Vw Up! EcoFuel Met 79 g/km de schoonste in zijn segment

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
ruud
Vagling liefhebber

Vw Up! EcoFuel Met 79 g/km de schoonste in zijn segment

Bericht door ruud » di 13 nov 2012, 11:57

Aardgas-up! vanaf € 11.310,-

Afbeelding

Met 79 g/km is de Volkswagen up! EcoFuel de schoonste in zijn segment.
En dat wordt uiteraard beloond met vrijstelling van het betalen van wegenbelasting en een fiscale bijtelling van 14%.
De up! EcoFuel staat vanaf heden bij de dealer voor minimaal € 11.310,-.

De up! EcoFuel is technisch nagenoeg identiek aan de reguliere up!.
Het belangrijkste verschil is dat de 1.0 liter benzinemotor geschikt is gemaakt voor de verbranding van aardgas-biogas.
De benzinetank is verkleind tot een ‘reserve’-tank van 10 liter om plaats te maken voor twee aardgastanks.
Deze gastanks hebben een gezamenlijke inhoud van 74 liter, wat neerkomt op 11 kilo aardgas.
De theoretische actieradius van de up! EcoFuel bedraagt zo´n 520 kilometer: 320 kilometer op aardgas en zo’n 200 kilometer op de reserve-benzinetank.

Prijzen en uitrusting up! EcoFuel
De Volkswagen up! EcoFuel is leverbaar als take up!, move up! en high up!.
De vanafprijzen van deze uitrustingsniveaus bedragen respectievelijk € 11.310,-, € 12.010,- en € 12.950,-.
De take up! is standaard uitgerust met zaken als stuurbekrachtiging, een in hoogte verstelbaar stuurwiel, en airbags voor bestuurder en passagier.
De move up! voegt daar onder meer aan toe: elektronisch stabiliteitsprogramma ESP, City Emergency Braking en elektrisch bedienbare ramen vóór.
De high up! beschikt daarbovenop over 15-inch lichtmetalen wielen, met leer bekleed stuur en pookknop, radio-/CD-systeem RCD215, elektrisch verstelbare en verwarmde buitenspiegels en een in kleur meegespoten dashboard.

Bron

_1S_
Forum newbie

Re: Vw Up! EcoFuel Met 79 g/km de schoonste in zijn segment

Bericht door _1S_ » di 13 nov 2012, 13:53

Maar de eco-up! is wel weer verdwenen uit de NL configurator ?

ruud
Vagling liefhebber

Bericht door ruud » di 13 nov 2012, 17:19

VW Up Ecofuel lust aardgas. (Let op dit is in Belgie)

Met twee volle gastanks die samen 74 liter vullen, en een benzinetank die amper 10 liter bedraagt, raakt de Up Ecofuel op papier 520 kilometer ver.
Op aargas alleen raak je 320 kilometer ver, op benzine wordt dat 200 kilometer.
De gemiddelde CO2-uitstoot bedraagt nu nog maar 79g/km en daarmee bekroont hij zichzelf tot de properste in zijn segment.

Het model komt nog steeds in drie uitvoeringen.
De instapper, de Take Up, krijgt airbags voor bestuurder en passagiers, stuurbekrachtiging en een in hoogte verstelbaar stuurwiel megeleverd. Redelijk basis dus. Move Up voegt daar ESP, City Emergency Braking en, vooraan, elektrisch bedienbare ramen aan toe.
Het topmodel vervolledigt de lijst met vijftienduims lichtmetaal, een met leder bekleed stuurwiel en -pookknop, het RCD215 radio-/CD-systeem, elektrisch verstelbare- en verwarmde buitenspiegels en een in kleur meegespoten boordplank - net als de Black Up.
Prijzen volgen later.

Bron:
http://www.auto55.be/nieuws/19088-vw-up ... st-aardgas

ruud
Vagling liefhebber

Bericht door ruud » di 13 nov 2012, 17:22

Volkswagen introduceert Up! EcoFuel op aardgas

Volkswagen introduceert een nieuwe, zeer zuinige, variant van de Up! die op aardgas rijdt.

De nieuwe Up! EcoFuel beschikt naast zijn efficiënte motor standaard over extra energiebesparende techniek als start/stop en remenergie-regeneratie.
Dat zorgt voor een CO2-uitstoot van slechts 79 gr/km waardoor hij wegenbelastingvrij is en een fiscale bijtelling kent van 14%.

Uitrustingniveau's
De Up! EcoFuel is leverbaar als take up!, move up! en high up!.
De vanafprijzen van deze uitrustingsniveaus bedragen respectievelijk 11.310 euro, 12.010 euro en 12.950 euro.

De take up! is standaard uitgerust met zaken als stuurbekrachtiging, een in hoogte verstelbaar stuurwiel, en airbags voor bestuurder en passagier.
De move up! voegt daar onder meer aan toe: elektronisch stabiliteitsprogramma ESP, City Emergency Braking en elektrisch bedienbare ramen vóór.
De high up! beschikt daarbovenop over 15-inch lichtmetalen wielen, met leer bekleed stuur en pookknop, radio-/CD-systeem RCD215, elektrisch verstelbare en verwarmde buitenspiegels en een in kleur meegespoten dashboard.

Actieradius
De Up! EcoFuel is technisch verregaand identiek aan de reguliere up!.
De 1.0-benzinemotor is geschikt gemaakt voor de hoog efficiënte verbranding van aardgas-biogas.
De benzinetank is verkleind tot een ‘reserve’-tank van 10 liter om plaats te maken voor twee aardgastanks.
Deze gastanks hebben een gezamenlijke inhoud van 74 liter, wat neerkomt op 11 kilo aardgas.
De theoretische actieradius van de Up! EcoFuel bedraagt zo´n 520 kilometer: 320 kilometer op aardgas* en zo´n 200 kilometer op de reserve-benzinetank.

De nieuwe Up! EcoFuel is per direct te bestellen bij de dealers.

Bron:
http://www.bnr.nl/programma/denationale ... op-aardgas

ruud
Vagling liefhebber

Bericht door ruud » di 13 nov 2012, 17:23

_1S_ schreef:Maar de eco-up! is wel weer verdwenen uit de NL configurator ?
Snap het ook niet, zoals je ziet staat bij de ene hij is gelijk te bestellen en bij de ander nader info volgt?

Savaan76
Forum newbie

Bericht door Savaan76 » di 13 nov 2012, 19:12

Dat de inhoud van de tanks 74 liter is klopt niet volgens mij, ik heb een 48 liter tank in mijn Saab liggen waar ik 1 op 8 mee rij en haal daar netto al 300 km mee bij maximale vulling van 80%.

Lijkt me dat de inhoud per tank eerder 7,4 liter zou moeten zijn. 2 x 7,4 = 14,8 liter x ongeveer 1 op 20 = +/ - 300 km op gas.

Ik kan uit ervaring wel vertellen dat om de 300 km tanken vanzelf je keel gaat uithangen en je mazzel moet hebben dat de L.P.G. verkoop punten op de route liggen. Verder ben ik benieuwd hoe het op den duur met de wegenbelasting zit? Groen of niet ik betaal op dit moment €75- wegenbelasting per maand voor de Saab.

Groet Sander

_1S_
Forum newbie

Bericht door _1S_ » di 13 nov 2012, 19:52

ruud schreef:
_1S_ schreef:Maar de eco-up! is wel weer verdwenen uit de NL configurator ?
Snap het ook niet, zoals je ziet staat bij de ene hij is gelijk te bestellen en bij de ander nader info volgt?
Op de NL VW site staat dat hij per direct te bestellen is, en staan ook de vanaf-prijzen.
Maar eerder deze week stond de eco-up al mee in de NL-configurator, nu dus niet meer :(

In B is invoerder d'Ieteren weer niet bepaald van de rapste :?
Maar goed, als ze niet willen verkopen, in NL is de up! goedkoper en je krijgt er de BPM af voor export ;)
Laatst gewijzigd door _1S_ op di 13 nov 2012, 19:55, 1 keer totaal gewijzigd.

_1S_
Forum newbie

Bericht door _1S_ » di 13 nov 2012, 19:53

Savaan76 schreef:Dat de inhoud van de tanks 74 liter is klopt niet volgens mij

Ik kan uit ervaring wel vertellen dat om de 300 km tanken vanzelf je keel gaat uithangen en je mazzel moet hebben dat de L.P.G. verkoop punten op de route liggen.
De up!-EcoFuel rijdt op aardgas / CNG , niet op LPG.
Aardgas neemt nogal veel plaats in per kilogram, zelfs bij 200+ bar .

Savaan76
Forum newbie

Bericht door Savaan76 » di 13 nov 2012, 20:09

Excuus, geheel over heen gelezen dat het om aardgas gaat :?

TV_UP!
Forum eindbaas

Bericht door TV_UP! » di 13 nov 2012, 22:02

_1S_ schreef:
Savaan76 schreef:Dat de inhoud van de tanks 74 liter is klopt niet volgens mij

Ik kan uit ervaring wel vertellen dat om de 300 km tanken vanzelf je keel gaat uithangen en je mazzel moet hebben dat de L.P.G. verkoop punten op de route liggen.
De up!-EcoFuel rijdt op aardgas / CNG , niet op LPG.
Aardgas neemt nogal veel plaats in per kilogram, zelfs bij 200+ bar .
Aardgas heeft een dichtheid van ongeveer 0,833 kg/m³ dus die 74liter klopt dan wel als er 11 kilo in gaat. Is het alleen afhankelijk van de druk.
High_UP! 60pk BM 3d in darksilver
Opties: drive, dynamic en executivepakket. maps&more, reservewiel, winterbanden, zonder type aanduiding en DS dashboard.
Extra`s: W8, vagcom, instapstrips,

Besteld: 04-08-2012 Geleverd: 01-12-2012
18,3 KM/L

Plaats reactie