C1, Aygo, 107, Picanto, Twingo, etc.

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
up!
Forum eindbaas

Re: C1, Aygo, 107, Picanto, Twingo, etc.

Bericht door up! » do 16 feb 2012, 15:38

Welkom! Herkenbaar verhaal... De up! is de enige auto in het A-segment die er strak uitziet, met simpele en eenvoudige lijnen! :D Sommigen noemen het saai, ik noem het klasse 8-)
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen

Witte Reus
Vagling liefhebber

Bericht door Witte Reus » do 16 feb 2012, 16:00

up! schreef:Welkom! Herkenbaar verhaal... De up! is de enige auto in het A-segment die er strak uitziet, met simpele en eenvoudige lijnen! :D Sommigen noemen het saai, ik noem het klasse 8-)
Amen!

Ik heb helemaal niks met al die zogenaamd moderne details. Een eigentijdse auto neerzetten die over pak 'm beet 6 jaar nog steeds niet zwaar verouderd oogt, da's een prestatie. En VW (oke, ook Audi) is niet voor niet zo populair. Is zo ongeveer het enige merk dat z'n eigen koers vaart kwa design. De rest volgt bijkans elke modegril. En daarmee wordt "modern" ineens eenheidsworst.

Ach, en degenen die het saai noemen zijn over t algemeen zo voorspelbaar. Plak een VW embleem op een willekeurige andere auto en dan verandert ie van leuk ineens in saai ;)
High UP White Edition met Oxxio Razor 17” => KLIK

el coche SEAT
Donateur member

Bericht door el coche SEAT » do 16 feb 2012, 16:08

Wij rijden nu zelf in een Peugeot 107.

Toen we in begin december 2011 naar Duitsland reden voor een proefrit in de up!, was het erg onstuimig weer. De 107 lag erg onrustig op de weg en er was veel lawaai.
Tijdens de proefrit met de up! onder vergelijkbare omstandigheden, hebben we dezelfde weg gereden. Het viel positief op dat de up! veel stabieler op de weg lag. Ook het rij geluid was veel minder.

In het algemeen voelde de up! veel degelijker aan. Uiteindelijk rijden we meer dan 15000 km per jaar met de kleine auto en wil je dit toch doen met een degelijke auto.

Kortom toen was onze keuze snel gemaakt.
VW UP! GTI, Kings Red with Black roof, 115 pk, 2023

VW Golf Variant, R-line, Dolphin Grey, 130 pk, 2023

Crash
Vagling liefhebber

Bericht door Crash » do 16 feb 2012, 20:52

vwholic schreef:Heb onlangs een Up! besteld. Liep al een tijdje met de gedachte om m'n Golf in te ruilen voor een A-segmentertje simpelweg omdat ik de ruimte van de Golf niet meer nodig heb en de gebruikskosten voor zo'n kleintje vele malen lager liggen.
Wat mij bij de genoemde alternatieven steeds weer opviel (of misschien liever "tegenstond") was het gepruts met lijntjes en kleurtjes op de vierkante centimeter. In het kader van "leuk" bleek het tot nu toe niet mogelijk om een kleintje neer te zetten met een wat meer volwassen vormgeving. De voorlaatste nieuweling (Kia Picanto) leek even leuk maar iets beter bekeken vond ik de vouwen in de carosserie, de daarbij uit de toon vallende spiegels, de combinatie van lijntjes en kleurtjes in het interieur etc. toch weer teveel. Ondanks de fraaie aanbieding met 7 jaar garantie ben ik er uiteindelijk niet eens voor naar de showroom geweest.
De Up! is wat dat betreft een verademing. Mooie strakke lijnen en vlakken en geen overdadige frutsels. Gewoon een degelijke verschijning met een goede kwaliteitsbeleving (of dat de kwaliteit ook beter is valt nog niet zoveel over te zeggen). Kwa rijden is het enige vergelijk dat ik heb de C1 van m'n schoonzus en ook daarin verschilt de Up! behoorlijk, in positieve zin wel te verstaan. De C1 mag dan ouder zijn maar het verschil is wel erg groot. Wat ik overigens wel mis bij al die A-autootjes is de mogelijkheid het stuur in diepte te verstellen. Het zou t vinden van een goede zitpositie net even makkelijker maken (> 1.95m).
Ondanks dat kleine minnetje waren een proefrit van een uur en een goed gesprek bij de dealer voldoende om de knoop door te hakken.

t Is geworden:
High Up Blue Motion 75pk in Dark Silver
Antraciet interieur met Dark Silver Dashboard Pad
Executive pakket
Drive pakket
Dynamic pakket

Al met al niet t koopje van de week, maar hij moet dan ook een behoorlijke auto doen vergeten.

En nu maar wachten.............
Welkom hier! :mrgreen:

Ik heb precies dezelfde samenstelling als jou :) , alleen heb ik voor het kunstlederen pakket gekozen ipv de stoffen bekleding.

Heb je een indicatie gekregen wanneer je de Up! mag verwachten ?
| High Up! | Dark Silver | 75pk Bluemotion | Executive | Drive | Dynamic 'Triangle' | Kunstlederen stoelbekleding | Zonder type-aanduiding | Dashboardpad Dark Silver |

Witte Reus
Vagling liefhebber

Bericht door Witte Reus » vr 17 feb 2012, 00:14

Crash schreef:
Welkom hier! :mrgreen:

Ik heb precies dezelfde samenstelling als jou :) , alleen heb ik voor het kunstlederen pakket gekozen ipv de stoffen bekleding.

Heb je een indicatie gekregen wanneer je de Up! mag verwachten ?
Tnx.
Als t echt leer was geweest had ik er nog wel over nagedacht maar kunstleer (hoe mooi t er misschien ook uit ziet), nee, doe maar niet.

Met de productie schijnen ze nu half april te zitten, dus dat zou levering half mei worden. Maakte daarbij niet meer uit of t wel of niet een BlueMotion is. Drie maanden :roll:. Pfffff.
High UP White Edition met Oxxio Razor 17” => KLIK

RonaldNL
Vagling liefhebber

Bericht door RonaldNL » di 06 mar 2012, 21:53

Die 7jaar garantie van Kia ga je van een koude kermis thuiskomen , enorm veel Uitsluitingen : kleine lettertjes dus dat is gewoon 1 a 2 jaar en het blijft koreaanse pisbakkenstaal. :D
The Only Way is UP!

Bryan
Vagling liefhebber

Bericht door Bryan » di 06 mar 2012, 21:57

RonaldNL schreef:Die 7jaar garantie van Kia ga je van een koude kermis thuiskomen , enorm veel Uitsluitingen : kleine lettertjes dus dat is gewoon 1 a 2 jaar en het blijft koreaanse pisbakkenstaal. :D

Zelf ervaring???????

Bryan

RonaldNL
Vagling liefhebber

Bericht door RonaldNL » di 06 mar 2012, 22:16

Ik niet me buren wel.. Zouden ze mee naar Radar of kassa moeten gaan maargoed.
The Only Way is UP!

Bryan
Vagling liefhebber

Bericht door Bryan » di 06 mar 2012, 22:22

RonaldNL schreef:Ik niet me buren wel.. Zouden ze mee naar Radar of kassa moeten gaan maargoed.
Ok das sneu dan.......

Moet eerlijk zeggen dat de koreanen wel beter geworden zijn de afgelopen 5 jaar en ik genoeg mensen ken die juist heel tevreden zijn. Maargoed ieder zijn ervaringen natuurlijk ;)

Bryan

eas
Vagling liefhebber

Bericht door eas » di 06 mar 2012, 22:24

Bryan schreef: Ok das sneu dan.......

Moet eerlijk zeggen dat de koreanen wel beter geworden zijn de afgelopen 5 jaar en ik genoeg mensen ken die juist heel tevreden zijn. Maargoed ieder zijn ervaringen natuurlijk ;)

Bryan
Bryan je moet niet alles geloven hoor :roll:
fiat panda twinair 65 pk lounge 2013

Bryan
Vagling liefhebber

Bericht door Bryan » di 06 mar 2012, 22:42

eas schreef:
Bryan schreef: Ok das sneu dan.......

Bryan
Bryan je moet niet alles geloven hoor :roll:
Hoe bedoel je eas :?: :roll:

Bryan

eas
Vagling liefhebber

Bericht door eas » di 06 mar 2012, 22:46

dat zo'n kia gewoon een prima kar is
fiat panda twinair 65 pk lounge 2013

RonaldNL
Vagling liefhebber

Bericht door RonaldNL » di 06 mar 2012, 22:49

Die Eas moet je negeren dat is een oude zielige man die aandacht zoekt door mensen af te zeiken gewoon op negeren zetten dat figuur is er weer zo een die een forum komt verzieken.

En ja tuurlijk zijn ze ook beter geworden laatste jaren is ook zo maar toch aan VW kunnen ze nogsteeds niet tippen heb jij wel eens een koreaan gezien van 20+ jaar :D zegt genoeg mijn VW rijd al 23 jaar rond dus..
The Only Way is UP!

Bryan
Vagling liefhebber

Bericht door Bryan » di 06 mar 2012, 22:54

eas schreef:dat zo'n kia gewoon een prima kar is

Dat zeg ik :D :D ;)

Bryan

High-up!
Vagling liefhebber

Bericht door High-up! » di 06 mar 2012, 23:59

RonaldNL schreef:Die Eas moet je negeren dat is een oude zielige man die aandacht zoekt door mensen af te zeiken gewoon op negeren zetten dat figuur is er weer zo een die een forum komt verzieken.
Zoals de waard is...
||High-up! | Candy White | Executive Pakket | Drive Pakket | Maps & More | 75PK ||

Piedro
Vagling liefhebber

Bericht door Piedro » wo 07 mar 2012, 01:18

Gezellig hier... :roll:

On-topic: de Picanto is een prima auto en de Koreanen zijn met name de laatste jaren aan een enorme opmars begonnen. Kia en Hyundai stijgen elk jaar weer in de Europese verkoopstatistieken, denk wel dat menig concurrent zich inmiddels achter de oren krabt. Dat je nu niet zoveel Hyundais van 20 jaar oud tegenkomt is niet zo verbazingwekkend, gelet op de mindere kwaliteit van hun wagens uit die tijd. Ik wil het in 2032 nog wel eens zien... Dat deze twee merken het met name in Duitsland ook bovengemiddeld goed doen, is toch wel een teken aan de wand. En ik weet niet wat voor spul uit China ons over twintig jaar hier te wachten staat, maar wat ze in Zuid-Korea kunnen, apen ze in China in de toekomst mogelijk gewoon na. Niet mijn persoonlijke voorkeur, die ligt toch echt bij de Europese en met name Duitse en Zweedse merken en dus heb ik liever een Up dan een Picanto, maar ik zal niet ontkennen dat men elders op de wereld goed bezig is. Zie ook dit schrijfseltje.
Škoda Citigo Tour | 1.0 Greentech 60 pk | Brilliant Silver | 3-deurs | Travelpakket | LM velgen 'Apus' | Sunset
-------------

Afbeelding

Tom Westendorp
Unicorn
Contacteer:

Bericht door Tom Westendorp » wo 07 mar 2012, 12:31

High-up! schreef:
RonaldNL schreef:Die Eas moet je negeren dat is een oude zielige man die aandacht zoekt door mensen af te zeiken gewoon op negeren zetten dat figuur is er weer zo een die een forum komt verzieken.
Zoals de waard is...
Inderdaad. Dit soort persoonlijke aanvallen woren hier niet gewaardeert danwel getolereerd. Zie dit als een persoonijke waarschuwing voor al die het aangaat.

Petrolhead Tom, Beheerder
Bekijk de beste online Ferrari Marketplace en het gaafste Ferrari blog op: www.giallomodena.com

Jos Bosch
Vagling liefhebber

Bericht door Jos Bosch » zo 28 apr 2013, 14:23

Wil toch nog even hier op reageren.Rij op moment nog een Kia Picanto welke we hebben ingeruild voor een Up.
Picanto is net een jaar oud maar we doen hem niet weg omdat hij slecht is of zo.
Is gewoon een goede auto waar we veel plezier van hebben gehad.Ook van binnen ruimte genoeg en zowat alle optie die je kunt bedenken.Leddagrijverlichting,achter led verlichting en gewoon alle ramen gaan electrisch open.
Alleen het stuur in de middenstand is wazig.Veel moeite meegehad maar ook hier wen je aan.
Het is een1.2 uitvoering en moet zeggen hij ging er goed vandoor.
Nu is overal wel iets over te zeggen dat kan je ook wel lezen in dit forum.Ook de Up is niet vlekkeloos maar dat vind je nergens denk ik zo.
Hopelijk word onze Up automaat snel afgeleverd want het wachten duurt toch wel lang.
Dit is ook de reden dat we de Kia wegdoen.Kia heeft ook maar een 4 versnellingsautomaat mede daarom voor de Up gekozen.
De Up voelt inderdaad veel beter aan dat merk je al als je een deur dichtgooit maar ook de Kia is degelijk in elkaar gezet.
Jos. :)
Seat Ibiza ST 1.2 DSG Sport.

rjw
Forum newbie

Bericht door rjw » zo 28 apr 2013, 16:53

De Kia Picanto was gisteren geloof ik nog in Kassa vanwege het hoge benzine verbruik.

Patrick-Brand
Vagling liefhebber

Bericht door Patrick-Brand » zo 28 apr 2013, 17:37

rjw schreef:De Kia Picanto was gisteren geloof ik nog in Kassa vanwege het hoge benzine verbruik.
Ja dat klopt. Kwartier lange reportage.
http://kassa.vara.nl/tv/afspeelpagina/f ... t/speel/1/
High Up! BlueM | 75pk | Light Silver metallic | Executive | VAG-instellingen | Up rijder sinds 15-03-2013
The Only Way Is Up!

Plaats reactie