C1, Aygo, 107, Picanto, Twingo, etc.

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
Jos Bosch
Vagling liefhebber
Berichten: 772
Lid geworden op: wo 03 apr 2013, 21:05

Re: C1, Aygo, 107, Picanto, Twingo, etc.

Bericht door Jos Bosch » zo 28 apr 2013, 20:45

Ja dat heb ik gehoord.Zelf niet gezien.Maar welke fabrikant is eerlijk over het verbruik!!!!!
Zit gemiddeld op 1op 16.5.Is natuurlijk niet wat ze beloven en dan rij ik elke dag maar zo'n 24 km op en neer naar mijn werk.Dus ik vond dat nogal meevallen.
Hopelijk is onze Up wel zo zuinig als ze beloven.
Seat Ibiza ST 1.2 DSG Sport.

Gebruikersavatar
erikvank
Vagling liefhebber
Berichten: 196
Lid geworden op: do 14 feb 2013, 11:55

Re: C1, Aygo, 107, Picanto, Twingo, etc.

Bericht door erikvank » zo 28 apr 2013, 21:00

Jos Bosch schreef:Ja dat heb ik gehoord.Zelf niet gezien.Maar welke fabrikant is eerlijk over het verbruik!!!!!
Zit gemiddeld op 1op 16.5.Is natuurlijk niet wat ze beloven en dan rij ik elke dag maar zo'n 24 km op en neer naar mijn werk.Dus ik vond dat nogal meevallen.
Hopelijk is onze Up wel zo zuinig als ze beloven.

Ze zijn allemaal eerlijk. Het verbruik wordt bij alle auto's op dezelfde manier gemeten. Alleen heeft die voorgeschreven manier van meten op geen enkele manier iets te maken met de dagelijkse praktijk. Dus zijn inderdaad alle auto's duurder in het verbruik dan de opgegeven metingen.
Get up! Stand up! Don't give up ...

Volkswagen High-Up! - BMT 75pk - Deep Black Pearl - Executive Pakket - Drive Pakket - Maps & More - 220v omvormer - middenarmsteun
Volkswagen Golf Variant

up!
Forum eindbaas
Berichten: 1556
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:58
Locatie: Uppingedam

Re: C1, Aygo, 107, Picanto, Twingo, etc.

Bericht door up! » zo 28 apr 2013, 22:39

Alle fabrikanten zijn inderdaad eerlijk. Het is de overheid die een bepaalde testmethode voorschrijft om het benzineverbruik te meten. Dat kun je de fabrikanten niet verwijten...
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen

Gebruikersavatar
erikvank
Vagling liefhebber
Berichten: 196
Lid geworden op: do 14 feb 2013, 11:55

Re: C1, Aygo, 107, Picanto, Twingo, etc.

Bericht door erikvank » ma 29 apr 2013, 08:03

Die testmethode is op zich trouwens weer "oneerlijk". De methode die gebruikt wordt pakt voor sommige auto's namelijk extreem gunstig uit. Bij hybride-auto's is het verschil met de dagelijkse praktijk namelijk veel groter dan bij andere auto's. Van de leasecoördinator op mijn werk hoorde ik dat de meeste auto's zo 10 à 15 % boven het normverbruik zitten. De Prius en de Civic Hybrid meer dan 25 %.

Ik hoorde laatst dat er stemmen op gingen die testmethode aan te passen om het meer in overeenstemming te laten zijn met de dagelijkse praktijk. Maar verschillen zullen er altijd blijven, want de "dagelijkse praktijk" is nu eenmaal niet eenduidig en een testmethode als het goed is wel.
Get up! Stand up! Don't give up ...

Volkswagen High-Up! - BMT 75pk - Deep Black Pearl - Executive Pakket - Drive Pakket - Maps & More - 220v omvormer - middenarmsteun
Volkswagen Golf Variant

up!
Forum eindbaas
Berichten: 1556
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:58
Locatie: Uppingedam

Re: C1, Aygo, 107, Picanto, Twingo, etc.

Bericht door up! » ma 29 apr 2013, 09:28

erikvank schreef:Die testmethode is op zich trouwens weer "oneerlijk". De methode die gebruikt wordt pakt voor sommige auto's namelijk extreem gunstig uit.
Klopt. Vandaar dat de Porsche 918 Spyder (hybride met zo'n 800pk)) een officieel verbruik heeft van zo'n 1 op 60 :? Die rijdt het verbruikstraject kennelijk grotendeels op electriciteit...
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen

Gebruikersavatar
erikvank
Vagling liefhebber
Berichten: 196
Lid geworden op: do 14 feb 2013, 11:55

Re: C1, Aygo, 107, Picanto, Twingo, etc.

Bericht door erikvank » ma 29 apr 2013, 14:37

up! schreef:
erikvank schreef:Die testmethode is op zich trouwens weer "oneerlijk". De methode die gebruikt wordt pakt voor sommige auto's namelijk extreem gunstig uit.
Klopt. Vandaar dat de Porsche 918 Spyder (hybride met zo'n 800pk)) een officieel verbruik heeft van zo'n 1 op 60 :? Die rijdt het verbruikstraject kennelijk grotendeels op electriciteit...
Dat wordt dan mijn volgende leasebak. Lekker met 0% bijtelling. :-)
Get up! Stand up! Don't give up ...

Volkswagen High-Up! - BMT 75pk - Deep Black Pearl - Executive Pakket - Drive Pakket - Maps & More - 220v omvormer - middenarmsteun
Volkswagen Golf Variant

@@lgra
Vagling liefhebber
Berichten: 196
Lid geworden op: za 09 feb 2013, 18:48

Re: C1, Aygo, 107, Picanto, Twingo, etc.

Bericht door @@lgra » ma 29 apr 2013, 18:28

RonaldNL schreef:Die Eas moet je negeren dat is een oude zielige man die aandacht zoekt door mensen af te zeiken gewoon op negeren zetten dat figuur is er weer zo een die een forum komt verzieken.

En ja tuurlijk zijn ze ook beter geworden laatste jaren is ook zo maar toch aan VW kunnen ze nogsteeds niet tippen heb jij wel eens een koreaan gezien van 20+ jaar :D zegt genoeg mijn VW rijd al 23 jaar rond dus..
VW is echt niet zo goed als Pon doet voorkomen hoor. ;) En ik denk dat jij degene bent waar je een ander voor uitmaakt. Jammer !
UP! HIGH 75 PK Executive pakket Tornadorood en Classic 16 inch Zilver Also: Alfa Giulia, BMW 325 Ci cabrio, New Mini 2014

up!
Forum eindbaas
Berichten: 1556
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:58
Locatie: Uppingedam

Re: C1, Aygo, 107, Picanto, Twingo, etc.

Bericht door up! » ma 29 apr 2013, 18:39

@@lgra schreef:
RonaldNL schreef:Die Eas moet je negeren dat is een oude zielige man die aandacht zoekt door mensen af te zeiken gewoon op negeren zetten dat figuur is er weer zo een die een forum komt verzieken.

En ja tuurlijk zijn ze ook beter geworden laatste jaren is ook zo maar toch aan VW kunnen ze nogsteeds niet tippen heb jij wel eens een koreaan gezien van 20+ jaar :D zegt genoeg mijn VW rijd al 23 jaar rond dus..
VW is echt niet zo goed als Pon doet voorkomen hoor. ;) En ik denk dat jij degene bent waar je een ander voor uitmaakt. Jammer !
Geen zorgen. RonaldNL is allang verbannen van het forum ;)
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen

NoTVR
Vagling liefhebber
Berichten: 333
Lid geworden op: vr 08 jun 2012, 12:09

Re: C1, Aygo, 107, Picanto, Twingo, etc.

Bericht door NoTVR » ma 29 apr 2013, 20:02

Je ziet natuurlijk enorm veel Koreaanse auto's verschijnen, en ze worden steeds beter, logisch.

Maar bedenk toch maar eens of je er nou zo blij van wordt dat de Koreaanse economie gaat floreren met hun S3 en 4's, Hyundai's en Kia's, en dat het hier daarom slechter zal gaan.

Ik zou zeggen: koop liever iets Europees om die reden. Ik heb ook naar de Picanto en de Rio gekeken, maar besloten dat het geen Koreaan ging worden. Hoe ze rijden kan ik dus niet zeggen.

UpSie
Vagling liefhebber
Berichten: 246
Lid geworden op: ma 01 apr 2013, 18:36

Re: C1, Aygo, 107, Picanto, Twingo, etc.

Bericht door UpSie » ma 29 apr 2013, 20:54

Goedeavond allen,

Nou ja ik heb wel heel goed naar de Kia's gekeken en mee gereden, moet zeggen niet veel mee mis!
Sterker nog de vorige serie picanto staat bekend als de A segment auto met erg weinig problemen.
Alleen wat sleutel herkennings problemen als er een lege accu is.
Werkelijk waar je vindt er heel weinig sores van terug, dat is met onze Europese merken toch wel anders, zoals iedereen dit op diverse forums kan lezen.
Aangezien ik al twee keer voor mezelf twee nieuwe sorento' s heb besteld en vele jaren en kilometers probleemloos heb gebruikt was de picanto zeker een geschikte kandidaat.
De garantie en beschikbare 4 cylinder voor deze klasse, en het volwaardige interieur, zijn goede zaken voor deze klasse.
Reden van de UP bestelling? Vindt het model stukken frisser, meer variatie in paketten en kleuren en andere aantrekkelijke opties, die de directe concurrenten niet hebben.
Nadelen: eigenlijk een bagger garantie voor een merk met dit imago, het valt mij tegen hoeveel garantie klachten en problemen die zich met deze auto' s voordoen en de afhandeling door het VW concern zijn niet van het customer first type.
Verder is het merk misschien Koreaans maar de auto' s die hier rondrijden zijn op een enkeling daargelaten allemaal in Europa gefabriceerd. Gelukkig maar dat deze merken het in de verkopen nog steeds stukken beter doen als menig ander VW inclusief, en daardoor zeker een positieve inbreng hebben op de werkgelegenheid in Europa.
Zelf heb ik voor de Up een 107 ingeruild, is voor m'n vrouw gedurende drie jaar een probleemloze auto geweest, en de probleempjes die ze had zijn keurig in de garantie periode door de dealer opgelost.
1, defecte airco radiator(kon niet bevestigd worden of dit een product issue was of als gevolg van gebruik daarom onder garantie vervangen)
2, storing in de electrische ruit linksvoor, netjes complete bediening en mechanisme vervangen.
Daarna nooit meer iets, ook geen probleem met vocht zoals vaak gehoord.
Wat me wel opviel is dat de interieur ruimte wat ruimer is dan de Up, vering watsoepeler, en de motor lekker aan het gas hangt waar de Up een beetje het gevoel wekte wat slomer op te pakken.
Zegt niet direct wat over de motor, maar misschien dat dit meer te maken heeft met de transmissie en as reductie.
Hierdoor voor de 75pk versie gekozen omdat daar ook de bakverhoudingen wat anders van zijn.
Verder is de 107,C1, Aygo eigenlijk geen match voor de Up, is gewoon een heel andere klasse.
Door deze afwegingen hebben we ook een zeer tevreden gevoel over de keuze voor de Up, en laten we eerlijk zijn, hoe fijn is het om een nieuwe auto uit te zoeken groot,klein luxe of niet.
Een auto kopen is vaak een keuze gebaseerd op emotie,smaak en persoonlijke voorkeuren.
Ten tijden van de introductie en eerste bezoek aan de dealer om een mooi uitgedoste Up te bekijken, was in het hoofd eigenlijk het knoppie al om, en is er een stemmetje in je hoofd die zegt, dit wordt hem.
De tijd daarna wordt eigenlijk alleen gebruikt om de juiste bewijzen voor je keuze te verzamelen, altans bij mij.

Groeten Leen.

Gebruikersavatar
erikvank
Vagling liefhebber
Berichten: 196
Lid geworden op: do 14 feb 2013, 11:55

Re: C1, Aygo, 107, Picanto, Twingo, etc.

Bericht door erikvank » di 30 apr 2013, 10:44

UpSie schreef:[...]

Gelukkig maar dat deze merken het in de verkopen nog steeds stukken beter doen als menig ander VW inclusief, en daardoor zeker een positieve inbreng hebben op de werkgelegenheid in Europa.
[..]
De Kia doet het inderdaad erg goed als het gaat om verkopen. Maar voorlopig komt het nog niet in de buurt van Volkswagen.
Autoweek 1-1-2013 schreef:
http://www.autoweek.nl/nieuws/21738/aut ... lf-miljoen

Merken Top 10

Bij de merken ziet de verdeling over 2012 ziet er als volgt uit. Het eerste cijfer is het verkochte aantal auto's in 2012, het tweede het aantal in 2011, gevolgd door het percentage plus of min.

..........................2012.......... 2011............ +/-

1. Volkswagen.....60.336..........60.902.......... -0,9%
2. Renault...........43.824..........44.538.......... -1,6%
3. Peugeot..........40.238..........46.026.......... -12,6%
4. Ford...............35.862..........41.030.......... -12,6%
5. Opel..............35.527..........41.201.......... -13,8%
6. Toyota............33.726..........35.480.......... -4,9%
7. Kia................27.322..........23.221.......... 17,7%
8. Citroën...........25.607..........29.281.......... -12,5%
9. Hyundai...........21.627..........23.483.......... -7,9%
10. Audi...............20.198..........18.501.......... 9,2%
Get up! Stand up! Don't give up ...

Volkswagen High-Up! - BMT 75pk - Deep Black Pearl - Executive Pakket - Drive Pakket - Maps & More - 220v omvormer - middenarmsteun
Volkswagen Golf Variant

UpSie
Vagling liefhebber
Berichten: 246
Lid geworden op: ma 01 apr 2013, 18:36

Re: C1, Aygo, 107, Picanto, Twingo, etc.

Bericht door UpSie » di 30 apr 2013, 21:23

Goedeavond allen,

Met dank aan Erik voor debevestiging je ziet hier inderdaad bevestigd dat alle Europese fabrikanten krimp noteren, en dat KIA in de top tien als enigste een vette plus noteerd.
De totale aantallen zijn wel in het voordeel voor VW, maar waar andere krimp noteren compenseert Kia.
We hebben ook al kunnen lezen dat diversen fabrikanten hun productie geforceerd op peil blijven houden.
Zat toevallig vandaag even de voorraad polo's te bekijken, pffff brn blij dat ik geen dealer ben en volgezet word met auto's, in een tijd dat het niet stormloopt.
Let op dat zulke voorraden je de kop kan kosten, en ik geloof zomaar dat ze regelmatig onder de inkoopsprijs de deur uitgaan. Om het verlies enigzins te compenseren.

Groeten Leen

Sijo
Forum newbie
Berichten: 35
Lid geworden op: wo 29 aug 2012, 22:31

Re: C1, Aygo, 107, Picanto, Twingo, etc.

Bericht door Sijo » di 30 apr 2013, 22:25

Wij hadden een Cuore totdat iemand deze total loss reed. Daarna dus de Up.

Het nadeel van de Cuore: hij reed als een dweil en met wind had je twee handen aan het stuur nodig. Idem bij het nemen van bochten, kruisingen etc. Goed, over smaak kan je (niet) twisten: ik vond het niet de lelijkste auto, we hadden een lekker gifgroen kleurtje.

Wat de Cuore wel was/is: hij was super praktisch! Zeer ver openslaande deuren, nagenoeg haaks op de auto. Wat zeker erg handig was: de naar voren schuifbare achterbank in combinatie met een lage tildrempel. Dat maakte de Cuore een zeer handige auto voor meer dan alleen de boodschappen.
Diezelfde achterbank kon ook naar achteren en daarmee gaf je de achterpassagiers heeeel erg veel beenruimte: zelfs ik met mijn 1.93 kan daar goed zitten. Ok, een kratje boodschappen lukte dan niet meer.
Hetgeen deze Cuore wel zeer flexibel maakte!

Die flexibiliteit mis ik nog steeds. Voor de 2 kratjes boodschappen moet de achterbank naar beneden en mijn kleinzoon prikt met zijn voeten in mijn rug (ruim 2 jaar oud, zit in kinderzitje).

Maar even voor de duidelijkheid: ik ben zeer blij met onze Up!
Met een 5-deurs donkerblauwe High Up! BMT met 60pk van augustus 2012. En een donkerblauwe Citroën Xsara Picasso 2.0i 16v automaat op LPG uit 2004. Dit ben ik.

rjw
Forum newbie
Berichten: 70
Lid geworden op: vr 25 mei 2012, 11:36

Re: C1, Aygo, 107, Picanto, Twingo, etc.

Bericht door rjw » di 30 apr 2013, 22:40

Het is inderdaad jammer dat je dat niet vaker ziet een verstelbare achterbank, zeker in de auto's die in dit topic besproken worden is het een mooie oplossing.
Volgens mij is de Renault Twingo er ooit mee begonnen.

Gebruikersavatar
Witte Reus
Vagling liefhebber
Berichten: 200
Lid geworden op: do 16 feb 2012, 13:10

Re: C1, Aygo, 107, Picanto, Twingo, etc.

Bericht door Witte Reus » ma 18 nov 2013, 01:11

Stond laatst ergens geparkeerd en toen ik terugkwam stond er een Pikanto voor mijn Up. Moest gelijk aan dit inmiddels bijna bejaarde draadje denken. Heb ooit de Pikanto overwogen (toen de Up nog niet leverbaar was) maar nog niet eerder zag ik zo duidelijk waarom t nooit tot een serieuze vergelijking is gekomen. De andere A-klasse autootjes heb ik nooit als serieuze optie gezien, vanwege mini-kofferbakjes of andere voor mij belangrijke dingen, maar de Kia dus wel. Alleen snapte ik toen ik dit zo zag niet meer wat ik ooit leuk vond aan de Pikanto. t Is natuurlijk alleen maar uiterlijk maar toch......
Pikanto.JPG
Pikanto.JPG (105.26 KiB) 6409 keer bekeken
High UP White Edition met Oxxio Razor 17” => KLIK

up!
Forum eindbaas
Berichten: 1556
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:58
Locatie: Uppingedam

Re: C1, Aygo, 107, Picanto, Twingo, etc.

Bericht door up! » ma 18 nov 2013, 01:50

Hier zie je het goed, die Picanto heeft veel te veel lijntjes, de up! is toch veel strakker en rustiger vormgegeven? :?
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen

Gebruikersavatar
Witte Reus
Vagling liefhebber
Berichten: 200
Lid geworden op: do 16 feb 2012, 13:10

Re: C1, Aygo, 107, Picanto, Twingo, etc.

Bericht door Witte Reus » di 19 nov 2013, 00:14

Inderdaad een heel erg duidelijk voorbeel van 'less is more'.
High UP White Edition met Oxxio Razor 17” => KLIK

Gebruikersavatar
GunSpeed
Forum eindbaas
Berichten: 1182
Lid geworden op: vr 10 aug 2012, 14:09
Locatie: Vlaams-Brabant

Re: C1, Aygo, 107, Picanto, Twingo, etc.

Bericht door GunSpeed » wo 20 nov 2013, 15:41

Witte Reus schreef:Inderdaad een heel erg duidelijk voorbeel van 'less is more'.
+1 ;)
up! Black BMT 75pk 3d

Plaats reactie