Schakelgeluid bij 1 naar 2

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
UP Yours!
Forum newbie

Schakelgeluid bij 1 naar 2

Bericht door UP Yours! » wo 29 aug 2012, 07:10

Mijn uppie laat een tik horen bij opschakelen van 1 naar 2. Komt dat bekend voor? Z'n 1 pakt ie altijd netjes (moet wel een flinke dot gas geven anders heeft ie het erg moeilijk, maar dat zal wel bij de UP horen). ;)
UP! you go!

Paulus
Vagling liefhebber

Re: Schakelgeluid bij 1 naar 2

Bericht door Paulus » wo 29 aug 2012, 08:56

UP Yours! schreef:Mijn uppie laat een tik horen bij opschakelen van 1 naar 2. Komt dat bekend voor? Z'n 1 pakt ie altijd netjes (moet wel een flinke dot gas geven anders heeft ie het erg moeilijk, maar dat zal wel bij de UP horen). ;)
Dat is de versnellingsbak. Is al veelvuldig over gesproken. Heb ik ook, en als ik slordig schakel in elke versnelling. 'Hoort bij de bak'. Ga maar een een flinke verkeersheuvel over, stapvoets en met je raam open, met de koppeling ingetrapt. Hoor je de bak 'klotsen', althans dat heb ik. Voornamelijk als de auto goed warm is. Gelijk na een koude start hoor ik het nagenoeg niet.

Piedro
Vagling liefhebber

Bericht door Piedro » wo 29 aug 2012, 10:46

Dat komt zeker bekend voor. Bij mij rammelt/tikt/klotst/kleppert er al vanaf het begin ook regelmatig wat tijdens het op laten komen van de koppeling (niet opvallend overigens). Naar mijn idee komt het met name voor bij lagere versnellingen (vooral tot en met de derde) en lagere toerentallen. Of het na een koude start of met een warme motor is, maakt volgens mij niet zo heel erg veel uit, maar ik zal er eens wat meer op gaan letten wanneer wel of niet. Alhoewel... ik let er liever niet al te veel op ;)
Škoda Citigo Tour | 1.0 Greentech 60 pk | Brilliant Silver | 3-deurs | Travelpakket | LM velgen 'Apus' | Sunset
-------------

Afbeelding

Up-Jury
Donateur member

Bericht door Up-Jury » wo 29 aug 2012, 17:17

UP Yours!
Forum newbie

Bericht door UP Yours! » vr 31 aug 2012, 07:18

Gisteren nog eens goed geluisterd en het geluid doet zich ook voor bij 2 naar 3. Maaru, dit is m'n eerste VW, ik dacht dat die dingen zo goed in elkaar geschroefd waren... :o ;)
UP! you go!

Plaats reactie