Wat een geldklopperij !!
Wat een geldklopperij !!
Net gelezen bij onze Britse vrienden.......weer een bewijs dat t niet werkt.....klik ook s op die ebay link
http://www.upownersclub.co.uk/forum/vw- ... c1748.html
Zou echt te mooi zijn, 20 pk dr bij, ze geloven daar zeker ook nog in Sinterklaas hahahahaha
http://www.upownersclub.co.uk/forum/vw- ... c1748.html
Zou echt te mooi zijn, 20 pk dr bij, ze geloven daar zeker ook nog in Sinterklaas hahahahaha
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen
Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350
Re: Wat een geldklopperij !!
Tja, het zou mooi zijn als ze er een Dynobank uitdraai bij doen als bewijs" van die 20 pk claim.
Ik geloof alles zolang er maar duidelijk bewijs overlegd kan worden, ik wacht nog steeds op die groene mannetjes met die grote ogen.......
Aan de andere kant denk ik dat de UP motor wel behoorlijk geknepen zou kunnen zijn om aan die lager dan100 gram uitstoot te komen.
Maar of dat 20 pk oplevert, misschien met een K&N filter.....
Ik vind de prijs wel zeer schappelijk voor 20 pk, denk dat de GT UP iets meer gaat kosten.
Ik heb die eBay gast eens na gekeken wat betreft de reacties van kopers op dit wonder item.
Op zich niet slecht, zelfs goed !
499 x positive
3x neutraal
3x negative
Kopen via eBay, en als je betaald met Paypal ben je geheel gedekt, zelfs als de verkoper niet reageert of de koper niet tevreden is.
Gasten doen niets anders dan alleen deze kastjes, dus ze moeten iets goed doen lijkt mij, hebben een eigen site en kost bij hun 99 euro:
http://racing-electronics.com/RE/
Ik ga die gasten even vragen hoe zij hun claims kunnen bewijzen, ben benieuwd want ze zitten in Slowakije, krijg ik toch altijd een "kamper" gevoel bij.......
Ik geloof alles zolang er maar duidelijk bewijs overlegd kan worden, ik wacht nog steeds op die groene mannetjes met die grote ogen.......
Aan de andere kant denk ik dat de UP motor wel behoorlijk geknepen zou kunnen zijn om aan die lager dan100 gram uitstoot te komen.
Maar of dat 20 pk oplevert, misschien met een K&N filter.....
![Wink ;)](./images/smilies/icon/wink.gif)
Ik vind de prijs wel zeer schappelijk voor 20 pk, denk dat de GT UP iets meer gaat kosten.
Ik heb die eBay gast eens na gekeken wat betreft de reacties van kopers op dit wonder item.
Op zich niet slecht, zelfs goed !
499 x positive
3x neutraal
3x negative
Kopen via eBay, en als je betaald met Paypal ben je geheel gedekt, zelfs als de verkoper niet reageert of de koper niet tevreden is.
Gasten doen niets anders dan alleen deze kastjes, dus ze moeten iets goed doen lijkt mij, hebben een eigen site en kost bij hun 99 euro:
http://racing-electronics.com/RE/
Ik ga die gasten even vragen hoe zij hun claims kunnen bewijzen, ben benieuwd want ze zitten in Slowakije, krijg ik toch altijd een "kamper" gevoel bij.......
![Surprised :o](./images/smilies/icon/surprised.gif)
Laatst gewijzigd door Marantz op wo 19 sep 2012, 16:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Whoooo, wat een rappe reactie op mijn vraag voor "bewijs" van hun 20 pk claim.
Helaas geen Dynobank uitdraai alleen een verwijzing naar het YouTube filmpje met de Polo.
Dit filmpje zegt mij niet zo veel, maar goed, als ze de boel in de maling willen nemen kunnen ze ook een nep Dyno uitdraai produceren......
Helaas geen Dynobank uitdraai alleen een verwijzing naar het YouTube filmpje met de Polo.
Dit filmpje zegt mij niet zo veel, maar goed, als ze de boel in de maling willen nemen kunnen ze ook een nep Dyno uitdraai produceren......
Dat zei ik dus al, geldklopperij!!!
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen
- P@trick & Mii(rella)
- Vagling liefhebber
bekijk het filmpje en let op de km stand, bij het 2e gedeelte is de km stand lager.....
Seat Mii, Candy white, drive pakket, Seat portable system, donkere ramen, verwarmde stoelen,17inch,K&N filtertje.
BMW 520i High executive M performance F11 2012, opties, uhm ja, alles.....
BMW 520i High executive M performance F11 2012, opties, uhm ja, alles.....
Het zijn gasten uit Slowakije dus zullen de KM stand wel terug gedraaid hebben zoals zij met alle auto's doen ![Laughing :lol:](./images/smilies/icon/lol.gif)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon/lol.gif)
Dat verklaard dan niet die hoge hoeveelheid positive feedback via eBay, en daar is door een verkoper niet mee te "rommelen", zelfs niet door iemand uit het Oostblok.Ron UP schreef:Dat zei ik dus al, geldklopperij!!!
Ik heb eens onterechte negative feedback via eBay gekregen van een koper en als je dan ziet in wat voor bochten je je moet wringen om dat verwijderd te krijgen.
En dat doet eBay hoogstens 1 a 2 keer per jaar en je moet met duidelijk bewijs komen dat het onterecht was, dus die gasten doen toch iets goed, lees hun feedback maar eens......
Dan weet ik t goed gemaakt
Gezien jij toch wel vertrouwen schijnt te hebben in dit wonderbaarlijke kastje, ga je m toch lekker bestellen CB, kun je ons later vertellen of ook jij een positieve ebay reactie kunt plaatsen bij hun
Ik weet zeker dat je van een koude kermis thuiskomt........
![Very Happy :D](./images/smilies/icon/biggrin.gif)
Gezien jij toch wel vertrouwen schijnt te hebben in dit wonderbaarlijke kastje, ga je m toch lekker bestellen CB, kun je ons later vertellen of ook jij een positieve ebay reactie kunt plaatsen bij hun
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon/mrgreen.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon/mrgreen.gif)
Ik weet zeker dat je van een koude kermis thuiskomt........
Waarom ik denk dat het wel zou werken is omdat het zou kunnen, maar dat weet ik natuurlijk niet zeker, dat de motor van de UP "vermogen reserve" zou hebben.
Als je kijkt naar een Triump Triple Speed (3 cilinder) levert dit 1055cc blok 135 pk, zonder toeters en bellen, geen turbo of wat dan ook.
Dit is uiteraard een hoog toeren blok wat de UP niet heeft, en dit soort blokken hebben geen reserve, net zoals een Porsche blok die tot het uiterste leeg getrokken worden.
Om dit soort blokken op te voeren dienen er zeer kostbare veranderingen plaats te vinden.
Mocht het blok(je) van de UP dus wel reserve hebben zou dat "simpel" met andere software te voorschijn gehaalt kunnen worden.
Of het verstandig is is weer wat anders en wij zitten voorlopig ook met de garantie.
Ik blijf erbij dat het zeker zou kunnen mits het blok van de UP, of welk merk dan ook, veel geknepen is om aan bepaalde verbruik en/of uitstoot eisen te voldoen.
Dit zal dus sterk afhankelijk zijn per merk en per type blok.
Kijk maar eens naar de specs van het 60 pk Up blok en die van 75 pk, die zijn het zelfde dus waar komt deze 15 pk vandaan, precies, andere software !
Dus misschien is die 75 pk de grens van dit blok maar dat is alleen maar te bepalen door het te proberen.
Ik zou wel willen maar ik durf niet, dan maar die "flauwekul" met dat K&N filter.......![Shocked :shock:](./images/smilies/icon/eek.gif)
Als je kijkt naar een Triump Triple Speed (3 cilinder) levert dit 1055cc blok 135 pk, zonder toeters en bellen, geen turbo of wat dan ook.
Dit is uiteraard een hoog toeren blok wat de UP niet heeft, en dit soort blokken hebben geen reserve, net zoals een Porsche blok die tot het uiterste leeg getrokken worden.
Om dit soort blokken op te voeren dienen er zeer kostbare veranderingen plaats te vinden.
Mocht het blok(je) van de UP dus wel reserve hebben zou dat "simpel" met andere software te voorschijn gehaalt kunnen worden.
Of het verstandig is is weer wat anders en wij zitten voorlopig ook met de garantie.
Ik blijf erbij dat het zeker zou kunnen mits het blok van de UP, of welk merk dan ook, veel geknepen is om aan bepaalde verbruik en/of uitstoot eisen te voldoen.
Dit zal dus sterk afhankelijk zijn per merk en per type blok.
Kijk maar eens naar de specs van het 60 pk Up blok en die van 75 pk, die zijn het zelfde dus waar komt deze 15 pk vandaan, precies, andere software !
Dus misschien is die 75 pk de grens van dit blok maar dat is alleen maar te bepalen door het te proberen.
Ik zou wel willen maar ik durf niet, dan maar die "flauwekul" met dat K&N filter.......
![Shocked :shock:](./images/smilies/icon/eek.gif)
Hahaha klopt wel wat je zegt, alle blokken zijn geknepen natuurlijk. Mijn t4 was standaard 102 pk en 200nm en met een jd chip kwam er 135 pk uit en 250 nm, was echt zo merkbaar verschil maar er zat wel een turbo op he.
De software tussen de 60 en 75 pk is idd alleen anders dus het blok is idd geknepen en moet mss mogelijk zijn om er wat extra uit te halen maar niet met zoon simpel powerboxie van 9 tientjes.
Dan zou ik eerder weer voor JD gaan, die jongens weten waar ze over praten maarze hebben nog niks goed kunnen ontwikkelen voor de up wat betrouwbaar is,afwachten dus en niet met wikkiwakkie kastjes gaan klooien.....
De software tussen de 60 en 75 pk is idd alleen anders dus het blok is idd geknepen en moet mss mogelijk zijn om er wat extra uit te halen maar niet met zoon simpel powerboxie van 9 tientjes.
Dan zou ik eerder weer voor JD gaan, die jongens weten waar ze over praten maarze hebben nog niks goed kunnen ontwikkelen voor de up wat betrouwbaar is,afwachten dus en niet met wikkiwakkie kastjes gaan klooien.....
Ik begrijp wat je bedoelt maar een chip of electronica is elctronica, daar zal het ene boxje niet veel van verschillen tov van het andere.
Als een tunings fabriekant een hoop geld in zo'n box stopt, of dit goed door ontwikkeld, en het werkt, dan kopen dit soort gasten zo'n box, copieeren de handel en zetten het voor 110 euro in de markt.
Zij hebben al die ontwikkel kosten niet gemaakt en ik denk dat dit zo'n gevalletje is.
En vergeet niet dat aan elctronica en product kosten dit kastjes zijn die in het Oosten een paar $ kosten, aansluiten op een pc, software laden en klaar, dus er word ook in dit geval een behoorlijk bedrag verdient per box.
Als dit boxje niet zou werken of slecht voor de motor zou zijn haal je niet dit soort positive scores op eBay, sterker nog, als je de boel loopt te flessen word je eraf gegooid.
Deze verkoper is actief op eBay sinds 24-01-2008 dus niet iemand die zo maar even aan komt waaien en een paar verkoopjes scoort en weer weg.
Vandaar dat ik gereserveerd positief denk over dit item, en of iets wel of niet werkt zit niet altijd in het bedrag wat er voor betaald dient te worden.
En 110 euro met de garantie (via eBay) dat het weer zo terug kan, ach.........
Er zijn op YouTube meer, toch wel positive, filmpjes te vinden van dit boxje dus ze doen iets goed, maar nogmaals, ik ben ook huiverig om iets aan de electronica te veranderen, dan is K&N een veiligere weg maar met veel minder opbrengst.
Waar ik wel over twijfel is dat dit boxje voor de Polo, Fox en UP geschikt zou zijn, ik denk dat het toch 3 verschillende motoren zijn en je dit niet op 1 hoop kan gooien, vandaar dat JD de UP er nog niet bij heeft vermoed ik.
Maar het blijft in mijn achterhoofd zitten, dus wie weet ........
Als een tunings fabriekant een hoop geld in zo'n box stopt, of dit goed door ontwikkeld, en het werkt, dan kopen dit soort gasten zo'n box, copieeren de handel en zetten het voor 110 euro in de markt.
Zij hebben al die ontwikkel kosten niet gemaakt en ik denk dat dit zo'n gevalletje is.
En vergeet niet dat aan elctronica en product kosten dit kastjes zijn die in het Oosten een paar $ kosten, aansluiten op een pc, software laden en klaar, dus er word ook in dit geval een behoorlijk bedrag verdient per box.
Als dit boxje niet zou werken of slecht voor de motor zou zijn haal je niet dit soort positive scores op eBay, sterker nog, als je de boel loopt te flessen word je eraf gegooid.
Deze verkoper is actief op eBay sinds 24-01-2008 dus niet iemand die zo maar even aan komt waaien en een paar verkoopjes scoort en weer weg.
Vandaar dat ik gereserveerd positief denk over dit item, en of iets wel of niet werkt zit niet altijd in het bedrag wat er voor betaald dient te worden.
En 110 euro met de garantie (via eBay) dat het weer zo terug kan, ach.........
Er zijn op YouTube meer, toch wel positive, filmpjes te vinden van dit boxje dus ze doen iets goed, maar nogmaals, ik ben ook huiverig om iets aan de electronica te veranderen, dan is K&N een veiligere weg maar met veel minder opbrengst.
Waar ik wel over twijfel is dat dit boxje voor de Polo, Fox en UP geschikt zou zijn, ik denk dat het toch 3 verschillende motoren zijn en je dit niet op 1 hoop kan gooien, vandaar dat JD de UP er nog niet bij heeft vermoed ik.
Maar het blijft in mijn achterhoofd zitten, dus wie weet ........
Heb deze link verwijderd, doen alleen maar diesel...... ![Shocked :shock:](./images/smilies/icon/eek.gif)
Laatst gewijzigd door Marantz op wo 19 sep 2012, 16:50, 2 keer totaal gewijzigd.
Van vugt tuning of chipmeister zijn ook goed. Die duitsers ken ik niet maar zoals je ziet doen ze alleen tdies, met een tdi is zoveel meer te halen dan een benzinemotor
Als je de koppelcurves van de 60 en de 75 pk vergelijkt dan zie je dat die van de 60pk onnatuurlijk () daalt vanaf 4500 toeren. Daar ga je met een extern kastje natuurlijk niks aan veranderen, tenzij je parameters wel heel erg gaat vervormen. Zou het niet aandurven.
Die dyno's heb je niet nodig, want hoe simpel kan het zijn:
meet de acceleratie in de vierde versnelling van 40 tot 120km/uur
doe hetzelfde (op hetzelfde stuk uiteraard) na de tuning en je hebt een heel aardige indicatie van de koppelwinst over een groot toerengebied
Wil je nog zekerder zijn: meet in twee richtingen om windinvloeden zoveel mogelijk uit te sluiten.
Die dyno's heb je niet nodig, want hoe simpel kan het zijn:
meet de acceleratie in de vierde versnelling van 40 tot 120km/uur
doe hetzelfde (op hetzelfde stuk uiteraard) na de tuning en je hebt een heel aardige indicatie van de koppelwinst over een groot toerengebied
Wil je nog zekerder zijn: meet in twee richtingen om windinvloeden zoveel mogelijk uit te sluiten.
Ja, zo kan het ook, alleen een Dyno test laat werkelijk alle winsten en verliezen zien in diverse versnellingen en toerentallen.
Dit blijft de meest betrouwbare mannier en het kost niet zo veel om van een auto een uitdraai te krijgen van voor en na de tweak.
Maar ja, dat moet je wel durven laten zien, ook als de tweak niet zo veel om het lijf heeft.
Die filmpjes op Youtube van dat "goedkope" systeem zeggen niet zo veel want ze laten niet een voor en na zien.
Wel zou ik denken, dat mocht het totaal niet werken, dat wel in het commentaar naar boven zou komen op Youtube, of in de feedback op Ebay, maar er is geen wanklank te vinden......![Surprised :o](./images/smilies/icon/surprised.gif)
Dit blijft de meest betrouwbare mannier en het kost niet zo veel om van een auto een uitdraai te krijgen van voor en na de tweak.
Maar ja, dat moet je wel durven laten zien, ook als de tweak niet zo veel om het lijf heeft.
Die filmpjes op Youtube van dat "goedkope" systeem zeggen niet zo veel want ze laten niet een voor en na zien.
Wel zou ik denken, dat mocht het totaal niet werken, dat wel in het commentaar naar boven zou komen op Youtube, of in de feedback op Ebay, maar er is geen wanklank te vinden......
![Surprised :o](./images/smilies/icon/surprised.gif)
Goed, hier dan een Nederlands bedrijf die de tuning heeft onderbouwd met een dyno uitdraai en duidelijke cijfers.
http://www.venturatuning.nl/merken/chip-tuning-up.html
Ook duidelijk is de prijs van dit grapje.......
In mijn ogen geen "overdreven" pk stappen, ik denk dat zij precies dat deel naar boven halen wat VW heeft afgeknepen om aan CO2 normen te voldoen.
Blijft natuurlijk het verhaal over, is dit verstandig om te doen met een motor waar nog garantie op zit, want zij vervangen de VW software, dus als er iets mis gaat![Shocked :shock:](./images/smilies/icon/eek.gif)
Ik laat dit idee in ieder geval nu definitief schieten, wel ga ik het K&N filter aanschaffen waar ik niets van verwacht.
http://www.venturatuning.nl/merken/chip-tuning-up.html
Ook duidelijk is de prijs van dit grapje.......
![Sad :(](./images/smilies/icon/sad.gif)
In mijn ogen geen "overdreven" pk stappen, ik denk dat zij precies dat deel naar boven halen wat VW heeft afgeknepen om aan CO2 normen te voldoen.
Blijft natuurlijk het verhaal over, is dit verstandig om te doen met een motor waar nog garantie op zit, want zij vervangen de VW software, dus als er iets mis gaat
Ik laat dit idee in ieder geval nu definitief schieten, wel ga ik het K&N filter aanschaffen waar ik niets van verwacht.
Ventura tuning is wel een bekende in het tuningswereldje, schijnt toch wel goed en betrouwbaar te wezen. Als zij het al kunnen regelen kunnen ze bij JD engenering binnenkort ook deze software hebben.
Een collega heeft bij zn Fabia Greenline bij JD ook een tuningskastje gekregen, was wel een diesel maar hij kon evt bij controle bij de garage bv, heel eenvoudig het kastje ertussen uit halen zodat hij gewoon weer standaard was. Erg doeltreffend, trok veel beter toen!
Een collega heeft bij zn Fabia Greenline bij JD ook een tuningskastje gekregen, was wel een diesel maar hij kon evt bij controle bij de garage bv, heel eenvoudig het kastje ertussen uit halen zodat hij gewoon weer standaard was. Erg doeltreffend, trok veel beter toen!
Maar ja, het gaat erom dat als er motor schade ontstaat of het te traceren is dat er geknoeid was met de instellingen.
Het blijft software en als ik zie wat mijn laptop af en toe voor stunts uithaalt moet ik er niet aan denken dat dat met een motor gebeurd.
En wat voor data slaat de computer in de UP allemaal op, niemand die dat echt 100% weet.
Ik rij zelf bus, en na een ongeluk word er een PC aan de buscomputer gehangen en alles kan uitgelezen worden, hoe hard er geremt is, bus snelheid, welke versnelling, motor toerental ect. ect.
En deze bussen zijn 10 jaar oud !
Ik heb nu al op alle sites gelezen dat de winst met diesel prima is maar met benzine beperkt.
En na de (garantie) waarschuwingen op alle sites laat ik het maar zoals het is, op een K&N filter na, ik moet er toch te lang voor werken en je moet niet aan de discusies gaan denken mocht VW gaan twijfelen of de motorschade van externe bronnen afkomstig is, of dat dat toch aan de VW computer te zien is.
Als ik fabriekant zou zijn zorgde ik ervoor dat dat wel te zien zou zijn, denk dat VW, en welke fabriekant dan ook, er ook zo over denkt.
Het blijft software en als ik zie wat mijn laptop af en toe voor stunts uithaalt moet ik er niet aan denken dat dat met een motor gebeurd.
En wat voor data slaat de computer in de UP allemaal op, niemand die dat echt 100% weet.
Ik rij zelf bus, en na een ongeluk word er een PC aan de buscomputer gehangen en alles kan uitgelezen worden, hoe hard er geremt is, bus snelheid, welke versnelling, motor toerental ect. ect.
En deze bussen zijn 10 jaar oud !
Ik heb nu al op alle sites gelezen dat de winst met diesel prima is maar met benzine beperkt.
En na de (garantie) waarschuwingen op alle sites laat ik het maar zoals het is, op een K&N filter na, ik moet er toch te lang voor werken en je moet niet aan de discusies gaan denken mocht VW gaan twijfelen of de motorschade van externe bronnen afkomstig is, of dat dat toch aan de VW computer te zien is.
Als ik fabriekant zou zijn zorgde ik ervoor dat dat wel te zien zou zijn, denk dat VW, en welke fabriekant dan ook, er ook zo over denkt.
Klopt Dick, de winst met een diesel is vele malen groter. Een benzinemotor, zeker zonder turbo, moet je gewoon zo laten. Het nut van een kn filter zie ik ook niet hoor. Ik ben altijd bang voor lmm schade met die olie.....ik begin daar niet aan.......
Kep veel te veel vrienden gehad bij www.weetjewel.com die hun lmm naar de kl.ten hebben gemaakt, nee voor mij alleen een droog filter!!
Kep veel te veel vrienden gehad bij www.weetjewel.com die hun lmm naar de kl.ten hebben gemaakt, nee voor mij alleen een droog filter!!