeken of ik de enige ben die de bovengenoemde ervaring heeft.
Dit wil ik graag weten omdat het me sterk stoort dat ik niet te verstaan ben wanneer ik bel. Tevens is het lastig dat ik soms de ander niet kan horen. Dit is gelukkig bij de volgende poging vaak alweer opgelost. Mijn vriendin heeft dezelfde klachten met haar telefoon en gesprekken die ze voert.
Graag hoor ik hoe anderen dit ervaren. Volgens de dealer ben ik voorlopig de enige dit die heeft namelijk.
Dank!
Laatst gewijzigd door beninho op zo 09 jun 2013, 21:12, 1 keer totaal gewijzigd.
- Patrick-Brand
- Vagling liefhebber
- Berichten: 385
- Lid geworden op: vr 22 feb 2013, 22:59
- Locatie: Drechtsteden
Re: Maps & More ervaringen
Vervelend dat je daar last van hebt. Zeker het bellen, dat wil je gewoon in goede kwaliteit hebben natuurlijk.
Bij welke provider zit je? Ik denk namelijk dat dat de zwakste schakel is. Zeker op de snelweg kan het zijn dat je op bepaalde plekken minder bereik hebt. Ik heb bijvoorbeeld met de autoradio op een punt langs Rotterdam veel ruis, maar na een paar kilometer verdwijnt dat weer.
Ik heb met de spreekverbinding totaal geen probleem. Goed verstaanbaar. Vodafone in de Drechtsteden en omgeving Rotterdam.
Bij welke provider zit je? Ik denk namelijk dat dat de zwakste schakel is. Zeker op de snelweg kan het zijn dat je op bepaalde plekken minder bereik hebt. Ik heb bijvoorbeeld met de autoradio op een punt langs Rotterdam veel ruis, maar na een paar kilometer verdwijnt dat weer.
Ik heb met de spreekverbinding totaal geen probleem. Goed verstaanbaar. Vodafone in de Drechtsteden en omgeving Rotterdam.
High Up! BlueM | 75pk | Light Silver metallic | Executive | VAG-instellingen | Up rijder sinds 15-03-2013
The Only Way Is Up!
The Only Way Is Up!
Re: Maps & More ervaringen
Dag Patrick,
Ik heb telfort als provider. Op de route die ik altijd rijdt is altijd goed bereik. Bovendien heb ik voor ik deze auto kocht altijd een handsfree setje gebruikt van Jabra, hiermee was ik altijd wel goed te verstaand (via bluetooth ook).
Naarmate ik dichter naar de microfoon toe buig wordt ik beter verstaanbaar. Klopt het dat jij goed te verstaan bent wanneer je belt via de Maps & More in je VW Up?
Ik heb telfort als provider. Op de route die ik altijd rijdt is altijd goed bereik. Bovendien heb ik voor ik deze auto kocht altijd een handsfree setje gebruikt van Jabra, hiermee was ik altijd wel goed te verstaand (via bluetooth ook).
Naarmate ik dichter naar de microfoon toe buig wordt ik beter verstaanbaar. Klopt het dat jij goed te verstaan bent wanneer je belt via de Maps & More in je VW Up?
- Patrick-Brand
- Vagling liefhebber
- Berichten: 385
- Lid geworden op: vr 22 feb 2013, 22:59
- Locatie: Drechtsteden
Re: Maps & More ervaringen
Ik heb nog niet eerder klachten gehad dat ik slecht te verstaan zou zijn. Maar het is natuurlijk lastig om de oorzaak te vinden. Het is een samenspel tussen:beninho schreef:Dag Patrick,
Ik heb telfort als provider. Op de route die ik altijd rijdt is altijd goed bereik. Bovendien heb ik voor ik deze auto kocht altijd een handsfree setje gebruikt van Jabra, hiermee was ik altijd wel goed te verstaand (via bluetooth ook).
Naarmate ik dichter naar de microfoon toe buig wordt ik beter verstaanbaar. Klopt het dat jij goed te verstaan bent wanneer je belt via de Maps & More in je VW Up?
-Jouw telefoon
-Maps & More (bluetooth signaal)
-Jouw verbinding
-Telefoon van de ontvanger
-Verbinding van de ontvanger
Kan me voorstellen dat als de ontvanger slecht ontvangst heeft hij/zij jou niet goed kan verstaan. Maar ga anders eens zelf testen, met bijvoorbeeld een andere telefoon ofzo. Maps&More kan je ook buiten de auto gebruiken, dus je zou thuis eens kunnen proberen of hij het daar wel goed doet.
Het zou natuurlijk altijd kunnen zijn dat je een defect aan je maps&more hebt. Dan moet dat gewoon opgelost worden!
High Up! BlueM | 75pk | Light Silver metallic | Executive | VAG-instellingen | Up rijder sinds 15-03-2013
The Only Way Is Up!
The Only Way Is Up!
Re: Maps & More ervaringen
Ik hoor iedereen prima, maar de andere hoort mij slecht.
Heb wel nieuwe kaarten gekregen van vw. Zaten hele oude van 2011 in (2013 gekocht)
Heb wel nieuwe kaarten gekregen van vw. Zaten hele oude van 2011 in (2013 gekocht)
Eco high up (CNG) . Dark Silver. executive. Maps. Drive pakket. GPSTrack anti theft. Sinds 12 mrt 2013
Re: Maps & More ervaringen
Is die maps&more nog een beetje te upgraden met leuke apps enzo?
Of staat het systeem daar niet voor open?
Of staat het systeem daar niet voor open?
- Psycho_Mantis
- Vagling liefhebber
- Berichten: 912
- Lid geworden op: wo 14 mar 2012, 12:41
- Locatie: Spijkenisse
Re: Maps & More ervaringen
Er zijn een paar apps beschikbaar, maar niets spannendsdvh schreef:Is die maps&more nog een beetje te upgraden met leuke apps enzo?
Of staat het systeem daar niet voor open?
Als je kan programmeren in C++ heb je wel veel mogelijkheden
Re: Maps & More ervaringen
Wat voor apps hebben we het over ?
- Psycho_Mantis
- Vagling liefhebber
- Berichten: 912
- Lid geworden op: wo 14 mar 2012, 12:41
- Locatie: Spijkenisse
Re: Maps & More ervaringen
Je hebt een boete catalogus
Dan kan je live zien hoeveel je moet betalen voor de snelheid die je rijd.
Echter de prijzen kloppen niet...
Dan kan je live zien hoeveel je moet betalen voor de snelheid die je rijd.
Echter de prijzen kloppen niet...
Re: Maps & More ervaringen
Ik heb precies hetzelfde, ik hoor de andere kant van de lijn goed maar men verstaat mij lastig. (normaal kan ik mij goed verstaanbaar maken )TonyEcoUp schreef:Ik hoor iedereen prima, maar de andere hoort mij slecht.
Heb wel nieuwe kaarten gekregen van vw. Zaten hele oude van 2011 in (2013 gekocht)
High UP! 60PK BMT -> Light Silver-> Executive pakket-> Spoke Velgen-> uitlaatsierstuk-> VAGcom instellingen
Re: Maps & More ervaringen
Afgelopen weekend voor het eerst de carkit functie uitgeprobeerd. Speciaal aan de persoon aan de andere kant van de lijn ff gevraagd of ik goed verstaanbaar was.
Het viel me wel op dat niet alle nummers uit mijn telefoonboek overgenomen zijn door de M+M. Moet ik maar eens uit gaan zoeken waar dat aan ligt
Het viel me wel op dat niet alle nummers uit mijn telefoonboek overgenomen zijn door de M+M. Moet ik maar eens uit gaan zoeken waar dat aan ligt
High Up! ~ 60 PK ~ BMT ~ 2 deurs ~ Candy White ~ Executive pakket ~ Maps & More ~ reservewiel
SilverVision knipperlichten ^ LED kentekenverlichting ^ White Up! spiegelkappen ^ Polo 6R antenne ^ VAGCOM ^ Up! sleutelcover ^ Up! stuurlogo
SilverVision knipperlichten ^ LED kentekenverlichting ^ White Up! spiegelkappen ^ Polo 6R antenne ^ VAGCOM ^ Up! sleutelcover ^ Up! stuurlogo
Re: Maps & More ervaringen
Bij mij werkt het M&M systeem prima moet ik zeggen. Wel goed dat hij zelfs de adressen uit je telefoon herkent en je daarnaar kan navigeren!
Ik kreeg hem alleen niet meer op de radio stand toen mijn vriendin aan het bellen met een telefoon die gekoppeld was, terwijl het gesprek niet over de speakers liep. Heel irritant, aan een kant wel logisch omdat je dan tijdens het bellen niet word gestoord, maar niet als je ernaast zit...
Ik kreeg hem alleen niet meer op de radio stand toen mijn vriendin aan het bellen met een telefoon die gekoppeld was, terwijl het gesprek niet over de speakers liep. Heel irritant, aan een kant wel logisch omdat je dan tijdens het bellen niet word gestoord, maar niet als je ernaast zit...
Volkswagen up! - 2013 - 60pk - 5drs - high up! - Executive pakket - wit
Re: Maps & More ervaringen
Vandaag een update van het navigatie systeem geprobeerd.
Conclusie...na enkele procenten kon de update niet verder en moest ik herhalen........dit werkte dus niet.....volgende conclusie......de hele maps and more werkte niet meer.
Bleek de update wel de mappen leeg gehaald te hebben maar niet meer gevuld met nieuwe bestanden.
Navigon is voor service niet bereikbaar.....grrrrrrrrrrrrrrr
Toen met lood in de schoenen naar de dealer gereden.......die er ook niets mee konden.
Uiteindelijk heb ik van hun een splinter nieuw systeem gekregen....hulde voor Auto muntstad.
Laatste conclusie....ik blijf er maar van af...en hoop antwoordt via mail te krijgen van navigon........pfffffffffffffff en het is al zo warm.
Update:
Antwoord van Navigon.
Geachte NAVIGON-klant
Dank u zeer voor uw email.
Het juiste telefoonnummer waarop wij te bereiken zijn is 020 203 52 30
Mocht u met een geheim nummer bellen dan kan het zijn dat de verbinding verbroken wordt wanneer u naar dit nummer belt.
Een dergelijke fout is te verhelpen met een "Apparaat restauratie."
Wij hebben geen lokaal Nederlands service centrum, alles gaat oftewel via onze telefonische helpdesk dan wel ons reparatiecentrum in Duitsland.
Mocht u nog meer vragen hebben horen wij dat graag van u.
Met vriendelijke groet,
___________________
NAVIGON Support Team
Valentijn Hart
Conclusie...na enkele procenten kon de update niet verder en moest ik herhalen........dit werkte dus niet.....volgende conclusie......de hele maps and more werkte niet meer.
Bleek de update wel de mappen leeg gehaald te hebben maar niet meer gevuld met nieuwe bestanden.
Navigon is voor service niet bereikbaar.....grrrrrrrrrrrrrrr
Toen met lood in de schoenen naar de dealer gereden.......die er ook niets mee konden.
Uiteindelijk heb ik van hun een splinter nieuw systeem gekregen....hulde voor Auto muntstad.
Laatste conclusie....ik blijf er maar van af...en hoop antwoordt via mail te krijgen van navigon........pfffffffffffffff en het is al zo warm.
Update:
Antwoord van Navigon.
Geachte NAVIGON-klant
Dank u zeer voor uw email.
Het juiste telefoonnummer waarop wij te bereiken zijn is 020 203 52 30
Mocht u met een geheim nummer bellen dan kan het zijn dat de verbinding verbroken wordt wanneer u naar dit nummer belt.
Een dergelijke fout is te verhelpen met een "Apparaat restauratie."
Wij hebben geen lokaal Nederlands service centrum, alles gaat oftewel via onze telefonische helpdesk dan wel ons reparatiecentrum in Duitsland.
Mocht u nog meer vragen hebben horen wij dat graag van u.
Met vriendelijke groet,
___________________
NAVIGON Support Team
Valentijn Hart
Cross Up! Full Option!
Chip'd and dangerous!!!
Weinig meer aan doen....
Chip'd and dangerous!!!
Weinig meer aan doen....
Re: Maps & More ervaringen
DonkUp schreef:Afgelopen weekend voor het eerst de carkit functie uitgeprobeerd. Speciaal aan de persoon aan de andere kant van de lijn ff gevraagd of ik goed verstaanbaar was.
Het viel me wel op dat niet alle nummers uit mijn telefoonboek overgenomen zijn door de M+M. Moet ik maar eens uit gaan zoeken waar dat aan ligt
TonyEcoUp schreef:Ik hoor iedereen prima, maar de andere hoort mij slecht.
Heb wel nieuwe kaarten gekregen van vw. Zaten hele oude van 2011 in (2013 gekocht)
Ik lees bij een aantal mensen dezelfde merkwaardigheden.Gaaf01 schreef:Ik heb precies hetzelfde, ik hoor de andere kant van de lijn goed maar men verstaat mij lastig. (normaal kan ik mij goed verstaanbaar maken )TonyEcoUp schreef:Ik hoor iedereen prima, maar de andere hoort mij slecht.
Heb wel nieuwe kaarten gekregen van vw. Zaten hele oude van 2011 in (2013 gekocht)
- telefoonboek incompleet overgenomen
- vanuit de auto bellen via M+M = slecht te verstaan aan de andere kant.
Ik vraag me af of hier uberhaupt iets aan gedaan kan worden, want het heeft er alle schijn van dat de microfoon in de M+M onvoldoende kwaliteit bied / dan wel op te grote afstand van de bestuurder is.
---
Heeft er iemand een idee over hoe een externe micrfoon gebruik kan worden met M+M?
Re: Maps & More ervaringen
Voor de duidelijkheid... Ik was wel goed te verstaan door de persoon aan de andere kant van de lijn.beninho schreef:Ik lees bij een aantal mensen dezelfde merkwaardigheden.
- telefoonboek incompleet overgenomen
- vanuit de auto bellen via M+M = slecht te verstaan aan de andere kant.
Ik vraag me af of hier uberhaupt iets aan gedaan kan worden, want het heeft er alle schijn van dat de microfoon in de M+M onvoldoende kwaliteit bied / dan wel op te grote afstand van de bestuurder is.
---
Heeft er iemand een idee over hoe een externe micrfoon gebruik kan worden met M+M?
volgens mij kan er geen externe microfoon aangesloten worden op de M+M.
High Up! ~ 60 PK ~ BMT ~ 2 deurs ~ Candy White ~ Executive pakket ~ Maps & More ~ reservewiel
SilverVision knipperlichten ^ LED kentekenverlichting ^ White Up! spiegelkappen ^ Polo 6R antenne ^ VAGCOM ^ Up! sleutelcover ^ Up! stuurlogo
SilverVision knipperlichten ^ LED kentekenverlichting ^ White Up! spiegelkappen ^ Polo 6R antenne ^ VAGCOM ^ Up! sleutelcover ^ Up! stuurlogo
Re: Maps & More ervaringen
Goedemorgen allen,
Ben wel tevreden over het apparaat, telefoon functioneerd, muziek streamen van telefoon naar M&M.
Echter ik vindt het geluid van de navigatiestem zo zacht, alle bolletjes in het menu zijn rood.
Kan ik dit nog harder zetten?
Groeten Leen.
Ben wel tevreden over het apparaat, telefoon functioneerd, muziek streamen van telefoon naar M&M.
Echter ik vindt het geluid van de navigatiestem zo zacht, alle bolletjes in het menu zijn rood.
Kan ik dit nog harder zetten?
Groeten Leen.
Re: Maps & More ervaringen
Hallo forumleden, ik heb een maps en more en die is al een keer omgeruild voor een andere maar het apparaat valt vaak uit krijg dan even een wit scherm
en als die weer opgestart is dan laad de navigon niet meer op en valt dan na een aantal kilometers uit.
Ik ben erg teleurgesteld in de maps en more wie heeft er een suggestie? en zou er een mogelijkheid zijn om het aparaat weer terug te brengen is ± 6 weken oud ik heb er weinig vertrouwen meer in en ben aan het denken om een Tom Tom te kopen maar dan zit ik weer met kabels en eventueel bevestiging op het dashboard
graag reacties en suggesties
groeten Joop
en als die weer opgestart is dan laad de navigon niet meer op en valt dan na een aantal kilometers uit.
Ik ben erg teleurgesteld in de maps en more wie heeft er een suggestie? en zou er een mogelijkheid zijn om het aparaat weer terug te brengen is ± 6 weken oud ik heb er weinig vertrouwen meer in en ben aan het denken om een Tom Tom te kopen maar dan zit ik weer met kabels en eventueel bevestiging op het dashboard
graag reacties en suggesties
groeten Joop
joop provincie Limburg plaats echt
-
- Forum newbie
- Berichten: 11
- Lid geworden op: zo 10 mar 2013, 15:01
Re: Maps & More ervaringen
@leen,
Als je de Navigatie aan hebt staan moet je terwijl er een gesproken aanwijzing gegeven
wordt de volumeknop van de radio verdraaien, dan wordt ook het navigatie volume
gewijzigd.
Succes !!
Als je de Navigatie aan hebt staan moet je terwijl er een gesproken aanwijzing gegeven
wordt de volumeknop van de radio verdraaien, dan wordt ook het navigatie volume
gewijzigd.
Succes !!
Re: Maps & More ervaringen
hallo ik ben nieuw hier en heb sinds 2 maanden een VW move UP met maps en more, de navigatie werkt niet geweldig! ik ben al 3 keer terug geweest en heb nu de 2e navigon in gebruik maar na een rit na noord Holland liet de navigon het afweten hij laadde niet meer op en viel helemaal uit!
ik ben vandaag weer terug geweest na de dealer en ze gaan de Navigon ( maps &More ) testen en bellen me op zodra ze wat weten
ik heb weinig vertrouwen dat het nog goed komt met de " Maps en More "
ik heb altijd Tom Tom gehad en nooit problemen hier mee
als ik nog nieuws heb zal ik het vermelden
groeten,Joop
ik ben vandaag weer terug geweest na de dealer en ze gaan de Navigon ( maps &More ) testen en bellen me op zodra ze wat weten
ik heb weinig vertrouwen dat het nog goed komt met de " Maps en More "
ik heb altijd Tom Tom gehad en nooit problemen hier mee
als ik nog nieuws heb zal ik het vermelden
groeten,Joop
joop provincie Limburg plaats echt
Re: Maps & More ervaringen
Moet zeggen dat bij mij alles naar behoren werkt,Navigatie doet het goed.Alleen jammer dat de laatste Update niet echt up to date is.Heb er wel alles afgegooid en alleen de landen zoals Duitsland en de Benelux er op staan.
Ook een back-up maken werkt goed en kan deze zelfs als zaklantaarn gebruiken.
Telefoon werkt zeker naar behoren en zeker het geluid is goed.Ben goed verstaanbaar(zelfs als ik Limburgs lul).
Muziek viá de Gsm werkt ook zonder haperingen en totaal zonder problemen.
Heb in mijn truck ook een navigatie van Navigon en deze werkt ook perfect dus was ik ook al bekend met dit merk.
Ook een back-up maken werkt goed en kan deze zelfs als zaklantaarn gebruiken.
Telefoon werkt zeker naar behoren en zeker het geluid is goed.Ben goed verstaanbaar(zelfs als ik Limburgs lul).
Muziek viá de Gsm werkt ook zonder haperingen en totaal zonder problemen.
Heb in mijn truck ook een navigatie van Navigon en deze werkt ook perfect dus was ik ook al bekend met dit merk.
Seat Ibiza ST 1.2 DSG Sport.