Vochtprobleem mogelijke oplossing P.54

Bespreek hier alles omtrent de binnenkant van de VW up!
Gebruikersavatar
Psycho_Mantis
Vagling liefhebber
Berichten: 912
Lid geworden op: wo 14 mar 2012, 12:41
Locatie: Spijkenisse

Re: Vochtprobleem

Bericht door Psycho_Mantis » do 24 jan 2013, 21:34

Opstoken met de kachel helpt bij mij wel, ventilatie op 4 en op de ramen gericht.
Duurt dan zo ongeveer 5-10 minuten, ondertussen de ruiten krabben.
En dan kan ik de weg op.

Prohopper
Vagling liefhebber
Berichten: 297
Lid geworden op: wo 23 mei 2012, 20:48

Re: Vochtprobleem

Bericht door Prohopper » do 24 jan 2013, 22:36

...
Laatst gewijzigd door Prohopper op wo 13 mar 2013, 19:31, 1 keer totaal gewijzigd.

Yvonne
Forum newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: do 24 jan 2013, 22:33

Re: Vochtprobleem

Bericht door Yvonne » do 24 jan 2013, 22:51

Heb ook nog 3weken een nieuwe Up helemaal geweldig dacht ik maar last van ijs aan de binnenkant al staat de auto een uur stil staat er weer ijs op morgen dealer bellen echt balen

Gebruikersavatar
capravacca
Vagling liefhebber
Berichten: 164
Lid geworden op: wo 23 jan 2013, 22:50

Re: Vochtprobleem

Bericht door capravacca » do 24 jan 2013, 23:08

Noteer mij ook maar ook snel en vaak last van beslagen ruiten, thuis staat ie gelukkig onder de carpoort dus geen last van bevroren ruiten.
75 pk BMT High Up, Deep Black Pearl, Drive Pakket, Climatic, Maps&More, Beige grijs bruin int.

EdUp!
Vagling liefhebber
Berichten: 229
Lid geworden op: di 10 jul 2012, 19:18

Re: Vochtprobleem

Bericht door EdUp! » do 24 jan 2013, 23:32

Prohopper schreef:Dit is toch diep en diep triest.

Zelf vertrek ik iedere dag om 4.30 uur naar m'n werk en denk niet dat de buurt het leuk vindt als ik dan de auto 10 minuten stationair laat draaien.
Bovendien is het ook niet goed voor de motor: http://www.autoblog.nl/archive/2010/12/ ... t-vermogen .
Een standkachel lijkt mij dan een wijze investering. ;-)

Gebruikersavatar
Bertje
Vagling liefhebber
Berichten: 161
Lid geworden op: za 13 okt 2012, 00:38
Locatie: Nijkerk

Re: Vochtprobleem

Bericht door Bertje » do 24 jan 2013, 23:48

Echt te triest voor woorden om de lijst met probleem-Up's alleen maar te zien groeien.
Het lijkt pon ook echt geen ene moer te schelen wat voor een slecht product ze hebben verkocht. Als de zakken maar gevuld worden... :shock:
Jammer dat het zulke leuke auto's zijn allemaal. Ik weet dat het een utopie is maar eigenlijk zou je in NL een merk als VW voor een maand of zo moeten kunnen boycotten. Kijken of er dan misschien iemand van de salesafdeling naar de aftersales wandelt om te vragen of ze misschien iets voor al die mensen willen gaan betekenen...

Het bekende TSI probleem lijkt zich opnieuw te herhalen helaas.

Nu bijna twee weken mijn Up! in bezit en thank God nog geen vochtproblemen. Toch gek dat een toch ook behoorlijk deel van de Up! rijders helemaal geen problemen hebben. Je zou bijna denken dat het een paar assemblage monteurs zijn die structureel lopen te prutsen. Dat zullen we wellicht nooit te weten komen. :(
Laatst gewijzigd door Bertje op vr 25 jan 2013, 11:40, 1 keer totaal gewijzigd.
| High Up! 75 pk. Candy White | Executive | Drive | Dynamic | Panoramadak | Vier deuren | Nepleer ;-) met stoelverwarming | Winterbanden op Dezent F lichtmetaal | reservewiel |Polo 6R antenne|

Gebruikersavatar
ericb
Forum newbie
Berichten: 37
Lid geworden op: vr 03 aug 2012, 17:23

Re: Vochtprobleem

Bericht door ericb » vr 25 jan 2013, 05:49

Mijn tip:
Maak foto's en zet berichten op Twitter. Gebruik dan wel #Volkswagen #up! #vochtprobleem.
Mijn ervaring is dat Pon dit serieus neemt en kontakt met je opneemt.
Up! move up - BMT - 5 drs - 75 pk - Candy White - Reservewiel - Maps & More - Executive pakket

Gebruikersavatar
Psycho_Mantis
Vagling liefhebber
Berichten: 912
Lid geworden op: wo 14 mar 2012, 12:41
Locatie: Spijkenisse

Re: Vochtprobleem

Bericht door Psycho_Mantis » vr 25 jan 2013, 10:21

ericb schreef:Mijn tip:
Maak foto's en zet berichten op Twitter. Gebruik dan wel #Volkswagen #up! #vochtprobleem.
Mijn ervaring is dat Pon dit serieus neemt en kontakt met je opneemt.
Ik doe met je mee
https://twitter.com/gvanderwindt/status ... 4365046784

hopelijk krijg ik nog een reactie...
Moet laatste dagen zelfs regelmatig met me ramen open rijden om wat te kunnen zien, vind het nu best wel gevaarlijk worden. Soms kan ik niet eens zien of ik wel kan invoegen, moet gewoon gokken of er niets zit.

Gebruikersavatar
Bertje
Vagling liefhebber
Berichten: 161
Lid geworden op: za 13 okt 2012, 00:38
Locatie: Nijkerk

Re: Vochtprobleem

Bericht door Bertje » vr 25 jan 2013, 11:51

Psycho_Mantis schreef: Ik doe met je mee
https://twitter.com/gvanderwindt/status ... 4365046784

hopelijk krijg ik nog een reactie...
Moet laatste dagen zelfs regelmatig met me ramen open rijden om wat te kunnen zien, vind het nu best wel gevaarlijk worden. Soms kan ik niet eens zien of ik wel kan invoegen, moet gewoon gokken of er niets zit.
Nu al reactie van Pon. Dat is snel! Als ze nu ook eens snel waren met het oplossen van problemen... Oké Pon: kans 24565 om het nu wèl serieus te nemen.
Grote bedrijven hebben een verschrikkelijke hekel aan negatieve reclame op social media. Bij mijn werk zitten ze er ook altijd 'bovenop' om negativiteit zo snel mogelijk de kop in te drukken.
| High Up! 75 pk. Candy White | Executive | Drive | Dynamic | Panoramadak | Vier deuren | Nepleer ;-) met stoelverwarming | Winterbanden op Dezent F lichtmetaal | reservewiel |Polo 6R antenne|

Gebruikersavatar
Psycho_Mantis
Vagling liefhebber
Berichten: 912
Lid geworden op: wo 14 mar 2012, 12:41
Locatie: Spijkenisse

Re: Vochtprobleem

Bericht door Psycho_Mantis » vr 25 jan 2013, 12:31

Ik houd jullie op de hoogte, heb mijn gegevens doorgegeven.

Mii-angela
Forum newbie
Berichten: 62
Lid geworden op: ma 11 jun 2012, 16:25
Locatie: Noord-Brabant

Re: Vochtprobleem

Bericht door Mii-angela » vr 25 jan 2013, 13:42

Zijn er hier ook mii rijders die er last van hebben? Ik wel namelijk..
Ook bevroren ruiten aan de binnenkant!
Zojuist de dealer gebeld, hij stak het op de airco, maar toen ik zei dat ik deze niet gebruikte met dit weer, lag het aan natte schoenen.. M'n matten en bekleding is niet nat!
Ik moest het maar aankijken en mocht het blijven, dan langskomen.. Dat word dus langs gaan bij de dealer, hopen dat ze er wat aan (kunnen) doen.
Wachtend op mijn Miitje ...

Prohopper
Vagling liefhebber
Berichten: 297
Lid geworden op: wo 23 mei 2012, 20:48

Re: Vochtprobleem

Bericht door Prohopper » vr 25 jan 2013, 16:50

...
Laatst gewijzigd door Prohopper op wo 13 mar 2013, 19:31, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Psycho_Mantis
Vagling liefhebber
Berichten: 912
Lid geworden op: wo 14 mar 2012, 12:41
Locatie: Spijkenisse

Re: Vochtprobleem

Bericht door Psycho_Mantis » vr 25 jan 2013, 16:55

Bertje schreef:
Psycho_Mantis schreef: Ik doe met je mee
https://twitter.com/gvanderwindt/status ... 4365046784

hopelijk krijg ik nog een reactie...
Moet laatste dagen zelfs regelmatig met me ramen open rijden om wat te kunnen zien, vind het nu best wel gevaarlijk worden. Soms kan ik niet eens zien of ik wel kan invoegen, moet gewoon gokken of er niets zit.
Nu al reactie van Pon. Dat is snel! Als ze nu ook eens snel waren met het oplossen van problemen... Oké Pon: kans 24565 om het nu wèl serieus te nemen.
Grote bedrijven hebben een verschrikkelijke hekel aan negatieve reclame op social media. Bij mijn werk zitten ze er ook altijd 'bovenop' om negativiteit zo snel mogelijk de kop in te drukken.
Nou dit was dan ook de enige snelle reactie, heb niets meer gehoord.
Heb er ook nog een e-mail achteraan geplakt naar pon met uitgebreide uitleg, misschien dat ik volgende week nog een reactie krijg...

Gebruikersavatar
Blackupzhz
Forum newbie
Berichten: 83
Lid geworden op: zo 30 dec 2012, 09:03
Locatie: Papendrecht

Re: Vochtprobleem

Bericht door Blackupzhz » vr 25 jan 2013, 18:42

Ik heb de vraag preventief gesteld bij mijn garage, die geeft aan dat het bekend is en er inmiddels een werkplaats actie voor geweest is? Zegt dit iemand iets?
Up! / 60 pk / Black Up pakket / drive pakket / 4 deuren

Gadgets: witte sleutelcover / Polo 6R antenne / rubberen mat voor kofferbak / kentekenplaten met opgelegde letters / Up! hoesje voor PID

Het kan dus wel: samen weggaan in je uppie!

Bart007
Vagling liefhebber
Berichten: 110
Lid geworden op: zo 03 jun 2012, 09:55
Locatie: Zuid Holland

Re: Vochtprobleem

Bericht door Bart007 » vr 25 jan 2013, 18:55

en
Laatst gewijzigd door Bart007 op di 30 jul 2013, 17:52, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Citigo
Forum newbie
Berichten: 43
Lid geworden op: za 15 dec 2012, 16:03

Re: Vochtprobleem

Bericht door Citigo » vr 25 jan 2013, 20:39

Ik las op het skodaforum ook nog een mooie zin: Voor de Up wordt dit probleem nu gekwalificeerd als een 'producteigenschap' Goed ventileren is het advies.
Citigo 1.0 60pk Elegance Automaat Tornado Red, zwarte 15inch Auriga velgen, Panorama dak, 5deurs, All season en Travel pakket, Move & Fun.

Gebruikersavatar
Bertje
Vagling liefhebber
Berichten: 161
Lid geworden op: za 13 okt 2012, 00:38
Locatie: Nijkerk

Re: Vochtprobleem

Bericht door Bertje » vr 25 jan 2013, 22:51

Blackupzhz schreef:Ik heb de vraag preventief gesteld bij mijn garage, die geeft aan dat het bekend is en er inmiddels een werkplaats actie voor geweest is? Zegt dit iemand iets?
Dat had met gaten boren/doorprikken in de carosserie te maken. Rubber doppen in de kokers die open moesten of zoiets. Weet het niet exact.
Maar dat gold dan weer alleen tot een bepaald chassisnr. inmiddels is gebleken dat die aktie niet heeft geholpen en dat latere Up's er ook last van hebben.

Anders even zoeken op het forum. Hier is al veel over geschreven.
| High Up! 75 pk. Candy White | Executive | Drive | Dynamic | Panoramadak | Vier deuren | Nepleer ;-) met stoelverwarming | Winterbanden op Dezent F lichtmetaal | reservewiel |Polo 6R antenne|

mark#41
Forum newbie
Berichten: 39
Lid geworden op: do 13 dec 2012, 19:19

Re: Vochtprobleem

Bericht door mark#41 » za 26 jan 2013, 13:16

Bart007 schreef:Vanmiddag even voor 17.00 uur gebeld door de dealert met de mededeling dat ze een lek hebben gevonden.
Mijn Up! moet nog tot en met maandag blijven voor onderzoek en reparatie!
Ik hoop dat ik nu verlost ben van het vochtprobleem.
WAAR???? Please ga er naar toe en maak fotoos, anders heb ik het idee dat er weer iemand het bos in word gestuurd.

Gebruikersavatar
Henk1200
Forum newbie
Berichten: 55
Lid geworden op: do 16 feb 2012, 18:51

Re: Vochtprobleem

Bericht door Henk1200 » za 26 jan 2013, 13:31

Gister wilde ik weer een stukje gaan rijden maar de ruit was ook van de binnenkant bevroren. Ik zat echt 10 min te krappen.
| HIGH UP! | BlueMotion | 75 PK | Executive pakket | Zwart | Dashboard Zwart |

Gebruikersavatar
Psycho_Mantis
Vagling liefhebber
Berichten: 912
Lid geworden op: wo 14 mar 2012, 12:41
Locatie: Spijkenisse

Re: Vochtprobleem

Bericht door Psycho_Mantis » za 26 jan 2013, 14:55

mark#41 schreef:
Bart007 schreef:Vanmiddag even voor 17.00 uur gebeld door de dealert met de mededeling dat ze een lek hebben gevonden.
Mijn Up! moet nog tot en met maandag blijven voor onderzoek en reparatie!
Ik hoop dat ik nu verlost ben van het vochtprobleem.
WAAR???? Please ga er naar toe en maak fotoos, anders heb ik het idee dat er weer iemand het bos in word gestuurd.
Als het inderdaad gevonden is komen we met z'n allen wel ff langs om dezelfde fix te laten doen bij die dealer :lol:

Plaats reactie