Wat een geldklopperij !!
Re: Wat een geldklopperij !!
Hallo Ron,
Die K&N filters zijn rood vanwege de olie, die is namenlijk rood van kleur (voor degene die dat niet weten).
Zo uit de verpakking is het filter klaar voor gebruik dacht ik, maar weet dat niet zeker meer.
Ik heb in het verleden meer met K&N gewerkt, en ook zelf de filters van olie voorzien, maar dat hoeft geen probleem te zijn als je je houd aan de instructies van K&N.
Ik vond dat een klusje van niks en heb verders nooit geen problemen ondervonden met K&N.
Ik heb hier nog wat foto's staan van een 6 cilinder 24 kleppen Honda CBX die ik had voorzien van K&N en zelf op deze 12.000 tpm 112 pk laagvlieger nooit geen problemen ondervonden, en deze filters zaten in de open lucht !
http://www.vwupforum.nl/viewtopic.php?f ... 9&start=25
Ik laat wel weten in bovenstaand forum hoe het mij vergaat met K&N en de UP, ik verwacht in ieder geval helemaal niets van dit filter !
Die K&N filters zijn rood vanwege de olie, die is namenlijk rood van kleur (voor degene die dat niet weten).
Zo uit de verpakking is het filter klaar voor gebruik dacht ik, maar weet dat niet zeker meer.
Ik heb in het verleden meer met K&N gewerkt, en ook zelf de filters van olie voorzien, maar dat hoeft geen probleem te zijn als je je houd aan de instructies van K&N.
Ik vond dat een klusje van niks en heb verders nooit geen problemen ondervonden met K&N.
Ik heb hier nog wat foto's staan van een 6 cilinder 24 kleppen Honda CBX die ik had voorzien van K&N en zelf op deze 12.000 tpm 112 pk laagvlieger nooit geen problemen ondervonden, en deze filters zaten in de open lucht !
http://www.vwupforum.nl/viewtopic.php?f ... 9&start=25
Ik laat wel weten in bovenstaand forum hoe het mij vergaat met K&N en de UP, ik verwacht in ieder geval helemaal niets van dit filter !
Re: Wat een geldklopperij !!
Ik heb totaal geen sjoege van motoren maar hebben die dan geen lmm? Dan geeft t geen problemen he
Als je er totaal niks van verwacht, waarom koop je dan zoon ding.....
Kun je beter lekker voor uit eten gaan met je vrouw
Ik hoef echt niet zoon filter. Een lmm voor de T4 kost al 100 euro, maar weet niet wat die voor de Up kost, zal zekerssss duurder zijn, nieuwe modellen zijn altijd duurder he.
Overweeg je beslissing noggus zou ik zeggen......
Als je er totaal niks van verwacht, waarom koop je dan zoon ding.....
Kun je beter lekker voor uit eten gaan met je vrouw
Ik hoef echt niet zoon filter. Een lmm voor de T4 kost al 100 euro, maar weet niet wat die voor de Up kost, zal zekerssss duurder zijn, nieuwe modellen zijn altijd duurder he.
Overweeg je beslissing noggus zou ik zeggen......
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen
Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350
Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350
Re: Wat een geldklopperij !!
Ik vermoed dat een LMM wel aanwezig is op de UP, iedere moderne auto heeft dat nu.
Vandaar dat zo´n filter wel zou kunnen werken.
De LMM meet meer lucht dus gaat compesseren met meer benzine, presto, meer benzine om te verbranden dus een theoretische stijging van pk´s.
Theoretisch hoeft niet altijd te betekenen dat dit ook daadwerkelijk in de praktijk ook te merken is, waarschijnlijk niet omdat de winst te klein is, maar dat wil ik dus wel proberen.
De K&N filters op de motor is op een motor uit 1978, ja wel je leest het goed, 1978 !!
Toen perste ze 112 pk uit 1047 cc, gewoon met carburateurs, geen computers, geen LMM
Met K&N, grotere naalden en sproeiers, hoppa, vette pk winst, maar dat is voor de UP fantasie.
Vandaar dat zo´n filter wel zou kunnen werken.
De LMM meet meer lucht dus gaat compesseren met meer benzine, presto, meer benzine om te verbranden dus een theoretische stijging van pk´s.
Theoretisch hoeft niet altijd te betekenen dat dit ook daadwerkelijk in de praktijk ook te merken is, waarschijnlijk niet omdat de winst te klein is, maar dat wil ik dus wel proberen.
De K&N filters op de motor is op een motor uit 1978, ja wel je leest het goed, 1978 !!
Toen perste ze 112 pk uit 1047 cc, gewoon met carburateurs, geen computers, geen LMM
Met K&N, grotere naalden en sproeiers, hoppa, vette pk winst, maar dat is voor de UP fantasie.
Re: Wat een geldklopperij !!
Persoonlijk denk ik zelf dat je ergens anders mee winst zou kunnen boeken.......
Ik heb me erover verbaasd dat de luchtaanvoer naar de LMM toe, gewoon vanauit het motorcompartiment komt. Dus je zuiget hier warme lucht aan... het meest effectieve is om het aanzuigpunt naar de voorkant te brengen dmv een slang of zoiets en dat ie vanuit buiten, de koude lucht aanzuigt. Vind de Up veel lekkerder.
Je kunt me echt niet overtuigen dat zo'n KN filter goed is hoor. Ja bij je motor uit de prehistorie werkte het wel want die had geen LMM inderdaad
Maar als jij de gok wil nemen dat je snel een nieuwe LMM wil bestellen bij de Stealer, be my guest
Succes Dick!
Ik heb me erover verbaasd dat de luchtaanvoer naar de LMM toe, gewoon vanauit het motorcompartiment komt. Dus je zuiget hier warme lucht aan... het meest effectieve is om het aanzuigpunt naar de voorkant te brengen dmv een slang of zoiets en dat ie vanuit buiten, de koude lucht aanzuigt. Vind de Up veel lekkerder.
Je kunt me echt niet overtuigen dat zo'n KN filter goed is hoor. Ja bij je motor uit de prehistorie werkte het wel want die had geen LMM inderdaad
Maar als jij de gok wil nemen dat je snel een nieuwe LMM wil bestellen bij de Stealer, be my guest
Succes Dick!
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen
Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350
Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350
Re: Wat een geldklopperij !!
Warme lucht bevat minder zuurstof delen per cub lucht dan koude lucht.
Maar daar is nu net waar de LMM zijn dienst bewijst, die regelt dat er dan meer of minder benzine gemengt word, het zelfde gaat op als een K&N filter word gebruikt.
In de zomer zou de lucht van buiten de auto ongunstger van samenstelling kunnen zijn dan aangezogen van onder de kap, maar dit blijven lastige discussies.
Maar nogmaals, het is allemaal technisch en theoretisch gezwam, misschien is wel het belangrijkste wat er tussen de oren gebeurd
Ik laat zsm weten of de illusie bij mij werkt..........
Maar daar is nu net waar de LMM zijn dienst bewijst, die regelt dat er dan meer of minder benzine gemengt word, het zelfde gaat op als een K&N filter word gebruikt.
In de zomer zou de lucht van buiten de auto ongunstger van samenstelling kunnen zijn dan aangezogen van onder de kap, maar dit blijven lastige discussies.
Maar nogmaals, het is allemaal technisch en theoretisch gezwam, misschien is wel het belangrijkste wat er tussen de oren gebeurd
Ik laat zsm weten of de illusie bij mij werkt..........
Re: Wat een geldklopperij !!
Doe je best!
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen
Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350
Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350
- P@trick & Mii(rella)
- Vagling liefhebber
- Berichten: 173
- Lid geworden op: zo 05 aug 2012, 14:57
- Locatie: Eindhoven
Re: Wat een geldklopperij !!
op de UP zit geen lucht massa meter, en een K&N filter welke er is voor de UP gaat gewoon in het origineel filterhuis dus die zuigt op deelfde plek de lucht aan.....Ron UP schreef:Persoonlijk denk ik zelf dat je ergens anders mee winst zou kunnen boeken.......
Ik heb me erover verbaasd dat de luchtaanvoer naar de LMM toe, gewoon vanauit het motorcompartiment komt. Dus je zuiget hier warme lucht aan... het meest effectieve is om het aanzuigpunt naar de voorkant te brengen dmv een slang of zoiets en dat ie vanuit buiten, de koude lucht aanzuigt. Vind de Up veel lekkerder.
Je kunt me echt niet overtuigen dat zo'n KN filter goed is hoor. Ja bij je motor uit de prehistorie werkte het wel want die had geen LMM inderdaad
Maar als jij de gok wil nemen dat je snel een nieuwe LMM wil bestellen bij de Stealer, be my guest
Succes Dick!
Seat Mii, Candy white, drive pakket, Seat portable system, donkere ramen, verwarmde stoelen,17inch,K&N filtertje.
BMW 520i High executive M performance F11 2012, opties, uhm ja, alles.....
BMW 520i High executive M performance F11 2012, opties, uhm ja, alles.....
Re: Wat een geldklopperij !!
Ok, alleen maar beter want Ron dacht dat de LMM met K&N voor problemen zou zorgen.
Ik zelf dacht dat alle moderne auto's een LMM hadden, hoe word er dan geregeld, dat wanneer er een meer open filter op zit, de motor meer benzine gaat krijgen ?
Als de ECU dit regelt waar krijgt de ECU de lucht info dan vandaan als er geen LMM is, en dat heeft dan nog niet eens met een K&N filter te maken.
Ohhhhhhh, techniek......
Kwam dit artikel nog tegen over K&N:
In Europa krijgen we klachten over de luchtmassameters en dat het K&N filter daarvan de schuld zou zijn. Deze klachten zijn bij navraag bij K&N gelijk aan die ze in de USA kregen. Er zijn er daar zeer veel getest en eigenlijk zijn er daadwerkelijk maar een paar kapot. Ze hebben ook op veel interne service meldingen van verschillende autofabrikanten de hand weten te leggen. In deze service meldingen stond het probleem luchtmassameter. Wat meestal het probleem is; is dat de oliedampen van het carter terug het inlaat systeem inlopen. Dit is ook normaal, bij een draaiende motor worden deze dampen de motor in gezogen en is er geen probleem. Maar bij het afzetten van de motor blijven de dampen dus nog in de inlaat zitten. De dampen bevatten olie restjes en kunnen zich dus afzetten op alle onderdelen van de inlaat, waaronder dus ook de lucht massa meter. Wat zeer veel voorkomt in de USA is dat ze de luchtmassameter reiniger gebruiken en dat het probleem dan weg is. Dan is de oliefilm van de sensor af en probleem weg. Nogmaals de oliefilm is van de motorolie en absoluut niet van onze olie. Bij het rijden met papier filter is dit bijna niet merkbaar, alleen het brandstof verbruik gaat steeds iets omhoog. Wat dan evt de stap zou kunnen zijn is een K&N filter, want die maken de auto toch zuiniger. Bij het plaatsen van het K&N filter is de luchtdoorlaat hoger en moet de luchtmassameter ineens weer werken en dat doet hij niet goed. Dat komt door dat K&N filter nu is de luchtmassameter kapot zegt de dealer dan. Nieuwe luchtmassameter erin en een nieuw papier filter en probleem opgelost. Nee het gevolg van het probleem is opgelost, niet de oorzaak. In de service meldingen staat dat de luchtmassameter schoon gemaakt moet worden en als dat niet werkt vervangen moet worden. Deze meldingen zijn natuurlijk alleen voor de dealers intern, maar worden al gauw tegen de gebruiker van een K&N filter gebruikt als zijnde de schuld van het probleem.
Ik zelf dacht dat alle moderne auto's een LMM hadden, hoe word er dan geregeld, dat wanneer er een meer open filter op zit, de motor meer benzine gaat krijgen ?
Als de ECU dit regelt waar krijgt de ECU de lucht info dan vandaan als er geen LMM is, en dat heeft dan nog niet eens met een K&N filter te maken.
Ohhhhhhh, techniek......
Kwam dit artikel nog tegen over K&N:
In Europa krijgen we klachten over de luchtmassameters en dat het K&N filter daarvan de schuld zou zijn. Deze klachten zijn bij navraag bij K&N gelijk aan die ze in de USA kregen. Er zijn er daar zeer veel getest en eigenlijk zijn er daadwerkelijk maar een paar kapot. Ze hebben ook op veel interne service meldingen van verschillende autofabrikanten de hand weten te leggen. In deze service meldingen stond het probleem luchtmassameter. Wat meestal het probleem is; is dat de oliedampen van het carter terug het inlaat systeem inlopen. Dit is ook normaal, bij een draaiende motor worden deze dampen de motor in gezogen en is er geen probleem. Maar bij het afzetten van de motor blijven de dampen dus nog in de inlaat zitten. De dampen bevatten olie restjes en kunnen zich dus afzetten op alle onderdelen van de inlaat, waaronder dus ook de lucht massa meter. Wat zeer veel voorkomt in de USA is dat ze de luchtmassameter reiniger gebruiken en dat het probleem dan weg is. Dan is de oliefilm van de sensor af en probleem weg. Nogmaals de oliefilm is van de motorolie en absoluut niet van onze olie. Bij het rijden met papier filter is dit bijna niet merkbaar, alleen het brandstof verbruik gaat steeds iets omhoog. Wat dan evt de stap zou kunnen zijn is een K&N filter, want die maken de auto toch zuiniger. Bij het plaatsen van het K&N filter is de luchtdoorlaat hoger en moet de luchtmassameter ineens weer werken en dat doet hij niet goed. Dat komt door dat K&N filter nu is de luchtmassameter kapot zegt de dealer dan. Nieuwe luchtmassameter erin en een nieuw papier filter en probleem opgelost. Nee het gevolg van het probleem is opgelost, niet de oorzaak. In de service meldingen staat dat de luchtmassameter schoon gemaakt moet worden en als dat niet werkt vervangen moet worden. Deze meldingen zijn natuurlijk alleen voor de dealers intern, maar worden al gauw tegen de gebruiker van een K&N filter gebruikt als zijnde de schuld van het probleem.
Re: Wat een geldklopperij !!
Ik heb het filter ontvangen en wilde even terug komen over het onderhoud en olie verhaal van K&N.
Ten eerste is het filter reeds voorzien van olie, ten tweede is de eerste onderhouds beurt (op rommeltjes uit het filter halen na) 50.000 miles = grof gezegd 80.000 km bij normaal gebruik, met de garantie van 1 miljoen mile.
Bij 80.000 dient het filter schoon gemaakt te worden met een speciale K&N oplosser, daarna in olieen met K&N olie, en er mag geen gebruik worden gemaakt van perslucht, gewoon een varkenshaar kwastje is voldoende.
K&N garandeerd 100% dat deze filters geen schade toebrengen aan wat voor motor onderdeel dan ook, en zelfs mocht VW problemen met een filter van hun hebben is er een telefoon nummer waar VW de discussie kan aangaan met K&N zodat de K&N klant dat niet hoeft te doen.
Nou, als die niet zeker zijn van hun zaak.............
Staat natuurlijk los van het feit of dit filter wat doet tov de prestaties van de UP motor.
En 80.000 ga ik met mijn gebruik van de UP niet zien denk ik
Ten eerste is het filter reeds voorzien van olie, ten tweede is de eerste onderhouds beurt (op rommeltjes uit het filter halen na) 50.000 miles = grof gezegd 80.000 km bij normaal gebruik, met de garantie van 1 miljoen mile.
Bij 80.000 dient het filter schoon gemaakt te worden met een speciale K&N oplosser, daarna in olieen met K&N olie, en er mag geen gebruik worden gemaakt van perslucht, gewoon een varkenshaar kwastje is voldoende.
K&N garandeerd 100% dat deze filters geen schade toebrengen aan wat voor motor onderdeel dan ook, en zelfs mocht VW problemen met een filter van hun hebben is er een telefoon nummer waar VW de discussie kan aangaan met K&N zodat de K&N klant dat niet hoeft te doen.
Nou, als die niet zeker zijn van hun zaak.............
Staat natuurlijk los van het feit of dit filter wat doet tov de prestaties van de UP motor.
En 80.000 ga ik met mijn gebruik van de UP niet zien denk ik