meerdere kleine problemen

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
Gebruikersavatar
jefvanhouten
Vagling liefhebber
Berichten: 114
Lid geworden op: zo 26 aug 2012, 06:35
Locatie: oosterwolde

meerdere kleine problemen

Bericht door jefvanhouten » zo 30 dec 2012, 17:44

het tocht heel erg bij de hand rem weg zijn er nog meer die hier last van hebben ??
en bijrijders stoel gaat de gordel heel moeilijk los je moet hem er gewoon uittrekken
en de deur aan bij rijders kant moet je echt dicht gooien wil die fatsoenlijk dicht gaan
en het bekende vocht probleem had laatst het raam aan de binnenkant net zo bevroren als de buitenkant :shock:
60 pk ^move up ^ Maps en More 5deurs 16inch upsilon velgen ^ UP! instaplijsten ^ Midden armsteun ^

Gebruikersavatar
GuidoUp
Forum eindbaas
Berichten: 1654
Lid geworden op: ma 03 sep 2012, 15:18

Re: meerdere kleine problemen

Bericht door GuidoUp » zo 30 dec 2012, 19:54

echter moet ik me bij jou aansluiten over de bijrijders deur... hij sluit niet soepel... maar je moet soms hem echt dicht maken als een vrachtwagen deur.. (en die gaan nog weleens soepeler dicht)
Move UP! Bluemotion 60PK >> 75pk upgrade......Executive pakket......Getinte Ramen......17'' Brock Velgen Zwart...... Cree LED Bi led Dimlicht 5700k.....Schroefset

2e auto
Golf 6 1.4 tsi
FULL OPTIEN!!
zelfs standkachel
full led koplampen
19'' Santiago Wheels

Gebruikersavatar
Psycho_Mantis
Vagling liefhebber
Berichten: 912
Lid geworden op: wo 14 mar 2012, 12:41
Locatie: Spijkenisse

Re: meerdere kleine problemen

Bericht door Psycho_Mantis » zo 30 dec 2012, 23:31

Van wanneer is jou up?
Is bij jou de werkplaats terugroep actie al uitgevoerd betreft het vochtprobleem?

Betreft de gordel, ga terug naar de dealer.

Gebruikersavatar
aut5MIIsport60
Vagling liefhebber
Berichten: 212
Lid geworden op: vr 07 sep 2012, 11:29
Locatie: Almere-stad

Re: meerdere kleine problemen

Bericht door aut5MIIsport60 » ma 31 dec 2012, 00:55

M'n vrouw heeft ook een paar keer per dag moeite met die bijrijdersdeur in 1x goed dicht te gooien, behalve als ik mijn deur al open heb of het raam op een kier heb staan (heb er trouwens van die raamspoilers op gezet). Lijkt/leek mij een luchtdrukprobleem in zo'n kleine binnenruimte.

Van vocht/condens heb ik na 2 maanden nog geen last (nooit airco aan). Laat em altijd op recirculatiestand en luchtstroom gericht op voeten/ramen.
MII style Sport 60pk semi-aut5

EdUp!
Vagling liefhebber
Berichten: 229
Lid geworden op: di 10 jul 2012, 19:18

Re: meerdere kleine problemen

Bericht door EdUp! » ma 31 dec 2012, 02:00

Tocht bij de handrem is herkenbaar. Geen idee hoe dat is op te lossen. Het lijkt rijwind te zijn.

Gebruikersavatar
Antera
Vagling liefhebber
Berichten: 210
Lid geworden op: vr 16 nov 2012, 21:14
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: meerdere kleine problemen

Bericht door Antera » ma 31 dec 2012, 07:46

denk dat als je de de hoes weg trekt dat je daar misschien iets kan zien of eventueel wat isolatie tussen kwijt kan zonder dat het de pook beinvloed maar zal eerder onderlangs beter afgedicht moeten worden.
In het bezit van VCDS/VCP voor afspraak APP of Bel +31 6 15 22 87 09

Voor alle verlagingen ben je welkom al dan niet met montage

Scorpion
Forum newbie
Berichten: 19
Lid geworden op: wo 14 mar 2012, 19:50

Re: meerdere kleine problemen

Bericht door Scorpion » ma 31 dec 2012, 11:08

Heb gelukkig geen van de problemen. Soms een klein beetje beslagen ramen, maar een halve minuut de airco aan en dit is weg.
Up is van mei 2012.

Gebruikersavatar
Henk1200
Forum newbie
Berichten: 55
Lid geworden op: do 16 feb 2012, 18:51

Re: meerdere kleine problemen

Bericht door Henk1200 » ma 31 dec 2012, 15:45

Bekend probleem is de bijrijder deur die moeilijker sluit dan de rijder deur. Vocht probleem heb ik ook.
| HIGH UP! | BlueMotion | 75 PK | Executive pakket | Zwart | Dashboard Zwart |

Gebruikersavatar
jefvanhouten
Vagling liefhebber
Berichten: 114
Lid geworden op: zo 26 aug 2012, 06:35
Locatie: oosterwolde

Re: meerdere kleine problemen

Bericht door jefvanhouten » di 01 jan 2013, 14:07

Psycho_Mantis schreef:Van wanneer is jou up?
Is bij jou de werkplaats terugroep actie al uitgevoerd betreft het vochtprobleem?

Betreft de gordel, ga terug naar de dealer.
de up is van augustus 2012 (is een 4 deurs)
ben eral mee na dealer geweest ze konden niks vinden met vochtprobleem er is geen trug roep actie geweest voor mijn up volgens de dealer
de gorden spuiten ze in met wd 40 en dan moest het goed wezen volgens hun
60 pk ^move up ^ Maps en More 5deurs 16inch upsilon velgen ^ UP! instaplijsten ^ Midden armsteun ^

Gebruikersavatar
jefvanhouten
Vagling liefhebber
Berichten: 114
Lid geworden op: zo 26 aug 2012, 06:35
Locatie: oosterwolde

Re: meerdere kleine problemen

Bericht door jefvanhouten » di 08 jan 2013, 18:52

probleem met de deur is verholpen is even opnieuw afgestelt en nu is die goed :D
met de gordel konden ze eerst niks aan doen als het zich voor bleef doen word er een nieuwe houder op gezet waar je de gordel inklikt
60 pk ^move up ^ Maps en More 5deurs 16inch upsilon velgen ^ UP! instaplijsten ^ Midden armsteun ^

Gebruikersavatar
jefvanhouten
Vagling liefhebber
Berichten: 114
Lid geworden op: zo 26 aug 2012, 06:35
Locatie: oosterwolde

Re: meerdere kleine problemen

Bericht door jefvanhouten » zo 13 jan 2013, 09:10

gister het water dik aan de binnenkant zitten tis net of dat er een lek ergens in de auto zit .
Heb er dit keer foto's van gemaakt
60 pk ^move up ^ Maps en More 5deurs 16inch upsilon velgen ^ UP! instaplijsten ^ Midden armsteun ^

v up
Forum newbie
Berichten: 55
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 19:11

Re: meerdere kleine problemen

Bericht door v up » zo 13 jan 2013, 09:19

Kun je die foto's hier plaatsen?

Gebruikersavatar
jefvanhouten
Vagling liefhebber
Berichten: 114
Lid geworden op: zo 26 aug 2012, 06:35
Locatie: oosterwolde

Re: meerdere kleine problemen

Bericht door jefvanhouten » zo 13 jan 2013, 11:44

hoe kan ik foto's plaatsen
60 pk ^move up ^ Maps en More 5deurs 16inch upsilon velgen ^ UP! instaplijsten ^ Midden armsteun ^

Gebruikersavatar
jefvanhouten
Vagling liefhebber
Berichten: 114
Lid geworden op: zo 26 aug 2012, 06:35
Locatie: oosterwolde

Re: meerdere kleine problemen

Bericht door jefvanhouten » zo 13 jan 2013, 11:52

http://imageshack.us/photo/my-images/70 ... 23703.jpg/ ( metbeetje sneeuw op de buiten kant )

http://imageshack.us/photo/my-images/70 ... 23721.jpg/ ( ruitenwisser aan gehad en vocht aan binnenkant)
60 pk ^move up ^ Maps en More 5deurs 16inch upsilon velgen ^ UP! instaplijsten ^ Midden armsteun ^

inMnUppie
Forum newbie
Berichten: 58
Lid geworden op: vr 20 jul 2012, 18:59

Re: meerdere kleine problemen

Bericht door inMnUppie » ma 14 jan 2013, 09:56

jefvanhouten schreef:http://imageshack.us/photo/my-images/70 ... 23703.jpg/ ( metbeetje sneeuw op de buiten kant )

http://imageshack.us/photo/my-images/70 ... 23721.jpg/ ( ruitenwisser aan gehad en vocht aan binnenkant)
Allereerst is heb nooit Airco aan met dit weer. Ik had dit bij de eerste vriesnacht van aflopen vrijdag ook, maar op stand 4 met maximaal warmte + spiegelverwarming + achteruitverwarming bij lopende motor, was ik na het krabben van de ruiten redelijk snel weer op weg. ruiten geheel schoon duurde wel 10 minuten, maar ik kon wel gewoon rijden. Handig was het niet, maar het was alleen de voorruit, de rest was schoon.

Overigens, had vrijdag de gehele dag de zon op de auto gestaan, behalve op de voorruit (hij staat altijd aan straat). Het was voorheen zo vochtig (> 90%, dagen lang) dat ik niet anders verwacht had. Al het verdampte vocht in mijn auto is op de voorruit neergeslagen. Mijn vorige kadett en golf hadden dit ook. Heb eens rondgevraagd bij vrienden, met verschillende auto's, maar die hadden daar vrijdag ook last van.

Zaterdag, de tweede vriesnacht, was er niets meer aan de hand. Gewoon ff krabben en wegrijden. Nogmaals ik rijd met dit weer nooit met airco aan.
Vocht is dus bij mij minimaal een echt probleem, en ook het enige minpuntje. Als het daarbij blijft ben ik reuze tevreden met de UP!
2 deurs High Up, 75pk BMT, Light Silver met TitaanZwart interieur, Executive & Drive pakket

Gebruikersavatar
jefvanhouten
Vagling liefhebber
Berichten: 114
Lid geworden op: zo 26 aug 2012, 06:35
Locatie: oosterwolde

Re: meerdere kleine problemen

Bericht door jefvanhouten » wo 16 jan 2013, 14:07

inMnUppie schreef:
jefvanhouten schreef:http://imageshack.us/photo/my-images/70 ... 23703.jpg/ ( metbeetje sneeuw op de buiten kant )

http://imageshack.us/photo/my-images/70 ... 23721.jpg/ ( ruitenwisser aan gehad en vocht aan binnenkant)
Allereerst is heb nooit Airco aan met dit weer. Ik had dit bij de eerste vriesnacht van aflopen vrijdag ook, maar op stand 4 met maximaal warmte + spiegelverwarming + achteruitverwarming bij lopende motor, was ik na het krabben van de ruiten redelijk snel weer op weg. ruiten geheel schoon duurde wel 10 minuten, maar ik kon wel gewoon rijden. Handig was het niet, maar het was alleen de voorruit, de rest was schoon.

Overigens, had vrijdag de gehele dag de zon op de auto gestaan, behalve op de voorruit (hij staat altijd aan straat). Het was voorheen zo vochtig (> 90%, dagen lang) dat ik niet anders verwacht had. Al het verdampte vocht in mijn auto is op de voorruit neergeslagen. Mijn vorige kadett en golf hadden dit ook. Heb eens rondgevraagd bij vrienden, met verschillende auto's, maar die hadden daar vrijdag ook last van.

Zaterdag, de tweede vriesnacht, was er niets meer aan de hand. Gewoon ff krabben en wegrijden. Nogmaals ik rijd met dit weer nooit met airco aan.
Vocht is dus bij mij minimaal een echt probleem, en ook het enige minpuntje. Als het daarbij blijft ben ik reuze tevreden met de UP!

ik rij normaal ook nooit met de airco aan maar moet wel met vocht anders krijg ik het niet weg
van morgen deed me start stop het niet ff langs de dealer gegaan maar dat kwam door de kou
ook gelijk weer gevraagt na vocht probleem maar ze konden nog niks en ze lachten me gewoon uit met ik moest ook vanmorgen aan de binnenkant krabben zij de monteur zo grappig
heb op andere forums gekeken van de citigo en de mii maar die hebben er geen tot nauwlijks problemen mee
60 pk ^move up ^ Maps en More 5deurs 16inch upsilon velgen ^ UP! instaplijsten ^ Midden armsteun ^

Gebruikersavatar
Ron UP
Forum eindbaas
Berichten: 2050
Lid geworden op: do 23 feb 2012, 11:57
Locatie: Heemskerk

Re: meerdere kleine problemen

Bericht door Ron UP » vr 18 jan 2013, 09:54

Onze Up is van eind april.
Heeft ook de nodige vochtprobleempjes gehad, kan ik nu zeggen, hoop ik, hij is nagezien door de dealer en een werkplaatsactie uitgevoerd met de bekende extra gate nin de rubberen stoppen overal in de onderkant vd Up. Ik had ook last van ijs binnen maar nu helemaal geen last meer.
Heb een compleet nieuwe hemel gekregen omdat ik daar ook wat vochtplekken in had zitten.
Nu gaat het goed!
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen


Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350

Gebruikersavatar
TV_UP!
Forum eindbaas
Berichten: 1247
Lid geworden op: ma 09 jul 2012, 20:12
Locatie: Fijnaart

Re: meerdere kleine problemen

Bericht door TV_UP! » vr 18 jan 2013, 19:45

Ron UP schreef:Onze Up is van eind april.
Heeft ook de nodige vochtprobleempjes gehad, kan ik nu zeggen, hoop ik, hij is nagezien door de dealer en een werkplaatsactie uitgevoerd met de bekende extra gate nin de rubberen stoppen overal in de onderkant vd Up. Ik had ook last van ijs binnen maar nu helemaal geen last meer.
Heb een compleet nieuwe hemel gekregen omdat ik daar ook wat vochtplekken in had zitten.
Nu gaat het goed!
Ik hoop voor je dat het ook zo blijft kan je eindelijk echt gaan genieten van je up.
High_UP! 60pk BM 3d in darksilver
Opties: drive, dynamic en executivepakket. maps&more, reservewiel, winterbanden, zonder type aanduiding en DS dashboard.
Extra`s: W8, vagcom, instapstrips,

Besteld: 04-08-2012 Geleverd: 01-12-2012
18,3 KM/L

Gebruikersavatar
jefvanhouten
Vagling liefhebber
Berichten: 114
Lid geworden op: zo 26 aug 2012, 06:35
Locatie: oosterwolde

Re: meerdere kleine problemen

Bericht door jefvanhouten » wo 06 feb 2013, 08:18

met het weer van vanacht beetje sneeuw over de hele auto kom vanmorge bij de auto hele auto weer klets nat / bevroren terwijl ik hem gister niet gebruikt heb
en niet beslagen was
Laatst gewijzigd door jefvanhouten op wo 06 feb 2013, 09:42, 1 keer totaal gewijzigd.
60 pk ^move up ^ Maps en More 5deurs 16inch upsilon velgen ^ UP! instaplijsten ^ Midden armsteun ^

Gebruikersavatar
jefvanhouten
Vagling liefhebber
Berichten: 114
Lid geworden op: zo 26 aug 2012, 06:35
Locatie: oosterwolde

Re: meerdere kleine problemen

Bericht door jefvanhouten » wo 06 feb 2013, 09:39

Afbeelding
Afbeelding

het heeft vanacht ongeveer min 2 gevroren
60 pk ^move up ^ Maps en More 5deurs 16inch upsilon velgen ^ UP! instaplijsten ^ Midden armsteun ^

Plaats reactie